Panasonic CN-GP50N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic CN-GP50N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

erikjan 25-05-2009
Geschreven voor: Panasonic CN-GP50N

Het is mij inmiddels gelukt om de rom te updaten.

Alles precies gedaan volgnens die handleiding. Eerst de 6 bestanden op de sd-kaart gezet. Vervolgens het andere programma opstarten (CNGP50_upgrade_tool_Vxxx.exe)waar je en het bestand EBOOD.BIN moet selecteren wat inmiddels op je sd kaart staat. Dan heel belangrijk het uitschakelen van de usb connecties in activesync. Vervolgens de resetknop indrukken en de navigatie aanzetten. Resetknop vasthouden tot het witte vierkantje verschijnd. Dan snel de usb kabel in navigatie tot het scherm groen wordt. Dan de navigatie uitzetten usbkabel loskoppelen en de sd kaart met die bestanden in de navigatie doen. Weer de navigatie inschakelen met de resetknop ingedrukt. Tot het scherm blauw wordt. Dan wachten tot het groen is (duurt erg lang bij mij bijna 10 min). Dan is de rom geupdate. Vervolgens start de navigatie niet meer op. Maar moet je eerst de nieuwe software downloaden. Die zet je op de sd kaart. Als je die in de navigatie doet en hem dan aanzet gaat hij de nieuwe software installeren gaat verder allemaal vanzelf. Als dat klaar is werkt alles weer en ook de telefoon functie werkt dan zo als het hoord.

Let wel op als je geen backup hebt gemaakt is hij weer helemaal af fabriek dus al je favorieten ed zijn weg.

Nu werkt alles goed en ik heb ook de nieuwe kaarten er op gezet.

Ik geef een 6 voor mogelijkheden om dat je geen coordinaten in kan geven om naar te navigeren.

Ook een 6 voor gebruiksgemak om dat ik hem vrij traag vind met het ingeven van een adres.

Cil52 01-03-2009

Beste lezer,

Volgens mij zie ik allelei vragen stellen van jullie.
ik heb zelf ook cn-gp50n navigatie en bij mij werkt alles. ook update van poi en nieuwe software van 2009 verder loop als het trein ik gebruik al meer vier maanden. en je moet ac to dc adaptor kopen.
Gr

Gijs van Doorn 31-01-2009
Geschreven voor: Panasonic CN-GP50N

Gisterenmorgen de nieuwste kaarten in m'n Strada gezet en binnen een kwartiertje kon ik genieten van m'n nieuwe systeem. Alles werkt prima, software was al ok, maar die stond ook op de DVD's (2x) en de speecamera-update stond daar ook bij op. Ik vond 69,= wel heel prijzig, temeer omdat Panasonic ons bijna een jaar aan het lijntje heeft gehouden ! Maar het resultaat mag er zijn. Heb je vragen over de goedkoopste manier om aan dit kaartmateriaal te komen OF over de installatie zèlf; mail me dan. Via Google kun je me vast wel vinden. Groeten van een inmiddels weer tevreden STRADA-gebruiker.

Gijs van Doorn
ALMELO.

cvanrixoort 16-11-2008
Geschreven voor: Panasonic CN-GP50N

ook in het bezit van een panasonic navigatie ,goed hanteerbaar apparaat, jammer dat hij er ineens mee stopte ,terug naar de winkel moest opgesteurd worden en dan ben je hem zo een paar weken kwijt maar hij is nu terug ,en werkt weer .je bent snel aan z,on ding gewend

Zwhein 04-07-2008
Geschreven voor: Panasonic CN-GP50N

Hoi vorige week nav. van panasonic vol verwachting aan geschaft.
Mooi groot en duidelijk scherm en snel in het op pikken van de route als je anders rijd dan hij aan geeft.
Helaas weer snel ingeruild voor een tomtom 730.
Nav.van panasonic liep achter met de eigelijke positie,ben al afgedraaid en dan moet hij je nog volgen dus op dat gebied te traag, contact gehad met panasonic maar daar was het probleem niet bekend.Kaart was van half 2007 nieuwe kaarten pas verkrijgbaar rond okt. 2008 wat in mijn ogen veel te laat is de vakantie begint nu.Vond dat de support wel erg kort af was.
Bij tomtom garantie op de laatste kaarten via update ( gratis ).
Grafisch is panasonic mooier dan TT maar weer trager in het zoeken van de sateliten.
Jammer zo slaat panasonic in mijn ogen de plank mis.

harry251 27-06-2008
Geschreven voor: Panasonic CN-GP50N

kaart van kroatie is slecht lang niet alle plaatsen zijn er op vermeld en daar gaat het mij om. En hoe kan ik mijn kaarten updaten ??

