Toshiba Satellite Pro P200-14D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite Pro P200-14D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

zwots 15-12-2008

Sinds 9 maanden in het bezit van de Toshiba Satellite P200 1H5 en tot nu toe nog geen moment spijt gehad van deze keus.
De voornaamste overwegingen voor de aanschaf waren: budget, beeldformaat, snelheid, geheugen, Wifi, numeriek toetsenbord en besturing.
De laptop moest de desktop (PB) gaan vervangen die na 8 jaar aan vervanging toe was.
Hij wordt vrij intensief gebruikt voor fotobewerking, websiteontwerp en onderhoud, surfen en mailen. Dus geen gamen.
Beeldkwliteit is uitstekend. Door het gematteerde zilveren toetsenbord en de matzwarte omranding van het beeldscherm geen hinderlijke reflecties en een rustig beeld. De scharnierpunten en de sluiting ogen degelijk en de afstandsnokjes tussen scherm en toetsenbord zijn voldoende hoog. Jammer dat er standaard geen fatsoenlijk beschermmatje wordt meegeleverd.
Geluidskwaliteit acceptabel en voor een laptop zelfs goed te noemen waarschijnlijk mede dankzij de Harman/Kardon speakertjes.
De geluidsproductie van het apparaat zelf is minimaal. Bij gebruik in de woonkamer niet storend voor anderen.
Snelheid is wat je mag verwachten in dit geval met Intel Centrino Duo Core. De draadloze aansluiting (Wifi) werkt in alle omstandigheden perfect.
De installatie is eenvoudig en verliep vlekkeloos mede dank zij een goede gebruiksaanwijzing. Alle software zoals Office, PSP, Audacity, Aldfaer, FTP enz. werkt naar behoren. Ook Norton draait gewoon goed.
Vormgeving van deze laptop is naar mijn smaak mooi maar dat is natuurlijk relatief.
Voor de degelijkheid heb ik voorlopig een 8 gegeven maar het ziet er naar uit dat dit in de toekomst een hoger cijfer gaat worden want na 9 maanden intensief gebruik nog geen enkele storing ondervonden en werkt alles naar verwachting.

Marc73 31-08-2008

Ik ben nu sinds ruim een half jaar in het bezit van de Toshiba Satelite P200 1H6.
Voor de aanschaf heb ik mij verdiept in verschillende fabrikanten, hierbij heb ik gelet op degelijkheid, geluidskwaliteit, draadloze opties, TV out en de aanwezigheid van een numeriek toetsenbord. Uiteraard waren ook de prestaties en de prijs van belang.
Uiteindelijk na een uitgebreide selectie bleven in mijn prijsklasse 2 Toshiba modellen over.
Een met de 1.8 GHZ en de door mij aangeschafte met de 1.66 GHZ. Ik heb uiteindelijk voor de 1.66 gekozen omdat ik deze per toeval aan trof als aanbieding. De laptop voldoet uitstekend aan de eisen die ik stel, het is geen echte game pc maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Pluspunten: Het design, de laptop ziet er netjes afgewerkt uit en is niet gevoelig voor krasjes en vingervlekken dankzij het zilver metallic toetsenbord. De prestaties met Vista voldoen ruimschoots aan mijn verwachting, weinig geluidsproductie en makkelijke instalatie.
In tegenselling tot de meeste heb ik Norton wel laten staan en inmiddels verlengd, Ik heb al diverse keren een ingreep gehad van Norton wat mij een veilig gevoel geeft. Mijn indruk is dat Norton ondanks het gebruik van de systeembronnen zijn werk keurig doet, echt snelheidsverlies kan ik niet waarnemen. Minpunten: Soms is er een irritante resonantie van de behuizing rechts onder hoorbaar als de HD draait. Verder een perfecte Laptop in deze prijsklasse. Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen omdat ik hem pas een half jaar heb.
Kortom, een aanrader als vervanging van de huis, tuin en keuken desktop.

Mike010 23-07-2008

Nadat ik mij enkele dagen op notebooks heb georienteerd heb ik toch uiteindelijk voor deze gekozen. zoals bij de andere satellite versies is het geluid inderdaad erg goed voor een notebook (harman/kardon). De bijgeleverde produktherstel cd-roms zijn naar mijn idee ook een welkome aanvulling. vista is even wennen maar uitgebreider en mooier dan XP. het werkblad van de notebook is iin tegenstelling tot bijvoorbeeld de P300-13m minder vingerafdruk gevoelig door de grijs/zilveren ondergrond. het 17 inch scherm is een must voor elke filmliefhebber of gamer (ook de nieuwste spellen draait deze zonder problemen)
het scherm lijkt los te staan van het werkblad en dat vind ik zelf erg mooi, lichtreflectie op het scherm is niet van invloed op het beeld en de kwaliteit hiervan. Bluetooth werkt perfect met mobiele telefoons en zelf het ongevraagd detecteren van draadloos internet, mobieltjes en andere zaken vind ik geen probleem. qua geluid moet ik net als anderen soms even luisteren of er nog wel iets gebeurd vanuit de laptop zelf, of ik kijk naar het bekende lampje of hij ergens mee bezig is. lekker stil dus! ook qua warmte vind ik hem erg meevallen mede dankzij de uitlaten op de zijkanten en onderzijde. de 6 usb aansluitingen zijn ook heerlijk!!het toetsenbord vind ik wel even wennen, mijn vorige laptop had wat dat betreft wat stillere toetsjes.

btw voor ik het vergeet de service vanuit toshiba zelf is ook om over naar huis te schrijven. bij het installeren van de nieuwste window updates sloot norton (die ik daarna meteen verwijderd heb) de laptop af en hierdoor ontbraken er enkele updates. dit gaf een storing met de harde schijf en hiervoor had ik dus de produktherstel cd's nodig. na een telefoontje met toshiba konden ze mij dus vertellen wat de fout inhield en hoe ik dit zonder problemen kon verhelpen. ik werd netjes te woord gestaan en vakkundig geholpen. webcam is 1.3megapixel.