ASUS B1502CVA-BQ0491X - Reviews

Beste deals -5% Laagste prijs ooit!

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASUS B1502CVA-BQ0491X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mkaram 28-06-2024

Een goede zakelijk modern laptop met een paar mankementen

Geschreven voor: ASUS B1502CVA-BQ0491X

Nadat ik twee weken met de ASUS ExpertBook B1 (B1502CVA-BQ0491X) heb doorgebracht, ben ik de praktische benadering van een zakelijke laptop gaan waarderen. Dit is mijn mening:

De bouwkwaliteit van de ExpertBook B1 is een beetje een teleurstelling. Hij voelt stevig en betrouwbaar aan, maar omdat hij van plastic is, twijfel ik of hij bestand is tegen schade tijdens al het reizen.

De poortselectie op deze laptop is meer dan voldoende, inclusief USB Type-A en USB Type-C, samen met een M.2-slot voor uitbreiding van de opslag. Handig bij het aansluiten van externe apparaten, je hebt geen adapter nodig.

De 13e generatie Intel i5-processor in combinatie met 16 GB RAM zorgt voor soepele prestaties voor zakelijke taken, maar ook goed voor het bekijken van full HD-video's en Netflix. Of je nu dagelijks multitaskt of resource-intensieve applicaties draait, deze laptop kan het aan.

Het 15" scherm is enigszins teleurstellend. Het is een Edge lit 1080p-paneel, heeft goede kijkhoeken en een goed contrast bij fel licht, maar het is geen 4k voor deze prijsklasse.

Helaas is er geen speciale GPU. Als je werk bestaat uit grafisch zware taken, is dit misschien niet de beste keuze.

De batterijduur is gemiddeld, een 42Wh-batterij zit net onder de acceptabele limiet om een ​​hele dag op deze laptop te werken. Dat is helaas niet goed genoeg, maar dankzij de i5 13gen CPU kun je een deel werkdag werken zonder je zorgen te maken dat de batterij leeg raakt.

Voor ongeveer 850 euro biedt de ExpertBook B1 een redelijk prijs-kwaliteitverhouding voor zijn functies. Houd echter rekening met je specifieke behoeften. Als een beter scherm of speciale graphics essentieel zijn, weeg dan je opties af.

De laptop weegt iets minder dan 1,70 kg, wat niet de lichtste in zijn klasse is. maar niet te zwaar en gemakkelijk mee te nemen als je altijd onderweg bent.

Pluspunten

• Nieuwste Intel i5 13gen CPU razendsnel
  • Uitbreidbaar RAM (van 16GB tot 48GB)

Minpunten

• Matig scherm
  • Matig batterijduur

Samantha 20-06-2024

Asus

Geschreven voor: ASUS B1502CVA-BQ0491X

Ik heb deze laptop ontvangen om hem te mogen testen. Mijn MacBook heeft het begeven dus ik was wel benieuwd naar deze. Het design is mooi. Hij is licht en plat en makkelijk meer te nemen. Numeriek toetsenbord is perfect. Accu gaat lang mee. De mousepad vind ik wat stug.

Ronald S. 16-06-2024

Snelle en lichte zakelijk laptop met tegenvallende accu.

Geschreven voor: ASUS B1502CVA-BQ0491X

Deze laptop heb ik een aantal weken mogen testen. Omdat ik op zoek was naar een nieuwe zakelijke laptop kwam dat goed uit.
Mijn conclusies:
Accu/batterij valt erg tegen. Na 5 1/2 uur voor licht gebruik staat deze al op 20%. Dan schakelt de batterij besparing aan. Bij zwaarder gebruik zal dat dan eerder zijn. Een zakelijke laptop moet voor mij minstens een hele werkdag op de batterij kunnen draaien.
Scherm geeft erg mooi beeld. In de zon werken gaat prima. Ook vanuit een schuine hoek goed beeld.
Laptop start snel op en is goed snel.
Veel ingangen wat erg prettig is.
Vingerafdruk scanner is erg prettig en werkt goed.
Toetsenbord werkt goed. Verlichting is ook erg fijn voor in de avonden. De tekens op de toetsen mogen van mij wel wat dikker en witter. Ze zijn erg smal, en daardoor minder opvallend.
Muispad werkt ook fijn.
Gewicht is lekker licht. Behuizing stevig. Goede scharnieren. Wel snel vlekken zichtbaar.
Ondanks dat het een hele mooie, snelle en lichte laptop is, is de korte accuduur voor mij een tegenvaller. Daarom voor mij niet geschikt. Voor iemand die dat geen bezwaar vindt, is deze laptop een aanrader.

Pluspunten

• Snel
  • Lichtgewicht
  • snel opstarten
  • Mooi Full HD scherm
  • Veilig voor bedrijfsgegevens

Minpunten

• Accu duur
  • Scherpe randen
  • Snel vlekken
  • Geen extern geheugenslot
  • Smalle tekens op toetsenbord