TomTom ONE Europe 22

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom ONE Europe 22 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

dezour 31-08-2011
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Navigeren gaat snel, kaarten updaten zijn veel te duur.
Accu gaat niet lang mee.

Ben Bol 26-12-2010
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Alles goed en wel met dit ding, althans bijna. De batterij/accu is een volstrekt waardeloos prul. Eerst een paar uur aansluiten aan het stopcontact om een route/ adres te plannen. Nooit zomaar even meennemen en aansluiten in de auto. Eerst minimaal een halve dag opladen. Aansluitpunt voor het kabeltje aan TomTom geeft ook altijd gepruts. Ligt te diep. De site is niet echt direct overzichtelijk met wat nu wel en niet betaalde services zijn.

Limbootje 05-04-2010
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Och, waar hebben we het eigenlijk over...
Ikzelf heb ook zo'n ding en allereerst heb ik ook dit probleem ook.
Om nieuwe software erop te zetten moet je misschien afwegen kosten versus kostprijs(ca 179,-).
Ten tweede is het op te lossen om de avond tevoren al het apparaat op te laden, bij vertrek via aansteker aan te sluiten en voor de "alle dag"gebruikers is het al helemaal geen probleem.
Het belangrijkste is dat een lading twee uur meegaat en dat vind ik waar het om gaat en zeker in mijn geval.
Bij meerdere dagen onderweg kun je nog altijd via een netsnoer laden...
En: lang liggen zonder gebruik is voor geen enkele oplaadbare batterij goed!!!
Dus al met al: voor 179,- euro niet zeuren!!

Pieter 158 31-07-2009
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Na lang zoeken heb ik uiteindelijk de Tom-Tom One Europe22 v4 gekocht. De zoektocht naar een goed-en-niet-te-duur type werd in mijn ogen onnodig bemoeilijkt door de vage type-aanduiding die Tom-Tom hanteert. Wat bij de ene zaak een Europe22 genoemd wordt, heet elders de One Europa of een V4. Lekker verwarrend! Uiteindelijk heb ik bij een bekende elektrozaak de One-for-you gekocht. Dat bleek dus een One Europe22 v4 te zijn met een Bongo belevenisbon erbij. Die bon moest je insturen naar een adres in Maastricht, waarna ik er nooit meer iets van vernomen heb… Overigens staat de aanduiding v4 helemaal nergens op het apparaat, de verpakking of in de gebruiksaanwijzing.

Met de werking en de bediening van het apparaat ben ik tevreden. We zijn er twee keer mee naar Duitsland geweest. Het is vooral fijn dat je tijdens lange ritten kan zien hoelang je nog moet rijden tot je bij je bestemming bent. De aanduiding van de maximum snelheden is niet echt betrouwbaar, de borden langs de weg geven vaak lagere snelheden aan.

Het eerste apparaat dat ik had maakte continue een hoge en vrij luide pieptoon. In de elektrozaak hebben ze ’um omgeruild voor een exemplaar dat een pieptoon produceert die op 30 cm niet meer hoorbaar is. Een tegenvallertje is de accu. Als je het apparaat 10 dagen niet gebruikt heb, is de accu ondertussen vrijwel uitgeput geraakt..

Wat mij betreft een aanrader, maar probeer wel in de winkel uit of de v4 een pieptoon maakt.

ajbijl 11-07-2009
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Op dit moment heb ik de tomtom ruim een maand in bezit en ben tevreden met het apperaat. Makkelijk in de bediening, veel download mogelijkheden, goede prijs kwaliteitsverhouding.

Toch nog 2 minpuntjes. Ik woon nu ruim een jaar in een nieuwe bouw huis, maar de straat staat er dus niet op. Verder loopt de TT vast als de batterij een te lage spanning heeft.

Maar al met al zeer tevreden met de aankoop.

Pedrosa 02-06-2009
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Heb de Tom tom nu een weekje in gebruik en ik vind het een handig ding. Alles functioneerd probleemloos en de bediening is doordacht en logisch. Thuis sluit ik af en toe de tom tom aan op m'n laptop om de batterij op peil te houden. In de auto sluit ik de usb kabel alleen aan bij lange ritten. Na een uurtje of 2 is de batt indicator oranje en er resteert dan nog ca 25%. Het navigeren gaat prima en de assistentie tijdens de rit vind ik top. Vooral de weergave van je snelheid en de max snelheid van het weggedeelte waar je je bevindt met een subtiele hint als je te hard gaat! Kortom, fijn apparaat.

whap 22-05-2009

tt4 is makkelijk in gebreuk
maar naar 1 jaar vol met storingen gaat vanzelf aan kan
sats niet meer vinden nu op zoek naar betere.

rob65 08-05-2009
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Ik verwachtte van een routeplanner dat ik thuis op m'n gemak een route kon plannen, via een bepaalde route (niet dwars door Parijs), met tussenstops, en dat ik die route vooraf ook kon bewaren.

