Toshiba Satellite A200-1CK

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite A200-1CK op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bram13 09-10-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A200-1CK

Vorige week deze laptop aangeschaft, en wat een machine!
Mijn laatste twee laptops waren beiden Acers, bij de een ging 't scherm kapot en de ander liep steeds vast (beiden met XP).
Nu dus deze Toshiba aangeschaft, dit keer met Vista, en wat een verademing.
Vista draait als een trein, MSN, Soulseek, eMule, cd'tje branden met Nero, verschillende webpagina's tegelijk besurfen, alles gaat soepel en smooth zonder haperingen. Ook internet is veel sneller als bij de Acers (WiFi).
De speakertjes die erin zitten geven geweldig geluid, ik hoef niet meer met mijn koptelefoon op te zitten.
Alles voelt heel degelijk aan, en de mousepad met scrollfunctie werkt ook lekker.
Ook het volumeknopje aan de voorkant zorgt voor veel gemak.
Kortom: zoek je een nieuwe laptop, koop een Toshiba.
Dit model is als 't goed is niet meer verkrijgbaar, maar de opvolger wel: A200-1K8, met een iets snellere processor.

Sander. 26-09-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A200-1CK

Heb deze notebook nu een paar weken en ben zeker tevreden. Het scherm is heel mooi scherp, de geluidskwaliteit is goed, de snelheid vind ik ook wel goed, hoewel Vista het geheel wel wat vertraagd. De vormgeving vind ik mooi, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Verder voelt de notebook degelijk aan. Ik vind alleen het ratelen van de notebook bij veel activiteit irritant.

Froggle 01-09-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A200-1CK

Sinds woensdag ben ik trotse eigenaar van de Toshiba A200-1CK. De doos wat netjes afgesloten en kon ook zien dat hij niet eerder opengemaakt wat door het label wat eraan zit. Eenmaal (verkeerd om) uit de doos gehaald, tref ik een blinkende Toshiba met een aantal kabeltjes en een stapel handleidingen. Eerst maar eens de notebook uitproberen. Uit mezelf ben ik gewend eerst de accu leeg te maken voordat ik hem oplaad, dus ik heb hem zonder stroomtoevoer aangezet, en afgewacht wat er gebeurde. Eerste keer is het de taak om Windows Vista te configureren. Als je door deze stappen heen bent moet je al gauw je pc opnieuw opstarten wegens updates. Wanneer deze weer zijn geïnstalleerd is hij klaar voor gebruik. Hoewel, er is nog iets wat voor elke Toshiba laptop gebruiker geldt. Gooi alle overbodige software eraf. Dit start allemaal op tijdens het opstarten van je pc, waardoor je pc dus ook langer erover moet doen om op te starten.

Genoeg over de 'moet'jes.. Nu wil ik even mijn mening kwijt over de notebook opzich. Om even het rijtje af te gaan..

Over de beeldkwaliteit heb ik niets te klagen. Het is gewoon scherp, zoals ik dat gewend ben bij het grafisch vormgeven (waarvoor ik deze notebook ook heb gekocht).

De geluidskwaliteit is voor een notebook ook zeker niet slecht. Hoewel ik meestal mijn 5:1 set aansluit op mijn notebook, maar als achtergrond muziekje is het heerlijk zuiver geluid.

De snelheid is echt prima. Geen vastlopers, en alles loopt lekker vloeiend door. Omdat er belachelijk lage cijfers zijn gegeven, heb ik hiervoor een 10 gegeven als compensatie.

De vormgeving is prima. Lekker overzichtelijk en strak. Wat ik ook mooi vind zijn de speakers die er erg sierlijk uitsteken. Dat is iets wat iedereen opvalt. Verder is (wanneer de notebook dicht is) een mooie glanslaag op de bovenkant waar met dikke lekkers Toshiba op pronkt.

Met de degelijkheid van deze Toshiba notebook is niets mis. Ik weet gewoon (en wel meer), dat Toshiba notebooks gewoon op degelijkheid gebouwd zijn.

De conclusie die ik trek uit deze notebook is dat de verhouding voor prijs, prestatie en kwaliteit perfect is.

Ingrid07 23-07-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A200-1CK

2 dagen in het bezit en erg blij met de aankoop. Ik zal hem alleen gebruiken voor foto's, muziek, internet en wat word/ excel bestanden; meer dan genoeg capaciteit daarvoor.
Mooie vormgeving, moest wel even aan het toetsenbord wennen, die leek in het begin niet altijd te reageren. Later niet meer gemerkt. Geluid kan vrij hard, verbazingwekkend voor een laptop.
Eerste opstart is redelijk makkelijk verlopen. Prachtig beeld.

Frank2 17-07-2007
Geschreven voor: Toshiba Satellite A200-1CK

Erg mooi, heel degelijk en qua prestaties ook goed. Om hem een beetje te testen had ik Day of Defeat geinstalleerd maar dat trok ie voor geen meter... .
Dat was natuurlijk gekkigheid, had ik em ook niet voor aangeschaft. Het is dus geen game laptop.
Verder, 2 gb geheugen is lekker. de HD is ook lekker groot. En hij is lekker zuinig qua energie verbruik. Met verschillende energiestanden en het beeldscherm dat in lichtsterkte aan te passen is. Toppie. En is de stroom op, dan slaat ie alles eerst op!
Het beeldscherm is mooi, zwart is ook echt zwart (Dat was wel anders met mn flatscreen van mn desktop) Erg mooi beeld dus.
Alleen die spiegelschermen...Dat is soms wel irritant, maar van die hype hebben alle moderne laptop last geloof ik... Al met al erg tevreden.
Oh, en het geluid. Kan naar laptop begrippen erg hard, en klinkt nog goed ook!