HP dv9700 Pavilion dv9780ed Entertainment Notebook PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP dv9700 Pavilion dv9780ed Entertainment Notebook PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tim van den Hof 13-04-2009

Ik ben sinds september 2008 in het bezig van een HP dv9780ed.

Zit een snelle processor in, en 3gb ram geheugen. Het scherm wil wel eens spiegelen, maar als je je scherm dan iets draait/kantelt en op maximaal licht zet is het prima te doen.

Laptop ziet er erg mooi uit, geluid was even wennen, maar zeker niet slecht. Het blijft natuurlijk een laptop, en voor een laptop is dit echt super kwaliteit.

Laptop wordt helaas wel vrij warm. HP heeft hiervoor ook een update beschikbaar die de fan iets harder laat draaien tijdens en even na het opstarten. Systeem is mij nooit uitgevallen door warmte gelukkig. De plek van de beide schijven, vooral de primaire, wordt wel warm, maar stoort niet.

Opstarten duurt bij mij 6 minuten, wat een beetje jammer is. Zoveel software wordt er ook niet gestart bij het opstarten. Lees dat anderen dat niet ervaren, dus wellicht ligt dat aan mijn configuratie van vista.

Wel even een opmerking voor mensen die zich in een studenten omgeving bevinden. Ik zit in een klas waar 9 HP laptops staan van gelijke serie. Heel leuk zo'n afstandsbediening...

Ben zeer tevreden over deze laptop. HP geeft goede support als het nodig is, en nog gratis ook via de website.

Dell Loverboy 26-02-2009

Ik heb hem nu negen maanden.
Bij het maken van de recovery DVD's gecrashed. Bij een tweede poging lukte het
wel,maar het dvd station heeft kuren. Bijna alle UTP kabels spuugt hij uit,
netwerkkaart aansluiting slecht afgewerkt.
Hoogstwaarschijnlijk, heeft de hele serie, ook die met de blueray-speler, een
onwerpfout bij de koeling en een probleem met de Videokaart. Met name, bij het spelen van spellen, die
betrekkelijk veel geheugencapaciteit gebruiken, loopt de Kerntemperatuur op tot
boven de 90 graden celsius. Dit bakt je geheugen bankjes, deze krijgen op den
duur een storing. Ook bij normaal gebruik, ff interneppen bijvoorbeeld, wordt
hij betrekkelijk warm, voelbaar warm. Ter vergelijking, de kerntemperatuur van
het laptopje waar ik dit op schrijf, is op z'n hoogst 45 graden celsius en dat
voel je nauwelijks.
Het ergonomisch ontwep is echt gericht op mensen met twee gezonde armen/handen.
Heb je die niet, dan hij censuur, censuur, open te klappen.
Hij is nu in reparatie, hopelijk zo'n lange tijd, dat ik de koop mag ontbinden.
Eigenlijk vind ik het een censuur ding.

mindovermatter 13-09-2008

Na lang zoeken en vergelijken gekozen voor deze laptop. De reviews op o.a. deze site zijn daarbij zeer behulpzaam geweest.
Eerste systeemindexcijfer lijkt aan de lage kant, maar na update drivers videokaart en bios heb ik nu een index van 4,8. M.a.w. hij is snel.
Echt een fantastische laptop. Zeker gezien de prijzen waarvoor deze laptop is te vinden.
Één klein minpuntje is de beperkte accuduur. +/- 2,5 uur. Dit is echter alleen lastig wanneer je de laptop regelmatig buitenshuis gebruikt.

Mr.Perfect 12-09-2008

fantastische Laptop!! 2 dagen in bezit en al erg blij.
Prijs kwaliteit van het hoogste niveau!!
Geluid is geweldig, natuurlijk op een stereo set aansluiten en je hebt subliem geluidsweergave.
Tip als je twijfeld tussen een nieuwe model van Hp bv dv 9920ed en deze dan zou ik absoluut voor de dv 9780 gaan.

