Philips Baristina Melkopschuimer Zwart - Reviews

• Best Reviewed aug 2024

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Baristina Melkopschuimer Zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Leusink 02-10-2024

De melkopschuimer maakt in een korte tijd een lekkere luchtige schuim voor op je cappuccino. Ik heb hiermee heerlijke cappuccino’s gemaakt.
Ik heb afgelopen weken ik de Philips blender mogen testen in combinatie met de Philips Baristina bonenmachine. Dit is me goed bevallen.
Je kunt meerdere soorten melk gebruiken om een mooie schuimlaag te krijgen op je cappuccino, ze doen het allemaal. Je hebt dus de keuze uit de volle melk en half volle melk, zowel vers als de houdbare variant. Natuurlijk heb je ook de speciale melk voor de melkopschuimers maar dat is geen must. De volle melk wordt wat steviger maar ze voldoen allemaal.
Je kunt er voor kiezen dat de melk wordt verwarmd of juist koud laat.
Het apparaat is makkelijk schoon te maken. Als je hem gelijk na het gebruik schoon maakt, is dat geen probleem en is hij snel schoon.
Het is niet een goedkope melkopschuimer maar hij doet zijn werk goed en is mij heel goed bevallen.

Reviewer 30-09-2024

Perfect melkschuim

Ik heb de afgelopen tijd de Philips Baristina Melkopschuimer mogen testen. Ik ben echt heel blij met de Baristina Melkopschuimer! Het apparaat maakt het mogelijk om heerlijk, stevig melkschuim te maken, wat mijn koffie echt naar een hoger niveau tilt. Het gebruik is heel eenvoudig; met een paar klikken heb je een perfecte schuimlaag voor je cappuccino of latte.

Een ander groot voordeel is hoe gemakkelijk het schoon te maken is. De onderdelen laten zich moeiteloos demonteren en zijn snel onder de kraan te reinigen, wat ideaal is na een drukke ochtend.

Samenvattend, de Baristina Melkopschuimer is een fantastische investering voor elke koffieliefhebber. Ik kan het van harte aanbevelen!

Pluspunten

• Perfect melkschuim
  • Goed schoon te maken

pimvdmeer 30-09-2024

Perfect melkschuim en mooi design

Mooi en strak design, staat heel netjes in mijn keuken.
Simpel en makkelijk te gebruiken en te bedienen met 1 enkele knop.
Binnenkant is één geheel, dus makkelijk om te reinigen.
Werkt goed zowel met koude als warme melk.
Zorgt voor heerlijk melkschuim, met de perfecte structuur.
Ook om melk op te warmen werkt dit apparaat goed, even het metalen spiraaltje weghalen en in anderhalve minuut heb je warme melk.
Deze Melkopschuimer is best prijzig, maar je hebt er wel wat voor terug!

Ben tevreden en blij dat ik deze dit product een paar weken mocht testen.

Pluspunten

• Mooie en nette design
  • Makkelijk schoon te maken
  • Perfect melkschuim
  • Werkt goed met warme en koude melk

Minpunten

• de hoge prijs

y**********@h********* 28-09-2024

Bij het testen van de Baristina Melkopschuimer viel de kwaliteit van het opschuimen op. De melk wordt snel en gelijkmatig verwarmd, wat zorgt voor een romig en luchtig schuim. Dit is ideaal voor cappuccino's en lattes. De melkschuimer werkt goed met zowel volle melk als plantaardige alternatieven, wat een grote plus is. De temperatuur kan niet handmatig worden ingesteld, maar het resultaat is consistent, dat ik altijd kan rekenen op een perfect schuimend resultaat. Voor liefhebbers van lekkere koffie is dit een goede aanvulling.

Thomaster247 27-09-2024

Top Melkopschuimer

De Baristina melkopschuimer is een fraai apparaat dat naadloos werkt met je koffiezetapparaat. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en eenvoudig te onderhouden. Het enige wat je hoeft te doen is melk toevoegen en de knop indrukken. Een korte druk zorgt voor snel verwarmde en opgeschuimde melk, perfect voor zowel gewone melk als alternatieven. Houd de knop langer ingedrukt als je de melk alleen wilt opschuimen zonder deze te verwarmen, met ook hier goede resultaten.

