Xerox Phaser 6125

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Xerox Phaser 6125 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

ezinken 18-06-2014
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Ik heb deze printer al enige jaren. Vandaag kwam ik erachter dat ik nooit meer Xerox moet nemen. Ik heb al heel lang last van slechte kwaliteit van de zwart afdrukken, het is vooral licht grijs in plaats van zwart. Ik heb alles geprobeerd volgens de gebruiksaanwijzing, ook de toner vervangen (ik gebruik alleen origineel Xerox). Vandaag maar eens gebeld met Xerox hierover, kreeg ik meteen te horen dat ik geen service contract heb dus ze wilden me niet verder helpen, klaar!

Dus NOOIT meer Xerox voor mij!!

pa0nhc 24-01-2011

---------- update review 24-01-2010 ----------
Aanvulling:
met navultoner van Tonerfabrik Berlin, op HP laser Glossy 200gr/m2 laser foto papier (en op normaal papier) echt mooie foto afdrukken. Na veel proberen hiervoor in de printerdriver de volgende voorkeur instellingen ingesteld:
Beeldopties - Helderheid 0, Contrast -52 (!!!), Chroma 0 tot +20 (afhankelijk van de bronafbeelding en mijn smaak), Kleurbalans: NIET aanpassen, Profiel: geen.
Probeer deze instellingen ook eens voor de originele toner. Het contrast MOET omlaag, zoals aan sommige keiharde kleurenlaserafdrukken van anderen te zien is.
Indien er te veel verschil is met de bronplaat op uw monitor, stel die dan die monitor eerst goed in.

- puntje: ik vind de breedte instelling in de papierlade te gammel (speling). Exact passend dubbelzijdig afdrukken is daardoor lastig (een gok).
Handmatige invoer idem. Hier is scheve invoer eerder regel dan uitzondering.
Desondanks: BESTE printer. Want snel mooie kleuren afdruk op gewoon en glans papier.
Nico.

---------- oude review 01-08-2010 ----------
Prima printer, ik ben na korte tijd zeer tevreden. Standaard installatie in XP en een thuisnetwerk. Kan ook klein (1/4 A4) en (handmatig) dubbelzijdig printen. Toner is nagevuld ("Tonerfabrik Berlin"). Is een klusje maar drukt de kosten flink. Resultaat prima.
Met de juiste instellingen is een fotoafdruk ook dan indrukwekkend mooi en behoorlijk fijn, zowel op HP dubbelzijdig glans 160gr.m2 als op gewoon helder wit 80gr/m2 dun papier. Afdrukken zien er precies zo uit als op mijn Samsung Syncmaster 192V monitor die met als gamma 1,0 is ingesteld. Wel wordt elke foto uit de Canon EOS400D spiegelreflex camera eerst op dit scherm optimaal gecorrigeerd (Gamma, witbalans). De afdruk is dan perfect.

gradje56 10-09-2010
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Ik had een, inmiddels 5 jaar oude, epson c1100 kleurenlaserprinter, die sinds kort een streep over de afdrukken had.
De Xerox phaser 6125 is echter veel prettiger.
1. Ontzettend makkelijke installatie, ook voor andere computers in je netwerk.
2. Weliswaar iets kleinere toner cartridges, maar deze zitten véél handiger geplaatst en zijn ook aanzienlijk goedkoper.
3. je kunt overal heel makkelijk bij, doordat enkele onderdelen te verwijderen zijn.
4. De prints zijn erg scherp. Ook een simpele kleurenprint op normaal papier zier er al erg goed uit!!

filijne 30-05-2010
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Hoera het is gelukt! ik had de verkeerde printerpoort gekozen.:(
dom dom dom..
ik heb deze printer met name uitgezocht op het feit dat je 220 grams papier kunt ingeven.
Zojuist een test gedaan met 200 grams karton.
ook de instellingen hierop aangepast voordat ik ging afdrukken. Helaas een niet zulke mooie kwaliteit. Ook het karton komt er gerold uit.
Dit is heel lastig weer recht te krijgen.
dit vind ik wel erg jammer
juist omdat ik labels enz veel nodig heb.

jaapioo 21-05-2010
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Prima printer, uitstekende afdrukken, zelfs foto's. Makkelijk te verwisselen tonercartridges. Redelijk formaat, zou alleen een ander kleur moeten hebben ivm de tegenwoordige donker computerkasten. Start redelijk snel op

Bas Kienhuis 08-01-2010
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Ik heb deze printer nu anderhalf jaar in gebruik en tot volle tevredenheid. Nu is er echter een probleem met de fuser, er is een tandwiel door midden gebroken. Na contact met Xerox blijkt dat ik nu een nieuwe fuser moet kopen die bijna net zoveel kost als destijds de hele printer. Erg jammer!

jan8 06-10-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Hoewel de laatste Canon intject nog niet kapot was werd deze onbruikbaar doordat Canon het niet nodig vond om Vista drivers te schrijven, ondanks dat deze printer nog maar 3 jaar oud was.