Frank66 23-08-2008

beeldkwaliteit is uitstekend en helder, de geluidskwaliteit valt mij enigsinds mee vergeleken met andere laptops,..oké het blijft een laptop, de pc start snel op en de snelheid is prima in orde, de vormgeving is goed, mooi afgewerkt en duidelijk, ook het bedienings gemak ervan, dit is mijn eerste laptop na een desktop, maar de prestaties zijn te evenaren! met spellen moet je toch wat aan je configuratie knutselen om hem super te laten lopen, maar daar heb ik hem niet voor gekocht,....al met al een zéér goede pc voor zij geld,...een echte aanrader, nu een paar dagen in bezit!

Delerium 08-07-2008

Notebook enige tijd terug aangeschaft. Dit ding is enorm snel. (het is altijd leuk om een 2gb (EM995) extra geheugen in te prikken). Als je xp erop kan zetten zou ik dit wel doen want Vista vreet je geheugen weg, maar blijft wel snel. Videokaart is super. COD4 loopt als een trein. Prijs kwaliteit verhouding is goed. Je kan dit ding gewoon als desktop gebruiken. Wel zou ik dan aanraden om een XB3000 aan te schaffen. Dan kan je alles thuis mooi wegwerken, en heb je een beter geluid. Eigenlijk is het weerkaatsen van het beeldscherm het enige nadeel.

Cloudwalker 01-05-2008

Een super laptop. Ik had eerst een Acer travelmate 800Lci (in 2003, 1800 euro), maar door problemen met de warmte afvoer had mijn grafische kaart de geest gegeven. Na lang overwegen en veel reviews bekijken kwam ik weer uit op een Acer of een HP.De kleur van de Acer stond me niet echt aan (wit/créme), dus kwam ik uit op een HP. Maar hij is gewoon super, hij is snel, wordt niet warm (kan mijn handen gewoon op het toetsenbord laten rusten), erg stil en een mooi en strak design. De extra's van vinger indentificatie zijn leuk maar niet echt noodzakelijk. Echter is de extra mogelijkheid om de mouse pad uit te schakelen erg gemakkelijk. Het scherm is super, had ook al een ACER AL2051W tft scherm (cristal bright). Maar dit scherm (van de laptop) is minstens net zo mooi. Nog geen last gehad van schittering. Met films geeft hij een super mooi beeld. Nadeel geen extra software bijgeleverd, dus meteen een systeemherstel DVD gemaakt. Echter duurt het wel lang om deze te maken ca 2 uur.

tevreden mens 23-04-2008

Deze laptop enkele weken nu in bezit en wat ben ik blij met deze keuze. In tegenstelling tot de vorige beoordeling is het scherm zeer scherp en zeker niet hindelijk.
Ik gebruik deze laptop voor o.a. grafische toepassingen en de 3 GB intern is prima mee te werken. Ook de 2x160GB is voldoende tot nu toe. Minder zou ik niet meer willen. Geluid is aan de magere kant maar ja, wat wil je met een laptop?!
Geen spijt van de aankoop en zeker aan te raden.

Dick Meijer 20-04-2008

Na de positieve reviews op deze site de laptop aangeschaft maar helaas al vrij snel terleurstelling. Met name het beeld vind ik beneden peil.

1. TV kijken via het meegeleverde kaartje. Zwarte vlakken lopen dicht waardoor iemand met zwart haar een egale zwarte vlek boven op zijn hoofd krijgt.

2. Verschillende avi's en dvd geprobeerd hetzelfde resultaat.

3. Glimmende scherm daar was ik al een beetje voor gewaarschuwd maar dacht dat loopt wel los. Helaas nee ik vind het niks afhankelijk v/d het omgevingslicht zit je toch af en toe in een spiegel te kijken.

Ondanks de hoge prijs vind HP het toch nog niet genoeg en verschijnen er regelmatig reclame boodschappen midden op het scherm, om extra HP spullen te kopen.

