Sigma 18-50mm F2.8 DC DN - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

KdV59 11-09-2024

Een uitstekende allrounder

Geschreven voor: Sigma 18-50mm F2.8 DC DN

De afgelopen twee weken heb ik de Sigma 18-50mm F2.8 DC DN Contemporary in de praktijk getest en op verschillende tripjes meegenomen. Deze lens blijkt in de praktijk een uitstekende aanvulling voor mijn systeemcamera. Hij biedt een veelzijdige brandpuntsafstand voor zowel dagelijks gebruik als creatieve fotografie. Het constante diafragma van f/2.8 zorgt voor prachtige bokeh en uitstekende prestaties bij weinig licht.

Wat valt op:

* Scherpte: De lens levert over het hele zoombereik indrukwekkende scherpte, zelfs bij het maximale diafragma.

* Bouwkwaliteit: De lens voelt stevig en duurzaam aan, wat je van Sigma gewend bent.

* Autofocus: De autofocus is snel en nauwkeurig, waardoor je geen moment mist.

* Gewicht: De lens is relatief licht, waardoor je camera comfortabel blijft in gebruik.

* Prijs-kwaliteitverhouding: Voor de prijs krijg je een lens met professionele prestaties.

Conclusie:

De Sigma 18-50mm F2.8 DC DN Contemporary is een uitstekende keuze voor gebruikers van een systeemcamera RF-mount die op zoek zijn naar een veelzijdige en betaalbare lens. Of je nu portretten, landschappen of straatfotografie maakt, deze lens zal je niet teleurstellen.

Pluspunten

• Scherpte
  • Bokeh
  • Autofocus: snel en nauwkeurig
  • Bouwkwaliteit: degelijk aan en goed afgewerkt.
  • Scherpstelring voor switchen functies op camera

Minpunten

Raymond Schoofs 06-09-2024

Test Sigma 18-50mm F2.8DC DN

Geschreven voor: Sigma 18-50mm F2.8 DC DN

De sigma 18-50mm heb ik mogen testen om de lens uit te proberen op de mogelijkheden en kwaliteit.
De lens is fijn in het gebruik, deze is licht van gewicht en past daardoor bij mijn systeemcamera. Het zware gevoel van een camera om je nek is er niet.
Bij het fotograferen valt me op dat de autofocus snel en accuraat is, de functies van mijn camera werken allen met de lens.
Wat me op valt is dat de bestanden aanzienlijk kleiner zijn als met mijn andere lenzen. Normaal zijn de raw bestanden minimaal 25Mb met deze lens rond de 12Mb. Dat klopt dan ook wel weer omdat het een aps-c lens is.
Ik heb in de test periode van alles uit geprobeerd, portret- macro en landschap. Dit ging allemaal goed.

Voordeel:
1. licht sterk- het grote diafragma over alle mm, dus constant licht bij inzoomen.
2. licht gewicht.
3. scherpe foto’s, zowel macro (achtig) als bij landschappen.
4. snel focussen en accuraat.
5. geschikt voor op reis- macro en portret.

Nadeel:
1. niet echt geschikt voor mijn full frame camera. Mijn foto bestanden waren beduidend kleiner dan met een fullframe lens

Stephanie Gorissen 03-09-2024

Een veelzijdige goede lens

Geschreven voor: Sigma 18-50mm F2.8 DC DN

Ik heb de SIGMA 18-50mm F2.8 DC DN Contemporary RF Mount objectief op mijn Canon eos r100 mogen testen en ben er erg tevreden over. Ik ben de afgelopen weken vaak naar een dierentuin geweest en heb deze lens hier dan ook het meeste uitgeprobeerd. Het resultaat zijn erg mooie, heldere en scherpe foto’s.

De lens zelf is een veelzijdige lens die uitzonderlijk licht is. Ook is de lens erg helder, scherp en is het grote diafragma fijn over het gehele zoombereik. Hij werkt goed in condities met slechter licht en je kan er een prachtig bokeh effect mee schieten.

Pluspunten

• Groot diafragma
  • Bokeh
  • Helder
  • Licht
  • Scherp

Hans van Kesteren 17-08-2024

Bevalt zeer goed en handelbaar

Geschreven voor: Sigma 18-50mm F2.8 DC DN

Sinds enige dagen in bezit om te testen via review.nl
Is een zeer licht en handelbaar lens
Test hem nu op de canon R10 en moet zeggen hij stelt zeer snel scherp bij diverse standen
Ook handmatig doet hij zijn best

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Stelt zich snel scherp