Sony MDR-XB40EX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-XB40EX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Zow 10-08-2011

Heerlijke oordopjes;

- Geweldig geluid
- Elk detail van de muziek is hoorbaar (welicht met de juiste equalizer instellingen van het apparaat)
- Mooie bass
- Blijven goed zitten, verschillende maten dopjes
- De rest van het geluid komt goed tot z'n recht
- Geschikt voor producing en dj'ing
- Platte stevige kabel (raakt niet tot nauwelijks in de knoop)

Je staat soms echt verteld wat voor een bass eruit deze oordopjes komt.
De oordopjes zijn speciaal ontwikkeld voor de nieuwere soorten muziek (house, dance, dubstep, drum 'n base, trance)

Raymond Stefan Langoor 03-03-2011
Geschreven voor: Sony MDR-XB40EX

Ook ik ben de spreken over deze in ears van sony
warme en volle bassen.
zeer scherpe prijs
hij is duurzaam in gebruik.
kortom een super dikke aanrader

Freek1 04-07-2010
Geschreven voor: Sony MDR-XB40EX

Hoi. Ik heb een maand geleden twee setjes oordopjes tegelijk gekocht om eens te kunnen vergelijken:
(1) Sony MDR-XB40EX (EUR 43,- Coolsound)
(2) Sennheiser CX400 II Black (EUR 49, Redcoon)
Sennheiser koos ik vanwege de vele en hoge beoordelingen op deze site maar ik wou ook een ander merk proberen. Sony heeft (iig bij mij) een goede reputatie, de oordopjes hadden ook een hoge beoordeling (hoewel er niet erg veel beoordelingen waren) en ze zouden een flinke bass hebben wat ik belangrijk vind omdat ik veel dance muziek luister.

Geluid (Sony 7, Sennheiser 9):
De Sony heeft inderdaad flink meer bass maar de Sennheiser geeft een "rijker/gedetailleerder" geluid. (Voorheen kon ik me nooit iets voorstellen bij rijk/gedetailleerd geluid, maar nu dus wel! Ik geloof dat je bij de Sennheiser meer verschillende geluiden tegelijk hoort, terwijl je bij de Sony alleen de meer belangrijke geluiden hoort.) Grappig is dat ik van tevoren dacht bass belangrijker te vinden, maar nu ik heb vergeleken vind ik het geluid van van de Sennheiser toch een stuk mooier.

Vormgeving (Sony 8, Sennheiser 9):
De Sennheiser vind ik er eleganter uitzien (kleinere dopjes).

Duurzaamheid (Sony 9, Sennheiser 6):
Maar de Sennheiser vind ik er ook breekbaarder uitzien! Ze lijken sterk op mijn vorige oordopjes (AKG geloof ik) en daar ging na één of twee jaar het contact tussen het dopje en het draadje kapot. Bij zowel Sony als Sennheiser lijken de rubbertjes er goed vast op te zitten. (Bij mijn AKG oordopjes raakte ik ook telkens rubbertjes kwijt.)

Draagcomfort (Sony 8, Sennheiser 8):
Bij beide vind ik het draadje iets te lang. 1,1 meter is beter voor mij. Verder draagcomfort goed.