Verder voldoet de laptop maar dat mag ook wel gezien de prijs.

Zomaar iemand 28-03-2008

Ik had in januari 2007 een 9055ea gekocht (1,6Ghz,1GB ram,Geforce 7600) en nu deze laptop. Ik heb deze laptop een uur geleden ontvangen wegens vervanging omdat mijn reparatie langer dan 50 dagen duurde! Uitstekende service van HP bij mij eerst laptop van acer kon ik 3 maanden wachten en werd me verteld dat het nou eenmaal druk was en de onder delen niet of nauwelijks te krijgen waren. Affijn. Het shift knopje is inderdaad vervelend..na 1 jaar loop ik daar nog steeds mee te klooien. Verder zeer tevreden. Alles aan deze laptop behalve de videokaart is te vervangen. Wat het een hele degelijke laptop maakt.

Als ik een cijfer moest geven gaf het een 9-
Echt een aanrader HP, wel raad ik aan je garantie te vervangen naar 2 a 3 jaar. die kosten hiervoor zijn minimaal als je het tegenover de kosten zet als het buiten de garantie zet.

olovv 11-03-2008

super geluid beter als harman kardon
ook tiptoetsen erg handig
vist draait erg snel vooral een game computer
ook is het abetje dat je er aan de zijkant kan indoen is erg handig
ook kan jer een powepoint mee afspelen
en films kijken
ook quickplay is erg handig
voor branden power2go erg handig

L Zandman 08-03-2008

Een prachtlaptop. Toegegeven, het is niet één van de goedkoopste, maar hij is z'n geld zeker waard.

Goede zaken:

* Mooi scherm, zonder dode pixels. Het scherm is wel glossy, waar je soms last hebt van de spiegeling. Maar dat is nu eenmaal het nadeel van zo'n type scherm.
* Vingerafdrukscanner. Het leek mij een overbodige accessoire, maar blijkt in de praktijk toch erg handig. Of het systeem echt veilig is valt te betwijfelen, maar het is wel heel handig dat je d.m.v. een simpele vingerbeweging kunt inloggen.
* Veel aansluitmogelijkheden, waaronder HDMI, S-video en twee(!) hoofdtelefoonaansluitingen.
* Afstandsbediening. Handig als je je laptop veel voor multimedia-zaken gebruikt.
* Ingebouwde webcam. Beeld is acceptabel en er zit leuke software bij, waarmee je het webcambeeld kunt opleuken met allerlei figuurtjes en rare effecten. Mijn zoontje vind dit erg grappig.
* Drie GB geheugen. In mijn ogen het minimum voor een PC met Vista. De laptop is mede hierdoor ook lekker snel. Een Vista prestatie-index van 4.8, wat toch erg netjes is.
* Luxe uitstraling.
* LightScribe DVD-schrijver. Helaas bevat de laptop geen goede brandsoftware, alleen LightScribe-software.
* Knopje om muispadje aan/uit te schakelen. Erg handig als je een externe muis hebt aangesloten.

De mindere puntjes die ik tot nu toe heb kunnen ontdekken:

* Het knopje waarmee je het scherm opent zit een beetje los en rammelt nogal.
* De toetsen van het muispadje zitten op mijn exemplaar ongelijke hoogte. Bovendien moet je ze vrij diep indrukken.
* Erg kleine rechter shift-toets. Ik zit er regelmatig naast te drukken en daar zit de up-toets. Vrij irritant tijdens het typen.
* Kwetsbare behuizing. Voelt niet echt stevig aan, zoals wel vaker het geval is bij consumentenlaptops. Ook is een groot deel van de behuizing glossy uitgevoerd en zie je er snel vingerafdrukken en krasjes op.
* Norton Internet Security voorgeïnstalleerd. Voor veel mensen misschien een uitkomst, maar ik ben zelf niet zo'n fan van deze software. Ondanks dat deze software geïnstalleerd is, start de laptop nog snel op. Ondanks dat ik al wat extra software geïnstalleerd heb, start de laptop nog binnen één minuut op!

