Philips Bluetooth Stereo Headset

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Bluetooth Stereo Headset op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

aikibobo 07-05-2009

Bijzonder goede geluidskwaliteit door stereo weergave (A2DP). Dus ideaal om draadloos MP3's te luisteren vanaf je mobiel. Ook spraakgeluid is uitstekend te verstaan, veel beter dan welk ander oortje dan ook.
Zelf ben je echter iets te zacht te verstaan voor de partij waar je mee belt, omdat het microfoontje zo ver van je mond af zit.
Draagcomfort en batterij zijn prima. Hij is echt heel licht, en de batterij gaat dagenlang mee.

mike 112 14-08-2008

Ik heb zelf de shb7102 aangeschaft leuk ding maar als ik mn ipod in mn achterzak steek of in mn rugzak op de fiets doe dan valt steeds de verbinding weg, het geluid word erg slecht en om de 15 seconden stottert de muziek, dus dat word terugsturen.
Als je hem gewoon naast je legt dan werkt hij prima maar daar schaf je zon ding niet voor aan dan kun je je koptelefoon net zo goed in je mp3 speler stoppen.

egkok 03-08-2008

Ik heb er tot op heden geen geluid uit kunnen krijgen. Wel een beetje miezerig via skype maar dan doet de mic het weer niet, ook al denk je hem goed ingesteld te hebben. De gebruiksaanwijzing lijkt dus werkelijk helemaal nergens naar, je hebt het gevoel van een andere planeet te komen, wat een wartaal.........en die nekband verstelbaar???? ik zou niet weten hoe zonder hem af te breken...echt opgelicht voel ik me door Philips notabene>>>>>>>>hgaat rechtstreeks de vullisbak in wegens giga ergernis.......

Robbert3 13-07-2008

Leuk draadloos setje, goed bereik.
Wat ik wel merk is dat je niet zo heel ver van de zender af moet gaan zitten, want er komt een steeds grotere ruis in het geluid. Voorderest prima product!

dubbeltje 20-03-2008

Benieuwd naar andere ervaringen
Ik heb er nu twee gehad en als alles goed zou werken zou het een perfect apparaat zijn.
Ik heb het idee dat de software die de bluetooth bestuurd niet goed functioneerd.
De eerste stopte er na ee veel te korte tijd er plotseling mee.
Van de tweede stoorde het rechter kanaal en kon ik de mediaplayer (Nokia) vaak niet goed besturen. Is dit een slechte serie waar ik het apparaat uit heb of is het apparaat nog niet goed uitontwikkeld.

