Sennheiser RS 130

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser RS 130 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

th0046 08-02-2011
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

na enkele dagen kan ik alleen maar zeggen wat een verademing! Geweldige gadget, heeft ver bereik (kon zelfs ermee naar buiten, per ongeluk) en klinkt goed als de audiobron maar goed is! Bijvoorbeeld via tv ruis het altijd maar via versterker en direct op ipad of nokia mobiel werkt het uitstekend! Vette shit... kan ik aanraden als je gewoon muziek hiermee wil luisteren of film kijken :-)

Marly C 06-02-2010
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Na lang twijfelen heb ik de Rs 130 gekocht.

Het doel was om mijn elektrische gitaar te spelen zonder daarmee iedereen lastig te vallen. In eerste instantie was ik erg tevreden, het bereik was ruim voldoende om zelfs in de kelder nog muziek te kunnen luisteren en het geluid was goed. Na een tijdje kritisch geluisterd te hebben vielen mij een aantal dingen op. De ontvanger (koptelefoon) heeft ten allen tijde een minimaal hoorbare maar aanwezige ruis. Let wel, ook de ontvanger uitgeschakeld. Voor de kritischere luisteraar zoals ik onacceptabel.

Het tweede punt was het volgende. Na mijn gitaar aangesloten te hebben en vrijwel alles geprobeerd te hebben kon het volume niet hard. Erg snel ging het lichtje knipperen op de ontvanger dat hij overbelast werdt. Ook begon het geluid erg te vervormen. Dit was op te lossen door het volume erg zacht te zetten en te spelen met diverse uitgangsvolume's. Met gevolg dat er niet echt fatsoenlijk gespeeld kon worden en ik net zo goed mijn gitaar unplugged kon spelen.

Terug naar de winkel en met veel pijn en moeite kunnen omruilen voor een HD555. Eerst muziek geluisterd en hier was al een aanzienlijk verschil hoorbaar. Kristal helder geluid en een natuurlijke basweergave. Voor mij nog belangrijk, totaal geen hoorbare ruis.

Tweede verschil was het spelen met de gitaar. Geen overbelasting en veel, veel beter op hogere volumes. Geen vervorming bij een wat hardere slag er dus erg geschikt om gitaar te spelen.

Daarom ben ik van mening dat de RS130 een prima keuze is voor de muziekliefhebber die het liefst wil luisteren zonder snoer, maar net niet goed genoeg is voor de (zeer) kritische luiteraar.

Wel kan ik concluderen dat de koptelefoon tekort komt om fatsoenlijk gitaar te kunnen spelen. Er is simpelweg teveel vervoming om een zuivere blues of jazz te spelen.

Aanraden? De gemiddelde luisteraar: Ja.
Een audiofiel: Nee, koop iets met een snoer.

JanGen 11-11-2009
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

4 jaar geleden de HDR 140 gekocht, toen de meest luxe uitvoering. Is mij zeer goed bevallen. Consructief komt hij overeen met de RS 130. Maar... Bij mij brak een oorschelp af. Er blijkt niet zo heel veel plastic in de verbinding van de poot naar de oorschelp te zitten. Een zwak punt blijkbaar en bovendien niet te repareren. Dit laatse deelde Sennheiser mij mee in een mailtje zo kort, dat ik de indruk kreeg dat ze heel hard een andere kant op keken. Met handemaakte, flinterdunne metalen klemmetjes en hoogwaardige lijm heb ik het apparaat van de ondergang gered. Een mooi ding, maar wel met een constructiefout mijns inziens, dus.

Megakix 29-10-2009
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Oude Sennheiser was defect geraakt,maar tóch weer gekozen voor hetzelfde merk; superieur in afwerking en geluid.
Aansluiten is een kwestie van 'plug & play' niveau en na een kort moment van opladen direkt functioneel. Een heerlijk vol en warm geluid, goede bass en tevens een surroundfunctie erop, zodat het ruimtelijke in de muziek meegezonden wordt ! Aanrader!

pi_alfa 28-03-2009
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Op basis van de reviews op deze site het apparaat gekocht. Ben erg tevreden, het ding zit goed op je hoofd en heeft een prettig prima klinkend geluid. Aansluiten is overigens kinderspel. Wel is het even wennen aan de knopjes, moet nog wat routine opbouwen om de knopjes blind te benieuwen maar dat gaat vast wel lukken.
Enige minpuntje is dat de koptelefoon niet lekker op het metalen frame valt. Zonder contact wordt er niet opgeladen en het is een heel gepruts om dat ding goed op het frame te krijgen en daarmee het oplaadlampje op rood.

nlgay 28-01-2009
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Nou geweldig ding. Heb hem net binnen. Een waardig alternatief voor mijn bedraade HD580 die ik al jaren heb.
Ontvangst is super maar ik moet wel zeggen dat ik maar een klein huisje heb.

