Garmin nüvi 1490T Lifetime Map Updates

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 1490T Lifetime Map Updates op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

eerlijk is eerlijk 19-05-2014

Tom Tom, ik vind het allemaal maar geldklopperij.
We hebben een van de nieuwste tom tom en was niet goedkoop ca €350,00. We reden van Hongarije terug.

Deze navigatie met ook nog de nieuwste kaarten lijkt wel overspannen. We kwamen behoorlijk in de shit omdat de GPS eruit viel. Gelukkig hadden wij een uitdraai van deze route meegenomen anders was het helemaal erg geweest.

Hiervoor gebruikte ik altijd een oudere type Garmin nuvi 205W. Deze verloor nooit een verbinding met de GPS. Omdat deze gevallen was, kon ze soms niet praten maar verder nooit problemen mee gehad.

Ik ben nu terug naar Garmin, ik vind dit met meest betrouwbare navigatie die er is qua software en razendsnel.

Eerder heb ervaring gehad met de volgende merken:

Garmin: de beste. Gewoon een legale kaart gekocht van €20,00 en het kon gewoon in mijn Garmin, dit hoef je bij tom tom NIET te proberen

Mio, beter dan Tom Tom

VDO Redelijk

Tom tom gewoon qua prijs kwaliteit verhouding, een grote rotzooi, geldklopperij! Grootste nadeel is dat Tom top het allemaal voor je bepaald. Zo moet je steeds genoegen nemen met te weinig geheugen en plaatsen van een extern kaart is niet mogelijk.

Acer: zelfde rotzooi als Tom tom

Aldi matig
Lidl matig

Ik maak geen fabrikant zwart of zo, maar de feiten spreken voor zich.

Dus terug bij het oude oerdegelijke Garmin Nuvi 205 W ( geen eens de nieuwste, maar zelfs enkele jaren oud en toch gewoon goed door de nieuwe kaart)

marcelt 20-07-2012

Tjonge tjonge, wat een spijt heb ik van deze aankoop. Was ik toch maar bij TomTom gebleven. Heb mij laten verleiden door de Lifetime kaartupdates, die bij nader inzien helemaal niet update blijken te zijn. Daarover lees je meer reviews. Een straat vlakbij die al een jaar klaar is staat niet op de meest actuele kaart terwijl mijn TomTom met een oude kaartversie 'm wel herkent. Tot 2x toe hierover een mail naar Garmin gestuurd maar geen reactie terug. Wat een arrogantie! Qua degelijkheid kan Garmin ook nog wel wat leren van TomTom. Plastic geval! Toetsen moet je soms meerdere keren indrukken voordat er iets gebeurt en de stem van die dame klinkt rechtstreeks onderuit het toilet. Slechte beeldkwaliteit en van die TMC wordt je al helemaal gek. Wanneer je ook maar 1 seconde in de file staat wil ie je van de snelweg halen en binnendoor sturen. Waardeloos! Voor mij nooit iets anders meer dan een TomTom!

SPer 01-07-2012

om een lang verhaal kort te maken: dit is een slecht apparaat. wij hadden deze garmin voor 227 euro (wat duurdere/bovenbudget klasse dus) gekocht bij mediamarkt en we verwacht ook bovenbudget prestaties maar die presteert zelfs slechter. onze vorige Mio van 66 euro werkt nog beter. Slechte punte:
1 opstarten duurt eeuwen (moet toch echt sneller dan een budget apparatenn)
2 herberekenen duurt eeuwen waardoor die net te laat is als je verkeerd heb gereden
3 scrollen in kaarten gaat gigantisch verrot
4 routes werken niet goed, bij mio heb je optimale route maar deze heb je kortste, economische en snelste. Als je snelste kiest laat ie je misschien wel ver omrijden voor een minimale tijdswinst. economische routen is knudde.
5 misschien wel belangrijkste bij een navi: kaarten/locaties zijn slecht. bij navigaities werken we alleen met adressen velen hebben geen flauw idee wat de bijbehorende postcode is maar soms is die kennis wel nodig bij deze navi. voorbeeld: als je Beatrixlaan in Ede zoekt dan zitten er ook Beatrixlaan in Bennekom bij (deze Garmin heeft de neiging om kleine dorpen ook dezelfde naam te geven als die van de dichtsbijzijnde grote plaats) hierdoor laat ie je gewoon naar een hele verkeerde plek navigeren als je toch Beatrixlaan in Ede heb geselecteerd.

