Apple MacBook Pro (Core2Duo/2.4GHz/160GB/SD)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Pro (Core2Duo/2.4GHz/160GB/SD) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

St-Exupery 24-10-2008

Tja, ik ben bijna 1,5 jaar geleden overgestapt naar Apple. Ik wilde toen gelijk het beste van het beste en koos daarom voor de nieuwste (op dat moment) MacBook Pro. Ik werd gek van Windows, vooral teleurgesteld in Windows Vista. Bij de Mac heb je helemaal GÉÉN last meer van virussen, vastloperij en andere ongein. Wanneer nodig kun je nog steeds Windows XP/Vista tegelijkertijd met Mac OS X laten draaien. Dit wordt mogelijk gemaakt door de software programma's VMWare Fusion & Bootcamp. Zelf gebruik ik VMWare Fusion. Echt prachtig is dit. Eén druk op de knop en je verwijdert zo je Windows van je notebook ZONDER consequenties. Je behoudt namelijk al je data!!! ;-) Prachtig beeld- en geluidskwaliteit. Deze accu gaat ontzettend lang mee, vooral ten opzichte van andere laptops. Verder prachtig design. Licht, dun, minimalistisch én wordt geleverd met een afstandsbediening. Verlicht toetsenbord, en sensoren die reageren op licht, die overigens in je boxen verstopt zitten. Als je een lamp naast je notebook aanzet en hem vervolgens uitzet wordt ineens het licht van je beeldscherm gedimd. Het is niet fijn om in het donker naar een fel beeldscherm te kijken. Wil je dit niet, dan kun je dat handmatig (op je toetsenbord) aanpassen. Ohja, één klein minpuntje is dat er maar 2 USB-poorten inzitten. Dat is eigelijk net 1 tekort tegenwoordig. Maar geen nood, dit kun je oplossen door een apparaatje te kopen waarmee je je USB-poorten kunt uitbreiden. Nou, ik kan er nog dagen over praten maar ik denk dat dit voldoende is. Of niet? ;-)

SuperSid 22-06-2007

Twee dagen geleden ontvangen na bestelling op de eerste dag dat hij uit was. Nog een beetje wennen aan Apple OS X, maar dat is veel minder lastig dan ik dacht. Werkt erg intuitief. Prachtige machine, razendsnel en heel vet!

Kan nog weinig zeggen over duurzaamheid, dat volgt nog wel als ik hem wat langer heb.

Prijs lijkt hoog, dat is een reden voor veel Windows gebruikers om niet over te stappen. Mar zoals ik zeg lijkt, want je kunt bij geen enkele fabrikant de snelste Core 2 Duo processor voor weinig in je laptop krijgen. Als je echt gaat vergelijken zie je zelfs dat Dell al snel duurder is met een vergelijkbaar product.

Je merkt dat geringe configuratie opties die Apple aanbiedt samen met perfect daarop aansluitende software een enorm gebruikers genot teweeg brengen waar andere fabrikanten niet tegenop kunnen als ze niet eenzelfde business model gaan aanhangen.

Beeldkwaliteit is goed, bij grote inkijkhoek wordt het wel een beetje gelig, dit schijnt door de LED backlighting te komen (wel zo milieu vriendelijk). Maar bij normaal gebruik absoluut geen probleem.

Vaak lees ik reviews waarin mensen hun laptop geluidskwaliteit zeer laag beoordelen. Ik denk dat die mensen niet begrijpen dat er een verschil is tussen home cinema sets en laptops. JHet geluid wat deze MBP produceert saat zijn mannetje tussen andere laptops.

Snelheid is geweldig, dat mag ook wel met de snelste intel notebook processor aan boord die net een maandje uit is.

Al in de tijd dat deze machine nog PowerBook heette was het de mooiste laptop die te krijgen was en dat is niet veranderd.

HAL9000 20-06-2007

De vernieuwde MacBook Pro is een geweldige notebook. De MBP heeft (nog steeds) schitterend design en het zit allemaal goed in elkaar. Het nieuwe LED scherm is mij zeker niet tegengevallen zeker niet in combinatie met de nieuwe Nvidia GPU. Het scherm is scherp en heeft een flinke lichtopbrengst (de photocel past het beeld aan als de omgeving donkerder wordt) tevens gaat het LED scherm ook wat zuiniger om met de batterij. De 2.4 Ghz C2D doet goed z'n best. Hier komt dan ook direct het minpunt van dit geweldige apparaat Aan de onderkant kan de temparatuur behoorlijk oplopen, de koeling doet z'n best (ook al hoor je deze ECHT NIET bij normaal bedrijf) maar wat wil je met een notebook van 1 dik.
Ok, het is een hoop geld, maar de MBP is dan ook ook gericht op de zakelijke markt en mensen die wat meer eisen hebben.