Medion P4410

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Medion P4410 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

rob1970rob1970 28-09-2008
Geschreven voor: Medion P4410

voor zo`n prijs een totaal navigatiesysteem is toch ongelovelijk 106 euro bij de pda-shop.
Zijn op vakantie geweest naar italie, heeft ons perfect van a naar b gebracht. tmc werkt goed en file omzeiling idem. 45 landen inclusief, je moet alleen een sd kaartje erbij kopen, kun je vervolgens zo van de cd naar `t kaartje kopieren.
flitspaal locaties aanwezig evenals de verkeerslicht flitsers.

heeft binnen 5 minuten de gps gevonden ( s`morgens)

de taal kan inderdaad beter maar die kun je gewoon uitzetten.

de bluetooth werkt goed, handsfree bellen gaat idem.
echt een goed dingetje

dieseltje 24-07-2008
Geschreven voor: Medion P4410

Meegenomen naar Hongarije,geen problemen ondervonden(al 7x geweest) Wees me een route die ik niet kon,was toch korter als hoe ik normaal reed. Dus positief.Alleen in Oostenrijk heb ik wel een probleem ondervonden,nl.Als men de optie tolwegen niet toegestaan aan staat,pak hij bijna geen enkele snelweg.Ik vermoed dat dat komt omdat er voor vrachtwagens moet worden betaalt. Heb dit niet geprobeert als ik motorfiets als vervoermiddel had genomen.Verder echt een aanrader,simper en makkelijk in gebruik.
Alleen als ik hem opstart berekent hij constant de route vanaf een plaats in Duitsland,en niet vanaf mijn huis.
Moet dit ff opzoeken via het boekje,hoe ik mijn adres als startpositie geeft.
Ik heb die Duitse plaats ook ingebracht(stom toeval)
weet alleen niet hoe,suggesties hierover?
Verder echt een aanrader.

phil3 16-05-2008
Geschreven voor: Medion P4410

Sinds 9 maanden dit app. Mijn eerste ervaringen waren zeer beroerd. echter toen ik gopal 4.1 had geinstalleerd werkte het app super. de trage fix, de slechte menustructuur,, tmc, het geregeld vastlopen waren allemaal verleden tijd. Ik heb het laatst vergeleken met een Tom Tom maar de medion is gewoon beter. jammer dat medion gopal 4.1. apart aanbiedt. ach en inderdad de stem is niet geweldig maar het went... eerlijk is eerlijk ik ben destijds te snel geweest in mijn kritiek maarja die was dan ook gebasseerd op gopal 3

Echter de kwaliteit blijft achter bij het gebruiksgemak; zowel de craddle als het app zijn inmiddels teruggeweest bij medion. De service is, na mijn eerste slechte ervaring, weer terug op het oude medion niveau.

al met al

Thunderflash 29-11-2007
Geschreven voor: Medion P4410

Ik heb dit navsysteem nu een maand in m'n auto. Het bevalt me uitstekend. Het heeft een zeer snelle verbinding met de satelieten. Ook is het erg snel, binnen een seconde, met het herberekenen van de route. De stem heeft een duitse tongval maar is niet hinderlijk. Overigens op de site van Medion staat dat er in het najaar van 2007 een update van Nederlandse stemmen komt.
Wat ik een minpuntje vind is dat er geen telefoonboek in het apparaat zit, als je via bleutooth belt moet je altijd het namenbestand van je gsm gebruiken. Bellen via bleutooth is erg duidelijk, ook voor degene aan de andere kant van de lijn. (een maand in bezit)

toppertje123 25-11-2007
Geschreven voor: Medion P4410

Ik heb niet veel ervaring met navigatiesystemen, maar deze Medion werkt wat mij betreft perfect. Het invoeren van de bestemming gaat heel gemakkelijk en snel (ik gebruik meestal plaatsnaam, straatnaam en huisnummer). De route is echt razendsnel berekend en tot nu toe heb ik altijd binnen 1 minuut gps-verbinding (meestal veel sneller, maar nooit langer). Ook het herberekenen van een nieuwe route gaat vliegensvlug. Op batterijen werkt het apparaat ongeveer 4 uur. De TMC met de externe antenne werkt ook heel goed. Ik heb de bluetooth functie niet nodig, omdat ik over een carkit beschik. Ik weet dus niet of en hoe die werkt.
De mp3-speler ga ik binnenkort uitgebreid uitproberen naar Oostenrijk. Terwijl alle medepassagiers lekker liggen te slapen luister ik naar mijn favoriete muziek en wijst de navigatie mij de weg. Ik verheug me er nu al op!
Dat er maar één stem op is boeit mij niet. Het enige minpuntje is de Text to speech, zo'n praatcomputer weet echt niet hoe je bepaalde nederlandse klanken moet uitspreken.

mdv 11-11-2007
Geschreven voor: Medion P4410

Geweldig apparaat. Heb hiervoor een TomTom one 3e editie gehad. Dit was een prima apparaat, maar miste wat functies, die ik in deze medion wel vond. Het signaal vinden voor GPS of herberekenen van route gaat veel sneller dan de TomTom. Ook de grafische weergave is wat aantrekkelijker. De TMC is ideaal. Leuke extra's zijn de foto viewer en video speler, maar verwacht hier niet teveel van. Ook de MP3 speler is leuk, vooral in combinatie als wektoon in de wekker optie. Kortom een zeer compleet apparaat met ook een zeer solide mount voor montage op raam of dashboard.

agaudi 29-10-2007
Geschreven voor: Medion P4410

Ik gebruik de Medion nu een maand. Gekocht omdat ik europese kaart, bluetooth en TMC wilde en dit een goede propositie leek.

Het goede:
- goed beeld en ook navigeren is redelijk naukeurig
- signalering van overschreiden van maximum snelheid helpt om je aan de verkeersregels te houden

Het irritante:
- TMC heeft zonder lelijke kabel totaal geen ontvangst
- De nederlandstalige stem is ingesproken door een Duitse dame met een bijbaantje in Nederland of een lid van ons koninklijk huis. Dat heeft als resultaat een groot aantal germanismen en onverstaanbaar uitgesproken straatnamen
- Baterij heeft korte levensduur. In de praktijk heb je dus altijd de laadkabel nodig
- Niet echt mooi, maar ja dat wist ik op voorhand

Het slechte:
- Telefoongeluid via bluetooth is niet te verstaan. Het lijkt of de speakers overstuurd worden. Feature is dus feitelijk niet bruikbaar
- Het duurt erg lang voordat het toestel een fix krijgt op GPS satelieten. Alleen voor ritten langer dan 15 minuten kan ik ervan op aan dat ik bij aankomst geholpen wordt
- Kort na aanschaf brak het klepje van de houder af. Niet door overmatige belasting of bruut geweld, gewoon bij het uit de houder halen van het toestel. Geen garantie volgens Medion, 'U kunt een nieuwe houder bestellen via onze webshop'. Kosten 29,95 exclusief verzenden. En dat terwijl het klepje slechts een los onderdeel van de houder is, dat gewoon apart geleverd moet kunnen worden tegen een fractie van de kosten van een complete houder.

Voor dit geld euro mag je toch wel wat verwachten. Dit product maakt die verwachting niet waar.