HP dv7 Pavilion dv7-4050ed Entertainment Notebook PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP dv7 Pavilion dv7-4050ed Entertainment Notebook PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nick van Leeuwen 06-05-2011

Het is een goede laptop, echter.. Ik raad wel aan in het begin al meteen opnieuw windows te installeren, omdat hp software er in het begin al voor zorgt dat windows live messenger niet goed werkt. Ook werkte het bij mij op me zenuwen dat ik elke keer een hp pop-up kreeg. Verder een goede laptop voor iedereen die meer wil doen dat plaatjes kijken en op internet surfen...

Ik heb hem nu ook wat langer en hij is nu al een keer weg geweest.. Dit omdat hij een paar keer was uitgevallen vanwege de hitte.. Daarom geef ik hem niet de volle punten bij degelijkheid..
Verder is het zo dat als windows 7 een update wil uitvoeren voor je intel processor moet je dit NIET doen.. Dit zorgt er voor dat hij niet meer vooruit te branden is en zelfs het kijken van filmpjes werkt niet meer..

geluidskwaliteit.
Ik vind het geluid met oordopjes goed, echter de boxen die er in zitten zijn onder de maat als je kijkt naar de prijs.

Da-Thomaso 14-12-2010

Wat niemand tot nu toe heeft gezegd in zijn/haar review is de geluidskwaliteit, die je pas echt goed merkt wanneer je er een koptelefoon/oordopjes of een externe geluidssysteem op aansluit.
Door de Beats Audio software waar HP voor heeft gekozen i.s.m. Dr. Dre is echt top!
Wat ik in het begin merkte was dat er inderdaad problemen zich voordeden met verschillende software installeren en het opstarten ervan maar na even gesearch te hebben op het web vond ik al snel op de HP site een update/fix voor dit probleem.
Zo zie je dat HP je snel helpt wanneer er zich problemen voordoen.

Wat ik wel een minder kantje van de laptop vindt is dat er aan de achterzijde van het beeldscherm een logo van HP zit, en dit is verlicht dus wanneer je de laptop s'nachts aan wil laten staan om in bed muziek te luisteren en dichtklapt dat brandt dat felle lampje voordurend.

henkie73 16-09-2010

heb deze notebook nu een paar weken in mijn bezit.

hij ziet er heel mooi en sterk uit.
ik kan deze notebook iedereen aanraden.

wat ik wel een nadeel vindt is dat HP altijd zoveel troep op de notebook installeerd. ik heb daarom ook alles van de de notebook verwijderd en de een schoon installatie erop gezet.

nu is hij lekker schoon zonder al de troep.
om de vinger lezen weer aan de praat te krijgen ben ik wel even bezig geweest bij HP kun je namelijk alleen de driver vinden en niet de software, maar met google was het zo gevonden.

gr.
henk

radejong 06-09-2010

Prima laptop.
Makkelijke installatie en goede prestaties.
Netjes en solide afgewerkt.
Een nadeel is wel de plaatsing van de USB poorten t.o.v. de schuif van de CD-ROM.
Bij het uitwerpen zitten de kabels die in de USB poorten zitten in de weg.

controvi 16-07-2010

Ik heb deze laptop nu een week maar ben er zeer tevreden over.

Algemene beoordeling:
Het apparaat ziet er strak uit en alle slots zijn netjes weg gewerkt. Eigenlijk zitten zon beetje alle standaard onderdelen erop zoals een vga en hdmi poort en 4 usb poorten waarvan usb/sata poort waardoor je dus ook een sata schijf kunt aansluiten op de laptop.
Bij het uitpakken kreeg ik meteen een goede indruk dat het apparaat niet gemaakt is van slap kunststof maar van alluminium waardoor het apparaat er strak en hoge qualiteit uitstraling heeft.
zoals bij alle laptops tegenwoordig is het wel jammer dat er geen installatie schijven bij geleverd worden aangezien er al partities voor zijn.
verder is het gewoon een mooi apparaat om te zien en op te werken.
HP heeft zoals gewoonlijk weer een hele boel software voor geinstalleerd maar er zit wel hele nuttige software bij.
Om als voorbeeld HP QuickWeb te nemen dat een soort OS(besturings systeem) is dat opgestart kan worde nog voor windows gestart is en hiermee kun je internetten, mail ontvangen, muziek en video bekijken.
Dus al met al een zeer mooi apparaat waar je veel mee kan