geluidskwaliteit, beeld, vorm, duurzaamheid is denk ik wel gemiddeld...niet beter of slechter dan concurrentie denk ik .. dus geef ik voldoende. maar die werkt gewoon superslecht!

NSchets 24-04-2012

Gebruik de Garmin nu iets langer dan een half jaar, maar ondervind nu al problemen met de plugin van de lader. Maakt ene keer wel contact, andere keer niet en zo valt het apparaat soms tijdens de rit ineens uit. Lijkt dan alsof het apparaat ineens een eigen leven heeft en zelf wel besluit wanneer aan te gaan.
Verder wordt ook ik vaak compleet de verkeerde kant op gestuurd en helpen omleidingen mij totaal niet.
Heeft daarentegen wel veel mogelijkheden maar zou deze toch nog graag uitgebreid zien om de problemen die ik nu heb te voorkomen.

Klees 14-05-2012

Herken dit probleem. Zelf terug gegaan naar fabrieksinstellingen waarna het probleem verholpen was.

robbbie 19-04-2012

Nog steeds een drama met updaten. Stuurt me soms nog steeds volkomen de verkeerde kant op. Moest afgelopen weekend in Helvoirt zijn: stuurt me via fietspaden en wegen die afgesloten zijn voor gemotoriseerd verkeer.
Rob

Iwan2 28-03-2012

Het is een fantastisch apparaat. Heb hem twee jaar gebruikt op vakantie in Italie.Nooit geen moeilijkheden met hem ondervonden.
Vorige week Lifetime Update garmin aangeschaft, geinstaleerd en het werkt prima.
Het instaleren was een fluitje van een cent, zelfs voor een 89 jarige.

Otto Schut 29-02-2012

Mijn ervaringen zijn ronduit ergerniswekkend. Keer-op-keer worden we fout gestuurd en de Garmin Nu ongeveer een jaar uitgeprobeerd na jaren ervaring met een MIO en een TOMTOM en hiervoor een ander model Garmin die bij onze nieuwe Honda hoorde, maar zeer slecht beviel vergeleken bij de vorige. Ik dacht dat het lag aan een slecht model van G. De nieuwe blijkt echter precies dezelfde gebreken te hebben. Je wordt bijvoorbeeld vaak onnodig een ventweg op gestuurd en het apparaat moet tijdens het rijden opnieuw opstarten. De kaarten met update 2011 zijn absoluut niet uptodate. In Spaanse steden is hij constant aan het herberekenen omdat eenrichtingverkeer zeer vaak niet is aangegeven.

rob van haren 02-03-2012

Ik deel je ergernissen (zie ook mijn review). Eigenlijk zou je de functie, die automatisch je route gaat herbereken bij een file en je om gaat leiden, uit moeten kunnen zetten. Of kunnen negeren.
Stuurt me nog soms nog steeds volkomen de verkeerde richting op. Zou niet moeten kunnen Garmin! Hierbij de oproep om er iets aan te doen. Ook jullie lezen dit.

RonRh 10-01-2012

Ik ben zeker zeer tevreden over deze Garmin. Hij doet precies wat hij moet doen en is ook zeer duidelijk en makkelijk in het gebruik. Ik heb al jaren een ander type en nog nooit geen klachten gehad, dus zeer tevreden over dit produkt. Ik hoop( maar ga ervan uit) dat ik hier ook weer vele jaren plezier van mag hebben, zeker aangezien de kaart-updates.

