Sony FE 20-70mm F4 G - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony FE 20-70mm F4 G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Martijn 29-04-2023

Sony FE 20-70mm F4 G lens: het gereedschap voor YouTubers

Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

Sony FE 20-70mm F4 G SEL2070G lens: het ultieme gereedschap voor YouTubers.

Pluspunten

• Scherpte in het midden van het frame is goed
  • Lichtgewicht ontwerp is draagbaar voor onderweg
  • Geschikt voor full-frame en APS-C Sony camera's
  • Goede algehele beeldkwaliteit

Minpunten

• Vervorming&vignettering bij bepaalde instellingen
  • Autofocus kan traag zijn bij sommige camera's
  • Diafragma F4 is beperkend bij weinig licht
  • Niet weerbestendig voor gebruik bij omstandigheden

MitchelvdB 13-04-2023

Groot zoombereik

Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

De sony 20-70 F4 is een hele handige zoomlens met een uniek zoombereik omdat hij tot 20 mm kan ipv de standaard 24 of 28 bij dit soort lenzen. Daarbij is hij relatief compact en licht en doet de bouwkwaliteit niet onder voor een G-Master ondanks dat het 'slechts' een G lens is. De lens is verassend scherp en vertoont weinig chromatische aberraties. De autofocus is zoals je van moderne Sony lenzen gewend bent, heel goed dus. Het diafragma van F4 maakt hem niet heel sterk bij weinig licht maar het voldoet.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Scherp
  • Compact

Minpunten

• F/4
  • Prijs

SaskiaCr 11-04-2023

Veelzijdige lens!

Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

De Sony 20-70mm f/4.0 G is gebruik ik in combinatie met mijn A7-II full frame camera. Voor deze camera is deze lens een mooie, niet te grote en zware lens. De lens is een ware alleskunner, echt een mooie toevoeging.

De lens stelt snel en moeiteloos scherp. Een ideale lens voor interieurfotografie, natuurfotografie (als je niet teveel wilt zoomen) macro- en portretfotografie kan ook prima. De lens heeft een mooie bokeh! En met weinig licht maak je met deze lens en langere sluitertijd ook prima foto’s!

De aanschaf van deze lens is een investering, maar zeker de moeite waard!

Pluspunten

• Mooie bokeh
  • Veelzijdige lens

Minpunten

• Voor echt inzoomen wat klein bereik

melanie 07-04-2023

Uitstekende lens

Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

De lens is zeer gemakkelijk in gebruik. De knoppen en funcionaliteit op de lens zijn zeer handig te bedienen zelfs voor een onervaren fotograaf. Het scherpstellen van foto's is zeer gemakkelijk en gaat heel goed. De lens oogt wat groot en zwaar maar hier heb je bij gebruik helemaal geen last van. Deze lens is zeer geschikt als je op zoek bent naar een lens die tussen een groothoek lens en een portret lens inzit. De lens is zeer geschikt voor zowel binnen als buiten fotgrafie.

Pluspunten

• Gemakkelijke bediening
  • Goede kwaliteit
  • Geschikt voor zowel binnen als buiten

Minpunten

• Vrij groot ten opzichte van de sony ev-10

Erwinsider 05-04-2023

Sony SEL2070G 20-70 mm F4 G: Subliem!

Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

De lens past goed op de A6600-body, het pakket is goed uitgebalanceerd en relatief compact. Hij weegt een bescheiden 488 g en heeft een diameter van slechts 78,7 mm en een lengte van 99,0 mm. Als eerste is er de elektronische scherpstelring. Dit is ultrasoepel, misschien iets te soepel voor handmatig scherpstellen, omdat er weinig gevoel of weerstand is bij de bediening. Net achter de ring bevinden zich twee scherpstelvergrendelingsknoppen plus een AF/MF-schakelaar. Scherpstellen is vrijwel geruisloos en wordt beïnvloed door 2 XD lineaire motoren.

