Garmin nuvi 1390T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nuvi 1390T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

evrspk 18-10-2013
Geschreven voor: Garmin nuvi 1390T

vindt het apparaat zwaar tegenvallen, het vinden van de satelliet duurt erg lang (10min.), raakt verbinding ook makkelijk kwijt, herhaalt dan steeds de melding herberekenen, wordt dan beetje irritant, vindt de software onpraktisch, heb nog oude medion in gebruik garmin wordt niet vaak gebruikt. voor mij nooit meer een garmin...

Jootje 19-10-2012
Geschreven voor: Garmin nuvi 1390T

Ik heb hem nu een maand en het bevalt goed. Ik heb geen vergelijk met een ander merk, dit is m´n eerste navigatie, maar de bediening is erg gemakkelijk, de stem goed te verstaan (ook handig met telefoneren via bluetooth) en scherm goed af te lezen. Laatst herkende ze in het buitenland geen rotonde als zijnde rotonde, maar dat zal aan de kaartenfabrikant liggen. Ik heb voor Garmin gekozen vanwege de gratis update´s gedurende de levensduur van het toestel. Connectie via internet voor de updates verloopt gemakkelijk en soepel. Van de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen na een maand.

maria 74 15-08-2011
Geschreven voor: Garmin nuvi 1390T

Ik wil mijn voorgaande review graag aanvullen (omdat ik er zelf profijt van had dat anderen hun mening eerlijk deelden)

Ik heb mijn Garmin sinds ik ‘m heb vrijwel non-stop gebruikt. Voor korte en lange stukken, door België, Duitsland en allerhande afgelegen Limburgse dorpjes. Ik heb bekende en geheel onbekende wegen gereden. Hij doet het uitstekend! Hij berekend snel nieuwe routes (indien nodig) en hij is helder en duidelijk in de informatie die hij biedt. Ook de extra’s zijn heel fijn. Hij vindt moeiteloos allerhande tankstations, pinautomaten en bezienswaardigheden. Ook in het nabije buitenland. De instellingen kun je aanpassen, zo kun je kiezen voor meer, of juist minder informatie. Heel prettig!

De vormgeving van de kaarten is nog steeds niet zo fraai als die van de TT, maar ik heb de 3D functie uitgezet en de normale kaarten zijn erg prettig om te volgen. Het is een kwestie van even wennen en de instellingen zijn naar behoeven te wijzigen. Meer dan een luxe-probleem is het dus niet.

Het registreren lukte niet omdat mijn PC verouderde USB-poorten had. Ik heb me uiteindelijk geregistreerd op de Apple van mijn partner. Dat ging snel en moeiteloos. Mijn pc is inderdaad ook al best heel oud. Verder heb ik een kabel gekocht zodat ik de Garmin op via het stopcontact op kan laden. Leuke functie is dat je ‘m op de voetgangermodus, en fietsmodus kan zetten. Handig dus als je in een vreemde stad bent.

Mijn eerste twijfels zijn omgeslagen naar enthousiasme. Ik zag wel dat deze Garmin in Heerlen een enorm stuk duurder was dan bij dezelfde winkelketen in Maastricht. Goed kijken dus waar je ‘m het meest voordeling kan aanschaffen. Ik ben helemaal in mijn nopjes.

maria74 12-08-2011
Geschreven voor: Garmin nuvi 1390T

Iemand die er verstand van leek te hebben heeft me de Garmin aangeraden. Uiteindelijk heb ik voor deze uitvoering gekozen vanwege de redelijk gunstige prijs, en niet teveel toeters en bellen, en toch een goed formaat scherm. Ik ben zeker niet ontevreden, maar ik moet wel wennen. De vormgeving van de mappen is mwoa mwoa, maar ik ben de strakke straten van de TT gewend. Ik zal ook gewoon even aan deze lelijke mappen en kleuren moeten wennen. Ze zijn niet onduidelijk, maar vooral erg lelijk en niet strak vorm gegeven.

Verder is de handleiding erg karig, maar op de site van de Garmin 1390t is de Nederlandse, uitgebreide handleiding gratis te downloaden. Nu weet ik dus ook waar al die extra bij geleverde spullen voor zijn.

Verder is het registreren me nog niet gelukt. Ik ben er nu al een paar uur mee bezig, maar de site van Garmin lijkt het apparaat niet te vinden. Heel naar. Ik laad het appartaat via de pc op, want een andere kabel was niet bijgeleverd, die moet je apart kopen. Jammer dat ze dat niet gewoon eerlijk zeggen. Beetje geldklopperij.

