Route 66 Chicago 9000 - Europe Kit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Route 66 Chicago 9000 - Europe Kit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Wfj99 09-03-2009

Helaas heb ik minder goede ervaring met mijn Route 66 Chicago . Na regelamatig een zogenaamde fatal application error gehad te hebben , krijg ik het apparaat helemaal niet meer aan . Ook niet wanneer ik de richtlijnen van de E-mail van de helpdesk van Route 66 volg . Ik heb in November bij de helpdesk van Route 66 mijn probleem gemeld , en heb na het sturen van verschillende mails , en uiteindelijk ben ik ook maar gaan bellen pas begin Maart antwoord gehad . Ik heb dus drie maanden op antwoord moeten wachten ! Ik moest het apparaat maar aangetekend opsturen , en er zouden (afhankelijk van het probleem) ook nog onderzoeks en reparatiekosten in rekening worden gebracht . Een korte rekensom zegt mij dat ik beter een ander apparaat (van een ander merk) kan kopen . Ik ben over het algemeen inmiddels zeer ontevreden over Route 66 Chicago navigatie-apparaten en de zogenaamde Helpdesk van Route 66 .

Siep0807 11-11-2008

Inmiddels ruim een jaar in bezit. Problemen tnt:
1) aan/uitknop lam. Was wel 4 weken in reparatie, waarna de winkel hem omruilde buiten de garantietermijn.
2) Opstartproblemen. De SD kaart bleek versleten geraakt door regelmatig updaten flitspalen(originele SD kaart was van matige kwaliteit).
De telefonische hulpdienst Route66 hielp correct in het Nederlands.

Ben nog steeds tevreden. Conclusie: een goed werkend systeem. Het is snel bedrijfsklaar en is ook zeer vlot met het herberekenen van routes. De aanwijzingen zijn helder en duidelijk en op tijd. De reviews van kieskeurig vormen een welkome aanvulling op de summiere handleiding.

technichien 21-02-2008

Goed navigatiesysteem, maar niet perfect. Kan niet tegen te warm worden achter het voorruit. Slaat vast.
Gebeurt natuurlijk net als je het niet kunt gebruiken. Heb de laatste firmware geplaatst, nu groene velden bij TMC ontvangst. Tmc is helaas niet betrouwbaar genoeg. Weg beheerders vergeten te vaak de informatie te verwijderen en te updaten. Wegwerkzaamheden niets te zien, staan nog in het systeem. Ongeval aangekondigd niets ........ En dit in B-D-F en ook in NL . Files een maal goed omgeleid. Wacht nu met smart op kaart update. Echt 100% voor de deur geleid te worden kan je wel vergeten. Je komt wel in de buurt.Gebruik met de caravan niet de vrachtauto instelling, alleen snelste route. Vrachtautoinstelling te vaak teveel onnodig omrijden. Ervaring met de 9000 van Polen tm. Portugal.
Bruikbaar maar een wegenatlas niet vergeten mee te nemen.

MvH 09-01-2008

Ik heb mijn Route 66/9000 gekocht vanwege de veelzijdigheid en het grote scherm. Aanvankelijk werkte het apparaat goed al duurde het berekenen van de routes regelmatig (te) lang.

Van de ene op de andere dag kon ik het apparaat niet meer opstarten. Ik heb daarvan melding gemaakt bij Route 66. Daarop heb ik het standaardadvies gekregen om de software opnieuw te installeren ondanks mijn duidelijke melding dat het apparaat niet meer opstart.

Na enkele weken over en weer mailen, was mijn probleem eindelijk duidelijk is het apparaat opgehaald en 'gerepareerd'. Direct na het opstarten van het 'gerepareerde' apparaat liep het vast om vervolgens helemaal niet meer op te starten. Terug bij af dus.

E.e.a. opnieuw gemeld bij Route 66 en wederom begon het lange wachten.

Mails worden gewoon niet of extreem laat beantwoord, duidelijk geformuleerde klachten niet goed gelezen en de adviezen zijn waardeloos. Kortom, de duurzaamheid van de Route 66/900 is ronduit slecht en de service van Route 66 is nog slechter.

Het apparaat is inmiddels terug bij de verkoper, die iets gaat proberen om het te regelen met Route 66.

