Garmin nüvi 1340T Lifetime Map Updates

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 1340T Lifetime Map Updates op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Jos H 05-07-2012

Heb dit apparaat in bezit sinds december 2011. Heb hem al vele keren gebruikt.Ben super tevreden over deze Garmin. Heb hem reeds 3x geupdate. Gaat super, kost wel veel tijd maar dat kan ook aan mijn interverbinding liggen. Heel gebruiksvriendelijk, reageert snel (nieuwe berekeningen) wanneer je een verkeerde weg in rijd. Heel duidelijk en makkelijk.
Vindt het een aanrader zeker omdat je hem kunt blijven updaten. 1 minpuntje, de stem vind ik niet echt geweldig echter hieraan raak je gewend.

Burnie667 19-05-2012

Ik heb de Garmin Nüvi 1340 LMT met lifetime kaartupdates gekocht na een hoop problemen met de satellietverbinding van de Tomtom Go Live 1000. Ook na de verplichte software-update bleef het enorm lang duren eer de Tomtom verbinding kreeg met de satelliet. Met de Garmin Nüvi 1340 is dit verleden tijd. Het apparaat is slank, licht en gemakkelijk te bedienen. Minpuntje: Ik heb de nieuwste kaart van West-Europa erop gezet, maar deze herkent bepaalde zaken niet, zoals bijvoorbeeld bepaalde rotondes die toch al vanaf 2011 bestaan. Verder ben ik tevreden. Goede prijs-kwaliteitsverhouding en groot gebruiksgemak

peterkiss 01-10-2011

heb deze navigatie vanaf januari 2011, en heb nog nooit zo'n slecht apparaat gehad. Had het echt nodig toen we van de zomer naar italie gingen echter heeft hij nooit de route gevonden, heeft vanaf thuis alleen maar zitten herberekenen,...waardeloos. Gelukkig had de ingebouwde in onze auto feilloos de route wel gevonden.Maar dacht met de nieuwe garmin met de allerlaatste life-time updates helemaal bij de tijd te zijn er veel meer van verwacht, maar helaas...nooit meer een garmin voor mij.
Is zelfs terug geweest naar garmin, maar er is niks aan gebeurt, er wordt gezegd dat t heeft te maken met het vermijden van de tolwegen ed. Nou als ik een navigatiesysteem koop met europa erop mag je toch verwachten dat hij alle routes in europa ook kan vinden.

plonia 21-04-2012

ik heb de Garmin nu een jaartje maar ben ook wat minder enthousiast. Ik heb zo af en toe het gevoel dat hij een andere route bepaald omdat er ergens file staat. Ik heb het onlangs gecontroleerd met de TomTom van mijn collega en toen gaven ze beide dezelfde route.
De laatste tijd heb ik last van spontane resets waardoor de Garmin opnieuw opstart. Bijzonder ergelijk want ik moet dan het scherm aanraken om weer in de route te komen. Onlangs naar Belgie geweest en toen minstens 4 resets gehad.

ronalddo 05-08-2011

ben zelf vrij onhandig met elektronica.
maar met de nuvi 1340 nog geen problemen ondervonden.
alles moet wennen, maar als zelfs mij dit lukt!!
app.doet wat ik ervan verwacht en nog meer zelfs.
zeer tevreden

Bijke48 23-02-2011

Ben zeer tevreden over deze Garmin.
Wel geeft ie soms de verkeerde straatnaam aan(bij ons in dorp). Verder helder scherm, makkelijk te bedienen.
Alleen stem is niet altijd prettig om aan te horen, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.
Ik ben er nu ook achter wat de schermafbeelding (icoontje fototoestel) doet. Je kunt dit inschakelen en dan een schermafdruk maken. Dit slaat is dan op in de map screenshot. Je kunt hier alleen bij via je computer. Maar zet je dit dan op je garmin kun je er ,volgens mij, niets mee dus meerwaarde weet ik niet.

Garmingebruiker 21-01-2011

Ziet er mooi uit.
Nadelen: verkeersabonnementen heb ik blijkbaar, maar die zijn nog niet geactiveerd. Dat gebeurt alleen maar als ik die ontvang. Tot nu toe nog niet ontvangen blijkbaar. Nederlandse vrouwenstem is onverstaanbaar (slikt woorden in). Dan maar de Belgische, die kan ik wel verstaan echter met rare Belgische zinnen erin. Bij webupdates staat er elke keer een update waarmee verkeersdiensten zouden moeten werken, dus niet. Ondanks dit heeft hij toch een paar keer mij omgeleid vanwege file. hij gebruikt daarvoor andere gratis diensten via TMC (die kabel zit er bij) denk ik (dienst: NOS-ANWB). Verder zijn de gebruikte kleuren bizar fel, daar moet je van houden hoor (paars bijv. voor de weg).

knelisknelis 23-12-2010

Voel me behoorlijk gefopt met die Smart Traffic. Had hiervoor een TomTom met betaalde traffic (50 Euro per jaar). De GArmin traffic is echt waardeloos. Allemaal files die er niet zijn en andersom. Niet beter dan ouderwetse TMC. Ze zeggen dekking te hebben buiten snelwegen. Dat kan kloppen maar daar heb ik nog niet een keer een juiste melding gehad.