Een klein nadeel is dat het apparaat maar een beperkte hoeveelheid melk tegelijk kan verwerken. Wat ik erg prettig vind, is het verwijderbare draaielement, waarmee je de melk alleen kunt verwarmen zonder schuim. Het schoonmaken is simpel omdat je het draaielement eenvoudig kunt afspoelen.

Deze review is gebaseerd op mijn ervaring met het product.

Pluspunten

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Prijs

Noah82 26-09-2024

Perfect schuim!

Dit is een hele mooie melkopschuimer! Past perfect bij de espressomachine. Heel simpel te bedienen. Binnen no time heb je koude warm schuim of warme melk.
Koud schuim is echt heerlijk op een koude koffie variatie!
Je kan overal goed bij met het schoonmaken omdat de klopper er helemaal uit kan.
Ik drink normaal eigenlijk zwarte koffie thuis, maar ben nu wel overstag door deze opschuimer!

Ik heb deze melkopschuimer 2 weken morgen uittesten.

Pluspunten

• Mooie vormgeving.
  • Makkelijk schoon te maken.

Minpunten

• Misschien iets aan de dure kant.

ArnoldZ 26-09-2024

Iets aan de prijzige kant, maar wel hele goede schuim!

We hebben de afgelopen twee weken de Baristina melkopschuimer uitgebreid getest in combinatie met het Baristina koffieapparaat, en we zijn zeer positief verrast! Als koffieliefhebbers met jarenlange ervaring in het gebruik van melkopschuimers, konden we een goede vergelijking maken met ons oude apparaat. Waar we bij onze vorige opschuimer altijd volle melk moesten gebruiken om fatsoenlijk schuim te krijgen, biedt de Baristina veel meer flexibiliteit. Met halfvolle melk krijgen we zonder moeite heerlijk romig schuim, wat voor ons echt een groot pluspunt is. Zelfs met plantaardige melk, zoals ongezoete amandelmelk, hebben we geëxperimenteerd. Hoewel dat wat lastiger bleek, leverde het toch acceptabele resultaten op.

Wat ons ook erg aanspreekt, is de royale capaciteit van de melkopschuimer. Ondanks het compacte design biedt hij genoeg ruimte om meerdere kopjes melkschuim te maken, ideaal voor wanneer je gasten hebt of gewoon van een flinke cappuccino houdt. Het schoonmaken van het apparaat is bovendien een fluitje van een cent; een simpele spoelbeurt en hij is weer klaar voor gebruik.

Het enige minpuntje dat we kunnen noemen, is de prijs. De Baristina melkopschuimer is aan de prijzige kant in vergelijking met andere modellen, maar gezien de prestaties en gebruiksvriendelijkheid vinden we het de investering zeker waard. Kortom, als je op zoek bent naar een efficiënte en veelzijdige melkopschuimer die ook nog eens mooi compact is, dan is de Baristina absoluut een aanrader!

Pluspunten

• Apparaat ziet er mooi uit
  • Levert goede schuim
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Niet de goedkoopste

Marjolein 26-09-2024

Melkopschuimer voor warme en koude melk

Positieve punten:
Schuimt en warmt melk en havermelk goed op
Maakt weinig geluid
Mooi ontwerp
Met 1 druk gaat het apparaat aan het werk
De kleinere onderdelen kunnen wel in de vaatwasser
Schuimt ook koude melk goed

Minder sterke punten:
De beker moet met de hand worden afgenomen, kan niet in de vaatwassr.
De stekker van het oplaadstation is wat kort.
Het “max” streepje is wat moeilijk te zien.
Als het apparaat klaar is komt er geen piepje, hij gaat gewoon uit.

