Garmin nüvi 250W, EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 250W, EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Wilmsh 27-06-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Ben niet tevreden over de garmin. Geeft de afslagen veel te laat aan. De afstanden die aangegeven worden op de snelweg komen niet overeen met de aangegeven afstanden van de Garmin, zit een verschil van meer dan 200 meter in. Hebben inmiddels een TomTom gekocht.

Nilse 07-02-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Zelden zo bekocht gevoeld bij de aanschaf en onderhoud van een apparaat. Updates zijn niet te installeren: type te oud (ondanks dat het voldoet aan de gestelde eisen), onduidelijke foutmeldingen. Nog over laten halen voor een lifetime update, die helemaal niet werkend te krijgen is voor dit type. 3x nagevraagd, neen hoor, geen problemen...ook niet met een oud type. Helaas, de melding: 'onvoldoende geheugen' verschijnt en ondanks verschillende typen geheugenkaarten blijkt de nieuwe SD/SDHC kaart niet te benaderen. Uiteraard nieuwe versie van besturingssysteem geinstalleerd, maar allemaal tevergeefs. Via de garmin website FAQ alle tips opgevolgd, maar in weze is de lifetime update gewoon weggegooid geld. De nieuwe kaarten laten zich niet installeren op mijn huidige 250W, van amper 3 jaar oud.

Nooit meer een garmin...

2006kesb 12-04-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Heb het apparaat nu een jaar in bezit en ben er zeer tevreden over. Het is een plezierig gevormd toestel met een zeer overzichtelijke display die simpel te bedienen is.
tevens is de begeleidingstem zeer aangenaam en duidelijk te verstaan.
Als je goede snelle navigatie wil hebben die simpel te bedienen is dan is de 250w een absolute aanrader.tevens heb ik gemerkt dat wanneer je je de europa kaart op een sd kaart hebt staan de nuvi 250w sneller de routes heeft en sneller foutrijden corrigeerd.

Chris de Beet 01-04-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Om tot een eerlijk beeld van dit produkt te kunnen komen zijn veel reviews nodig!En ik vind dit produkt gezien de prijs 100% !!Eenvoudig te bedienen handzaam formaat satelieten binnen een minuut werkzaam!!

ton kieftenburg 05-10-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

ben sedert een week of twee in het bezit van een Garmin nuvi 250W Europa navigatiesysteem en ik moet zeggen dat hij tot op heden uitstekend bevalt, het buitenland nog niet geprobeerd, maar wel al een aantal gegevens ingesteld.doet het prima

Miss molly 28-08-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Mijn eerste navigatie-apparaat, prima!
Erg gemakkelijk te bedienen, update en aanmelden via de site ging gemakkelijk. Ook de flitspaal optie, maar die moet er weer af omdat ik nog door Duitsland naar Zweden en Noorwegen ga.
Ook op de fiets uitgeprobeerd, maar dat viel dik tegen, kleine landweggetjes kent het apparaat niet, jammer.
Stuurde me niet goed. Toch erg tevreden, nu de vakantie nog........

oh ja, jammer is het volgende: je hebt een punt ingevoerd en wilt tijdens de rit iets veranderen, bijv. het volume van de stem.
Dan moet je het adres opnieuw invoeren of eerst het adres opslaan onder mijn favorieten of kiezen bij recente bestemmingen. Dat is wat omslachtig.

boersbroek 09-06-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Sindskort in het bezit van de Nuvi 250W.
Telkens getwijfeld tussen een TOM TOM en Garmin. Uiteindelijk op aanraden van kenissen ( Motorrijders en fietsers )en vrienden ( autorijders ) voor de Garmin
Prima navigatiesysteem. Alleen het aanmelden/registreren bij My Garmin lukt telkens niet. Zou graag gebruik willen maken van de geprezen website van Garmin ,de updates en mogelijkheden.
Het gebruikersgemakt kan haast niet simpeler, de mogelijkheden zijn naar behoren. Beeldkwaliteit is helder. De vormgeving ziet er netjes en zakelijkheid uit. Geluidskwaliteit is zeer goed en instelbaar.
En waar het omgaat: het navigeren werkt prima en mijns inziens zeer nauwkeurig.
Tot nu toe zeer tevreden

Digibeet61 22-05-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Voor het eerst een gps. Heel snelle installatie en sateliet gevonden; een digibeet kan het zelfs zonder enig probleem doen. Aanmelden op de site van Garmin ging niet. Wel opvallend dat POI ( winkels) worden aangewezen die 80 km verder zijn.
Heel goede signalering en helder beeld van de monitor.