De aankoop van deze laserprinter wordt hoogstwaarschijn de beste aankoop van het jaar. Na talloze ergenissen met intjects van HP, Epson en Canon kunnen we nu simpel op een knop drukken en even later een perfecte afgedruk pakken.
De hoeveelheid prints die we maken is zeer beperkt wat intjectprinters niet leuk vinden.

De installatie cd leverde een blauw scherm op maar de gedownloade installatiebestand installeerde prima, inclusief netwerk (6215N).

De grote verrassing kwam bij het afdrukken van een foto. Deze kon zo het fotolijstje in, en dat op normaal papier! Daar kan geen intject tegenop.

Op een paar vastzittende papieren na leverde deze printer geen problemen op.
De extra per post toegestuurde toners kwamen aanzienlijk later dan belooft maar de meegeleverde toners zijn nog lang niet op. In vergelijking met intjectcartriges (die ondanks weinig printer om de haverklap 'leeg' waren) wordt dit ook een aardige bezuiniging.

Een echte aanrader, ook voor diegene die weinig printen.

Het enige wat misschien beter kan is de omvang van de printer.

MisterT_ned 04-10-2009

---------- update review 04-10-2009 ----------
Ik zit net te kijken op de driver pagina van Xerox, daar staat nu ook een driver voor de Mac en voor Windows 7. De printer werkt nog naar alle tevredenheid, zeker met 2 studerende kinderen. Die jagen er nogal wat pakken papier doorheen.

---------- oude review 04-01-2009 ----------
Onder Linux werkt deze printer niet.
Er worden geen drivers voor gemaakt. Onder Windows werkt hij perfect. Alleen als je veel print, zou ik een andere Laserprinter aanraden. Duurzaamheid is meer het verbruik van de cartridges, de printer zelf heb ik geen problemen mee gehad.

cable1978 21-09-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Heb het printerje 5 maanden nu in bezit zeer tevreden.
Nooit gedacht dat het zo een pracht kwaliteit zou geven.
Ook netwerk aangesloten zonder problemen zeer makelijk.
Ben bezig geweest met het zoeken naar imitatie toners
(compatible toners).
En gevonden en ze werken ook uitstekend geen problemen.
Schild me een hoop geld met het orgineel.

Occo 29-07-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Ik vind de zwarte inkt cartridge wel heel erg snel leeg. Het lukt me bovendien niet om de linux asus eee pc iets via het netwerk of een andere pc te laten printen.
Naar aanleiding van alle positieve berichten had ik ook een nog betere print kwaliteit verwacht; die is echter gewoon goed en niet uitstekend. Niks mis mee natuurlijk!
Toch een beetje spijt dat ik niet voor Brother HL-4040CN ben gegaan

RKemp 15-04-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Ik heb weinig te melden. Wat een superprinter en wat een geweldige actie met de toners.

Als de actie toners op zijn en de actie wordt nog verder verlengd, dan koop ik gewoon een nieuwe printer. Volgens mij ben je dan goedkoper uit.

rockfire2 13-04-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Ik gebruik deze printer nu 1 maand. Heb vorige week de 3 extra kleurentoners ontvangen.
(aktie is trouwens verlengd tot juni)
Ik heb nu 153 pagina's afgedrukt(120zw en 33kl) en alle toners zijn nog 100%.
De kleuren afdrukken zien er goed uit.
De printer heeft echt een hele korte opstarttijd en print echt perfect. Had ik echt jaren eerder moeten doen.

jddrie 23-03-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Had hiervoor een inktjet (Canon) van €240. Waardeloos ding. Deze laserprinter werkt perfect. Hij is snel, heeft mooie kleuren en schepe afdrukken. Ik heb ook nog gebruik kunnen maken van de gratis toner actie van Xerox. De printer is voor een goede laser printer al niet duur, maar met de extra toner is ie gewoon belachelijk goedkoop. Echte aanrader.

