TomTom GO 400 EU 45

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO 400 EU 45 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Fred R 17-03-2017

vrij klein scherm maar spatzuiver beeld

Geschreven voor: TomTom GO 400 EU 45

wat me tegenvalt is dat dit een lifetime update toestel betreft die na enige updates geen ruimte heeft voor opvolgende updates

Pluspunten

• beeldscherpte
  • heldere en duidelijke stemmen

Minpunten

• data grootte

Dogstealer 30-09-2015
Geschreven voor: TomTom GO 400 EU 45

Ik heb een paar vand de reviews gelezen. In een van de reviews is geschreven dat de TomTom Go 400 niet van de zuignap kan worden gescheiden. Dit is niet juist! De TomTom Go 400 is eenvoudig los te koppelen van de zuignap. Mijn ervaring met dit model navigatie is iets veranderd na meer dan drie maanden gebruik. De navigatie software heb ik beter onder de knie en voldoet aan mijn verwachtingen. Een nadeel heb ik gedurende de zomermaanden ondervonden, nl. zelfs met de airco aan is de Go 400 gevoelig voor oververhitting. Voor een navigatie die met een zuignap op de voorruit van je auto moet worden gemonteerd wel een groot nadeel. Het scherm vertoont bij oververhitting de kleuren van de regenboog. Verder is het een gebruiksvriendelijk apparaat maar wel met het gemis van handsfree bellen zoals ik al eerder schreeft.
Ook zou TOMTOM er eens over moeten nadenken om speech technieken te gebruiken om je TomTom met gesproken woord te bedienen, Wel zo veilig en geen overbodige luxe.

Jan Hans 19-07-2015
Geschreven voor: TomTom GO 400 EU 45

Het beeld blijft onder alle omstandigheden goed, hij is snel en als je aan het nieuwe rijden gewend bent dan werkt het veel vlotter dan de oudere series.
1 groot nadeel, dat er nog geen fietsroutes bestaan bij TomTom.

marcconraads 29-06-2015
Geschreven voor: TomTom GO 400 EU 45

Mooi apparaat, verbinden werkt snel, wel wat trager dan een half jaar geleden. Bedienen is even wennen, maar als je 'm door hebt werkt de Go erg prettig.

Dogstealer 12-06-2015
Geschreven voor: TomTom GO 400 EU 45

Een groot gemis is, in vergelijking met mijn eerdere TomTom 720, dat de go 400 geen handsfree voor GSM ondersteund!! Deze functie wordt door TomTom in geen van de nieuwe toestellen ondersteund. Dat vind ik een groot gemis. De beeldkwaliteit is goed zolang de zon er niet op schijnt. Om reflectie te voorkomen heb ik een matglanzende beschermfolie gekocht en dit werk uistekend!

Hikke Dender 13-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 400 EU 45

Dit is mijn tweede Tomtom nadat ik de vorige op het raam had laten zitten in een veel te hete auto. Deze Tomtom ziet er op het eerste oog prachtig uit: de kleuren zijn vernieuwend en ook de contouren van de gebouwen in de omgeving bieden houvast tijdens het navigeren Het systeem start razensnel op en contact met de satalieten komt erg snel tot stand. Toch kleven er in mijn ogen drie nadelen aan de Go:
1) De zuignap waarmee je het toestel op het voorruit bevestigd zit vast aan de Tomtom. Je zult hem dus nooit vergeten, maar het zorgt er ook voor dat het toestel niet in een hardcase of ander hoesje past
2) Bij het kiezen van de bestemming somt het systeem zelf allerlei suggesties op van POI's terwijl je daar niet naar op zoek bent
3) Lifetime HD traffic bevat niet flitslocaties en snelheidscontroles, waar ik dat wel verwacht had. Hiervoor dient een appart abonnement te worden afgesloten.
Samengevat: in gebruik een prettig apparaat, maar lastig als portable en Free HD traffic is niet helemaal free

heleneleon 09-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 400 EU 45

Mijn vorige Tom Tom was een Tom Tom One. Enkele jaren dankbaar gebruik van gemaakt, maar was aan vervanging toe. Deze Tom Tom 400 is eenvoudiger in de bediening maar het gebruiksgemak is prettiger en duidelijker. Ben dus zeer tevreden over deze aankoop.

