Koss Porta Pro

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
Bekijk 2 andere uitvoeringen
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Stefan27 23-08-2012
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Gezien alle zeer goede beoordelingen had ik mijn oog al eerder op deze koptelefoon laten vallen. Mijn Sennheiser PX100 voldeed echter nog prima dus een noodzaak tot koop was er niet. Tot recentelijk de draad brak. Tijdens het bestellen bleek er ook een zwarte versie te zijn duurder maar ik was meteen om. Bij het uitpakken moet ik erkennen blij verrast te zijn dat hij kleiner is dan ik verwacht had,fragiel zelfs. Retro mag zijn ik heb ook een Grado en daar moet je ook van houden. Hij zit perfect, draagt erg ligt en het geluid ( nog niet in laten spelen)is daadwerkelijk verbluffend. Geluisterd naar De Baseballs. Het enige waar ik even aan moest wennen is het feit dat als je em van je hoofd hebt gehaald opnieuw moet instellen,tenzij je een zeer klein hoofd hebt natuurlijk. Duurzaamheid heb ik op 7 gezet omdat er een levenslange garantie opzit en je na een paar uur nog niets kan zeggen over duurzaamheid.

kvgroos 14-05-2012
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Geweldige prijs/kwaliteitsverhouding. Ik gebruik deze koptelefoon in combinatie met mijn E-reader. Zo heb ik altijd een compacte koptelefoon bij me. Ik heb een hekel aan de in-eardopjes, dus dat was voor mij geen optie. De schelpen drukken hard genoeg tegen je oren om muziek goed te kunnen beluisteren, zonder dat het op je hoofd drukt. Daarnaast zorgt de open constructie ervoor dat je - indien je geroepen wordt - je nog wel iets van je omgeving meekrijgt. Met een beetje handigheid is de koptelefoon ook nog goed op te bergen in het meegeleverde zakje, al zal dit voor sommigen wel eerst wat oefening vergen.

vision4life 02-10-2011
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Na verschillende op zich goede in-ears zoals Creative 360 en 380 heb ik besloten een on-ear te proberen voor gebruik bij mijn keyboard en iPod. Laat ik voor de verandering bij minpunten beginnen: eigenlijk maar één: het bijgeleverde buideltje om de koptelefoon in te doen is veel te klein. Een ander minpunt kan zijn het design. Nogel retro, maar kwestie van smaak. Het belangrijkste van de koptelefoon is het geluid. En daarbij het belangrijkste pluspunt. De koptelefoon klinkt net zo goed als mijn semi-professionele Beyer-Dynamic van vroeger. In een woord geweldig: strakke bas en sprankelend hoog!!

Met muziekje op de fiets is de koptelefoion ook geschikt. De windruis valt mee, maar verkeer blijft hoorbaar wat voor de veiligheid belangrijk is.

Conclusie: een heerlijke koptelefoon.

Human 22-08-2011
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Een maand geleden besteld bij Pixmania.com voor 25 euries,en durf te zeggen dat de audiophily's uit de jaren 90 vorige eeuw gelijk hadden.
Koss hoort gewoon bij die top.
This is really bang for bucks!!!
And in my eyes visual more speakable then all the Aplle crap.
Het hele geluidsspectrum komt mooi en helder over.heb ze gekocht omdat mijn onderbuurman,mijn muziek soms niet kan waarderen,en kan vertellen dat de FLAC's,OGGS,APES en MP3 heel..heel goed overkomen.
MP3 op de NOKIA N8....subliem.

tegenwoordig is een mens snel of gauw teleurgesteld in dingen,reken maar dat dat bij de KOSS portapro's niet het geval is!

