HP dv6800 Pavilion dv6830ed Entertainment Notebook PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP dv6800 Pavilion dv6830ed Entertainment Notebook PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mr Pvh 25-06-2008

Ik vind het gewoon een super laptop! Beeld kwaliteit is mooi, geluidskwaliteit is goed. Hij is helemaal niet erg warm, wel een beetje maar dat is standaard. Je hoort hem wel maar het is zeker geen herrie. Hij is lekker snel. Die toetjes boven het toestenbord zijn best handig. Ik ben er heel erg tevreden mee!

B.B. 05-06-2008

Ook ik ben enige tijd op zoek geweest naar een nieuwe laptop voor vervanging van mijn hp pavilion desktop amd athlon 2600+.

Na te twijfelen tussen diverse merken, zoals de Sony Vaio, Toshiba Sattelite en Acer Aspire (en heel even een Macbook) heeft een verkoper mij gewezen op deze next-generation notebook.

Tot nu toe bevalt hij me zeer goed, maar misschien ook omdat ik het zo fijn vind dat ik niet meer aan 1 plek verbonden ben, zoals dan bij mijn desktop wel was!

-De beeldkwaliteit vind ik geweldig! Nog nooit zijn mijn foto's zo haarscherp op beeld verschenen, ook heb ik een tijdje gegamed, en moet zeggen dat het er erg mooi uitziet allemaal, lijkt wel HD-kwaliteit!

-Geluidskwaliteit: daar kun je standaard niet veel van verwachten van een notebook, echter vind ik de kwaliteit behoorlijk meevallen, ik heb een paar liedjes gedraaid, en ik kon m behoorlijk hard zetten zonder gekraak!

-Snelheid: Supersnel schakelen tussen programma's. Bij de game Civilization 4 had ik bij mijn oude laptop meerdere minuten nodig na de game beëindigen voordat ik weer fatsoenlijk van mijn systeem gebruik kon maken. Met deze laptop zit ik in 1 seconde weer op 100% geheugen, mede dankzij de 3gb intern geheugen!

Echter heb ik mijn twijfels over de dvd-rom of windows-vista. Ik heb foto's op meerdere cd-rom schijfjes staan die ik op de harde schijf wilde zetten, alleen vaak liep ie vast. Ik moet nog kijken waar dat precies aan ligt. Ik neig te zeggen Vista, want het installeren van Civilization 4 ging vlekkeloos en supersnel!

vormgeving: supermooi, hip, en ergonomisch zeer zeker verantwoord. De blauwe led-lampjes op de tip-toetsjes maken het helemaal af. Ik vind het sowieso handig dat je vanaf het toetsenbord gebruik kan maken van de mediaspeler, dvd-speler en volumeregeling. Er zit zelfs een afstandsbediening bij!
Fingerprint-beveiliging vind ik een leuke gadget, alleen moet ik de meerwaarde er nog van onderzoeken..
Ik heb er wel gelijk een bluetooth muis bij gekocht, want die mousepad vind ik lastig werken.

degelijkheid: De notebook voelt robuust aan, kraakt niet, en ik voel amper ergens ruimte tussen zitten.

Overig: bluetooth en HDMI zijn erg handige tools voor de toekomst, cardreader is aanwezig (ook voor de nieuwe SDHC kaarten) en ik vind dat de laptop zeer weinig geluid maakt! Alleen als je een game speelt gaat de fan wel wat loeien, maar dat is niet hinderlijk.

ik vind het de prijs meer dan waard!

Nielson1 30-04-2008

Dit notebook is erg snel door de Intel C2D T8100 processor (nieuwste 45 nm generatie) en ruim bemeten intern geheugen van 3 Gb.

De beeldkwaliteit is zeer goed. Heb nog getwijfeld of het glanzende scherm een probleem zou opleveren ivm mogelijke hinderlijke reflecties. Gelukkig is dit scherm een schot in de roos gebleken. Prachtige kleuren, maximaal contrast en een zeer scherp beeld.

Het geluid is uitzonderlijk goed voor een notebook. Verwacht echter geen wonderen in het lage gebied.

Dit multimedia notebook is uitgerust met diverse in- en uitgangen waaronder HDMI, 3 x USB, firewire, cardreader, expresscardslot etc. Tevens bevat het apparaat een 320 Gb HD.

De ventilator is tijdens het gebruik nauwelijks hoorbaar, en dat is een dikke plus.

Ik heb erg veel tijd gestoken in het maken van de juiste keuze en ben bijzonder tevreden met het resultaat; wat mij betreft een echte aanrader.