Emile46 18-05-2008
Geschreven voor: Panasonic CN-GP50N

De bevestiging zit muurvast aan het raam, daar maak ik me de eerste jaren geen zorgen over. Mooi duidelijk beeld en stemgeluid, zowel navigatie als bluetooth bellen. rijstrookbegeleiding werkt goed. De bediening (touchscreen) werkt vlot en zonder haperen. Je kunt tijdens het navigeren ook allerlei info opvragen. Als je de Strada instelt op (omkeren uitschakelen) berekent hij razend snel een nieuwe route op een logische manier. Update service van Panasonic is sinds kort beschikbaar, maar als je de Strada net aangeschaft hebt zit de allernieuwste software er al op. Navigeren in heel europa, dus ook Oost-europa. Heb even een adres in Slovenie uitgeprobeerd, werkt perfect. TMC valt me nog een beetje tegen, omdat de TMCinformatie die verstrekt wordt door de radiozenders incompleet is. Vaak zie je meer info over snelheidscontroles via rds op je radio. Wel berekent de Strada een goede alternatieve route op grond van de file-info. Ook dit weer op een logische manier, een kleine file is gunstiger dan omrijden via Leeuwarden naar Maastricht. Ook handig is de functie van verkeersinfo alleen op de route. Wat heb je er aan om te weten dat ze vast staan in Groningen of daar in de buurt snelheid controleren als je van Amsterdam naar Den Haag rijdt. Makkelijk is ook dat je in een ander scherm exact kunt zien waar de file of de snelheidscontrole zich bevinden, zodat je zelf nog kunt gaan beslissen of de Strada er wel of geen rekening mee moet gaan houden.
Puntje van kritiek? Jawel.
Navteq moet zijn POI wel wat sneller updaten. En wat meer POI's per stad kan ook geen kwaad. Een restaurant in Haarlem, waar ik toevallig woon is in de tussentijd al twee keer van eigenaar en naam veranderd.
Wel handig is, dat de POI die wel up to date zijn meteen handsfree te bellen zijn om te reserveren.
Ook loopt mijn Strada vast op de A10 bij de afslag naar de A8. Andersom niet, dus A8 naar A10. Vreemd, maar dat is dan ook de enige keer dat hij dat doet. Met deze puntjes van kritiek valt te leven, vind ik.
Ik ben zeer tevreden met de Strada, vandaar de goede beoordelingen.

Methusalem 02-05-2008
Geschreven voor: Panasonic CN-GP50N

Belangrijkste pluspunten: easy to use, mooi design, vindt snel de sattelieten, heldere stem, geeft snel een herberekende route door, bluetooth, inch scherm, tmc.

verbeterpunten, heb ik tot nu toe nog niet. Dit is een van de betere navigatiesystemen welke ik heb gebruikt.

HH 28-12-2007
Geschreven voor: Panasonic CN-GP50N

Ook ik dit apparaat sinds kort in bezit. De styling is werkelijk prachtig en de bediening is eenvoudig. Klein nadeel vind ik de plastic afsluit kapjes (reserve worden bijgeleverd), die verlies je nogal snel.

Net als bij de eerste recentie, steekt het geluid bij handsfree bellen , met name het microfoon gedeelte, een beetje schril af in vergelijk met de rest van het gebodene.

Bij koud opstarten vindt de Strada de satellieten snel, ook herberekenen van een route gaat lekker snel.
De bijgeleverde Navteq kaarten (37 landen) voldoen prima, alleen is het jammer dat Panasonic op de website nog geen update (link) mogelijkheden aanbiedt. Vraag me af wanneer dat gaat gebeuren.

Domian 23-12-2007
Geschreven voor: Panasonic CN-GP50N

Wow wat en super navigatiesystem. Sinds 2 weken in het bezit. Tot nu toe nog geen problemen. Het beeld is helder en makkelijk te bedienen.De touchscreen werkt makkelijk en snel. Met het handsfree bellen find ik het geluid an de matige kant. Maar met het navigeren is het weer ok.Voor de rest nog weinig ervaring met dit system. Maar tot nu toe ben ik meer dan tevreden. Als iemand anders hetzelfde system aangeschaft heeft hoor ik het graag. Om wat ervaring te wisselen. Want de Strada is nog maar net op de markt.