Ik ben erg benieuwd hoe deze gaat bevallen want de revieuws beloven niet het beste, maar de mensen die ik om me heen heb gesproken, lijken dan wel weer overtuigd. Beetje dubbel dus. Garmin lijkt itt TT erg betrouwbaar wat routes betreft. Ik hoop het.

persuader 16-08-2010

-----------Update review, 16-8-2010----------
Tijdens een weekje ardennen dit toestel leren kennen en is een zware teleurstelling. Ondanks update naar laatste kaart kent dit toestel flitspalen die er al geruime tijd staan niet. Op terugweg heb ik gedurende 1 kwartier om de 3 minuten melding gekregen van een mobiele camera, nooit 1 gezien. Nog 10 minuten later stond een flitspaal maar die kende hij niet... Daarna voortdurend geluid + melding "speed enforcement", niks te zien, toestel moeten uitleggen om wat stilte te krijgen.
Navigatie is een ramp, beslist te pas en onpas de route aan te passen. Meer dan eens op onmogelijke boeren- ne boswegels gezeten ondanks selectie "enkel verharde wegen".
Op een bepaald moment stuurt hij ons naar links op een baantje evenwijdig aan de hoofdweg om ons 100m verder weer op diezelfde hoofdweg te sturen???
Afslaan van hoofdweg (zowel links al rechts) wordt soms aanzien als rechtdoor, terwijl verderop afslaan naar een boerenwegel aanzien wordt als de hoofdweg volgen!!!
Onduidelijke weergave op ingewikkelde rotondes en kruispunten, het lijkt soms alsof de weergave niet kan volgen...
Tegen volgend jaar een andere GPS en zal geen GARMIN zijn!

----------1e review, 25-3-2010------------
Het is nog te vroeg voor een definitieve beoordeling, maar ik vind wel dat de meegeleverde handleiding eerder aan de magere kant is.
Zo heb ik hier moeten ontdekken dat je het bijgeleverde antennetje in de voeding moet pluggen (had me gek gezocht op het toestel zelf) en vraag ik me nog steeds af waar in godsnaam de meegeleverde zwarte schijf voor mag dienen?

Toestel zelf lijkt voor de rest wel gebruiksvriendelijk.

derkie 31-07-2010
Geschreven voor: Garmin nuvi 1390T

heb een exemplaar met een kaartupdate die 4 keer per jaar zal plaatsvinden.
Heb hem gekocht vanwege goede ervaringen met de garmin 250, maar de kaart daarvan raakte verouderd; vandaar een nieuwe.
Nu dat had ik net zo goed niet kunnen doen.Kaart kent ok verschillende al jaren bestaande situaties niet.
En deze nuvi 1390 wemelt werkelijk van de navigatiefouten
Van Arnhem naar den Haag wilde die me 2 maal van de A 12 afsturen en het stond toch echt op de snelste route. Uiteraard gewoon doorgereden, waarna de aankomsttijd telkenmale met ongeveer een kwartier vervroegde. Je zult maar in het buitenland zitten ; de weg niet kennen en met een caravan erachter.
Dit soort fouten kan ik blijven opsommen, maar het verhaal wordt te lang.
Vindt wel zeer snel de sateliet, maar ja, daarna .....

kozmoz 09-02-2010

----------Update review, 9-2-2010-----------
In mijn vorige review heb ik geschreven dat de TMC functie niet goed werkte.
Dit is niet waar. Blijkbaar was het aansluitdraadje voor de TMC kapot en kwam er geen signaal binnen op de garmin.
Ik heb in mijn winkel waar ik de gps gekocht heb, een nieuw draadje meegekregen en nu werkt de TMC functie uitstekend.

Nog een minpuntje dat ik vergat te melden, is dat de usb aansluiting achteraan op de garmin zit, erg onhandig.
Garmin had deze usb aansluiting beter aan de zijkant van het toestel gezet.

kozmoz

----------1e review, 31-1-2010----------
Ik heb deze garmin nuvi 1390 nu een maand in gebruik. Ik gebruik m elke dag voor mijn werk.
Opstarten doet die op een halve minuut tijd en heeft een heel snelle cold gps-fix (10 - 20 seconden).
Hij berekent snel de ingevoerde route en herberekend ook snel wanneer je afwijkt van de route.
Ik ben minder tevreden over de TMC functie. Deze werkt via een draadje dat aangesloten is op de voedingskabel. Meestal is er geen TMC ontvangst of slechte ontvangst hier in Belgie. Ik heb het draadje al op verschillende plaatsen gehangen op de voorruit, zonder beter resultaat. Als ik wel TMC ontvangst heb, gaf hij de file niet aan waar ik toen in stond...

POI's zijn dik in orde, behalve de flitspalen (belgie). Die zijn dringend aan een update toe. (ook na update via garmin website)

samenvatting:
plus: zeer snelle gps-fix, snelle route(her)berekening, veel poi's, batterij gaat lang mee

min: TMC functie werkt niet zoals het moet, flitspalen info verouderd, soms duurt het lang wanneer hij de route moet herberekenen in een stad