De kans dat ik ooit nog iets koop van Route 66 is nihil. Voor de aanschafprijs zijn er voldoende alternatieven …

MvH

Thomass 22-11-2007

Gewoon een goed apparaat. snelle fix, helder beeld, duidelijke stem, duidelijke aanwijzingen, navigeert in 1x van Stokholm naar Madrid of van Dublin naar Lubljana. Begrippen kortste en snelste route moet je wel begrijpen. Er zijn bepaalde voorwaarden aan beide opties gegeven. Die voorwaarden kunnen niet overeen komen met hetgeen jij verwacht. Invoeren van bestemming gaat zeer eenvoudig. bergweg, amsterdam voer je in als ber [spatie] amst. je krijgt dan alle adressen te zien waar die tekst in voor komt, dus ook berglaan amstelveen. Gewoon juiste betsemming uit lijst aanklikken en gaan. Bij mijn eeste apparaat viel de helft van het scherm uit. Was geen probleem, gewoon een nieuwe gekregen. Kortom, ik ben erg enthousiast.

Ben J 07-11-2007

Ben J: Was op zoek naar een z.g. mogelijk navigatie systeem voor €250,- of goedkoper. Na vooronderzoek 8 navigatie systemen die hiervoor in aanmerking kwamen. Daarna de consumentenblad, beschikbare review sites geraadpleegd + de Technische specificaties gedownload en door genomen. Er bleven er nog 4 over: Route66 Chigago9000, TomTomOne v3 Europe, Mio C220_eur, Mio C320_eur. In de winkel enige uren met deze 4 navigatie systemen gestoeid. Heb alle opties bestudeerd en 4 plaatsen opgezocht in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Spanje die ik zeer gedetaileerd ken. Het viel me direct op dat de TomTomOne v3eur de minst dedetaileerde kaarten heeft. De bestemingen en wegen die ik opzocht in Duitsland en Frankrijk kwamen hierop niet voor? Mio en Route66 waren zeer gedetaileerd. Route66 Chigago9000 heeft het voordeel dat er meer Eur landen op voorkomen en dat deze TMC heeft.
Nu na intensief gebruik in Nederland, Belgie en Spanje. Ben ik zeer tevreden over mijn aankoop. De bestemming aanwijsfunctie, Op snelwegen de precieze rijbaan informatie bij afslagen en splitsingen. Hoogte informatie en Rij-statistiek. Het apparaat heeft telkenmale de route gekozen die ik zelf ook gekozen zou hebben en gaf dit duidelijk en op tijd door. Herberekenen indien van de route afwijk gaat snel. Tip: Kopieer de SD card alvorens deze te gebruiken d.m.v. externe SD-card reader. En doe dit meerdere keren na activatie. Ikzelf heb nl. de eigenschap alles uit te proberen en daar zitten risico's in. De gemaakte kopieen waren inderdaad waardevol nadat het fout was gegaan. Eenvoudig de SD card ge-formateerd het geheel teruggekopieerd en alles was weer terug in de oude situatie. Diverse POI gedownload. Super apparaat.

BerryS 13-09-2007

Ik heb 4 jaar Alturion gebruikt. Een zeer mooi GPS programma met legio mogelijkheden. Jammer dat het zo traag is en vaak vast loopt. Ik ben nu in het bezit van de Chicago 9000 en ben er zeer tevreden over. Deze is lekker snel, heeft een mooi en duidelijk scherm en de aanwijzingen zijn perfect. Ik heb zeker geen spijt van het omschakelen. Jammer dat de service afdeling van Route 66 slecht te berijken is ook per mail.

JACL 12-09-2007

Na 6 weken intensief gebruik ben ik erg tevreden. Ik gebruik een 4 GB kaart zonder problemen. Er staan giga veel POI's op die ook alemaal werken.Denk aan alle fastfood rest., Traject- en snelheidspalen, tankstations, Carrefours en noem maar op. Het is even zoeken op internet, maar via POIHANDLER kom je een heel eind. Ook even zoeken op Internet helpt. In hartje Parijs, onder tunnels en viaducten geen probleem. Maar ik heb een gewone voorruit en geen verwarmde. Daar zit dus wel verschil in. TMC werkt prima. De antenne heb ik gewoon ingeplugt en netjes achter het apparaat geplakt. Werkt goed. Geen extra draad. Blokkeren van een bepaalde route gaat niet. Andere stemmen is mogelijk, maar heb het niet geprobeerd.

Richard_32 01-07-2007

Sinds een week of drie heb ik een Route 66 Chicago 9000. Wat een miskoop!

De routeringsalgoritmes zijn slecht. Zo zijn de kortste routes niet de kortste routes (bijv. 12 ipv 8 km) en laat het systeem me rondjes rijden (bijv. als al op de plaats van bestemming ben, moet ik van het systeem het dorp weer uit, via de snelweg naar de volgende afslag, daar omdraaien om vervolgens na 14 kilometer weer op hetzelfde punt uit te komen)
Na het installeren van de laatste updates werkte TMC niet meer. De hierdoor noodzakelijke herinstallatie ging niet erg soepel op Vista.