Volgens de online tomtom-help zou dat met de v4/22 ook moeten kunnen via de optie reisplanner. Die optie blijkt er dus NIET op te zitten (en valt ook niet te activeren).

Je kunt slechts 1 via punt opgeven en de route niet bewaren. Valt me zwaar tegen.

aljan 30-04-2009
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Heb de TomTom V4 nu 8 maanden in bezit, tot voorkort prima functionerend, alleen nu loopt ie vast bij het instellen van de taal. Dus nu onbruikbaar geworden.

Ecco 15-03-2009
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Aangezien een zaak een aanbieding had voor een mooie prijs heb ik dan toch m'n eerste navigatiesysteem gekocht. Nav de reviews van Garmin en TomTom heb ik gekozen voor TomTom. In de winkel vond ik deze gemakkelijker in de bediening. Inmiddels de eerste kilometers gereden, prettig en makkelijk in gebruik. Zuignap bevestiging plakt goed. Draaien en vastklikken gaat wel wat stroef. Wel een losse thuislader en opbergtasje van Hama erbij gekocht.

MarthavL 01-12-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

TomTom Europe 22 V4 enkele dagen in bezit. Expres enkele keren verkeerd gereden, past route binnen enkele seconden perfekt aan. Dit is wel mijn 1e GPS dus ik kan niet vergelijken. Is zeer makkelijk in gebruik en handig vooral doordat hij compact in het tasje mee te nemen in m'n kleine schoudertas. We hebben 2 auto's en doordat alles ineen zit zo weer in de andere auto te bevestigen. Zuignap zit zeer vast aan de vooruit. Wel dus even een tasje en thuislader gekocht, dit is in 1 pakket te koop bijv. bij de Carrefour.

noorwegen 22-11-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

de tomtom past gewoon in het tasje.
je moet wel de houder een kwart slag draaien

Piet Jansen 19-11-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Al een poosje aan het rondkijken voor navigatie systemen. Vandaag een TomTom one Europe 22 gekocht. Ik heb dit apparaat gekozen vanwege het gebruiksvriendelijke menu. In de winkel werd me verteld dat je binnen 30 dagen een gratis systeem update kan maken. Thuis eerst het apparaat aangezet, buiten was mijn positie redelijk nauwkeurig.
Vervolgens met USB stekkertje verbinding gemaakt met computer en die kaart update gedownload, dit duurde ongeveer 50 minuten! Daarna de TomTom los gekoppeld, en sindsdien geeft het apparaat na opstarten de melding: Geen kaarten gevonden!
Voor de rest kun je niks meer, alleen nog maar uitzetten. Bovenstande melding blijft terug komen...

Morgen dus maar weer terug naar de winkel, erg jammer dat het zo moet beginnen. Heeft iemand misschien nog tips of adviezen wat ik verkeerd gedaan heb? Volgens mij heb ik niks verkeerds gedaan......

harry27 04-11-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Heb deze TomTom nu een paar weken in bezit en moet zeggen een verademing na de Garmin Nuvi 250 die ik hier voor had. Eenvoudige menu's snel te programmeren duidelijke stem. Niks mis mee dus. Een punt van kritiek vind ik de zuignap bevestiging. Ik vind dit een onhandig systeem. Door de zuignap aan het apparaat is die ook niet zo gemakkelijk mee te nemen in de jaszak vanwege de dikte.

bart13 02-10-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

geweldig apparaat, genoeg mogelijkheden maar toch lekker simpel, gelijk een proefrit gemaakt en het werkte perfect

Eric Veenendaal 26-09-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Gewoon een goed ding, navigatie werkt zoals het moet . Maar overal staat in de handleiding(en) dat je er een persoonlijke beveiliging (pincode) op kan zetten, maar dit kan dus niet. Heb de One gekocht voor mijn vrouw als cadeau. Zelf heb ik de One Xl, en daar werkt de beveiligingscode wel goed. Toch jammer van de verkeerde informatie op de handleiding.