Steady Shot-beeldstabilisatie is te vinden in de meeste Sony A-serie camerabody's en is daarom geen kenmerk van deze lens. De algemene bediening van de lens is prettig, eenvoudig, voorspelbaar en efficiënt in gebruik. Lenzen mogen het fotografische proces niet verstoren, en deze past gewoon in de werkpraktijk waarmee we vertrouwd zijn geraakt met het gebruik van camera's en lenzen van Sony. Het uitbreiden van de groothoek tot 20 mm is een geweldig voordeel en dit minimaliseert de noodzaak om voortdurend van lens te wisselen bij het werken in krappe omgevingen, of in elke situatie waar zowel groothoekopnamen als langere opnamen vereist zijn. 20 mm is aanzienlijk breder dan 24 mm.

Tot zover alleen maar plezier!

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Hoge kwaliteit
  • Snel

Minpunten

• Prijs

m**************@h********** 01-04-2023

Lichtgewicht landscape lens

Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

Deze 20-70mm lens is voor mij de perfecte upgrade van mijn kitlens. Vooral voor landschapsfotografie en sterrenfotografie is de extra 4mm (20mm ff) perfect. De lens ligt goed in de hand en is erg degelijk gemaakt. Is erg snel en mooi scherp! Wat ik vooraleeg handig vind is dat er een handmatige diafragmaring op de lens zit! Ik merk dat de plaatjes zoals ik ze in mijn hoofd heb, ook gemakkelijk geschoten worden. Ander voordeel is het relatieve lichte gewicht voor deze lens. Hij kan gemakkelijk mee en je hebt echt een profi allround lens in de tas - aanvankelijk twijfelde ik wel wat het voordeel zou zijn ten opzichte van bijvoorbeeld de kitlens - maar de extra millimeters geven je echt de mogelijkheid een ander beeld te creeren!

Pluspunten

• Gewicht
  • Groothoek
  • Diafragmaring

Minpunten

• Prijs

Pepijn v G 31-03-2023

Mooie, dure, kwaliteitslens

Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

De Sony FE 20-70mm f/4.0G lens is een veelzijdige zoomlens die geschikt is voor zowel landschaps- als portretfotografie. De lens heeft een constant diafragma van f/4.0 over het gehele zoombereik, waardoor het mogelijk is om consistent scherpe en heldere foto's te maken, zelfs bij weinig licht.

De beeldkwaliteit van deze lens is uitstekend, met scherpe en heldere beelden en mooie bokeh-effecten. De lens heeft ook een snelle en nauwkeurige autofocus en een robuuste, weerbestendige constructie.

Een nadeel van de Sony FE 20-70mm f/4.0G lens is de prijs, die relatief hoog is in vergelijking met sommige andere zoomlenzen. Ook het zoombereik is beperkt.

Over het algemeen is de Sony FE 20-70mm f/4.0G lens een goede keuze te voor fotografen die op zoek zijn naar een veelzijdige zoomlens van hoge kwaliteit voor hun Sony-camera's.

Pluspunten

• Weersbestendig
  • Bouwkwaliteit is wat je van Sony mag verwachten
  • Werkt perfect samen met de Sony camera
  • Prachtige beeldkwaliteit
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Prijs

m************@g******** 30-03-2023

Mooie allround lens

Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

Het eerste dat opvalt wanneer je kennismaakt met de 20-70 mm F4 is hoe compact en licht deze lens is. Dit, samen met de zoomrange, maakt de lens ideaal om op reis mee te nemen. Dit is een echte allrounder. Het is niet de meest lichtsterke lens, een F2.8 zou meer geschikt zijn voor situaties met minder licht en als je een meer onscherpe achtergrond wil, maar aan de F2.8 equavalent hangt ook een beduidend hoger prijskaartje. De lens zorgt voor haarscherpe plaatjes en de autofocus werkt vrijwel perfect. De lens heeft geen image stabilisatie, maar veel Sony camera's hebben dit in de body zitten, dus dit is niet een groot gemis. De 20mm is zeer geschikt om mee te vloggen, maar je hebt wel kans op wat vignetering bij de hoeken. Als met al een uitstekende lens met een gunstige prijs vs kwaliteit verhouding en is zeker aan te raden als je een upgrade zoekt voor de kitlens.

