Infographic Black Friday 2022
Maar liefst 63% van de bezoekers verwacht dit jaar geen betere aanbiedingen dan vorig jaar. De inflatie wordt volgens het grootste gedeelte (52%) als boosdoener gezien. Maar hoe zit het met de aankoopintentie? Meer data en feitjes vind je in de infographic Black Friday 2022.
Naar het onderzoek >
Persbericht inductie
De hoge gasprijs zorgt ervoor dat de Nederlandse consument massaal de gaspit inruilt voor de inductiekookplaat. Dit blijkt uit data van onafhankelijke vergelijker Kieskeurig.nl. Het aantal bezoekers dat afgelopen maand op Kieskeurig.nl koos voor koken op inductie is gestegen met ruim 300%.
Naar het onderzoek >
Infographic Black Friday 2021
Waar Black Friday in 2020 nog een enorme vlucht in bekendheid nam t.o.v. 2019, lijkt deze bekendheid in 2021 te stabiliseren. Ook dit jaar geeft 80% aan bekend te zijn met het uit Amerika overgewaaide kortingsfenomeen. Meer data en feitjes vind je in de infographic Black Friday 2021.
Naar het onderzoek >
Infographic reviews 2021
Om teleurstelling te voorkomen willen wij onze bezoekers zo goed en eerlijk mogelijk informeren over producten en webshops. Reviews van andere consumenten helpen hier goed bij! De consument kiest door o.a. het lezen van de reviews bewust voor een product en de webshop waar ze het product willen kopen.
Naar het onderzoek >
Infographic Best Reviewed
Best Reviewed wordt iedere maand toegekend aan de producten die in die maand het best beoordeeld zijn door consumenten. Maar in hoeverre is Best Reviewed bekend bij de consument? En welke rol speelt Best Reviewed in het oriëntatieproces van de consument?
Naar het onderzoek >
Onderzoek reviews
Hoeveel mensen lezen eigenlijk de reviews op Kieskeurig.nl en hoe belangrijk zijn reviews bij het kopen van een product? En wat is de reden dat consumenten reviews schrijven op Kieskeurig.nl? Wij onderzochten het onder de bezoekers van Kieskeurig.nl. En wat bleek: bijna 99% vindt reviews belangrijk tot heel belangrijk!
Naar het onderzoek >
Onderzoek klanttevredenheid
Kieskeurig.nl wordt gezien als een goede vergelijker, met een uitgebreid productaanbod. Het staat bekend als een betrouwbaar, professioneel en hulpvaardig platform. Kieskeurig.nl scoort bij meer dan 60% een 8 of hoger. Het hele Naamsbekendheid en Imago onderzoek is hier te vinden.
Naar het onderzoek >
Onderzoek naamsbekendheid en imago
Hoe staat het met de klanttevredenheid van de bezoekers van Kieskeurig.nl? Dit houden wij nauwlettend in de gaten en de resultaten van het laatste onderzoek willen we graag delen. Wij blijven werken om de klanttevredenheid naar een nog hoger niveau te tillen.
Naar het onderzoek >
Infographic consumentengedrag lockdown
Het koopgedrag van consumenten verandert tijdens de coronaperiode. Vooral in het online verkeer zien we een grote stijging. Kieskeurig.nl heeft onderzoek gedaan naar de manier waarop er gewinkeld wordt tijdens de lockdown en wat de verwachtingen zijn voor wanneer deze weer afgelopen is.
Bekijk hier de infographic >
Filters voor voorraad en levertijd
Vanwege de aangekondigde lockdown en de sluiting van fysieke winkels kiest Kieskeurig.nl ervoor alléén producten prominent te tonen die bij online retailers op voorraad zijn. Daarnaast informeren we de consument nu ook over de actuele levertijden, ook als die langer zijn dan gewoonlijk.
Naar het persbericht >
Black Friday: 30% meer aanbiedingen
Retailers lijken bewust tot vandaag te hebben gewacht met de scherpste Black Friday-deals. Ten opzichte van de week voorafgaand aan de verkoopdag ziet Kieskeurig.nl tot 30 % meer aanbiedingen op haar platform ten opzichte van het gemiddeld aantal aanbiedingen op een normale dag.
Naar het persbericht >
Consument koopt, maar wacht ook
Consumenten zijn zich massaal aan het oriënteren op een (online) aankoop tijdens Black Friday. Waar een groot gedeelte de juiste aanbieding al heeft gevonden, blijkt dat veel bezoekers toch nog wachten met het daadwerkelijk aanschaffen van een product met korting tot op Black Friday zelf.
