Apple MacBook MacBook C2D-2.26GHz 2GB 250GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook MacBook C2D-2.26GHz 2GB 250GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

thomas1020 07-04-2010

Inmiddels een tijdje deze notebook in mijn bezit. Eigenlijk was het de bedoeling dat ie pas in september aangeschaft zou worden, voor het nieuwe studiejaar, maar vanwege een mooie aanbieding is dat iets vervroegd...

Dit is mijn eerste mac. Ik ben overgestapt van windows naar mac, omdat ik het eeuwige vastlopen van windows zat was, evenals de oneindige updates en waarschuwingen, om het nog maar niet over de virussen te hebben.

De snelheid is absoluut top. Opstarten in zo'n 20 seconden en afsluiten in 3 seconden zal met windows niet lukken. Ook de programma's werken snel en soepel.

Een van de fijnste dingen aan deze laptop is het trackpad. Een muis wordt hierdoor echt compleet overbodig, want je kunt met dit trackpad, naast de standaardfuncties, scrollen, zoomen, draaien, bladeren (tussen zowel foto's, internetpagina's en mappen), overzichten weergeven en meer. Gewoon fantastisch!

Ook het toetsenbord typt erg prettig. Je maakt niet heel snel tikfouten en na een korte wenperiode merk je dat je erg snel op het platte toetsenbord, met uit elkaar geplaatste toetsen kunt typen. Enige nadeel is de kleine enter-toets, maar dat is persoonlijk.

De laptop ziet er ook nog eens prachtig uit. De kleur wit heeft echter wel als (redelijk groot) nadeel dat het erg besmettelijk is. Om hem mooi stralend te houden is het eigenlijk noodzakelijk om elke dag even alle pluisjes e.d. te verwijderen.

13,3 inch lijkt misschien niet genoeg, maar vooral voor (onderweg naar) de studie is het absoluut het meest praktische formaat. Hij is makkelijk mee te nemen, niet te zwaar in neemt niet te veel ruimte op de tafel of op het bureau in.

De beeldkwaliteit is top: video's en foto's worden mooi weergegeven en de kleuren zijn erg helder. De geluidskwaliteit is helaas iets minder, maar nog altijd beter dan die van de meeste laptops. Het is niet blikkerig, maar het verdient zeker de prioriteit om bij muziek en films gewoon speakers aan te sluiten.

Verder ben ik van plan Microsoft Office Mac 2008 erop te installeren, om makkelijker met windows-gebruikers bestanden uit te kunnen wisselen. Bovendien vind ik office gewoon veel fijner werken dat als die andere opties, inclusief open office.

Natuurlijk is de prijs een bekend breekpunt. Maar je moet wel bedenken dat je een deel 'terugverdient' doordat een mac meer waardevast is (d.w.z. je krijgt er bij doorverkoop meer voor terug) en over het algemeen langer meegaat. En het scheelt absoluut een hoop in het aantal uren dat je totaal kwijt bent aan het kapot schelden/slaan van je windows-computer, omdat deze weer eens de altijd irriterende melding '... reageert niet' geeft, waarna het scherm of compleet wit wordt of een eigen leven lijkt te gaan lijden.

Tot slot nog even de batterijduur. De beloofde zeven uur haal ik helaas niet, maar over het algemeen houdt de laptop het toch wel zo'n vijf uur vol zonder opladen. Wel belangrijk: om de batterijduur te vergroten / te behouden moet je niet fulltime met de stroom erop werken, maar ook de accu actief houden. Vaak wordt aangeraden om in het begin de accu helemaal op te laden en vervolgens niet meer op te laden voordat de accu echt leeg is. Als je de eerste paar weken of zo doet, merk je wel degelijk verschil. (Dit geldt overigens ook voor andere apparaten.)

Al met al denk ik niet snel terug te vallen op windows. Hoe meer ik hier schrijf, hoe meer ik overtuigd raak van mijn eigen gelijk.
Een absolute aanrader!

Claudiazurink 29-03-2010

Fijne computer. Nooit problemen. Snel met opstarten. Licht gewicht. Prachtig uiterlijk. Aanrader voor kleinzakelijk of thuisgebruik!