Featureset:
Met 1 woord geweldig!
de processor is een intel i7 1,6ghz waarvan je genoeg kracht zult krijgen voor welke applicatie ook. De videokaart is een ATI Radeon HD5XXX serie kaart en presteerd met zijn 1 gb gereserveerd geheugen perfect.
1 VGA poort en 1 HDMI poort horen gewoon op een laptop en kun je bijna niet weg denken.
4 USB poorten waarvan 1 USB/SATA poort, hier kun je ook een sata schijf of verwisselbaar medium op aansluiten.
En verder de gebruikelijke aansluitingen zoals card reader, ethernet poort koptelefoon en microfoon poort en een dvd speler/brander.
1 punt om wel even te melden is het geweldige touchpad. Deze ondersteun multi-touch, hierdoor kun je door 2 vingers op het touchpad van boven naar beneden te schuiven, scrollen op een webpagia.
Ook kun je bijvoorbeeld door 2 vingers op het touchpad te leggen en deze van elkaar af te bewegen de webpagina vergroten of als je de vingers naar elkaar toe schuift, verkleinen.

Prestaties:
Zover ik tot nu toe heb gemerkt is .... hij loopt heel soepel en geen problemen.
Alles word snel gestart, geinstalleerd of opgeslagen/geladen.

Beeldkwaliteit:
Met een woord geweldig.
Het beeld is haar scherp en met een resolutie van 1600 * 900 heb je ruimte genoeg op je scherm.
De randen van het scherm zijn niet zoals bij voorgaanden met kunststof afgerond. het scherm loopt helemaal tot in de rand. wel zit er een zwart frame om het beeld heen maar die is ook mooi glad tot aan de rand van het scherm.

Bouwkwaliteit en robuustheid:
Ik moet zeggen dat toen ik e laptop uit de doos haalde ik versteld stond van de degelijkheid van dit apparaat. Het heeft een alluminium beeldscherm(achterkant beeldscherm) en om het toetsenbord is het ook alluminium. Dit zorgt voor een een heel stevig aanvoelende laptop. Als je hem vast pakt kraakt of buigt er niks en als je hem gewoon hebt staat koelt het ook nog eens goed.
Het is brushed aluminium met een motief erin. Dit is smaak maar ik vind het er geweldig uit zien als persoonlijke gebruik of als zakelijk.

Ergonomie:
Het is net als ieder ander laptop niet echt ergenomisch gevormd. Maar, ik moet wel zeggen dat het toetsenbord erg fijn is. De toetsen staat IETS verder van elkaar af dan op de meeste laptops tegenwoordig. Het toetsenbord layout is nagenoeg hetzelfde als die van een mac.
verder kan ik hier niet veel van zeggen aangezien dit bij bijna elka laptop hetzelgde is.

Warmte- en geluidsproductie:
Ook hier sta ik versteld van.
Zon grote laptop zo weinig geluid.
je hoort de ventilator wel maar moet het wel stil zijn. Behalve als hij wat warmer word dan blaast hij iets herder maar verder is hij hartstikke stil. ook de warmte concentreerd zich rond de ventilator en dat zit bij de escape knop in de buurt maar daar kom je toch bijna nooit.

Mobiliteit en accuduur:
Wat ik vaker bij HP zie is dat ze gigantische adapters mee leveren.
Nou heb ik hier niet zon probleem mee maar qua ruimte in de tas bijv is het wel groot. Verder is er niks mis mee.
Bij mij gaat de accu zon anderhalf tot 2 uur mee. Dit snapte ik niet omdat dit zon grote laptop is.

Prijs:
De prijs is zoals iedere nieuwe laptop vrij hoog
ik heb deze laptop gekocht bij een winkel voor 1400 euro maar vind op zich dat hij het meer dan waard is aangezien het een perfecte desktop vervanger .

Al met al is het een geweldig apparaat waarmee je veel kunt doen zonder dat hij het er moeilijk mee krijgt.
Een nadeel heeft hij wel er zit van HP uit een fout in de software waardoor ej bepaalde software niet kan starten of installeren, je kan windows opdate niet gebruiken en je kan niet msn inloggen.
Maar zoals gezegd is dit een bekend probleem
Hiervoor hoef je alleen ff snel naar HP te bellen en je bent er al.
Ze sturen je dan een herstelschijf op nieuw en die zal dan ook het probleem oplossen.

Ik hoop dat deze review mensen heeft geholpen een keuze te maken of beter te hebben geinformeerd over deze laptop en hoop dat mensen die dit gelezen ook een reactie achterlaten als ik iets vergeten ben of als je meer wil weten over iets