• Voor warm en koud

Minpunten

• Geen uitneembare binnenbeker
  • Geen signaal als het apparaat klaar is

e****@d************** 26-09-2024

Prima melkopschuimer

De melkopschuimer is zeer eenvoudig in gebruik. Met slechts één knop kan ik het apparaat aanzetten en de melkopschuiming starten. Het proces verloopt snel en efficiënt, met een mooi, romig schuim als resultaat. De handgreep maakt het ook makkelijk om de kan te hanteren tijdens en na het opschuimen.

Het design van de melkopschuimer is modern en stijlvol. De behuizing geeft een luxe uitstraling aan het apparaat. De vormgeving is compact en ruimtebesparend, waardoor het gemakkelijk op het aanrecht past.

Ik heb de melkopschuimer getest met zowel warme als koude melk, en in beide gevallen werkt het apparaat prima. Het schuim is romig en stabiel, ongeacht de temperatuur van de melk. Dit maakt de melkopschuimer veelzijdig inzetbaar, zowel voor het opfrissen van koude dranken als voor het maken van warme koffie- en theedranken.

Het onderhoud van de melkopschuimer is eenvoudig. De kan en het opschuimstuk kunnen snel en gemakkelijk worden schoongemaakt. Alle onderdelen zijn vaatwasmachinebestendig, wat het onderhoud verder vergemakkelijkt. Ik heb geen problemen ondervonden met het schoonhouden van het apparaat.

Pluspunten

• Makkelijk schoonmaken
  • Mooie schuimlaag

Comodo8 25-09-2024

Goed apparaat

Deze melkopschuimer ziet er prachtig uit, zeker in combinatie met het Baristina koffieapparaat. Ik drink nu de heerlijkste cappuccino's en wil nooit meer anders.
Het apparaat is gemaakt van goede materialen die gemakkelijk zijn schoon te maken. Hij werkt heel gemakkelijk en se melk is snel klaar. De melk wordt prachtig opgeschuimd (zowel warm als koud). We hebben het ook met havermelk geprobeerd, dit ging prima. Je kunt alleen niet teveel tegelijk maken, als je veel visite hebt moet het in een aantal keren. Verder ben ik erg tevreden. Ik heb deze melkopschuimer mogen testen en zou hem zeker aanraden.

• Werkt snel
  • Lekker dik schuim

Minpunten

• Kan niet heel veel tegelijk maken

kickassrodge 25-09-2024

Geweldige opschuimer, heerlijk schuim

Deze Baristina melkopschuimer levert extreem lekker en dik, warm melkschuim. Maar kan dus ook koud schuimen, perfecto voor mijn ijskoffies Het innovatieve opschuimelement is iets wat ik nog niet eerder ben tegengekomen. Het apparaat is eenvoudig schoon te maken en voelt stevig aan, wat echt getuigt van kwaliteit. Bovendien ziet het er geweldig uit naast mijn Baristina koffiezetapparaat. Zonder twijfel de beste melkopschuimer die ik ooit heb gehad. Na een paar weken testen kan ik me niet meer voorstellen zonder te moeten. Topproduct!

Pluspunten

• Dik schuim
  • Makkelijk te cleanen
  • Snel

Minpunten

• Maar 1 knop, alleen warm of koud
  • groot

Pauler95 24-09-2024

Restaurantwaardig resultaat

Ik ben erg blij dat ik via review.nl deze melkopschuimer heb mogen testen. Gezien wij thuis het liefst cappucino's drinken was ik aangenaam verrast door de kwaliteit van dit product. De melkschuim is restaurantwaardig en het design van het apparaat is ook nog eens erg aangenaam. Positief verrast dus!

Pluspunten

• Mooi dikke schuim
  • Makkelijk in gebruik en onderhoud

b.groeneveld 18-09-2024

Mooi apparaat

Was een leuke verrassing dat ik deze moet testen . Ook makkelijk te bedienen voor zowel koude als warme melk. Nadeel was dat er geen gebruiksaanwijzing bij zat . Maar deze was snel gevonden op internet. Verder een prima apparaat

Pluspunten

• Smel koud en warm schuim

l*****@l****** 21-08-2024

goed apparaat, mooi design

Ik heb de melkopschuimer mogen testen gedurende twee weken, en ik ben erg tevreden. Het apparaat ziet er mooi uit en is makkelijk in gebruik. Het kan zowel warme melk opschuimen voor cappuccino’s, als koude melk voor een ijskoffie. Ook plantaardige melk schuimt goed.

