HP Pavilion dv6920ed

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pavilion dv6920ed op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

rickym1981 09-10-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv6920ed

Dit is mijn eerste laptop. De reden waarom ik voor deze laptop gekozen heb is de 4gb aan geheugen en de grote harde schijf van 320gb.
Ik heb de laptop nu een week in bezit en ik moet zeggen dat deze laptop echt heel lekker werkt. Hij is snel, ook met Norton 360 geinstalleerd. Windows Vista geeft bij mij totaal geen problemen. Ik ben dan ook geen die hard games fan, en daar is deze laptop ook niet voor bedoeld.
Het opstarten van Vista vind ik ook niet lang duren vergeleken met mijn oude desktop pc waar xp op geinstalleerd was.
Het geluid is oke voor een laptop, maar als je echt lekker muziek wilt luisteren, plug dan even je oordopjes in.
Het design moet je van houden, maar ik vind het een hele mooie laptop.
Kortom, echt waar voor je geld!

Erik2004 26-08-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv6920ed

Ik heb de laptop enkele dagen in mijn bezit. Het eerste wat opvalt is het unieke mooie en strakke design, hier weet deze laptop zich duidelijk te onderscheiden met de rest. Qua prestaties blinkt deze ook uit, met 4GB intern, Core2Duo (2,0ghz) en een goede videokaart kan deze laptop haast alles aan. Hieronder zal ik een korte revieuw over de verschillende onderwerpen toelichten:

DESIGN
Het is een zeer fraai design, waar ook zeker de nodige aandacht aan is besteed. Op de binnenkant lijkt hij op foto's vaak normaal zilver te zijn, echter is hier ook een mooi patroon op aangebracht, de buitenant is ook een patroon aangebracht om het saaie eentonige hoogglans-zwart te onderbreken. Wat ook opvalt is de netjes geintegreerde webcam, boven in het beeld. Als finishing touch is er gedacht aan een zeer mooi blauw-verlicht bedieningspaneel. De vormgeving in totaal verdient dan ook een heuse 10 punten.

BEELDKWALITEIT
Het beeld heeft een glanslaag, volgens veel mensen hinderlijk maar naar mijn bescheiden mening moet je er gewoon even aan wennen. Ik schrijf deze review nu in de trein met het fel licht en ondervind hier absoluut geen last van. Wat wél het geval is, zeker vergeleken met de matte schermen is de beleving van kleuren. Buitengewoon subliem, alles is zo helder en levensecht! De scherpte van het beeld is ook optimaal, vooral met tekstverwerking/films en spellen. Hiervoor een 9 punten dus.

GELUISKWALITEIT
Van een laptop mag je nooit te hoge verwachtingen stellen wat betreft het geluid. Het geluid is helder, maar mist uitaard de wat lagere tonen. Deze worden alsnog goed weergeven, maar kan beter. Het volume kan flink hard zonder echt te vervormen. Een 8 in totaliteit voor de mooie beleving naar laptopwaarden.

SNELHEID
Dit prachtbeestje is voorzien van een 2,0 Ghz Core2Duo, 4Gb intern, 320Gb hardeschijf. Over de snelheid valt dus absoluut niet te klagen! Tot nu toe nog niets kunnen vinden wat de laptop dermate traag maakt, ook geen zware games als Batllefield 2.

DEGELIJKHEID
Uiteraard is het een goede delijke laptop, wat ik echter wel vind tegenvallen is de flexibiliteit van het plastic op sommige plaatsen, te slap dus. Met name de randen voelen erg dun. Voordeel is wel dat wat flexibel is niet te snel breekt. Alsnog een 7 omdat het niet de robuste kwaliteit is die ik bij mijn vorige Fujitsu laptop had.

EXTRA INFORMATIE
Voor deze prijs verwacht je uitgebreide garantie- en systeeminformatie. Echter waren het helaas niet meer dan 2 boekje, die naar mijn mening té beknopt waren. Ook geen recover cd's of andere cd's erbij ontvangen, alleen de tip dat je die maar zelf moet maken. Erg jammer dus....

Eric2 18-08-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv6920ed

Prachtig notebook, uitstekende prestaties.

Helaas is het beeldscherm zeer gevoelig voor 'invalshoek' en vind ik persoonlijk de kleuren van de foto's (onder elke stand van het beeldscherm) wat flets. Voor foto-bekijken / bewerking een onvoldoende.