Bsdfreak 26-02-2010

Ik heb de macbook gekocht omdat ik gek ben op muziek maken/opnemen en ik een laptop nodig had voor mijn studie. Wat me opviel is het razendsnelle opstarten en hoe makkelijk je met de voorgeinstalleerde software muziek kunt opnemen(garageband). Ook de hoge kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid van de software valt op. Dit is echt het ultieme multimedia systeem.

sonnve 25-02-2010

Ik heb nu ongeveer 3 maanden deze nieuwe Macbook. Ik gebruik hem voornamelijk voor school, muziek (aan homecinema), foto bewerking, MS WORD en om op me HD-Tv te kunnen internetten

Plus punten:
* Design! wow! Alles sluit naadloos op elkaar aan, erg strak en erg stevig.
* Multitask touchpad: GEWELDIG! Alles met je vingers, werkt super goed.
* Videokaart: ik draai World of warcraft in de hoogste resolutie, Modern Warfare 2 op medium.
* Snelheid: subliem, 20 applicaties openstaan en nog niet langzamer (ik heb hem btw wel uit laten breiden met 2GB extra = 4GB). Opstarten gaat erg snel.
* Software: geen fout meldingen e.d. alles start snel op, auto virus control.
* Magsafe lader: magnetisch, perfect als je vaak op drukke plekken zit. Je laptop zal niet vallen omdat iemand tegen je snoer aan loopt.
* Accuduur: 7 uur is flauwekul, ik haal er dik 5 uur mee en dat is meer dan mijn oude Acer.

Nadelen (Die zijn er natuurlijk ook):
* Wit is kras/vlek gevoelig (dat weet je ook als je hem koopt)
* Geluid, geen bass, eerder blikkerig (behalve als je hem op een audio set aansluit)
* Prijzig
* Geen verwisselbare accu (persoonlijk)

Tips:
* Koop een sleave tegen de krasjes.
* Koop hem als student (=korting) en zet er 2gb extra in voor 80euro. Altidj handig!
* Koop een gum, kan je alle viezigheid van je mooie witte macbook af poetsen (werkt echt!)

Ik heb hem gekocht bij Ifactors in Breda met studenten korting, ook heb ik er gelijk 2gb extra bij laten zetten. Was totaal €940 kwijt, alles binnen 20min geregeld.

Godspeed 11-02-2010

Deze computer blinkt uit in heel snel opstarten en afsluiten. Vooral belangrijk in het openbaar vervoer wanneer je snel in en uit moet stappen. Applicaties werken gewoon vloeiend.

De batterijduur is geweldig. Ik kan met mijn laptop 7 uur werken en 8 uur als ik het beeldscherm donkerder instel.

De onderkant is één geheel en robuust in tegenstelling tot de laptops die uit vele aan elkaar geschroefde plastic plaatsjes bestaan.

Het geluid is wel minder, maar aanvaardbaar.

Voor zo'n zuinige chip zijn de videoprestaties naar behoren en je kan spellen als Spore en the Sims goed er op afspelen. Ook de wat nieuwere spellen kunnen op medium redelijk goed worden gespeeld.

TIP: Koop alleen laptops van de webwinkel van Apple. De mediamarkt en andere verkopen verouderde versies van de macbook voor een nieuw prijs. Via de Apple store kreeg ik DDR3 geheugen in mijn laptop. Had ik hem bij de mediamarkt voor dezelfde prijs gekocht, dan had ik de veroudere DDR2 geheugen er bij gehad.

Arnoud 18-12-2009

Gisteren een Mac Book gekocht en ook deze is top! Ben al in het bezit van een IMac maar heb er een laptop bij gekocht om wat mobieler te zijn. Ben bij de aankoop van de IMac helemaal om naar Apple. Werkt goed, werkt snel en is goed compleet. Deze Macbook is super compleet. Voor mij niets anders meer dan Apple. Ben ook aan mijn derde Iphone begonnen.

vincent2006 14-12-2009

Wat een laptop! Werkelijk geweldig en wat een genot om er mee te werken. Altijd een windows gehad (en voor mijn werk nog steeds een Dell) maar het verschil is ongelofelijk. Alles werkt beter en is gebruiks vriendelijker. Door de unibody voelt hij gewoon sterk en stevig aan. Als je er ooit aan denkt om een Mac te proberen dan is dit het Macbook om het mee te doen. Het is wel aan te raden om dit model te kopen en niet de ' goedkopere' voorganger. Deze heeft tft geen multitask touchpad en is gewoon een stapje minder.

Deze heeft een multitasking touchpad (van glas) jaja geen plastiek. Een led screen waar de kleuren vanaf spatten, een grotere harddisk 250Gb ipv de 160 Gb. Kortom een apparaat die zijn geld gewoon waard is, opstarten 25 seconden en afsluiten 3 seconden! Toedeloe Windows pffff.