Nutville 14-09-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Na een paar jaar getob met een Mio, overgestapt op deze TomTom. Wat een verademing... Makkelijk in te stellen, handzaam formaat, super te monteren in de auto, makkelijk te updaten. Op vakantie hadden we helaas wel wat problemen met de sattelietontvangst op de heenweg, dachten dat het aan het (Ruhr)gebied lag, maar op de terugweg geen centje pijn.

Dit is absoluut één van de beste aankopen die we ooit gedaan hebben.

Marcel_S 01-09-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Wat een fijn apparaat is dit weer.
Mijn vorige Tomtom ( One v2 ) was aan vernieuwing toe en ben blij dat ik deze heb aangeschaft.
Menu's / instellingen en dergelijke zeer eenvoudig en herkenbaar.
Easyport-houder doet het uitstekend, heeft vd week zo'n 4 uur aan een stuk op het raam gezeten.
Minpuntje wat ik heb opgemerkt, Tomtom geeft aan dat je 100 mag maar eigenlijk 120 mag maar dat is maar voor een paar seconde.
Ook de usb stekker aan de autolader had anders gemogen, met een rechte usb stekker is het een stuk makkelijker de Tomtom aan te sluiten.

Vandeg 06-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Na alle jubelverhalen geef ik hierbij ook enige kritische opmerkingen. Het cijfer 9 of 10 geef ik pas als iets niet meer voor verbetering vatbaar is. Dit is bij tomtom nog lang niet het geval.

minpunten:
1. De berekening van de snelste route is verre van perfekt De TT leidt je te vaak over binnenwegen, soms zelfs als er een hoofdweg naast ligt.
2. De gesproken aanduidingen zijn niet eenduidig. Ik ben al meerdere keren verkeerd gereden omdat de instructies onduidelijk waren.
3. De easyporthouder past niet in het tasje zodat je dit niet als een geheel van de ruit kunt nemen en opbergen.
4. De menus en de pictogrammen zijn niet altijd logisch. Bijvoorbeeld: het is zeer lastig om in te stellen als je een naar een plaats wilt navigeren volgens een weg die je zelf wilt kiezen. Ook een reis via invoeren is onlogisch. Dit moet namelijk ingevoerd worden als correctie nadat de oorspronkelijke reis is berekend.
5. Lastige aansluiting van de USB stekker (verzonken)
6. Geen mogelijkheid tot invoer van meerdere tussenstops.
7. De updatesoftware werkt goed maar het is voor mij zeer onduidelijk wat gratis is en wat niet, bijvoorbeeld eenmalig kaartupdate is gratis, maar tot hoe lang werkt dit, 1 maand na installatie programma? Flitspaal update uitgevoerd, maar ik dacht dat een abonnement nodig was?

Positieve punten
1. Mooie vormgeving
2. Goed beeld en geluid
3. Leuke prijs, echter opgemerkt dat bij concurenten er soms extra's bij zitten zoals tasje of TMC ontvanger

De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen. Ik vraag me af hoe lang met name de easyporthouder het houdt. Ook de rits van het tasje lijkt vrij kwetsbaar.

Tenslotte vind ik de Tomtom support vaak zeer onduidelijk. Het begint al bij de type aanduiding van het apparaat. Het apparaat geeft gewoon Tomtom one aan. Op de doos staat Tomtom one versie 22 en uiteindelijk moet je het registreren als Tomtom one 30-series.
Bij het zoeken van FAQ krijg je ook antwoorden die niet op dit apparaat van toepassing zijn.

Het is een handig hulpmiddel maar er is voor Tomtom nog veel werk aan de winkel.

Ketelbinkie 04-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Afgelopen weken tijdens de vakantie intensief gebruikt. Eigenlijk alleen maar positieve dingen over te melden.
Handzaam apparaat met een duidelijke speaker. Herberekend snel als je een andere weg inslaat.
Makkelijke montage.
Via TT home geupdated, werkte allemaal goed. Staat nu ook de nieuwste software op (v8.010). Dit was (nog) gratis.
Enig minpunt zou misschien in de toekomst kunnen zijn dat het geheugen niet uitbreidbaar is.
Een mooi apparaat in een betaalbare prijsklasse,

Ronald S. 31-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Deze TomTom v4 is mijn eerste ervaring met een navigatiesysteem, ik heb dus geen referentie. Ik heb deze aangeschaft vanwege een vakantie naar Zwitserland, met een dakloze auto, en omdat mijn vrouw nergens de weg weet of deze vergeet.