Johan Peter 30-12-2007

Wellicht is de Philips SHB7102 de beste en zover ik weet meest gewiekst ontworpen Bluetooth headset ter wereld.
Okee, het ook hier weer gebruikte concept van de ingebouwde onvervangbare Li-ion batterijen blijft een dure en materiaalverspillende hype van hier tot Tokyo [ik heb in de VS een model op de kop getikt dat werkt met 2 x 1 AAA batterijtje: 1 voor de adapter en 1 voor de receiver en geloof me, het geheel is echt lichtgewicht en klein genoeg en werkt 8 uur. Helaas zijn dat de enige goede eigenschappen van het apparaat maar dat heeft niets met de gebruikte batterijen te maken].
echter, dit modieuze gebrek terzijde geschoven blijven er aleen maar goede eigenschappen over wat betreft de SHB7102, waarvan één uniek is en waar ik het nu over ga hebben.
Het apparaat heeft namelijk de bijzondere en fantastische eigenschap dat z'n drie onderdelen -Bluetooth zender/adapter. Bluetooth ontvanger. Halssnoer in-ear hoofdtelefoon- allemaal onafhankelijk van elkaar gebruikt kunnen worden. In de praktijk betekent dat dat je elke hoofdtelefoon met draad en standaard 3,5 jack-plug op de ontvanger kunt aansluiten! Of, als je ooit je Discman via zijn hoofdtelefoonuitgang op je HiFi aansloot kun je hetzelfde doen met de unieke hoofdtelefoonuitgang op het ontvangertje hetgeen in de praktijk betekent dat je per onmiddelijk draadloze afstandbediening tussen je iPod [of whatever] en je HiFi hebt.
Bovendien: als je bijvoorbeeld geen zin hebt [of als de batterijen leeg zijn] in het hele Bluetooth gedoe kun de de hoofdtelefoon met behulp van een klein [niet meegeleverd] verlengsnoertje direct aansluiten op je speler.
Het ontvangertje heeft ook nog eens net als de IPod Shuffle een clip als je het halsnoer niet wilt gebruiken.
De kwaliteit van alle drie de onderdelen is uitstekend. Opgeladen werken het zendertje en de ontvanger 10-12 uur hetgeen in vergelijking lang is. De signaaloverdracht is vlekkeloos met een minimaal verlies aan geluidskwaliteit en zonder ruis. Het blijft natuurlijk wel Bluetooth dus het bereik van de zender is beperkt: 5-10 meter, zonder obstakels. Het apparaat is voornamelijk bedoeld om je mp3-speler met het zendertje in de binnenzak van je jas te dragen als je de hooftelefoon gebruikt. Het bekende Bluetooth probleem van de verminderde bas is er ook maar als één van de drie oordopmaten je goed past blijft er ruim voldoende basweergave over. De algehele kwaliteit van de in-ear is opmerkelijk goed [en verbetert opmerkelijk genoeg in de eerste dagen van gebruik!?]
Ik gebruik de SHB7102 puur als draadloze hoofdtelefoon dus over de microfoon en het gebruik met een gsm kan ik geen uitspraken doen. De SHB7102 is enkel in het wit verkrijgbaar maar er bestaat wel een exact identiek model, echter exclusief de zender/adapter: de Philips SHB7100. Deze is zwart en is volledig compatible met de witte zender/adapter van de SHB7102.
[PS: de vergelijkbare Sony DR-BT20NX is ook een uitstekende keuze, doch het potentiele geluidsvolume vindt ik te zwak, het model is exclusief zender/adapter en het ontwerp bestaat uit één stuk waardoor bovengenoemde voordelen wegvallen en je bovendien nog meer moet weggooien als de ingebouwde Li-ion batterij versleten is]

dudus 11-12-2013

Wat een bijzondere review...
Je geeft enkel tienen, wat ik op zich al vreemd vind. Dan blijkt dat je niet geheel tevreden bent over de onvervangbare batterij, hoe kun je dan een 10 geven voor duurzaamheid?
Wil je svp wat realistischere cijfers geven? Hier heeft niemand iets aan.

King robbie 18-10-2007

Vormgeving, draagcomfort, geluidskwaliteit (als hij het doet) en duurzaamheid zijn goed. Voor de rest is het helemaal niks. Ik erger me er dood aan. Het bereik stelt helemaal niks voor, als ik op een meter van de bleutooth zender staat moet je stil blijven staa ander valt het geluid weg. Je kunt er net zo goed 1 kopen met kabel dan weet je zeker dat hij niet uitvalt. 3 meter verder valt hij uit. Zelfs als hij met een mp3 speler in mijn jaszak zit valt het geluid regelmatig uit. Ik was van Philips wel iets anders gewend. En dat voor die prijs, alle geld teveel. Hij gaat vandaag terug.

Heinz D 21-09-2007

Lekker licht en comfortabel. Hoofdband is uit een stuk gegoten hetgeen de duurzaamheid ten goede komt (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de logitech 980415-0914). Geluid is kraakhelder en dus prima geschikt voor VIOP en films, maar ook een beetje plat dus je zal wat moeten compenseren met de equalizer van je muziek-afspeelsoftware. De bluetooth techniek is mooi en de meegeleverde adapter en software maakt het mogelijk ook andere (bluetooth-uitgeruste) randapparatuur via dezelfde ontvanger wireless met je PC te koppelen (zoals een muis, printer, modem, etc). Let wel op dat het bereik tamelijk gering is (minder dan de 10 meter waarmee wordt geadvertreerd) en zodra er een obstakel is tussen de ontvanger en de headset of je loopt even en hoek om dan is de kans groot dat de verbinding wegvalt. Het is dan ook aan te bevelen om de adapter in in combinate met een USB dock te gebruiken en deze ergens goed open neer te zetten.