LEK 20-11-2011

Mijn vorige GPS was een TomTom IQ Routes. Vergeleken met de Garmin Nuvi 1490T valt de Garmin praktisch in elk opzicht beter uit.
Wat mij besloot om buiten de TomTom-range te kijken was dat de 2Gb van mijn TomTom al kort na aanschaf te klein bleek. De volledige Europa-kaart past er niet meer op en ik moest genoegen nemen met delen van Europa. Ook het continue moeten betalen voor updates begon me tegen te staan. Bovendien gebruik ik de TomTom veel in Hongarije en daar zijn de TeleAtlas-kaarten gewoon niet erg betrouwbaar. Roemenie wordt al helemaal niet ondersteund.
Maar nu de Garmin met LifeTime-updates. Updates werken makkelijk. Heel Europa staat er op incl. Roemenie. In Hongarije heeft de Garmin nog geen fouten gemaakt (NavTeq-kaarten). Herberekening van routes, bijv. bij werkzaamheden is heel snel (veel sneller dan TomTom).
Het uitspreken van straatnamen is leuk voor Nederland, in Hongarije onzinnig, want onverstaanbaar.
TMC is ideaal, goed ontvangst; zonder extra snoertje werkt dat bij mij zelfs goed.
Ik heb gelezen dat veel mensen de TomTom kaarten overzichtelijker vinden. Ik vind de Garmin-kaarten minstens duidelijk.
Ik ben een zeer tevreden gebruiker en kan deze Garmin zeker aanraden.

martijn75 13-01-2012

Tja niet helemaal waar natuurlijk, neem je bijvoorbeeld de TomTom Via 125 dan heb je een dijk van een navigatiesysteem met 45 landen op 4Gb intern geheugen, bluetooth en stembesturing voor nog geen 140 euro. Mijn ervaring is dat TomTom over het algemeen het meest logisch en beste werkt van alle merken. En ik heb er al veel geprobeerd, geloof me:-)

LEK 12-01-2012

Ik heb deze GPS nu in de volgende landen gebruikt:
Nederland, Duitsland, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Slovenie, Italie, Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Oostenrijk. Heeft me geen moment in de steek gelaten. (Enige wat er eens gebeurde is dat hij dacht dit ik op een zijweggetje zat, vlak naast de hoofdweg. Maar dat gebeurde bij mijn TomTom ook.)

mopperdoos 06-01-2012

Heb zelf een Garmin Zumo 550 voor mijn motor. Kocht een paar jaar gelenden een life time update.Kom er nu achter dat ik met updaten maar een deel krijg van europa met overvol raken van de zumo.Ook langere routes maken gaat niet meer. Dus het maakt niet uit TT of garmin
Jan

cees3010 13-11-2011

Installeren en updates verliep vrij eenvoudig. Systeem uitgetest en alles klopte.
In het systeem zit een help functie die ruim voldoende is.

Rob van Haren 11-11-2011

Bijna een jaar in bezit.
Hij doet het, maar daar is ook alles mee gezegd. Updaten is niet ff simpel ondanks de lifetime update.
Zou deze nooit meer kiezen.
Zo gauw als er op de route een file staat gaat ie herberekenen en stuurt je meteen van de snelweg af. Volgens mij is dit niet uit te zetten. We werden in Gent en Antwerpen(B) dwars door de stad gestuurd en waren al met al maar net op tijd voor de veerboot naar Engeland. Ook daar drama. Heeft me daar zo vaak de verkeerde kant (ook het gras op richting een beekje enz) op gestuurd dat het bijna geen toeval meer kan zijn.
Op de terugweg daarentegen heeft ie me wel perfect gestuurd door Engeland, Frankrijk en Belgie.
In nederland staan er wegen niet op die er al 2 jaar liggen. Ook de snelheden zijn niet altijd up to date, bv A2 utrecht-Amsterdam =110kmu; den bosch-utrecht stukken met 130kmu enz. Eigenlijk kun je dus niet alleen op je navigatie afgaan en heb je altijd een kaart nodig.
Ook een app downloaden met lpg stations in Engeland is me tot op heden niet gelukt.
Toppunt vind ik dat je een mail stuurt naar Garmin en er vervolgens geen antwoord krijgt: hoezo arrogant.