Tot nu toe geen moment spijt van deze aanschaf. Zeer gebruiksvriendelijk, beheer-/updatemogelijkheden nagenoeg perfect en het apparaat is handzaam (klein en een praktisch, geintegreerde zuignap). De TomTom stuurt me langs mooie B-wegen bij de keuze Vermijd snelwegen (en dit is precies wat ik zocht i.v.m. mijn auto zonder dak).

Af en toe een aanwijzing die niet helemaal juist is, bijv. sla af terwijl de weg doorgaat in een scherpe bocht. Maar de combinatie stem en beeld zorgt ervoor dat alles alsnog duidelijk is.

Of het nu Zwitersland, Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg of Italie is, het loodst je meer dan prima naar alle bestemmingen. En nogmaals, indien gewenst via de mooiste wegen.

Loudon Clear 28-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Na een paar uur stoeien met m'n gloednieuwe V4 heb ik toch wat kritische kanten gevonden. Het stekkertje van het USB kabeltje wil er haast niet in.
Het is mij volkomen onduidelijk hoe vaak je je kaarten kan updaten en of dat maar 1x gratis is of steeds.
Ik dacht: leuk even stemmetjes erbij downloaden, nee nee dat kost geld.
Kaarten en flitspalen geupdate...nou komt er een onbegrijpelijke opsomming van handelingen in beeld om goed af te sluiten. Meerdere fouten er in, na lang zoeken moet je in de toolbar zijn van Tomtom Home. Eerst staat er start de tomtom opnieuw op en iets verder schakel de tomtom nu in...ja ja. Boekje ontoereikend, hoe vind ik hoeveel stroom er nog aanwezig is....eindelijk zelf gevonden.
Onlogische ikoontjes...als er staat dat iets uitgeschakeld is verwacht ik dat dat het niet doet. Fout...om uit te schakelen moet je daar op klikken waarna je ingeschakeld ziet. pffff kunnen jullie het nog volgen?
Dat backuppen waar sommigen het over hebben, is dat nodig? Je kan alles toch gewoon weer downloaden van Home of kost dat dan geld?
Ik heb 22 landen in Europa maar als ik nou ooit naar land 23 zou gaan kan ik die map dan downloaden?
Je zal het niet verwachten maar ik vind het een super apparaat maar even een kanttekening bij alle jubel verhalen.

Mr jazzy 1952 20-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Tomtom werkt prima en heeft ongekende mogelijkheden!
Zeer goede ontvangst en snelle herberekening als je en verkeerde weg inslaat wat bijna onmogelijk is vanwege de duidelijke routebeschrijving.
Aansluiten op de computer en de software TomTom home wordt automatisch gedownload.
Een back up maken va je software wordt aanbevolen en werkt ook goed, duurt een poosje en het lijkt of e.e.a. blijft hangen, zorg dus voor en volle accu!
Het geluid klinkt erg blikkerig wat natuurlijk aan het kleine speakertje ligt.

basman 13-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Wat een onding,koop hem om me naar zuid frankrijk te brengen,voor rit alles nagezien, volgens tom tom zouden we via antwerpen/parijs gaan nou dat heeft ie gedaan. alleen met een omweg via luxenburg dan dwars over frankrijk naar parijs 2 uur file en 80 euro lichter 16 uur onderweg. Terugweg gewoon met kaart in 12 uur.
apparaat is leuk voor als je iets gekocht heb op marktplaats maar ga niet over de grens.
ojaa tmc werk ook niet geeft files aan die er niet zijn.
flitpalen info is wel super .

Bfast 04-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe 22

Een erg prettig apparaatje in de omgang. Hij doet gewoon erg goed waar ie voor bedoeld is: navigeren. Ik heb dus de versie met 31 landen, dit is een officiële uitgave die niet door Tomtom in Nederland wordt geleverd. Het enige is dat er geen Nederlandse handleiding bij zit, maar bij het aanzetten kies je gewoon Nederlands en kan je alles ontdekken. Ik had er ook een tasje bij besteld, maar daar kan de easyport-houder niet in :(. Terwijl het juist zo handig is dat je de houder + tomtom in één keer uit je auto kan halen. Synchroniseren met Tomtom-home gaat ook prima.