ich 21-04-2011
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Deze koptelefoon zit prima. Je kunt de druk op je hoofd/oren instellen door een knopje te verschuiven.
Is hij mooi? Kwestie van smaak natuurlijk maar ik vind hem er prima uitzien. Op zich nauwelijks relevant voor mij: ik zet hem op en dan moet het geluid goed zijn. Je loopt er zeker niet mee voor gek.
Geluidskwaliteit is echt goed. Ik luister mijn muziek liever met deze koptelefoon op als met mijn B&W speakers. De cans zijn niet geluiddicht dus je buurman/vrouw zal wel mee kunnen genieten (of juist niet natuurlijk).
De duurzaamheid kan ik nog wat moeilijk beoordelen. Het snoertje oogt wat iel en de kussentjes lijken geen lange levensduur te gaan halen. Ik heb deze Koss nu een half jaar en het ziet er nog goed en strak uit. Ik ben echter geen mega-user. De garantie op het apparaat schijnt erg goed te zijn.
Reviews zijn altijd subjectief en ik heb er de nodige gelezen. Deze vond ik, naast deze op Kieskeurig, bij het maken van mijn keuze behulpzaam:
[url]http://www.goodcans.com/HeadphoneReviews/porta.htm[/url]
[url]http://www.audioreview.com/mfr/koss/headphones/portapro/PRD_143821_2750crx.aspx[/url]
Veel luisterplezier!

Louiis1959 22-01-2011
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Ik heb gekozen voor een open systeem omdat ik toch niet helemaal van de omgeving afgesloten wil zijn. Daarbij denk ik dat een open systeem in principe comfortabeler zit dan een gesloten systeem of oordopjes. Dat blijkt ook uit deze Portapro, want het draagcomfort is heel goed. Ook na urenlang luisteren knelt de Portapro niet.

Vormgeving is een kwestie van smaak, en ik vind het ook niet heel erg boeiend. Als hij op mijn hoofd zit zie ik er niets van.

De geluidskwaliteit is goed, zeker als je de prijs in aanmerking neemt. Ik kan de Portapro niet vergelijken met veel duurdere andere merken, zoals andere reviewers dat wel doen. Ik heb hem niet in een winkel gekocht, vandaar. Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee. Al mijn favoriete muziekstijlen komen goed tot hun recht: soms klassiek en opera, maar ook Metallica en Motorhead.

Over de duurzaamheid denk ik dat dit ook met het gebruik te maken heeft. Daarmee bedoel ik dat mijn Portapro weinig te lijden heeft, omdat deze alleen wordt gebruikt als ik op mijn PC naar muziek luister. Als hij overal mee naar toe wordt genomen is dat misschien een ander verhaal.

Een minpuntje vind ik het wat korte snoer (1.2 m).

Alles bij elkaar genomen ben ik heel tevreden met de Portapro.

Audiofreak1 22-12-2010
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Wat een waanzinnig geluid komt er uit deze compacte hoofdtelefoon, voor echte audioliefhebbers een must, ook op portable apparatuur een ontzettend fijn geluid.
Dit is een aanrader voor de liefhebber van mooi geluid.

PvdN58 04-04-2010
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Ruim 2 jaar veel gebruikt. Geniet er volop van. Geluidskwaliteit is voor deze prijs ronduit subliem. Laag is mooi en vol, hoog klink prima. Midden is evenwichtig aanwezig. Kan makkelijk opboksen tegen duurdere uitvoeringen. Geweldig dat voor zo'n prijs een everstayer nog steeds te koop is!

robkoss 06-03-2010
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Een geweldig geluid. De hoge tonen zijn iets minder aanwezig maar dat is via de equaliser van je mp3 speler te regelen. Het opbergen in de bijgeleverde hoes gaat wat moeizaam en voor op reis is de koptelefoon vanwege zijn dikte wat minder praktisch ten opzichte van de vergelijkbare Sennheiser PX 100. Verder wordt er levenslange garantie gegeven. Welk ander merk heeft dat?

