TomTom Via 110 EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom Via 110 EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

SmitMA 13-10-2012
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Het gebruiksgemak van de TomTom Via 110 is prima en het scherm ook.
Twee minpunten:
1. De TomTom laadt niet goed op, hij valt geregeld uit.
2. Het interne geheugen is onvoldoende, ik kan geen updates meer uitvoeren en heb daardoor niet de actuele kaarten op mijn TomTom.

patricew 19-05-2012
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Ik ben van beroep taxichauffeur en gebruik deze TomTom dus zeer intensief.
Op zich ben ik er dik tevreden over.
GPS vind het apparaat zeer snel.
Minpuntje vind ik dat het niet altijd de kortste route pakt, dit na uitgebreid getest te hebben binnen de plaats waar ik werk.
Ken de weg hier goed en heb de TT erop los gelaten, puur om te testen.
Ook kloppen op sommige wegen de max snelheid niet.
Maar al met al een dikke voldoende!

B Verhest 02-04-2012
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Mijn ervaringen met deze Tomtom zijn zeer wisselend.
Soms vindt hij vrij snel een bruikbaar GPS-signaal, en navigeert hij uitstekend. Vandaag 2x gebruikt en 2x de hele weg, ruim 20 minuten lang alleen de opmerking "wacht op bruikbaar GPS-signaal".
Ik heb geen idee waardoor dat komt. Ik dacht eerst dat het zoeken langer duurde als de tomtom een tijd niet gebruikt was. Maar gisteren op de heenweg meteen een signaal gevonden, en op de terugweg ruim 20 minuten lang niets. En vandaag helemaal geen signaal gevonden. Voor mij dus onbetrouwbaar.

dion tomtom 19-05-2012

Hallo B, Mijn tt via 110 had hier van de week ook last van. De hele dag blijven zoeken naar bruikbaar gps signaal. Schijnt te komen doordat het een schrikkeljaar is en daardoor klopt de berekening of plaatsbepaling van de satellieten niet meer. Na een update via de site van mijn tomtom werkt ie weer als vanouds.
succes greetz Dion

Keimp 01-06-2012

Dat komt voor bij vooral Franse auto's ivm met de coating van het glas.

Harryugch 16-01-2012

De Tom Tom VIA 110 nu ruim 10 maanden in gebruik,
en wat mij nu heel erg gaat storen, is niet zo zeer de Tom Tom maar het programma MYTomTom.Je kunt met dit programma helemaal niets zelf instellen of verwijderen(flitsers bijvoorbeeld)Tom Tom belooft nu al 10 maanden lang dat het progamma uitgebreid zal worden, maar er gebeurt niets,het navigatie systeem blijft een black box waar Tom Tom vanalles op kan zetten zonder dat je precies ziet wat en hoe!

D. Dubber 30-12-2011
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

AANVULLING: na een half jaar apparaat terug mogen geven aan verkoper. Omgeruild voor een Garmin Nüvi 2460 LMT. TOPPERTJE.
Duidelijk en helder geen gezoek en geen gedonder. Snelle support EN een programma om op je PC je routes snel en makkelijk in te voeren

D. Dubber 02-09-2011
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Gelukkig ik ben van deze TOMTOM VIA 100 af.
Gelukkig wilde de winkel hem nog omruilen.
Want een ramp en vooral wat een slechte service van TOMTOM. Om kosten te besparen hebben ze er bij TT voor gekozen dat dit apparaat niet meer kan samenwerken met TT-home. Maar het werkt helemaal nergens mee. Zelf routes ingeven was een ramp. Wilde halverwege de route naar links (mooie weg langs een rivier bijv., gaf je dat netjes aan, bevestig je het gaat dat kreng herrekenen en blijkt dat het begin van je route totaal veranderd is omdat jij op een bepaald punt links wil en TT naar rechts.
Er was niks mee te beginnen.
Heb nu een GARMIN 2460 LMT, stuk platter, groter scherm, goede support alleen een heel groot minpunt: je kan het programma om zelf routes te maken maar op 1 pc/laptop downloaden en dat is verdraaid onhandig als je met meer mensen dit apparaat gebruikt. Groot voordeel: LEVENSLANG GRATIS KAARTEN.

Misschien toch een idee om TOM (bij ons werd hij al DOMDOM genoemd) niet te kopen.

Ruud626 29-08-2011
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Wat een droevig apparaat die Via 110. Het meeste content is nog niet te bereiken via My TOMTOM. Ik heb, hoe stom van me, niet genoeg in de reacties van klanten verdiept anders had ik wat anders gekocht. Hoe kun je als bedrijf spullen verkopen waar nog geen goede support voor te krijgen is. Ik wil naar Amerika maar kan op dit ding geen kaart wisselen??
Ruud

kb46573 24-07-2011
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Mijn Via heeft het exact 6 weken uitgehouden. Dan: niets meer. Vermits er ook geen "reset"-knop aan is, dan maar terug naar afzender, want nog in garantie. Feedback van Tom Tom: "we hebben de software geüpdated, maar je moet je toestel opnieuw rebooten via Tom Tom Home". Al snel heb ik door dat dat niet klopt: updates moeten gebeuren via My Tom Tom en niet via Tom Tom Home. Dat lukt wel, maar nu gaat mijn PC iedere keer als ik hem opstart meteen naar Tom Tom surfen. My Tom Tom dus maar meteen terug gedesinstalleerd. Enfin, het ding werkt terug. Afgezien van het feit dat hij 5 minuten nodig heeft om een bruikbaar GPS-signaal te vinden, ben ik er verder tevreden over.