De klantenservice is het woord klantenservice niet waardig. Meestal telefonisch onbereikbaar. Je krijgt dan een bandje met twee opties, een bericht inspreken of een engelstalige medewerker. Beide opties werken echter niet.

Ik heb geen ervaring met andere navigatiesystemen, maar dit systeem is zijn geld echt niet waard.

popeye 21-06-2007

Beste lezers van kieskeurig. Ik ben sinds Januari '07 in het bezit van de Chicago 9000, leuk toestel doet precies wat ik wilde tot dat ik na 2 maanden mijn eerste klachten kreeg.Icoontjes verdwenen ik kon hem niet meer in het nachtscherm krijgen en hij gaf wegen aan waar ik niet kon rijden met de auto( 3 Maart ) Na herhaald bellen met 66 werdt hij dan eindelijk ( 4 mei ) opgehaald op een ander adres. Op 16 mei heb ik een nieuw apparaat ontvangen dus snel testen maar nu geeft de navigatie bij elke route dezelfde weg ( als ik een vrachtwachen zou besturen zou ik erg snel in de problemen komen)en vlak bij thuiskomst geeft de navigatie aan dat ik mijn SD-card in het sd slot moet doen terwijl deze er in zit.Probeer tervergeefs naar de dealer te bellen alsmede naar 66 ( dit callcenter zit in Roemenie) als je ze dat te pakken krijgt is het andwoord van deze persoon,probeert u hem maar te tesetten en dan doet hij het wel weer,MAAR DAT DOEN WE TOCH? Ik probeer nu mijn geld terug te krijgen en ga over op sony.

seagull 12-06-2007

Ik heb de chicago 9000 nu 14 dagen intensief gebruikt in o.a. Frankrijk. Naast een paar kleine eigenaardigheden m.b.t. de stembegeleiding, ben ik best wel tevereden( rechtsaf/linksaf bij doorlopende weg i.p.v. weg volgen) . Ook bij dit navigatiesysteem heb je het z.g. TomTom effect. Richting plaats van bestemming wil ie nog wel eens allerlei tussendoorweggetjes gebruiken ondanks dat ik hem op vrachtwagen (Bij gebruik van bus en caravan) had staan. Als wandelapparaat heeft dit soort navigatiesystemen weinig nut.
TMC-functie is minder zinvol in Frankrijk. 2 uur in de file voor de Luxemburgse grens en geen enkele TMC-informatie.

TvGastel 20-05-2007

1 dag en hij is al kapot.

Geeft bij 3 d weergave een blauwe streep op bovenzijde scherm aan.

Met soft en hard reset gelukte mij het niet deze weg te krijgen.
In 2d weergave was er geen probleem.

Ga morgen maar weer terug naar de winkel.

r66 04-05-2007

Heeft me moeiteloos voor mijn hotel in Parijs afgeleverd. duidelijke instructies, snelle fix Commentaar op blikkerige stem herken ik niet. Navigatiegegevens invoeren is een peulenschilletje en de route is snel berekend.

Enig minpunt is de gebrekkige documentatie. Heb zelf moeten uitvinden dat de upgrade via Route 66 site pas werkt na een reset.

Meisters Robert 09-04-2007

Zeer tevreden ,snelle fix en route herberekening,gratis flitspalen en tmc verkeerssituatie.Men kan verschillende tussenstops inlassen in een route,men kan de route beschrijving bekijken en ook de route via de kaart men kan dus voor men vertrek de route bekijken en dat is ook zeer positief waar je naartoe geleid wordt,en wat ik ik ook fijn vindt je kunt de snelwegen aan of uit zetten om een route te berekenen,en nog veel meer ik raad het dus iedereen aan die nog op zoek is om een navigatie te kopen,voor de prijs moet je het niet laten want hij is zeker niet duurder dan de concurenten.

KeesV 01-03-2007

Mooi apparaatje, werkt goed en perfecte fix, zelfs in huis. TMC antenne staat minder fraai op je dashboard. Accu na 2 uur leeg, sneller dan beloofd. De klantenservice van Route66 is waardeloos. De SD kaart is gecrashed toen ik de aanbevolen update er op zette, en ik moest uiteindelijk alles herinstalleren op een zelf aangeschafte nieuwe SD kaart. Uitleg van klantenservice: Je PC kan geen 2 Gb kaartjes aan! Vreemd dat 'ie wel nieuwe 2 Gb kaartjes aan kan? Mijn vragen zijn na 6 dagen nog steeds niet beantwoord. Apparaat kostte me uiteindelijk dus € 30,- extra voor een nieuwe SD kaart......

