Garmin nuvi 3760T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nuvi 3760T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Bjorn CA Franken 03-12-2011
Geschreven voor: Garmin nuvi 3760T

Na lang problemen met TomTom gehad te hebben vanwege traagheid qua GSP signaal (+5 minuten zelfs na alle mogelijke updates) ben ik overgestapt op Garmin. Dit systeem is veruit het aller slechtste navigatie systeem dat ik ooit gebruikt heb. Mijn beroep is afhankelijk van het tijdige overal aankomen en Garmin berekent echt de -pardon my French - domste routes ooit. Ongeacht of deze op kortste, snelste of eco route ingesteld staat verzint het apparaat routes die 10-15 minuten langer zijn dan normaal door je altijd compleet door de binnenstad te sturen in plaats van de snelweg. Ik heb alle mogelijk updates uitgevoerd en file abo erop zitten maar alsnog komt er geen zinnige route uit. Het apparaat werkt verder trouwens super snel en voortreffelijk, alleen de kern van het verhaal; het plannen van een route, daarin faalt dit apparaat echt enorm.

jan120870 05-12-2011

Las op internet de volgende tip
Wanneer het systeem vaak een binnendoor route kiest
heeft dit te maken met opgeslagen gegevens over de drukte op de route, dit is uit te schakelen,
Ga naar instellingen->navigatie->auto->nuroute->
en dan traffic trends schakel deze vervolgens uit.

jan120870 05-12-2011

Je moet de historische gegevens in het menu uitschakelen daarna werkt hij perfect !

Germin 03-10-2011
Geschreven voor: Garmin nuvi 3760T

Ik heb de Nuvi 3769T nu bijna een jaar en mijn tevredenheid is alleen maar groter geworden.De gratis file-informatie werkt goed en de rijstrooksignalering is duidelijk, zeker met het werkelijk subliem heldere en scherpe beeldscherm.

Een fantastisch navigatiesysteem, werkt zoals het hoort en met de eenmalige aanschaf van Garmin NüviMaps Lifetime Europa heb ik levenslang vier keer per jaar een update met de nieuwste kaarten.

Germin 14-06-2011

----------1e update 23-11-2010----------
Ik heb deze Garmin 3760T nu een paar dagen en heb de volgende opmerkingen:

Jammer dat mijn Nokia 5800 niet compatible is met de 3760T, zodat ik die als carkit kan gebruiken. Garmin meldt mij, dat daar (nog) geen oplossing voor is. Achteraf kan ik in hun lijst ook geen recente Nokia’s vinden die wel compatible zijn. Had ik dat tevoren geweten, dan had ik misschien nog even verder gezocht naar een nieuwe navigatie.

De 3760T stuurt mij niet altijd langs de voor de hand liggende routes. En soms word ik van een doorgaande weg afgedirigeerd en er een kilometer verder weer opgestuurd…

Ook word ik van de snelweg naar een afslag gestuurd om uiteindelijk via de parallelweg toch weer op dezelfde snelweg terug te komen… Voorbeeld: Rijdend van Nijmegen naar Arnhem moet ik van de 3760T de afslag Tiel/Rotterdam nemen, vervolgens moet ik steeds links aanhouden en kom dan toch weer invoegend op de weg naar Arnhem.
Welke logica hier achter zit is mij niet duidelijk. Het brengt mij in verwarring.

De lijst met Restaurants is leuk, maar de lijst is nooit volledig. Soms bestaat een restaurant al lang niet meer en staat nog wel in de lijst. Soms is het een eenvoudige friettent.
Vertrouw er niet op, dat de lijst met POI’s altijd klopt met de werkelijkheid. Maar ach: soms is iets beter dan niets.

Het scherm geeft een haarscherp en rustig beeld en de bevestiging van het apparaat is ook prima. De stem van Claire klinkt wat computerachtig, maar toch wel redelijk.
Ik had hoge(re) verwachtingen van deze mooie Garmin 3760T en dat valt me erg tegen.
Dus zal ik maar een abonnement nemen op nuMaps in de hoop, dat Garmin met komende updates van mijn 3760T een gids maakt waar ik op vertrouw.

----------Update review 15-6-2011----------
Ik gebruik de Nüvi 3760T nu bijna een half jaar en hij bevalt me prima. Na twee kaartupdates via Garmi NüMaps Lifetime word ik steeds enthousiaster.
Aanvankelijk had ik als kritiek dat mijn Nokia 5800 niet compatible was met de Garmin, maar dat probleem is inmiddels opgelost.
Met de tip van jan120870 is de rare afwijking van de route opgelost (zie de betreffende review).
Het beeld van deze Nüvi 3760T is werkelijk subliem,
haarscherp en mooie kleuren. Het apparaat is gemakkelijk mee te nemen (bijvoorbeeld in een briletui) en je klikt het eenvoudig vast en weer los van de houder. Het snoer kan daarbij gewoon aan de houder vast blijven zitten. Heel comfortabel.
Het apparaat wordt wel erg warm tijdens het gebruik,
maar daar heb je verder geen last van.
Kortom: Deze 3760T een echte aanrader!