Guus2005 03-02-2010

----------Update review, 3-2-2010-----------
Ik heb mijn hoofdtelefoon keurig gerepareerd terug gekregen. Het kostte niets en alleen het terugsturen was een probleem omdat DHL mijn huis niet kon vinden. De PTT gelukkig wel.
In de tussentijd heb ik inferieure merken op mijn oren gehad. Ik ben blij dat ik hem weer terug heb. +1

----------2e review, 15-12-2009----------
Daar ben ik weer. We zijn nu ruim een jaar verder en de linkerkant heeft het begeven. Ligt niet aan de headphone maar aan de jackplug.
Ik gebruik mijn headphone bijna elke dag gedurende een uur of 4.

Er is sprake van levenslange garantie dus misschien wordt het nog gemaakt. Ik kom er nog op terug.

----------1e review, 4-9-2008----------WOW!
Als je oordopjes gewend bent die bij een product geleverd worden dan is de Portapro een openbaring. Mijn Philips SBC HS465 hadden het begeven na een jaar. daarom heb ik de oordopjes gedragen die bij mijn Creative Zen geleverd waren gedragen. Ik heb de basboost maar uitgezet want dat heeft de Portapro niet nodig. De Philips earclips zijn beter dan de bijgeleverde oordopjes maar ze halen het niet bij de portapro. Ik gebruik mijn mp3 speler als ik ga sporten en in de file. Als je het geluid niet te hard zet zijn de omgevings geluiden wel te horen.

Best tevreden, maar ik heb hem nog niet zo lang, dus over duurzaamheid kan ik niets zeggen.

Martinuzzz 10-12-2009

Wat een geweldige set!
Het is geen referentieset (als in natuurgetrouwe, -wellicht beetje saaie- weergave), maar KOSS doet het wel HEEL goed. Zeker met je Iphone of MP3 speler. Geweldig gedefinieerd, vol geluid! Vergeet je in-ears! KOSS is gegarandeerd 100% beter! Een opvouwbare hooftelefoon, met slimme kussentjes BOVEN je oren. Zo kun je de druk op je oren instellen. SUPERCOMFORTABEL!
Ik heb hem net, en vergelijk hem met dure Sennheiser iPhone in-ears. De Koss veegt de vloer met ze aan! Gewoon een HEEL FIJN geluid. Veel ruimtelijker en levendig. En heel COMFORTABEL! Gegarandeerd!

bauer 23-08-2008
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Ik heb deze een keer geleend voor mijn ipod. Echt een aanrader. Zit als gegoten, je kunt 'm zo instellen dat je de druk op de oren kunt vergroten.
Het geluid is werkelijk subliem. Lage en hoge tonen hebben een uitstekend bereik.
Alleen de vormgeving is echt '80, een beetje jammer.
Degelijkheid is daarin tegen wel van toepassing, zal niet snel stuk gaan.

Stoomricardo 11-01-2008
Geschreven voor: Koss Porta Pro

Inmiddels bezit ik ook al enige tijd de Portapro en ik moet zeggen dat deze nog beter klinkt dan de door mij al hoog gewaardeerde Sportapro. De drivers zijn mi. hetzelfde maar het model is anders. Dit is echt pure high end voor een zeer zachte prijs als je de moeite neemt om over de grens te kijken. De Portapro bestaat al sinds 1984 en is terecht nog volop in produktie. Hij levert een mooi stereobeeld, heel veel detail, sprankelend hoog en vol dynamisch laag, heeft vanzelfsprekend ook een breed en gelijkmatig freuentiebereik. De 60 Ohm impedantie zorgt ook nog voor een beter samengaan met diverse mobiele apparaten, zelfs met mijn wat oudere portable fm-radio (veel minder ruis terwijl het geluid intact blijft). In Nederland is dit superprodukt helaas wat onbekend en het Amerikaanse Koss staat ook niet bekend als een van de beste bedrijven maar dat geldt dus niet voor de Portapro. Het unieke concept met extra beugelkussentjes zorgt net als bij de Sportapro ook nogeens voor wat mij betreft het beste draagcomfort dat een hoofdtelefoon kan bieden. Een aanrader dus!