Asus K72JR-TY159V

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus K72JR-TY159V op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

e-erik 13-01-2011
Geschreven voor: Asus K72JR-TY159V

Prima laptop. Degelijk en snel.

Enige minpunt is de continu aanwezige hoge "pieptoon". Voor mij is deze goed hoorbaar, maar veel andere mensen horen hem niet of storen zich er niet aan. Ben er nog niet uit wat het is. Toch zou ik de koop van deze laptop er niet voor laten.

Het beeld vind ik zeer goed, zelfs met direct licht erop blijft het goed leesbaar. De snelheid is uitstekend en installaties gaan ook heel vlot. Meerdere programma's tegelijk gebruiken en wisselen ertussen gaat zonder problemen.
Alles voelt zeer degelijk en ziet er ook zo uit.
Het touchpath is even wennen maar ik werk nu regelmatig zonder losse muis, die ik voorheen altijd wel gebruikte.

Het geluid bij muziek is redelijk maar vind ik soms een beetje blikkerig klinken. Voor gebruik bij presentaties of als achtergrondmuziek is het voldoende. Geluidsvermogen is goed aanwezig en kan zo hard dat het flinke ruimtes kan vullen.

Jan van Polanen 06-12-2010
Geschreven voor: Asus K72JR-TY159V

Precies de laptop die ik nodig heb. Op de hardware is weinig aan te merken, alles werkt lekker vlot. Voor het toetsenbord had ik liever iets gehad met meer vaste/open punten tussen de toetsen. Nu moet ik steeds kijken waar ik type. De webcam zou 0.3mbits zijn, maar ik zie geen verschil met mijn losse 1.3mbits webcam. Het koelroostertje links wordt soms vrij heet. Voor veel opdrachten schiet de i5 processor naar de 2.8GHz, de turboboost wordt blijkbaar regelmatig gebruikt. Ik heb nog geen zware applicaties getest. Voor het reguliere internet en office werk is hij niet significant sneller dan een laptop van vorig jaar. Maar goed toen Mediamarkt hem voor 699 euro in de aanbieding had kon ik hem niet laten liggen. Laat de toekomst maar komen. HD kabel op TV aansluiten gaat goed, in tegenstelling tot bij een ACER die ik vorig jaar voor iemand kocht. Het beeldscherm leent zich prima als TV alternatief.

Software was wel vervelender. Ik had wat moeite om een netwerk/workgroup op te zetten met mijn XP desktop samen, maar is wel gelukt. Bij opstarten geeft deze K72JR-TY159V steeds de melding dat MOM.implementation niet gevonden is. De HD5470 grafische kaart driver is af fabriek niet goed geinstalleerd. Ik denk dat het nu verholpen is na een middag de-installeren en weer terug plaatsen en enige studie. De starter versie van office 2010 is gecrashed en ik krijg het niet meer aan de praat. Maar goed die gold toch maar enkele maanden. Een illegale MS Office 2003 versie krijg ik niet geinstalleerd omdat dit tegen de administrator policies is. Maar ik ben toch de administrator? Dat een Windows backup DVD niet nodig is is ook even wennen. Ik hoop dat het klopt als de zaak crashed. Windows 7 is wel mooier, maar of het veel beter is? Gezichts herkenning werkt maar ik log toch niet in dus gebruik het niet. Applicaties installeren gaat wel heel snel.