Kunnen POI's en flitspalen alleen via de site van Garming gedownloaded worden?

YvonneXXX 12-05-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Heel makkelijk navigatiesysteem, super duidelijk! Het enige wat ik minder vind is dat het even duurt voordat hij de satteliet gevonden heeft. Maar verder is het een hele goede aankoop!!!

Jouke2 19-04-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Net gekocht. Vind de satellieten snel, zolang ik maar buiten sta. Update gedraaid op Garmin site, waarna het systeem op Amerkikaans Engels staat en er niet meer af wil.

acs 18-04-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Perfect apparaat. Echt plug and play. Heel gemakkelijk te bedienen. Doet echt waar ie voor is: navigeren, en goed! Geen toeters en bellen. Zeer beknopte gebruikershandleiding is eigenlijk overbodig.
Had eerst een Packard Bell 810 met een gebruikershandleiding van 50 A4 uitgeprint. Daarna nog niet goed aan de praat. De Garmin is dan werkelijk een verademing.
Als no-nonsense apparaat zeker aan te bevelen.

M de G 12-04-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

mijn tomtom was gestolen dus dacht een keer een garmin te proberen...helaas valt deze garmin erg tegen. belangrijkste verschil zit toch wel in de gebruiksvriendelijkheid. Zijn soms kleine dingen als: het zoeken van een plaats (bij tom tom zie je meteen de verschillende mogelijkheden op basis van de invoer), het feit dat je steeds je land moet aangeven waar je zit. Wel verder een stevig en goed vormgegeven apparaat. Maar goed ik zou dus voor de tomtom gaan als je nog een keuze hebt.

Toerrijder 07-04-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Het maken van satelietverbinding duurt vaak zeer lang,vooral met bewolkt weer, ook in het open veld, en er is GEEN mogelijkheid om er een externe antenne op aan te sluitenNa verbinding te hebben gemaakt valt ie niet meer weg.
Ook de plaats van bestemming word niet altijd correct aangegeven en zit er soms wel een 600 m naast
Vul ik bv mijn postcode in dan word als bestemming het zelfde huisnummer in een straat verederop aangegeven.( Fout van de kaartenmaker en niet van garmin)
Heb de nuvi aangeschaft ter vervaning van mijn 9 jaar oude grundig navigatie maar qua satelietontvangst en plaatsbepaling is er nog weinig verbeterd. .
Ook jammer dat er geen datakabel voor pc aansluiting word bijgeleverd. Wel lange duurzaamheid van de batterij, zo'n 5 uur en een mooi beeld.Ben er verder wel content mee.

ravie 03-04-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Navigatie bevalt zeer goed, herbereken bij het verkeerd rijden heeft hij in 2 seconden gedaan in tegenstelling wat ik bij vorige reviews las. Enige minpunt is dat de verbinding met de satteliet maken erg lang duurt en ik ben dus ook benieuwd of iedereen hier last van heeft, is er eenmaal verbinding dan raakt hij hem niet kwijt, maar bij het aanzetten van de navigatie in de auto of gewoon buiten niet in open veld (ook erg lastig als je in een stad bent) duurt het verbinding maken met de satteliet ongeveer 4 minuten.

Ik twijfel dus of ik met het apparaat terug moet naar de winkel, omdat het erg frustrerend is om zo lang te moeten wachten op de verbinding om dan pas te kunnen gaan rijden.

Pietertjuh 30-03-2008

Gisteren aangeschaft.
Mooi apparaat, degelijk, zeer eenvoudige bediening en is snel in zijn routeberekeningen.

Minpunt is dat er standaard geen usb kabeltje meegeleverd wordt om je software via je pc te kunnen updaten.
Nu moet je weer op strooptocht voor zo'n achterlijk kabeltje, gemiste kans....

ericdelares 29-03-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Na lang twijfelen toch maar een gps gekocht, wetende dat ze nog jaren moeten groeien voordat ze volwassen zullen worden. Over de degelijkheid en zo ben ik tevreden, ook het gebruiksgemak is goed, al is de handleiding waardeloos.

