HP dv8 Pavilion dv8-1200ed Entertainment Notebook PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP dv8 Pavilion dv8-1200ed Entertainment Notebook PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Ex HP gebruiker 07-07-2011

Prima notebook, alleen de harddisk... we hebben zowel een dv7 als een dv8, en bij beiden binnen het jaar de harddisk kapot. HP maakt het weer aan het werk en snel. Maar helaas, wel in beide gevallen met mindere kwaliteit harddisk. In het laatste geval zijn zelfs beide harddisks vervangen en werden de twee snelle hd's vervangen door een snelle en een langzame 5800 toeren. HP zegt bij reclamatie: hij werkt nu toch. Tja... maakt me niet tevreden! Takeitnow, de leverancier, geeft ook niet thuis. Mij zien ze niet meer als klant.

peterlont 11-10-2010

Dit is een luxe laptop. De details en afwerking zijn gewoonweg prachtig. Het toetsbord is zalig. De extra touch toetsen waarmee volume/bass/treble ingesteld kunnen worden zien er erg gelikt uit. Vingerafdruk beveiliging. Superbreed beeld. De afwerking rondom met metalen strips, de print op de cover. Hij is echt mooi.

Dan heb ik het nog niet eens over de prestaties. Een 8 CPU machine! Ik kom van een Intel Celeron af en dan is het verrukkuluk om mijn DVD en MP3 ripper ineens 8 processes tegelijk te zien afwerken! Echt! Een dubbele harde schijf. Voorlopig kan ik weer even vooruit.

Enige minpuntje (maar dat heb je met alle laptops) is de geluidskwaliteit. Geen kwaad woord erover, maar externe boxen klinken gewoon net effe iets beter.

dax 28-08-2010

Naast de vormgeving en de grootte van het beeldscherm waren de specs voor mij doorslaggevend om de laptop aan te schaffen. Allereerst de postieve dingen: Het scherm is van echt hoge kwaliteit, afbeeldingen zijn als een dia. De processor kan makkelijk zwaardere applicaties aan en voor de videokaart geldt hetzelfde. De HP software vind ik lekker werken. Alle productupdates gaan automatisch. Opstarten doet ie als een Bucati Veron. Het geluid is voor een laptop zeer acceptabel, maar hoeveel lage tonen kun je laten komen uit zo'n kleine kast? Minpuntjes? Ja die zijn er wel. Ik vind de spiegelingen in het ultra bright scherm wel irritant maar gewoon even niet met een felle lichtbron achter je gaan werken. Als je meerdere en wat zwaardere apps draait wordt ie wel warm maar dit is onoverkomelijk denk ik. HP is toch echt wel een klassemerk als je het afzet tegen merken als bv Acer,Toshiba, Sony en Asus. Overall is deze laptop een uitstende desktopvervanger van het hoogste kaliber!

nutella4you 03-07-2010

Ik heb de laptop sinds vandaag in huis. Ik heb mij er goed in verdiept om uiteindelijk tot een beslissing te komen om deze HP te kopen.
Voor mij is het de eerste keer dat ik sinds 4 laptops en zo’n 8 jaar van Acer overstap naar een ander merk.
Bij deze de eerste indruk:
Laptop vanochtend uitgepakt en geïnstalleerd. Installatie ging snel en ik kon naar een half uur al aan de gang. Installatie menu is simpel en zeer eenvoudig. Uiterlijk ziet er heel strak uit, stevige body en een mooi stuk design (het oog wil ook wat). Super scherp beeld en een helder display. Uiteraard was ik ook nieuwsgierig na het geluid, ik wil niet zeggen dat je het gevoel hebt om in de bioscoop te zitten, maar het is zeker boven verwachting. Toetsenboard is van goede kwaliteit , ik heb zeker niet het gevoel om op plastik te tikken. De specificaties liegen er ook niet om, HP heet met deze laptop zeker een goede prijs- kwaliteit verhouding op de markt gezet. Met de geïnstalleerde sofware en applicaties heeft HP niet bezuinigd, ik ben zeker verrast met het groot aantal mogelijkheden en hulp middelen. Nou, dit was mijn eerste indruk, van dit tot nu toe nog pracht exemplaar, ik blijf deze review aanvullen met mijn ervaring wat betreft de HP Pavilion dv8-1200ed (WN902EA).