Miss Jansje 04-03-2008

Hallo heb deze laptop nu een maand in gebruik echt een super ding hiervoor de Acer nooit weer wat een verschil geluid is prima beeldkwaliteit en opstarten ook heb mijn vinger schreen niet ingesteld inverband als je vinger eens in het verband zou komen te zitten
en ik dan niet weet of ik mijn laptop dan wel krijg opgestart kan iedereen deze laptop aanbevelen
heb de HP 9790

brokkendoos 22-02-2008

Echt een superding! Ik heb de laptop nu een paar dagen met veel plezier in bezit, laptop ziet er schitterend uit, Vista draait super, en de overige programma's lopen ook zeer soepel. Games doen het fantastisch alhoewel je bepaalde grafische ingame-opties niet op high moet zetten, dan kan je merken dat je nog steeds op een laptop aan het gamen bent. Ik hoor iedereen over Norton en het langzaam opstarten maar ik heb daar dus echt geen problemen mee, binnen een minuut heb ik mijn bureablad geopend en kan ik aan de gang, ik heb wel de sidebaroptie uitgeschakelt, dit wil nog weleens schelen. Topding!

Ronnie007 19-02-2008

Snelle en geruisloze laptop van HP.
Ben zeer tevreden met deze machine, video en foto's bewerken gaat snel en zonder problemen. Ook een DVD bekijken op de laptop is een must, mooie beeldkwaliteit. Bi dit alles blijft de laptp zeer stil.

Een tip om geld te besparen: Stop er geen 4Gb in, Vista doet namelijk niets met die extra Gb.

patrick44 18-02-2008

Heb deze laptop nu twee weken in bezit. Ben zeer tevreden. Eerste kennismaking met Vista. Is me erg meegevallen. Hij is snel met opstarten, Norton heb ik er direct afgehaald en overgestapt op AVG Free Edition. Vingerscanner met aanmelden gaat over het algemeen goed, is wel heel precies over hoe je je vinger erover heen beweegt. Heb wel de indruk dat dit een soms een conflict oplevert met mijn Logitech draadloze muis. Deze valt uit en het scherm wordt even zwart. Kom terug in mijn aanmeldscherm en moet opnieuw aanmelden (via wachtwoord of vinger). Hebben meer mensen hier last van. Had hiervoor een Toshiba A-100. Erg positief vind ik het beeldscherm en het toetsenbord en natuurlijk het design. Voelt allemaal zeer kwalitatief aan. Tot nog toe zeer tevreden!

HBr 01-02-2008

Ben uitermate tevreden over deze laptop. Snel en zeer geruisloos. Geluidskwaliteit vind ik iets minder maar wel aanvaardbaar. Zeker een aanrader.

MvdB 1970 29-01-2008

Ik heb lang lopen dubben of ik een 9760,9770, of 9780
zou aanschaven. Ik heb toch maar gekozen voor de
9780, dit ivm de video kaart van 512 MB. tot
nu toe kan ik alleen maar zeer te vreden zijn, deze
computer is zeer stil en vrij snel.

rvm 18-01-2008

Dit is mijn 2e HP Notebook. De andere uit de 5000 serie (2004) met AMD heeft zijn werk altijd goed gedaan, werd alleen erg heet.

Dieze DV 9780 is ander koek. Met 4Gb ram on board is hij snel, ja echt snel! Ik kan het iedereen aanraden om Vista op 4 Gb te laten draaien,
De RAM die je nodig hebt voor dit type is:
2 Gb- DDR2 PC5300 667MHz SODIMM

Ook de HP support via chat is en handig, voor zover je het nodig hebt.

Het design is mooi en deze 17´´ is evenees ergonomisch. Een grote vooruitgang, zeer tevreden dus.