sijds 17-11-2011

als je merkt dat er een route wordt herberekend om je vervolgens een afslag te laten nemen die je nog niet verwachtte volgens de eerdere berekende route. dan kan je die afslag natuurlijk ook gewoon voorbij rijden en de eventuele verkeers vertraing voor lief nemen

JoViFilm 08-11-2011

Heb deze Nuvi gekocht als vervanging van de Nuvi 200.
Heb het apparaat een week of 6 in mijn bezit, en vaak gebruikt. Het doet niet onder voor de Nuvi 200. Het is een uitstekend ding en doet wat hij doen moet erg goed.Gemakkelijke bediening, en herbereken gaat goed en snel.Allen de accu gaat geen,zoals opgegeven 4 uur mee, maar ongeveer 2.5 uur. Dat is ook het enige minpuntje.

Hermanus65 01-10-2011

Toestel aangeschaft als vervanger voor een pionier AVIC. In de winkel diverse merken aan een test onderworpen. Deze kwam als beste uit de bus. Makkelijk te bedienen, TMC, Coordinaten in kunnen voeren (belangrijk bij Geocachen)routes kunnen maken, duidelijk scehrm 5".
De keuze bleek in de praktijk ook goed te werken. Al enige kilometers meegemaakt. Leidt je precies naar de plek waar je moet zijn. Belangrijk is natuurlij wel dat het juiste vervoermiddel wordt ingesteld, auto, fiets of benenwagen. Dit is een groot plus punt veel navigatiesystemen hebben deze mogelijkheid niet.

livingstone63 16-08-2011

Nieuwe navigatie aangeschaft, omdat zowel Roemenië (helemaal niet) als Hongarije (deels) niet waren opgenomen in mijn Tom Tom. Tevens gezien goede reacties van vrienden van ons, omtrent de Garmin navigatiesystemen. Voldoet volledig aan onze zware eisen, ook in bijv. Roemenië werkte hij uitstekend ook voor een deel op kleinere wegen. Geen enkel keer een probleem. Al drie keer opdates verwerkt, ook dit ging zonder haperingen. Prima apparaat!!!!

peter19611961 13-08-2011

Altijd TomTom gebruikt op een PDA.
Toen besloten om deze Garmin te nemen. Life time update is een heel goed stukje service.

Alleen wat een drama apparaat.
Verwijderen routes, rebooten
ik wil naar "plek op de kaart aanwijzen" ==>rebooten.
Op de snelweg staat die 2 minuten vast.
gevolg afslag gemist.

Moet ik ergens zijn sta ik opeens ergens in een vreemde woonwijk.

In het buitenland van de zomer naar het zuiden==>Herberekenen, weer herberekenen, elke 10 minuten. TMC afgezet maar hij bleef bezig. Herberekenen......
Daarom mogelijkheden en gebruiksgemak een dikke onvoldoende.
Dan maar iets duurder en weer mijn oude merk gekocht.

peter19611961 13-08-2011

Altijd TomTom gebruikt op een PDA.

Alleen wat een drama apparaat.
Verwijderen routes, rebooten
ik wil naar "plek op de kaart aanwijzen" ==>rebooten.
Op de snelweg staat die 2 minuten vast.
gevolg afslag gemist.

Moet ik ergens zijn sta ik opeens ergens in een vreemde woonwijk.

Daarom mogelijkheden en gebruiksgemak een dikke onvoldoende.
Dan maar iets duurder en weer mijn oude merk gekocht.