Basje54 20-02-2007

De geluidskwaliteit is meer dan oké, terwijl ik toch de radio behoorlijk wil horen. Het kan echt samen. De intonatie vind ik geen issue en ook de afwezigheid van het wisselen van stemmen vind ik oké. Het gaat om de route.
Buitengewoon snelle fix en ook snelle herberekening als je niet doet wat ze je voorzegt.
Ben er mee naar Oostenrijk gereden en niet verdwaald.
Had vooraf aantal stoppunten als POI's geladen om daar met de kleine van 1,5 de benen te kunnen strekken. Is aan te raden omdat je die vooraf als melding kunt krijgen (zelf instellen).
De TMC heeft ons veel geholpen. Meestal versta ik dat niet goed in het Duits, maar het wordt gewoon in het Nederlands op je scherm getoond (indien gewenst), pagina's vol! Het dinamisch omrijden ook een paar keer uitgeprobeerd, waarbij je nooit weet hoeveel tijdwinst dat geeft (zal ik nog eens bij 66 moeten navragen), maar waarbij je altijd goed uit komt.
Het scherm is van alle kanten helder af te lezen ook bij fel tegenzonlicht. Het scherm is breed genoeg voor een duidelijk overzicht. Bij het slapen van de kleine het geluid uit en gewoon kijken ging ook. De vooraankondigingen zijn overduidelijk. Vind de instelling met aanwijzingen rechts de meest logische.
De Navteq-kaarten zijn oké, waarbij het navigeren wel eens een steekje laat vallen in stedelijk gebied: zij kiest altijd de kortse route in een woonwijk waardoor je soms i.p.v. de doorgaande asfaltweg via een woonerf wordt geleid.
Gebruik hem niet als MP3, had dat ook niet gewenst maar het zat erbij.
De batterijduur is iets minder lang dan de opgegeven 4,5 uur (3,5 - 4 uur) , maar dan staat alles op maximum. Laat hem meestal geheel leeg gebruiken voordat ik weer oplaad, dat is ook voor LiIon het beste.
Een aanrader voor de serieuze gebruiker.

jurgen 1250 27-01-2007

reeds in bezit bevalt goed ook in europa maar vind dat batterij snel leeggaat zonder stroom haalt ie mischien net een uurtje of anderhalf

Jip59 18-01-2007

Een waardeloos stuk navigatie, constant valt het beeld weg en vertelt dat je op A28 rijd terwijl je op de A27 bij Gorinchem bent. In een keer naar de bestemming is nog niet gelukt valt dagelijks uit en gaat wat mij betreft terug naar de fabriek!
Het is een prachtige lichte kast met veel mogelijkheden maar wat hij belooft gebeurd niet. Geef maar maar een stratenboek.

Retep COD 14-12-2006

Na enkele weken het toestel te hebben gebruikt, moet ik stellen dat het prima
doet wat men van een GPS verwacht. Het geeft duidelijke aanwijzingen met een
overzichtelijke schermaanduiding. Het is alleen even wennen wanneer je Tomtom
gewend bent, doch het toestel is zeker niet slechter, gewoon anders. Een
aanrader, alleen de stem is niet optimaal maar zou binnen enkele weken kunnen
worden aangepast. Inmiddels nu al een update van de flitspalen te downloaden.
(activ sync vereist!)

JerryBerry 08-12-2006

Net eerste grote ervaring opgedaan: Nederland -Parijs centrum. Het
gebruiksgemak is zeer groot. In het begin wat moeite met het scherm en
aanklikken, bleek dat het scherm gecalibreerd moest worden. Dat kun je dan ook
direct doen. TMC werkt prima, je hebt alleen wel een extra kabel (naast de
voeding via aansteker) in je auto. GPS werkt redelijk. Problemen heeft ie in
mijn auto met name in viaducten en hartje centrum. Maar komt wellicht dat ik
een verwarmde voorruit heb. Beter natuurlijk is externe antenne. Ik ben er nog
niet uit hoe dat geregeld is met flitspalen. Volgens mij kan dit nog niet.
Verder prima toestel.

Ronald0212 07-12-2006

Nu 2 weken in mijn bezit en ben erg tevreden.
Nog geen updates van flitspalen mogelijk. TMC is nog wat vaag. Ik weet
eigenlijk niet of de aparte TMC antenne noodzakelijk is. Mooi design, goede
instructies en no nonsens gebruik.
Pakt direct het GPS signaal op en berekend erg snel de routes.
Er is geen simulatie van een geplande route mogelijk.

Mr. joost van dijk 28-11-2006

sins zaterdag in bezit zeer tevreden had hier voor een acer dat was niks maar
dzeze lekker dun en licht.
en je kan er zelf dingen mee doen waar een vrachtwagen chauffuer wat aan heefd
zo als hooge waarschuwing en snelste route vrachtauto of korste route voor de
vracht auto
al met al zeer tevreden en de tmc en flits info werkt goed alleen geluid wat
zacht
joost