BJB 04-03-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Ik heb deze fijne printer nu ook wireless aangesloten en dit was best lastig ( door eigen fouten ) maar uiteindelijk toch erg eenvoudig en het werkt perfect.
Verder via mail PDF files ingesloten om extra tonerset in kleur aan te vragen,ook hier niets dan lof, 1 kleur reeds binnen en de rest in backorder.
Mooie prints , erg snel.

Frans de Wit 24-02-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Voor mijn volgende printer, had ik , naast goede kwaliteit en kleur een aantal 'eisen':

- GEEN inktjet cartridges meer welke iedere keer bijgevuld moeten worden.
- MET netwerkaansluiting.
- LAAG verbruik in standby tijd
Phaser 6125 vebruikt in save modus <5w, mijn vorige inkjet verbruikte in stanby/save 16w.
- STIL in standby / save modus (printer staat in woonkamer)
De printer is stil in save modus en zacht hoorbaar in standby modus.

Er zijn goedkopere Kleurenlaser printers met een netwerk aansluiting o.a. Xerox 6110N, Canon LBP5000, OKI C7100, Samsung CLP-310N, echter de 6125 heeft veel goede reviews, derhalve deze gekozen.

Kwaliteit, snelheid: Is zonder meer goed, zie ook overige reviews.

Installatie: makkelijk, inderdaad vast IP adres meegegeven, het daadwerkelijk printen via het netwerk heeft even tijd gekost, maar werkt perfect.
Standbytijd: deze is zelf in te stellen

Uiterlijk: degelijk vandaar de 7.

Gratis set cartridges: Op dezelfde dag van het versturen van de e-mail, nog antwoord gekregen dat de cartridges verstuurd worden. Super !

De tonerindicatie geeft voor alle kleuren 100% aan, heb echter nog maar een paar pagina's geprint.
Ik weet dus niet of de 100% gemeten is over een volle cartridge of een demo catridge.
Als deze cartridges leeg zijn, zijn er alternatieve goedkopere cartridges beschikbaar, zodat de prijs ongeveer op minder dan een dubbeltje per pagina komt.

Duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen.

Kortom een aanrader, zoek je een kleurlaser en print je niet al teveel: Zoek niet verder, neem deze.

D. Bloemen 27-01-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Ik heb deze printer nu ruim een maand in mijn bezit (zie ook mijn eerdere review) en ben nog steeds erg tevreden.
Ik heb er inmiddels 127 pagina;s mee geprint, meestentijds kleur en waarvan zeker zo'n 50 tot 60 full-colour labels voor CD en DVD doosjes. Redelijk groot dus. De toner cartridges zijn nu nog voor 80% vol. Ook relatief dik karton en enveloppen gaan feilloos.Ook grote foto's gaan probleemloos. Kwaliteit is nog steeds super. Mijn HP-inkjetprinter doet het niet veel beter. Zeer goede aanschaf geweest.
---------------------------------oude review-------------------------------------------------------------

D. Bloemen: Ik heb deze printer nu ongeveer een week. Installeren op het netwerk (via een router) ging (3 verschillende PC's) ging super. Direct gevonden en geinstalleerd. Wel belangrijk om via het printermenu (avanf de PC te bedienen) een VAST IP-adres in te stellen. Op die manier is de printer vast herkenbaar op iedere PC. De printer is zeer stil tijdens gebruik, opwarmen na slaapstand kost ong. 5 tot 10 seconden, en dit gebeurt ook erg stil en is dan direct printklaar. Kwaliteit is perfect. Mooie kleuren en zeer strak. Mijn HP-Photosmart doet het niet veel beter. Lekker snel. Tot nu toe een absolute aanrader. Via PC alles in te stellen of via Menu op de printer. Erg gemakkelijk. (een paar dagen in bezit)

afdrukkwaliteit 9
mogelijkheden 8
gebruiksgemak 9
vormgeving 8
duurzaamheid ?

rdutchy 23-01-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Heb de printer nu een maand in mijn bezit. Prima printer en qualiteit. Nu echter de eerste cartridge al leeg !! Ik kan me voorstellen dat Xerox er een volle bij kado doet. De eerste is namelijk een demo casette en is na 50 printjes leeg !

