Toshiba Satellite A100-819

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite A100-819 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Boske 19-07-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A100-819

In de zoektocht naar een voor mij geschikte laptop/notebook ben ik via Kieskeurig bij deze Toshiba A100-819 uitgekomen. Wie een laptop zoekt, moet van tevoren goed voor zichzelf uitmaken wat-ie wil met het apparaat. Productvergelijk op deze website is sterk te raden.

Die van mij moest videobewerking kunnen doen, snel zijn, Windows Vista hebben en een goede videokaart. In deze laptop zit een NVIDIA videokaart, die zijn een stuk beter dan de Intel Onboard dingen. Pluspunt dus.

Vista zit er ook op (prachtig programma!), maar nadeel is dat hier 1GB intern geheugen op zit. Oplossing (en echt aan te raden) is om bij de winkel aan te geven dat je een extra 1 GB erbij wilt hebben. Met 2 GB draait Vista als een trein!

Deze heeft bovendien een Intel Core 2 duo processor, dat is echt wel beter dan Intel Core gewoon. De snelheid is dan ook prima te noemen! De vormgeving is lekker duidelijk, niet te druk en toch modern. De degelijkheid (vaag begrip) is wat mij betreft prima. Geen rare fratsen of toestanden om voor elkaar te krijgen wat je wil. Toetsenbord tikt lekker, schermpje is lekker stevig, het is geen slappe hap.

En wat betreft beeld: subliem!! Glasplaat soms jammer, maar je krijgt wel een superbeeld. Bovendien hebben alle laptops inmiddels zowat een glasplaat-scherm, dus gewoon een kwestie van wennen.
Tot slot: geluidskwaliteit....Super, zonder te overdrijven! Wat een geluid, heel helder en veel volume! Echt uitstekend voor een laptop!!

Waarom dan geen 10'en uitgedeeld? Omdat perfecte computers nu eenmaal niet bestaan. Als dat zo was, konden we wel stoppen met het produceren er van immers... :) Maar deze Toshiba is echt een aanrader!!

Tip van Flip: sluit bij aankoop wel dode pixel-garantie af! Kost een paar tientjes, maar kan een hoop ergernis voorkomen door dooie pixels (heel irritant voor het zicht) in je scherm....