Groot probleem is dat ie niet doet wat ie echt voor dient: goed coordineren! Hij heeft de bizare neiging nationale wegen ( de meest gebruikte en snelste na de snelwegen) te vermijden. Hij stuurt je aldoor naar kleinere (witte) wegen of op snelwegen.

Nog groter in het probleem dat hij nauwelijks rekening houdt met het feit dat je 'tolwegen vermijden' hebt aangestipt!!! Ik heb talloze simulaties in o.a Fra,krijk uitgevoerd en de routes eveneens gesimuleerd op 'viamichelin'. Via 'via Michelin' kom in zoals altijd logische resultaten uit met de vermeden tolwegen. Mijn Nuvi 250w stuurt je echter onbezorgd over talrijke dure tolwegen, zelfs als er perfecte alternatieven zijn (zelfs als de N7 langs de A7 loop in Frankrijk durft hij je nog op de dure tolweg (A7) te jagen!

In feite kan je er dus niet veel mee, in de tolloze landen stuurt hij je dolgraag op de verstopte gewest en dorp (landbouwwegen) en in de tollanden moet je voortdurend oppassen dat je niet op de tolweg geraakt als je dat niet wil. Ook zijn wegkeuze is onlogisch: zo stuurt hij me van Bergen (belgie) naar Bordeau dwars door Parijs (snelste optie als keuze ingegeven). Ik dacht nu zo dat die ring rond Parijs er voor iets was...

PS: dat probleem met vermeden nationale wegen en tolwegen kom ik nu (na zoeken) ook op andere forums tegen...

Roodwang4 23-03-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Herziene waardering (zie vorige reactie van mij).
Bij pois liep ik tegen het volgende aan:
1 website met pois zeer moeilijk te vinden
2 later lukten de downloads, maar ik vond ze niet terug.
Ook niet met Spel naam.
Uiteindelijk bleek mij dat de downloads terecht komen in Extra`s en niet in Nuttige punten. Klik je op Extra`s dan nog een keer klikken op Eigen nuttige punten en ..zie daar! Dannoch zijn deze downloads niet te vinden met Spel naam. Na bovenstaande kennis opgedaan te hebben, herzie ik mijn waardering en ben ik zeer tevreden over mijn aanschaf.

Theo NL 14-03-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Zojuist de Map Update 2008 City navigator Europe NT geinstaleerd op mijn Nuvi 250W.

Had de Nuvi 250W in december gekocht dus deze keer een kostenloze update. Nederlands menu, duidelijke aanwijzingen, stap voor stap wordt aangegeven wat je moet doen. Is wel een kleine 120 minuten bezig om alles over te zetten naar het nieuwe systeem. dan heb je ook wat !!
Goed gedaan garmin.

Mr martijn1977 31-01-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Gisteren een Nuvi 250W gekocht en vandaag ingeuild voor een TomTom One Winterpack. Ik vond de Nuvi zwaar tegenvallen. Op aanraden van de verkoper gekocht maar had ik beter niet kunnen doen. Onoverzichtelijk, weinig mogelijkheden tov TT. Daarnaast stuk trager in vinden satellieten dan TT, ook in open gebieden. Ook irritant dat de banken van Duitsland worden weergegeven en de winkels ook. Heb eerder een TT 500 gehad maar ben blij dat ik nu weer bij TT terug ben. Geen keuze in stemmen, ook een beetje jammer.

vankol 17-01-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Erg goed goede navigatie ik heb hem op een dash. steun dus niet op de vooruit.
Prima zicht duidelijke stem.

Heb hem dec gekocht en als ik het goed heb, kan ik straks gratis een kaart update toevoegen van 2008 omdat ik hem in dec gekocht heb.

