TomTom ONE Europe ONEDERFUL Summer box

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom ONE Europe ONEDERFUL Summer box op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

jojanneke 08-09-2007

voor de zomer deze gekocht. Heeft ons prima naar italie gestuurd. Daarna ook in italie erg handig en geen problemen gehad. zuignap werkt prima. inderdaad de batterij is snel leeg. kan beter continue op de sigarettten oplader. Doe eigenlijk altijd de snelste route. 1 keer de kortste route gedaan maar toen werden we via allemaal rottige wegen gestuurd. soms houdt de stem zijn mond wanneer het wel nodig is. dus altijd mee kijken op het scherm is noodzakelijk. Ondanks alle onhandigheden toch een wonder dat zo'n ding je overal heen kan sturen en absoluut geen spijt van aanschaf.

M1978 22-08-2007

In februari TOMTOm one Benelux gekocht. Bevalt uitstekend. Afgelopen zomer mee naar Frankrijk en Spanje gereden. Vooraf sd kaart gecheckt of deze actueel was. In Spanje waren de wegen behoorlijk veranderd, ondanks actuele sd kaart, dus ook zelf opborden blijven kijken.
Nadeel is dat de bijgeleverde zuignap niet goed blijft zitten op het raam. Leg TomTom nu in bakje bij versnellingspook. Verder is de accu erg snel leeg (30-60minuten), dus heb de TomTom aan de sigaretten aansteker continue hangen.

(halfjaar in bezit)

Ger van Noord 17-07-2007

Ik heb de TomTom One Europe 2 maanden in gebruik.
Zoals alle navigators is ook de One niet perfect.
Het meest storend is dat de One je door smalle bedrempelde straatjes kan sturen, terwijl er een veel betere hoofdwegenstructuur voor handen is, waarover men veel comfortabeler , veiliger en ook sneller kan rijden.
De One kent dus geen prioriteiten in wegsoorten.
Kijk uit als je een reisplan hebt gemaakt met een of meer tussenstops! Op een bepaalde route was ik de tussenstop al gepasseerd. In het laatste deel van de route week ik met opzet van de Tom Tom Route af i.v.m. werkzaamheden aan de weg. Tom Tom One ging de route opnieuw berekenen en wilde me terugsturen naar de al gepasseerde tussenstop! Dat schiet niet erg op en kan als je onbekend ben grote verwarring veroorzaken. Je moet een navigator alleen als beperkt hulpmiddel gebruiken en er nooit blind op vertrouwen.
De One geeft verder de gesproken aanwijzingen wat aan de late kant. Eigenaardig is dat de gesproken aanwijzingen soms helemaal niet komen, terwijl het dispay wel correcte aanwijzingen geeft. Dit treedt vooral op kort na herberekening. De One heeft me wel eens lelijk in de steek gelaten door juist op lastige verkeersknopen stom te blijven, terwijl het display wel goede info gaf. verder is de menu structuur van de One te ingewikkeld en niet erg logisch.
Een verbetering zou ook zijn als altijd de bestemming af te lezen zou zijn. Als je nu in de haast een verkeerde aanslag heb gemaakt merk je de gevolgen te laat.
Dus te weinig directe controle op de instellingen.
De max. bedrijfstijd op de batterij is twee uur. Dat is onhandig kort. De meeste andere merken zijn hier veel beter in. De zuignapbevestiging is werkelijk heel slecht.
Na allemaal negatieve dingen opgemerkt te hebben moet ik natuurlijk wel zeggen dat het ongelofelijk knap is wat het apparaat presteert, maar de perfectiegraad is nog steeds te gering. De status is nog steeds: naviagatie hulpmiddel.

Erik7 06-06-2007

Op deze TomTom II (V4) Europe staat de meest recente versie 675.1409 op een 1Gb intern geheugen en niet zoals hier staat vermeld op een SD kaart. Wil je echter meerdere kaarten dan zal je minimaal een 2Gb SD kaartje erbij moeten kopen, omdat er zeer weinig intern geheugen over is.
Het geluidsniveau wordt aangepast aan je snelheid en is goed en duidelijk te verstaan.
De mogelijkheden zijn echter wat minder. De TMC-optie werkt via Bluetooth, je mobiele telefoon en een GPRS-verbinden en niet met een losse antenne.