MisterT_ned 04-01-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Onder Linux werkt deze printer niet.

pauluss 22-10-2008
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Na vele inktjetprinters verbruikt te hebben ben ik maar eens naar een kleuren laserprinter gaan kijken. De 6125 sprak me aan vanwege z’n prijs en z’n degelijke uiterlijk.
Aansluiten was geen enkel probleem en hij was binnen 2 minuten aangesloten op mn netwerk via dhcp, maar je kan ook een eigen ipadres opgeven. Overigens kan het ook met een wireless printserver, via USB, dat zit er nl ook op.
Deze printer is snel (12 kleurenprints of 16 z/w per minuut) en de prints zijn gewoon prima. Ook foto's zien er m.i heel goed uit.
De resolutie wordt omschreven als 600 x 600 x 4 dpi, Is technologie die volgens mij alleen Xerox heeft. Deze resolutie houdt in dat je op elke dpi ook nog een keer 16 kleurnuances kan printen , waardoor er een hele scherpe afdruk ontstaat en mooiere overgangen, vergelijkbaar met 2400 dpi op een goede inkjet printer. Er wordt ook andere toner gebruikt, EA toner, die de eigenschap heeft om onder veel lagere temperatuur de afdruk te maken.
Laserprinters zijn veel fijner in gebruik en het printresultaat is voor mijn gebruik top.
De starterskit houdt het nog prima vol dus ik denk dat het tonergebruik wel mee valt.
Als je budget intjet printers gewend bent zoals ik dan is dit pure luxe. Geen opdroogtijd, hele degelijke kwaliteit. Bij mij gingen inktjetprintjes altijd scheef, hier heb ik geen omkijken naar.

Paulus80 05-10-2008
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Deze phaser 6125 is een goede printer voor weinig geld.

Na diverse inkjets van diverse merken te hebben gehad, toch maar overgestapt op laser, had nml. genoeg van uitgedroogde inkt.

De mogelijkheden zijn goed en de toners vallen qua prijs mee. De kwaliteit van de afdrukken is bijzonder goed, vooral op Colotech papier.

Het enigste nadeel is het ontbreken van een duplex eenheid.

Dit is een printer die ik zo aan een ander zal aanbevelen.

Hans Rademaker 27-08-2008
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

prijs/kwaliteit beoordelen. Dat zit niet alleen in de aanschafprijs, maar zeker ook in de kosten van de cartriges en de snelheid van vervangen!!

Kieskeurig geeft bij de ene laserprinter wel aan wat voor cartriges worden meegeleverd en bij andern weer niet. U zou eigenlijk bij onvoldoende info het produkt niet moeten vergelijken. Na 40 prints had ik voor honderden euro's nieuwe cartridges nodig. Terwijl andere merken dat pas na 700 prints hoeven. Bij de juiste info had ik geen Xerox 6125 gekocht.

Kasteelheer 24-08-2008
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Prachtige kleurenprinter met een verbluffend resultaat. Heldere kleuren, snelle prints en zeer gebruikersvriendelijk. Aansluiting en installatie is een fluitje van een cent. Zeer laag stroomverbruik, nauwelijks hoorbare ventilatie. Goede informatie via het display. Relatief goedkope en makkelijk plaatsbare toners. En als je dan kijkt naar de aanschafprijs van deze printer, kan je amper je ogen geloven. Het kan niet anders of deze machine gaat 'best reviewed' worden, ik kan werkelijk geen minpunten ontdekken.

Menno van Leeuwen 24-08-2008
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Wat een spijt heb ik van dit ding. Hij print best mooi, maar de toners zijn om de haverklap leeg. En die kosten bij elkaar meer dan de printer zelf, dus tel uit je winst: voor de fabrikant en de winkel. Kan ook zijn dat de zaak waarbij ik hem heb gekocht, hem zelf eerst heeft gebruikt, want er zat geen stroomkabel of handleiding bij ook nog. Ik heb er gewoon buikpijn van.

a van de laar 20-08-2008
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Ik was zeer tevreden met mijn oude Xerox inktjet printer en heb deze vervangen door deze Xerox printer.
Goede kwaliteit. Dit mag iedereen weten.

Hay48 20-08-2008
Geschreven voor: Xerox Phaser 6125

Kwaliteit - prijsverhouding zeer goed. Eenvoudig te installeren. Fij nproduct.