jan120870 14-04-2011
Geschreven voor: Garmin nuvi 3760T

Heb de Garmin nu bijna een half jaar en gebruik hem dagelijks in binnen en buitenland kan alleen mag zeggen dat hij na het goed instellen (en dus uitschakelen van historische gevens e.d) prima werkt) Mooi duidelijk beeld,
goede filemelding en ook mooie duidelijke beelden en borden
Makkelijk ook dat de snelheid wordt weergegeven en de eerst volgende afslag. Kortom na een halfjaar vrijwel dagelijks gebruik ben ik dik tevreden. Wel eerst even goed leren kennen daarna met veel plezier rijden,

m.fieret 24-01-2011
Geschreven voor: Garmin nuvi 3760T

ik heb deze nuvi al een tijdje. Helder scherm , rijbaan begeleiding vind ik handig.
Net zoals bij anderen laat hij vaak onnodige routes rijden, m.n. langs de snelweg.
In het begin problemen met het ontvangen van de verkeersinfo. na een nieuw snoer werd dit beter.
Als ik hem wilde updaten via de site liep het apparaat vast.OOk soms tijdens het rijden.
Na een telefoontje naar Garmin.nl via de mail een handleiding gekregen hoe het apparaat te resetten.Dit gedaan en daarna weinig tot gen probleemen meer.
Helaas nog wel de rare planning van de route(het naast de snelweg heen lijden.)hierover een mail gestuurd naar Garmin..hopelijk kan ik een instelling veranderen en is het opgelost...
Service van Garmin vind ik erg prettig, werd goed geholpen en kreeg allerlei oplossingen aangeboden.

roelof50 06-12-2010
Geschreven voor: Garmin nuvi 3760T

Zeer mooien en platte navigatie vergelijkbaar met de i-pod.
hiervoor had ik een tomtom 720 wou eens wat anders en was gevallen voor de Garmin i.v.m het mooie beeldscherm
ik vond het aantal functie dat een stuk minder is niet zo belanrijk. maar na 1 week werkte de flitspalen en de rijbaanhulp niet na bellen met Garmin moest ik hem gaan omruilen,hij was defect.Na een nieuwe gehaald te hebben deze 3 weken uitgeprobeerd en werkte ook niet goed flitpalen op de verkeerde plaatst en tmc werkt totaal niet in de randstad tevens geeft hij de goede weg niet aan en kan sommige straten niet vinden.
al met al terug gebracht is een wan product weer een tomtom live 1000 gekocht en dan merk je wat kwalietijd is

c van uden 04-11-2010
Geschreven voor: Garmin nuvi 3760T

Ja het is wel een toestel met veel nuttige mogelijkheden.
Vooral het beeld is perfect.
Maar hij is terug gestuurd , want hij valt regelmatig uiten werkt weer na enkeleuren / wanneer de accu leeg is die loopt na uitval/ vastlopen . vanzelf leeg en na het opladen gaat het weer.
Al met al bijzonder irritant vooral als men op plaatsen bent b.v. Amsterdam dan wordt ook niet altijd de slimste weg aan gegeven je komt uiteindelijk wel op de juiste plek maar veel binnendoortjes ook zeer onplezierig

jan12807 02-11-2010
Geschreven voor: Garmin nuvi 3760T

Prima toestel maar zoals iedere veelgebruiker weet zitten en hier en daar wel eens wat verbeterpunten mooi beeld, snelle berekening en mooi compact.
Enige minpuntje is wat mij betreft het geluid van de bleu tooth, navigatiegeluid is prima.

corjo 25-07-2010
Geschreven voor: Garmin nuvi 3760T

Ik heb hem zaterdag j.l gekocht .maar ik krijg de spraakopdracht niet aan de praat ,volgens handleiding niet in iedere taal ) ik vraag mij af in welke taal dan wel .Als ik heb koppel met mijn telefoon neemt hij geen telefoonboek over ,zie ik ook nergens staan .Verder mooi toestel met mooi en duidelijk beeld en kontact met de sateliet heeft hij na het plaatsen in de houder in een tel gevonden.

gebruiker765 04-07-2010
Geschreven voor: Garmin nuvi 3760T

Onlangs deze nieuwe 3760T in gebruik genomen. Voorheen bezat ik de 765T.

Gekozen voor de 3760T omdat dezi navi erg dun (en daardoor gemakkelijk mee is te nemen )is en een grote schermresolutie heeft wat van glas is.

Ben tot op heden erg tevreden over het apparaat. Scherp beeld, snelle berekening van de route, snel satellietbereik en zoals bij Garmin eenvoudig in gebruik. Eenvoudig is het wisselen van auto naar fiets of wandelen. Ook een belangrijk punt omdat ik vaak met de fiets op pad ben...ook off-road.

Een groot voordeel, en verbetering, is dat op de houder van de navi een speaker is gerealiseerd waardoor er een veel beter geluid ontstaat en alle gegeven informatie veel beter te verstaan is. (Ik heb nog geen muziek via de navi afgespeeld.)

Bij vorige Garmin-systemen, heb ik nooit problemen gekend. Wel regelmatig update zoeken via de site. Duurzaamheid bij de 3760T is (nog) niet te beoordelen.