Consumentenbond had zoiets al gemeld in de tests, ik ben er een beetje ziek van.

Het apparaat voelt wel goed aan en is mooi vormgegevens. Kwaliteitsindruk is net iets beter dan TOmTom.

MAar ik zet hem toch snel te koop op marktplaats en koop weer snel een tomtom met LIVE traffic.

marcel.westelaken 13-10-2010

Ben zeer tevreden met het apparaat.
Had hiervoor een TomTom XL en aangezien deze vele problemen gaf toch maar eens opzoek gegaan naar een l
alternatief. TomTom viel al vlug af omdat de meeste extra functies ook weer extra geld kosten in de vorm van een abbonement.
Mede door de adviezen vanuit deze site opzoek gegaan naar een garmin.
De keuze was vlug gemaakt, namelijk de Nuvi 1340 met smart traffic en lifetime update!!
De extra functies werken goed en erg snel.
Het gebruiks gemak van de bijgeleverde software is ook goed.
Bij de eerste kaartupdate was hij wel even bezig, maar verder werkt alles snel.
Dus een echte aanrader!!

paul222 09-08-2010

heb 3 dagen in bezit 1340 smart traffic +LT
ik kan 4 maal per jaar zo lang het apperaat leeft voor éénmalig 60 euro { t.o.v de gewone 1340} de aller nieuwste software { kaarten en meer !! zoals winkels { kueze maken welke zoals kleding e.d. die in de buurt zijn of politie ziekenhuis
klus bedrijven enz enz. waar uw op dat moment zich bevind !
zeer simpel en gemakkelijk apperaat !
bij mij gaat app. heel lang mee ,zal ook niet elke dag gebruiken maar heb wel de nieuwste software steeds !!!
nadeel : heeft geen enkele mogelijkheid om een pols bandje of nek koord te bevestigen aan app.volgens verkoper als je hem laat vallen en scherm is kapot dan is reparatie over de 100 euro !!
ondanksdat er voetganger modus op staat ziet hij geen binnen paadjes pakt gewoon de route waar een auto ook kan komen { maar kijkt dan niet naar eenrichtingsverkeer natuurlijk } maar binnen paadjes in wijk ziet hij niet jammer toch ?
ik vermoed dat ik dan speciaal fiets en wandel kaart erbij moet kopen !!
de accu gaat niet echt lang mee van alle Garmins wat is nu 4 uur toch ????
geen mogelijkheid om een batterij of accu om te wisselen dus na 4 uur heb je er echt niets meer aan !!!
tip!! zet het scherm minder fel, dus minder lichtlaten schijnen
dan gaat natuurlijk de accu tijd wat langer mee !!
gebruiks gemak krijgt eigenlijk een 10 { lekker simpel } maar omdat de accu maar max. 4 uur mee gaat { en ook niets anders er aan kan koppelen zoals batterijen } gaat krijgt hij van mij maar een 6
voor gebruiksgemak
door de zeker heid dat ik over vele jaren nog de nieuwste software heb
heb ik er toch geen spijt van aankoop { maar dan wel voor in de auto gebruik !! }
en hooguit je auto terugvinden als je verdwaalt bent
O JA , en de OV mogelijkheid die is aanwezig maar is voor de duideleikheid helemaal leeg
daar kun je nu niets mee , of je die ook erbij krijgt of extra moet kopen is me niet duidelijk

ivar2010 16-07-2010

Prima gps voor in de auto, alleen jammer dat hij in een Ford Focus met electriche verwarmde voorruit niet doet alleen helemaal links op de voorruit (probleem voorgelegt bij Garmin het probleem was bekent antwoordt helpdesk ik had gewoon pech en er was geen oplossing dus voor de helpdesk van Garmin een zware onvoldoend) ik vindt wel dat dit probleem op de site van Garmin mag worden vermeldt.
Links in de auto geplaats is er prima mee te werken.

plonia 13-07-2010

heb de 1340 gekocht vanwege de Smart traffic optie die dan hopelijk lang blijft werken (is volgens mij een analoog signaal en alles gaat tzt digitaal).
Ben geen gebruiker die dagelijks op de weg zit anders had ik misschien wel voor een Tom Tom gekozen.
Helaas geen Smart Lane assistentie zoals op de TomTom XL IQ. Wel af en toe een indicatie welke baan je moet nemen. Het is gewoon even wennen maar de 1340 voldoet verder prima. De standaardstemmen zijn inderdaad niet geweldig. Hoe je een rotonde moet nemen wordt wel heel erg uitgebreid besproken.
De TMC is via de voedingskabel aangesloten en dat zit allemaal wat onhandig. Echter ik kan er allemaal mee leven. Op de route naar vakantie werden we opeens omgeleid zonder aankondiging. Ik vermoed omdat er iets verder een file stond maar deze was zo kort dat ik misschien beter had kunnen doorrijden maar dat weet ik ook niet zeker. Mooi helder display en prima mogelijkheden. Tot nu toe tevreden wat prijs/prestatie verhouding betreft. Eveneens lifetime update erbij genomen voor de kaarten. Is wat mij betreft een niet zo groot bedrag voor de optie. Gekocht bij Halfords.