Pluspunten

• Warme en koude melk
  • Ook plantaardige melk

Minpunten

• Prijs

Suzan 20-08-2024

Mooi, luxe en stil apparaat

Nadat ik een tijdje geleden het Baristina koffieapparaat heb mogen testen, werd ik nu geselecteerd om de bijpassende melkopschuimer te testen. Ik gebruik al jaren een eenvoudige melkopschuimer van Inventum, dus ik was eigenlijk wel benieuwd of zo’n duur apparaat (90 euro) echt verschil zou uitmaken.
Bij het uitpakken viel me meteen het mooie design op. De geribbelde zwarte buitenkant oogt luxe en het ontbreken van een handvat is ook erg mooi. Het apparaatje staat mooi bij het Baristina koffieapparaat, maar zal bij willekeurig welk apparaat mooi op je aanrecht staan.
Ik heb telkens koude havermelk gebruikt en dat gaat prima. Het apparaat is veel stiller dan ik gewend ben en het schuim heeft een mooie consistentie en zakt wat minder snel in dan met mijn oude apparaat (en lijkt zelfs beter te smaken, maar dat kan ook suggestie zijn).
Het binnenwerk is magnetisch, dus kleeft magnetisch aan de bodem van de melkopschuimbeker. Hierdoor blijft het binnenwerk lekker glad (geen pinnetje waar het veertje op moet of iets dergelijks), waardoor het allemaal goed schoon te houden is.
Kortom, een erg leuk apparaatje, alleen maar voordelen, maar ik vind 90 euro wel erg duur.

Pluspunten

• stil
  • mooi design
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• prijs

Jansen 19-08-2024

Gemakkelijk in gebruik, maar prijzig

Ik heb onlangs de Philips Baristina Melkopschuimer getest en ik moet zeggen dat het gebruiksgemak echt geweldig is. Het apparaat heeft slechts één knop, waardoor je zonder gedoe snel aan de slag kunt. Of je nu koude of warme melk wilt, de melkopschuimer doet zijn werk uitstekend. Vooral voor ijskoffie is het fijn dat je koude melk kunt opschuimen. Wel moet ik erbij zeggen dat er maar één manier is om melk op te schuimen, wat betekent dat je altijd veel schuim krijgt. De melkopschuimer is daarnaast heel makkelijk schoon te maken; een beetje water en afwasmiddel is voldoende. Het design past mooi bij mijn Baristina koffiemachine, wat zorgt voor een stijlvolle uitstraling op het aanrecht. Toch vind ik de prijs aan de hoge kant, zeker gezien de beperkte functionaliteit. Het apparaat doet wat het moet doen, maar voor deze prijs had ik iets meer verwacht.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • mooi design

Minpunten

• prijzig

Maarten 14-08-2024

De perfecte melkopschuimer die past bij je Baristina

Perfecte aanvulling voor mijn Barista koffieapparaat die nu ook Latte kan maken.
Allereerst past het design perfect bij het koffieapparaat. Met als de Barista is deze melkopschuimer zo simpel te bedienen, dat iedereen het kan doen.
De werkwijze is: Giet wat melk in de opschuimer (de max is aangegeven), plaatst hem op de houder en druk op de aan knop. Hierna gaat hij de melk opschuimen. Giet het in je glas en voeg de koffie toe.
Spoel de unit even om en klaar.

Ik heb nu elke avond een gebakje als afsluiting van de dag. :-)

Voordelen:
- Makkelijk schoon te maken
- Mooi design die past met je Barista koffiemachine
- Simpele bediening

Nadelen:
- Extra apparaat op het aanrecht
- Het snoer voor het stopcontact is erg kort.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Mooi design die past bij je Baristina
  • Simpele bediening

Minpunten

• Extra apparaat op je aanrecht
  • Kort stopcontact snoer