Heb wel andere batterijen erin gedaan. De batterijen die erin zitten hebben maar 600 mah... nu dus 900 mah erin gedaan en dan ook nog eens van die oplaadbare die minder snel leeglopen, ook als je ze niet gebruikt.

Oh ja, hij voelt iets minder degelijk aan dan de HD580 maar ben niet bang dat het ding snel stuk zal gaan of zo.

Anoniem 17-01-2009
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Prachtige hoofdtelefoon vwb geluid- genot om mee te luisteren. Ontvangst uitstekend, geluidskwaliteit uitstekend, geen ruis, enz.

Draagcomfort (over het oor): 'stevig': je voelt 'm goed, maar overig geluid wordt zo ook mooi weggefilterd, en het dragen is lang vol te houden.
Voor deze prijs / kwaliteit m.i. beslist een aanrader !

Duurzaamheid: te kort voor in bezit. Ziet er solide uit; voelt zo (dus) ook.

DafkeN 14-01-2009

Zeer goede hoofdtelefoon...
heb liggen zoeken achter goeie draadloze koptelefoon en dan kwam deze Sennheiser te boven... heb al eens dopoortjes van dit merk gehad en ze waren SUPER !!! en nu moet ik zeggen al een volledige dag in gebruik (13 Januari 2009) en geluid is echt SUPER !!!!!! niks op aan te merken sennheiser is super merk zeker de RS130 zeer te vreden over!

Ruud28 01-11-2008
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Ik heb deze hoofdtelefoon sinds een paar dagen in mijn bezit en ik ben er meer dan tevreden over. Ik heb lang getwijfeld tussen dit model en de Philips SHD 9100, maar deze wint het op een aantal fronten zoals draagcomfort en geluidskwaliteit. Deze is echt prima, zowel bij het beluisteren van muziek, als bij het kijken naar films. De surroundfunctie werkt ook uitstekend. Als ik al een minpuntje zou moeten bedenken, dan vind ik het voetje minder fraai, maar dat is een kwestie van smaak. Een aanrader!

robke70 16-08-2008

Hallo allen,
Ik heb deze hoofdtelefoon nu ongeveer 1 jaar in het bezit en ik moet zeggen dat deze RS130 een zeer hoog draagcomfort en een zeer goede geluidskwaliteit heeft.
Ik heb 'm aangesloten op mijn computer die op de eertse verdieping staat in een normaal rijtjeshuis.
Als ik op zolder of in de tuin ben heb ik bijna altijd goede ontvangst! Bijna, want ik krijg niet overal goede onntvangst. Maar dat is een kwestie van uitproberen.
Vaak is het een kwestie van je hoofd iets draaien of iets te gaan verzittenin je stoel. Ook kan ik deze hoofdtelefoon makkelijk aansluiten op mijn Cowon G3 mp3 speler omdat er standaard een minijack aanzit.
Om samen te vatten is dit een super hoofdtelefoon die een zeer goed geluidskwaliteit en draagcomfort heeft.

Stoomricardo 09-01-2008
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Na vele jaren tot volle tevredenheid genoten te hebben van een ouder model draadloze hoofdtelefoon van Sennheiser werd het tijd voor iets nieuws en mogelijk beters (o.a. een hoodtelefoon om in plaats van op de oren). Dat werd gezien de prijs/kwaliteit verhouding, testresultaten en beoordelingen op Kieskeurig toch weer een Sennheiser, namelijk de RS-130. Dat stelde zeker niet teleur! Zeker voor wat je er nu voor betaalt een super kwaliteit qua geluid (gebruikt zonder suuroundfunctie), draagcomfort, bedieningsgemak en ontvangst. Handig is de voeding via normale NiMH AAA batterijen, dus geen apparaatgebonden speciale accu's meer. De hele dag zonder opladen gebruiken is ook geen probleem meer. Hij levert een vol (ook qua volume) en mooi gedetailleerd rustig geluid en een goede onderdrukking van storing en ruis die nu eenmaal soms onvermijdelijk zijn met FM transmitters. Ook het instellen van het ingangssignaal is makkelijk: te weinig of teveel wordt op het basisstation via een knipperende LED duidelijk. Opladen via de houder (tevens antenne) is een vondst en werkt prima. Het design is mooi en tijdloos. Er zijn geen digitale ingangen maar die heb ik ook niet nodig. Ook geen echte Dolby Surround maar dat is voor mij geen gemis, ik draai hoofdzakelijk cd's. Bij virtuele surround kun je trouwens bij hoofdtelefoons zowizo de nodige vraagtekens zetten. Ook bij deze Sennheiser. Maar ik kan deze set voor tv en vooral audio iedereen van harte aanbevelen!