Gerard Tilburg 02-07-2011
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Na de 300 go Toen de 910 met veel elende vastlopen spontaan stoppen waardeloos. Nu maar een via 110 update gaat niet wordt niet erkend door PC.En tot overmaatvan alle ellende kom ik er bij tomtom er niet door dat de 910 in vuilnisbak is belandt.met nog 6maanden betaalde updat an de kaarten.krijg steeds melding het geen via maar het is 910 go.
wel mails kaarten kopen kaarten kopen

gavilan 30-06-2011
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Ik heb de tt via 110 een paar weken in bezit.Voorheen een tt one een jaar of 6 gehad en ik was daar ook erg tevreden mee. Maar de Via heeft net van alles iets meer.Ik vindt de toeters en bellen beperkt maar dat zoek ik ook niet.Hoewel ik het wel leuk gevonden had als er een gratis verkeer sevices bijzat. Wat ze zeggen wat hij moet doen doet hij. Geen problemen gehad met recente kaart versie updaten. Rekend de routes zeer snel uit. Al met al hoop ik net als de tt one een degelijk apparaat te hebben en daar ziet het tot nu toe uit

Harryugc 15-06-2011

----------1e review 20-4-2011----------
Hiervoor een TomTm One XL gehad, en erg veel gemak van gehad in Spanje en Frankrijk,nu een VIA 110 en ik moet zeggen dat het een hele verbetering is ten opzichte van de One XL de spraakherkennig werkt goed en de computerstem van de Via 110 is zeer duidelijk. De zuignap gebruik ik op een Dashboardschijf van Halfords en dat zit als een huis,van de TomTom site de gebruiksaanwijzing gedownload alhoewel de menustructuur op de TomTom voor zich spreekt.
Een zeer tevreden gebruiker

----------Update review 15-6-2011----------
Hier een update:de TomTom 110 gaat steeds beter bevallen,een nieuwste kaart werd gelijk bij het aankoppelen met de computer gedownload,(via het nieuwe programma MY Tom Tom)wat gebruikt wordt voor de jongste generatie,ondertussen een kaart update abbonnement aangeschaft, en ook dit werkt,Tom Tom aansluiten en alles gaat vanzelf,Perfect!Ook de mogelijkheden zijn in de praktijk genoeg,snelwegen vermijden of Eco route's het zit er allemaal op.TMC mis ik niet,mijn vorige had het wel maar je stond al in de file voor er een melding kwam..Heel tevreden gebruiker

D. Dubber 15-05-2011
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

We dachten dat een Tom Tom handig zou zijn. Dus bij de eerste actie, het rijden van A naar B ging alles goed. De tweede actie: op tijd bij een crematie zijn. Vanuit Ede naar Middelburg....toen begon de ellende pas echt.

Wij wilden niet rijden via Utrecht (te veel files). Goed, dan wil de VIA 100 via Arnhem, maar we willen via Wageningen, Zaltbommel, Den Bosch, Breda, Bergen op Zoom. Nou dat wil Tom niet. Hoe je het ook invoert.

Dus helpdesk gebeld want wij wilden dan maar een kaart invoegen vanuit ANWB of Google Maps. Want op die kaarten kan je wèl wegen aangeven waar je over wilt rijden zonder dat de kaart er dan weer een zootje van maakt. Dit kon ook niet.

Oftewel het programma TOM TOM HOME kan niet samen werken met deze VIA 110. En er is geen oplossing voor.

Tom ligt nu splinternieuw in nieuwe hoes met thuislader in de kast omdat we nooit van A naar B rijden maar altijd via C, D, E etc.

Doodzonde van het geld!

H.Zuidema 30-04-2011
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Ik had voor deze prima TomTom Via 110 de Mio 400 Moov gekocht er werd van alles beloofd, gratis kaart, gratis updates ect, ect, maar ik kreeg helemaal niks na wel 20 mails nog niks en toen was ik al een halfjaar verder kaarten klopten niet ect,ect.

Na deze geweldige TOMTOM Via 110 aankoop heb ik het toestel geregistreerd en daarna kreeg ik alles direct gratis gedownload op de computer de nieuwste kaart van Europa versie 9 maart 2011 helemaal perfect en ook nog zeer veel extra's dat wil je niet weten in een woord geweldig gewoon kopen prima navigatie.Werkt gewoon op Windows 7 {Mio niet}echt mooie menu's en makkelijk in te stellen.Ik ben meer dan tevreden wat er beloofd wordt krijg je ook echt daadwerkelijk

Harryugch 20-04-2011

Een zeer tevreden gebruiker

Sans4 21-03-2011
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Voorheen een TomTom Go910 gehad. Deze was aan vervanging toe. Als je dan de prijs/kwaliteit van de Via bekijkt is deze uitstekend. Doet prima zijn werk. Duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen (nog niet lang genoeg in bezit).Een nadeel: Batterij is te snel leeg.

Henkos123 09-03-2011
Geschreven voor: TomTom Via 110 EU

Hiervoor een TomTom One gehad.
Deze heeft spraakherkenning wat boven alle verwachtingen werkt bij het invoeren van plaats-straat-nummer.
Verder mooi dun design. Jammer van de wat brede rand.
Wat ik ook een groot voordeel vind is dat de mountclip vast aan het schermpje zit. Geen gedoe meer met vastklikken in de mount.

jeroenjeroen050 22-02-2011

wat en super ding !
altijd en mio gehad nu voor het eerst en tomtom via 110
en stuk beter dan de mio navigatie's
mooi compact en super duidenlijk
en makkenlijk te bedienen !
en echte aanrader !