treff002 09-08-2014
Geschreven voor: TomTom GO 400 EU 45

Wat ik mis is dat je de gekozen route als tekst kan lezen. Nu zie je alleen de route op de kaart en dat voldoet niet. Ik wil bv weten of de TomTom mij door Lyon stuurt of er omheen. Dat is nu niet te zien. Een groot minpunt dus tov van mijn vorige TomTom One.
En ik mis de juiste tijd. Hij vermeldt alleen de aankomsttijd.
Verder een prima apparaat met een mooi helder scherm. Updaten van de nieuwe kaarten gaat vanzelf en makkelijk.

jabeek 06-01-2014
Geschreven voor: TomTom GO 400 EU 45

Vandaag voor het eerst met de tom tom go 400 aan hrt navigeren geweest.
Het viel mij voor 100 % mee.
Voorheen had ik een tom tom go 750, maar de 400 is vele malen sneller.
Het updaten is nog niet van toepassing geweest dus dat kan ik niet beoordelen.
File s worden duidelijk aangegeven,evenals gevaarlijke stukken weg.

Wat ik alleen mis is de juiste tijd,
Alleen de aankomst tijd wordt aangegeven.

Verder heel tevreden

Stijn Breton 09-09-2013
Geschreven voor: TomTom GO 400 EU 45

Ik heb deze TomTom gekocht als vervanger voor mijn Go 1000 Live, die stuk was gegaan. Ten opzichte van de Go 1000 is deze Go 400 flink uitgekleed, de handsfree functionaliteit, stembesturing en 90% van de instelmogelijkheden zijn niet meer aanwezig. Ook weerinformatie, Tripadvisor en andere extra's zijn uit de menu's verwijderd. Daarvoor in ruil krijg je wel gratis lifetime kaartupdates, en HD traffic. Voor dat laatste maakt hij gebruik van je mobiele telefoon (alleen Android of iOS), wat bij mij tot nu toe goed werkt, hoewel het wel wat instellingen vergt. Voor actuele flitscamera's moet je een apart abonnement voor 30 euro (of zelfs 40 euro voor de premium variant) afsluiten, wat ik belachelijk duur vind. Updaten gaat via My TomTom, en dat gaat lang niet altijd soepel. Het beeld is vrij goed, en hij reageert veel sneller dan de Go 1000, die zeker bij zoomen hinderlijk traag was. Nadeel van de nieuwe vormgeving is wel dat de kleuren veel minder duidelijk zijn, vooral de lijn van de volgen route is moeilijker te zien, omdat de kleur is veranderd van geel naar blauw. Het geluid is redelijk te verstaan, maar vrij zacht en blikkerig. In de nieuwe menu-opzet is zoeken naar een bestemming gemakkelijker geworden omdat je niet meer eerst een land, plaats en type bestemming hoeft te kiezen. Je kunt ook eigen plaatsen toevoegen, maar die toont hij dan als icoontjes op alle routekaarten, wat de boel onoverzichtelijk maakt. Al met een aardig apparaat, hoewel de nieuwe interface wel wat verder geoptimaliseerd kan worden.

dekurp 18-12-2013

Beste Stijn,
Ik overweeg ook de aanschaf van deze TomTom, zou je misschien nog twee vragen van mij willen beantwoorden?
Het gebruik van de mobiele telefoon voor HD traffic:
-zitten daar extra internetkosten aan verbonden?
-is HD traffic alleen voor hoofdwegen of ook secundaire.
Met dank alvast,
Johan.