Acer Aspire 5 A517-53-79SG - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire 5 A517-53-79SG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Pieter 06-08-2024

Goed product en niet duur, een aanrader

Geschreven voor: Acer Aspire 5 A515-57-56RG

Fijne laptop voor dagelijks gebruik thuis of op het werk, met genoeg geheugen en snelheid om te multi-tasken, zolang je maar niet gaat gamen of met videos aan het werk gaat.
De batterij gaat lang mee, de WiFi is heel goed en sterk, je kunt veilig de laptop starten met je vingerprint en in donker werken met het verlicht toetsenboord.
Er zijn 4 USB aansluitingen (1 USB-C en 3 USB-A) en 1 HDMI.
Ook een aansluiting voor bekabelde internet, vooral handig op kantoor en voor zakelijk gebruik.
Het beeld en geluid zijn heel goed, perfect om videogesprekken te hebben of film te kijken.
Prijs-kwaliteit verhouding is heel goed, binnen de verwachtingen van wat deze laptop zou moeten leveren.
Ben er tevreden mee en blij dat ik deze laptop mocht testen.

Pluspunten

• Accuduur
  • Stevige behuizing
  • Snelheid

• Aansluiting voor bekabelde internet

Lise 05-08-2024

Fijne, stevige en snelle laptop

Geschreven voor: Acer Aspire 5 A515-57-56RG

De Acer Aspire 5 15 A515-57-56RG is een veelzijdige laptop met veel opmerkelijke functies. De krachtige koeling met twee ventilatoren zorgt ervoor dat de laptop koel blijft, zelfs als hij veel wordt gebruikt. De batterijduur is geweldig, dus je kunt lang werken zonder op te laden. Je krijgt altijd een sterke en stabiele internetverbinding dankzij een aantal WiFi-antennes. Ook biedt deze laptop dankzij de PurifiedViewTM en PurifiedVoiceTM technologieën helder beeld en geluid. Dit is een groot voordeel van deze laptop. Deze laptop is ideaal voor zowel werk als ontspanning vanwege het stijlvolle ontwerp met een diverse poorten, een vingerafdrukscanner en een verlicht toetsenbord.

Pluspunten

• vingerafdruksensor
  • fijn, lichtgevend toestenbord

Minpunten

• Zwaar
  • speakers onder laptop

Vivianne232 04-08-2024

leuke basis laptop

Geschreven voor: Acer Aspire 5 A515-57-56RG

Zo op het eerste zicht lijkt de Acer Aspire 5 15 A515-57-56RG laptop me een prima basis laptop.
Hij is niet super snel, maar draai wel gestaag door, zelfs met meerder dingen tegelijk geopend.
Hij heeft goed beeld. Het geluid vind ik wat minder en best zacht op de maximale stand. De microfoon is dan juist wel weer scherp, met een video-call ben je goed te verstaan, zelfs met de laptop op armlengte van je af. De webcam geeft ook duidelijk beeld. Wel jammer dat er geen afschermkapje op zit.
Heel fijn vind ik de 3 usb-A en 1 usb-C poorten, met een extern toetenbord en muis heb je er anders al snel te kort. Verder nog HDMI, koptelefoon en Lan aansluitingen en een mogelijkheid voor een slot. Er zit geen aansluiting voor een camera kaartje meer op, maar dat kan meestal ook wel een usb kabel.
Hij heeft een lekker royaal touch-pad, met een vingerafdruk scanner in de hoek, om te kunnen openen zonder wachtwoord. Met wachtwoord kan ook nog steeds, dus meerdere gebruikers is geen probleem. Het toetsenbord tikt fijn en licht op als je typt, met zacht licht achter de letters, dus niet scherp of fel, maar comfortabel als je in het donker typt. Ook heel fijn voor een 15 inch laptop is het aparte numeriek toetsenbord!
Als je het beeldscherm meer dan 45graden opklapt lift hij de achterkant van de laptop wat op, waardoor je toetsenbord wat kantelt. Dat maakt het typen comfortabeler, maar ik ben bang dat het de het de laptop (scharnieren) wel wat kwetsbaarder maakt, bv als de kat er op gaat zitten … uiteraard weet ik (en de kat) dat dat niet mag, maar iedereen met een kat begrijpt me gok ik zo ;-)
Met z’n grafiet grijs en metalen cover aan de bovenkant ziet de laptop er ook mooi uit.
Er zit een proefperiode bij voor het officepakket en virusscanner ed, maar daarna moet je de programma’s kopen en is de basis setup van de laptop sober.

Ik ben een gewone simpele laptop gebruiker en mocht deze laptop een weekje proberen voor een onafhankelijk consumenten testpanel, met de uitdrukkelijke opdracht eerlijk mijn bevinden te delen.

Pluspunten

• meerdere usb aansluitingen
  • goeie microfoon
  • numeriek toestenbord
  • vingerafdruk scanner

Minpunten

• luidsprekers zacht en matig geluid

k****@h********** 31-07-2024
Geschreven voor: Acer Aspire 5 A515-57-56RG

Na het testen van deze laptop ben ik zeer tevreden over de verschillende aspecten die dit apparaat biedt. Allereerst zorgen de twee ventilatoren voor een krachtige koeling, wat de prestaties van de laptop ten goede komt. De prestaties zijn uitstekend, waardoor zware applicaties en multitasking probleemloos verlopen. De toevoeging van een numpad is een nuttige toevoeging voor mensen die veel met nummers werken.

Wat de connectiviteit betreft, zorgen de meerdere WiFi-antennes voor een sterk en stabiel signaal, wat cruciaal is voor naadloos werken online. De verbeterde batterijduur is een groot pluspunt, want ik kon zonder opladen de hele dag doorwerken. De behuizing is zowel stevig als stijlvol, met aandacht voor fijne details zoals de toetsenbord verlichting en de vingerafdrukscanner voor extra gebruikersgemak en veiligheid. Alle benodigde poorten zijn aanwezig, wat het gebruik van externe apparaten zeer eenvoudig maakt. De enige nadelen zijn het ontbreken van een dedicated videokaart wat voor zware spellen geen overbodige luxe is. Daarnaast hou ik niet van dat er een hoop applicaties voorgeïnstalleerd zijn maar die zijn gelukkig vrij makkelijk te verwijderen.

Marjolein 31-07-2024

Bevalt goed, echt een aanrader!

Geschreven voor: Acer Aspire 5 A515-57-56RG

Deze laptop heb ik een aantal weken mogen testen. De laptop heeft een Intel Core i5 processor, waardoor hij supersnel is. Er zit een krachtige koeling in deze laptop dankzij twee krachtige ventilatoren. Zo nu en dan hoor je deze 2 krachtige ventilatoren blazen.
Daarnaast heeft deze laptop ook een uitstekende batterijduur. Je kan de laptop draadloos tot wel 9 uur gebruiken. Ideaal voor als je je laptop ergens mee naar toe neemt, waar je niet direct stroom bij de hand hebt. Mocht je twijfelen om deze laptop te kopen, zou ik je zeker aanraden om deze laptop te kopen!

Pluspunten

• Goede intel core i5 processor
  • Krachtige ventilatoren

Minpunten

• De krachtige ventilatoren blazen af en toe hard