Pluspunten

• Compact en licht
  • Haarscherpe foto's
  • 20 mm is handig om mee te vloggen
  • Stevige kwaliteit behuizing

Minpunten

• Niet de meest lichtsterk
  • Risico op een vignet bij 20mm

k*****************@g******** 22-03-2023
Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

De lens wordt in een neutrale doos bezorgd en zit netjes en veilig ingepakt in plastic en in de meegeleverde hoes die erg kwalitatief is; stevig en mooi design. De lens is compact ondanks de mogelijkheden. Zowel de achterkant als de voorkant zijn afgedekt met een afdekkap.

De lens draait/klikt gemakkelijk in de camera d.m.v. het Sony E-mount systeem. Vervolgens heb je goed grip op de lens en zijn de knoppen gemakkelijk te bedienen waardoor scherp stellen en objecten dichterbij halen een fluitje van een cent is. Meest ideale van deze lens vind ik dat het echt een all-round lens is waardoor je deze niet voortdurend hoeft te wisselen. Je kunt er echt hele mooie portretten mee maken met bokeh effect maar ook landschappen komen er mooi op. Er is zelfs een mogelijkheid om ook te filmen met deze lens waardoor deze lens echt ideaal is voor op vakantie b.v. De lens is compact genoeg om mee te nemen en weegt niet overdreven zwaar. Het scherp stellen van foto's gaat met deze lens ook heel fijn en snel. Het werkt min of meer automatisch. Hierdoor lukte het ook om best snel bewegende dingen scherp op de foto te krijgen. Deze lens is zowel geschikt voor een beginnende fotograaf al zal de expert er nog veel meer uit kunnen halen. Ik ben er zelf heel tevreden over en ondanks ik mezelf geen expert zou noemen lukt het mij prima om deze lens te bedienen. Aanrader!

dimitrikappos@gmail.com 22-03-2023

Super zoomlens van Sony

Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

Een geweldige hoogwaardige zoomlens, alles wat je in dit segment kan verachten.

Pluspunten

• Autofocus zeer stil
  • Zoombereik
  • Niet te zwaar
  • Robuust ontwerp

Minpunten

• Prijs

RoyyoR 22-03-2023

Top lens met een mooi en subtiel bokeh

Geschreven voor: Sony FE 20-70mm F4 G

De Sony FE 20-70mm F4 G Lens is een geweldige lens die echt geschikt is voor elke situatie. Of je nu mooie portretten wilt maken, of juist prachtige landschappen wilt vastleggen, deze lens kan het allemaal! Het ontwerp van de lens ziet er niet alleen strak uit, maar is ook gemaakt van duurzame materialen die bestand zijn tegen intensief gebruik.

Wat ik persoonlijk erg handig vind, is dat de lens volledig compatibel is met Sony E-mount full-frame camera's, zoals de Sony A7 III, maar ook kan worden gebruikt met APS-C-modellen.

Een van de beste dingen aan deze lens is de autofocus. De lens reageert snel op bewegende onderwerpen en behoudt daarbij ook de nauwkeurigheid. Bovendien heeft de lens een geavanceerd optisch stabilisatiesysteem dat helpt om scherpe beelden te maken onder omstandigheden met weinig licht en trillingen. Dit is echt handig als je bijvoorbeeld sportmomenten wilt vastleggen of video-opnamen wilt maken.

Het brede hoekbereik van 20mm en het gemiddelde zoombereik van 70mm maken deze lens echt bijzonder. Hierdoor kun je niet alleen meer van de omgeving vastleggen, maar ook mooie portretten maken op middellange afstand. Het bokeh-effect van de lens zorgt daarbij voor een mooie, onscherpe achtergrond, wat je foto's echt een professionele uitstraling geeft.

Over het algemeen ben ik echt onder de indruk van de Sony FE 20-70mm F4 G Lens. Het is een geweldige investering voor elke beginnende fotograaf die graag wilt experimenteren met verschillende soorten fotografie.

Pluspunten

• compact maar nauwkeurig
  • goede grip

Minpunten

• misschien te allround