King Ferdinand 16-01-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Sinds een paar dagen in bezit. Uitstekend apparaat, vooral gebruiksvriendelijk! Enkele opmerkingen:

Plussen:
1) Geluid: verassend goede verstaanbaarheid.
2) Beeld: scherp. Details precies genoeg. Onder schuine hoek, nog goede helderheid (let daar maar eens op bij andere nav's hoe slecht dat kan zijn)
3) Navigatie: duidelijke instructies, rekend razendsnel een alternatieve route.
4) Gebruikesvriendelijkheid: Zeer, maar dan ook, zeer gebruiksvriendelijk. Heldere keuzes en efficient.

rotje_plof 05-01-2008

Twee opvallende negatieve eigenschappen:

Mijn 250W is zeer slecht in het vinden van een satelliet.
Ik moet buiten de auto het apparaat resetten naar de fabrieks instellingen, voordat hij contact maakt met een satelliet. Als hij de satelliet 1 keer heeft gevonden blijft het contact voor de rest van de rit instant.

Verder valt mij op dat de instructie (stem) voor het afslaan vaak erg laat komt. Niet zelden pas tijdens of soms zelfs na een afslag.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met dezelfde ervaring.

Johan Schreuders 01-01-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Perfect systeem, voldoet volledig aan mijn verwachting.
Simpel, te gebruiken waarvoor hij is ( navigeren) en geen poespas.Tot op heden heb ik geen enkel negatief punt kunnen vinden, maar ik blijf scherp.
Let op bij het kopen van een adapter vanuit het lichtnet, via de 12 v kabel naar de nuvi, dat de adapter voldoende spanning levert ( staat op de 12 v kabel hoeveel) anders laad hij de nuvi of niet goed op of hij doet er veel te lang over.

Tennie 24-12-2007
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Het is een goed en handig apparaatje. Zeer simpel in gebruik, geen handleiding nodig om het te snappen, instellen en rijden zeg maar. Toch zijn er ook wat nadelen.

Ik zal de plus-punten en de min-punten (vanuit mijn mening) hieronder eens opstellen:

Plus:
- Makkelijk in omgang, geen hussle.
- Fijne vrouwlijke stem
- Helderheid van het scherm is zeer goed
- Duidelijkheid van het scherm (de kleuren en wegen) zijn ook zeer goed
- Veel kaart info en veel POI's
- Zeer plat en handig te dragen

Mins:
- Het geluid van het speakertje kraakt vanaf de 1ste minuut dat ik hem gebruik (en ja ook op 70 a 50%)
- Zeer weinig opties in het menu (dit is natuurlijk een pré voor de beginnende navigist).
- Er is bijvoorbeeld niet in te stellen hoeveel minuten je nog hebt tot de bestemming is bereikt.
- Geen tijd in het scherm mogelijk (alleen de tijd wanneer je arriveert)
- Geen afstand (resterende km's) tot bestemming mogelijk
- de breedte van het scherm had makkelijk ook gebruikt kunnen worden voor meer info (zoals dus dat van hierboven en bijvoorbeeld je snelheid) tezamen met de kaart (wat de mio dan wel weer kan/heeft)

Verder een supermachientje, ondanks de, zo lijkt, meerderheid aan min-punten dat ik hier opgesteld heb, maar de sterkte van de energie die de pluspunten dragen, geven mij toch een goed gevoel bij het apparaatje. Hierdoor krijgt het machientje toch een stel goede cijfers

Mpb 17-12-2007
Geschreven voor: Garmin nüvi 250W, EU

Na jarenlang een Tomtom go 700 gehad te hebben nu een GARMIN NUVI 250W gekocht.

De vele optie's van de tomtom heb ik eigenlijk nooit gebruikt, mede daarom wilde ik nu een apparaat dat vnl navigeert.
Heb deze nu 1 week in bezit, en inmiddels 1200 km gereden met de GARMIN aan boord....en navigeren vindt ik perfect gaan, duidelijk, overzichtelijk en de aanwijzingen goed en duidelijk doorgegeven.
Herberekenen gaat net zo snel als de tt-go

Voor mij een perfect apparaat ben er meer dan tevreden over, enige lichte minpunt is dhet iewat blikkerige geluid t.ov. de tt-go......maar dat is beletsel en ben er inmiddels aangewend....bevestiging is zeer stabiel en stevig. aansluiten op PC werkt ook uitstekend ..kortom prijs/kwaliteit verhouding zeer goed.
Persoonlijk beveel ik deze aan boven de tt-go