bronco Billy 31-12-2007
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

heb nu ook de RS130 in mijn bezit . werkt perfect op mij comp. met een aparrt schakelkastje ik kan dan overschakelen van boxen naar RS130 . en alles zonder ruis ,waar ik ook in huis ben !!! voor mij een dikke 9

oofie 08-02-2007
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

een paar maanden in bezit, alleen maar goede ervaringen mee. geluid is werkelijk waar top zoals je van sennheiser mag verwachten. de prijs ligt relatief hoog, maar het is het absoluut waard.
de ruis is bijna 0, alleen op stille momenten tijdens tv kijken of muziek luisteren. Ik heb geen last van ruis, mocht je dit toch hebben, zet dan gewoon de geluidsbron iets harder en de koptelefoon wat zachter en het is weg.

100% tevreden

Lennert 01-02-2007
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Geluid goed draagcomfort ook goed wel veel last van ruis en storingen.
Heb veel draadloze apparatuur in huis denk dat het mede daar door komt.
Ben niet helemaal tevreden.
3 weken in bezit.

Bramvk 01-02-2007
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Na een Philips en een Sony geporobeerd te hebben (gaven allebei veel ruis) deze Sennheiser gekocht, en eindelijk de goede te pakken. Geen of zeer weinig ruis, heel prettig draagcomfort. Let op de prijzen, deze verschillen enorm.

Albert020 23-01-2007
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Nee Nee Nee, dit is niet de hoofdtelefoon die ik bedoelde, ik bedoel ik had dus de RS 130 en heb hem na 2 dagen weer snel omgeruild tegen zijn grotere broer de RS 140, deze heeft een veel beter geluid en gaat stukken harder met meer bass en hoge tonen !

Agnidems 09-12-2006
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

De ruis waar iedereen het over heeft is een normaal verschijnsel bij draadloze
FM hoofdtelefoons. Buiten deze lichte ruis ben ik erg tevreden over deze
hoofdtelefoon. Ik had hiervoor een RS 120, maar het draagcomfort van deze
hoofdtelefoon vind ik veel minder dan de RS130. Ik kreeg na verloop van tijd
last van mijn oren, omdat de RS120 op de oren zit en de RS130 er om heen.
Verder vind ik de SRS super, vooral bij het kijken naar film! Een absolute
aanrader!

nopguy 14-11-2006
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

pluspunten:
+ Geweldig geluid
+ Weinig/geen ruis
+ Automatische frequentiezoeker

minpunten:
- Draagcomfort
- Surround sound

Hablaras 05-11-2006

Ik heb hetzelfde probleem als Sennheiser 130D. Bij mij ook erg veel ruis in
de hoofdtelefoon wanneer ik deze opendraai. Ook al stuur ik geen geluid en
staat er geen stroom op de zender. Erg vervelend. Als er muziek komt, hoor je
die ruis niet meer maar bij zachte passages/stilte uiteraard wel. Erg vervelend.
Zoals eerder opgemerkt door anderen: de kwaliteit van het geluid is erg goed,
alleen die ruis...

hoogie35 04-11-2006
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Sennheiser gekocht omdat mijn vorige, met draad, ook zéér goed waren. Nog niet
versleten, maar ja .... draadloos. Absoluut geen spijt van gehad, werkt
absoluut zonder ruis zoals ik hier eerder las, soms moet je de versterker
luider zettten en met de volumeknop op de k.telefoon bijreegelen, staat
allemaal in de handleiding.
Hij voelt persoonlijk lekker ligt op het hoofd ondanks hij er rubuust uitziet.
De service bij Sennheiser is ook erg goed. De accu heb ik zelfs nog nooit leeg
gehad, terwijl hij echt niet altijd op de lader ligt, dus weet niet eens hoe
lang hij zonder stroom kan.

RS-130 Sennheizer 03-07-2006
Geschreven voor: Sennheiser RS 130

Heb deze hoofdtelefoon net in bezit. Echter ben ik niet te spreken over de
kwaliteit van de verbinding, er zit veel ruis en gekraak in terwijl ik nog
zeker niet op een grote afstand van de zender loop. Geluid indien goed
ontvangst is top.

Ik heb hierover een vraag uitstaan bij Sennheizer.

snappy1975 26-05-2006

Ik ben zeer content over de aanschaf van de RS 130. Obv onderstaande criteriums
voldoet het produkt boven mijn verwachtingen.