Naar het persbericht >
Groei verkeer Black Friday
Nederlanders zijn dit jaar al vroeg massaal op zoek naar de beste aanbiedingen voor Black Friday. Dat blijkt uit de cijfers van Kieskeurig.nl. Op de vrijdag vóór Black Friday zag Kieskeurig.nl om negen uur in de ochtend al een toename in het verkeer van 80% ten opzichte van een normale vrijdag.
Naar het persbericht over de groei >
Naamsbekendheid Black Friday
Door de coronacrisis heeft de consument dit jaar nog hogere verwachtingen van Black Friday, de uit Amerika overgewaaide koopjesdag. Uit een onderzoek van Kieskeurig.nl blijkt dat 43,4% van de respondenten deze editie hogere kortingen verwacht dan vorig jaar.
Naar het persbericht over Black Friday >
Wetsvoorstel consumentenbescherming
Kieskeurig.nl is blij met het wetsvoorstel van staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) om de Nederlandse consument nog beter te helpen en te beschermen bij het doen van een online aankoop. Deze wet ondersteunt de rol van echt onafhankelijke vergelijkers.
Naar het persbericht over het wetsvoorstel >
Black Friday 2020 - Infographic
Ook dit jaar hebben we weer onderzoek gedaan naar hoe de Nederlandse consument denkt over Black Friday.
In dit jaar waarin we veel thuis zitten is het interessant om te zien dat we met zijn allen nog steeds graag een leuke aanbieding vinden eind november.
Naar de infographic over Black Friday 2020
CV-Ketel poll 2020 - Infographic
Wanneer start de zoektocht naar een nieuwe cv-ketel? Waar is men naar op zoek bij een nieuwe cv-ketel? Wat zijn belangrijke criteria bij de aanschaf van een nieuwe ketel? Zomaar wat vragen waar we bezoekers op Kieskeurig.nl naar vroegen voor een beter inzicht in het gedrag en de wensen van de consument.
Naar de infographic over CV-ketels
Vakantiegeldbestedingen in coronatijdperk
Het lijkt erop dat de coronacrisis ook van invloed is op de vakantiegeldbestedingen. Uit onderzoek van Kieskeurig.nl blijkt dat het vakantiegeld anders wordt besteed dan voorgaande jaren. Consumenten zijn zich met het binnenkomen van het vakantiegeld al aan het oriënteren op een aankoop.
Naar het persbericht over Vakantiegeld 2020 >
Black Friday - start Black Friday steeds vroeger
Het shopping fenomeen Black Friday leidt, vergeleken met een normale week, dit jaar tot flink meer verkeer op sites van prijsvergelijkers en webwinkels. Het is echter niet de dag zelf, zo lijkt het, maar vooral de week vóór Black Friday dat voor veel meer koopjesverkeer zorgt.
Naar het persbericht over Black Friday 2019 >
Black Friday - Tweespalt over Black Friday
Er is een enorme tweespalt tussen Nederlandse consumenten over de uit Amerika overgewaaide feestdag Black Friday: er is een grote groep die Black Friday omarmt, omdat zij goede ervaringen hebben met het shopping fenomeen. Maar er is tevens een groep sceptici...
Naar het persbericht over Black Friday 2019 >
Onderzoek - Beschadigde leveringen
Er lijkt nog veel mis te gaan met de levering van online bestelde producten. 15% van de ruim 12.500 ondervraagde bezoekers van onze website heeft weleens te maken gehad met een beschadigde levering van een nieuw besteld product en dat blijkt effect te hebben op de betroubaarheid van de webshop.
Naar het volledige verslag over beschadigde leveringen >
Onderzoek - Barbecue 2019
Nederlanders investeren steeds meer in hun BBQ. Mede omdat deze steeds meer wordt gebruikt als een manier om indruk te maken op vrienden en familie. 30% van de Nederlanders vindt dat een duurdere barbecue status geeft. Een kwart van de mensen heeft de BBQ in 2019 tot hobby gebombardeerd.
Lees hier het volledige onderzoeksverslag over barbecue 2019 >
Onderzoek Koolstofmonoxide 2019
Maar liefst 44 procent van de Nederlandse huishoudens heeft geen CO-melder in huis en 20 procent hiervan is zelfs niet op de hoogte van het bestaan van dergelijke melders. Dat blijkt uit onderzoek van prijs- en productvergelijkingssite Kieskeurig.nl onder bijna 500 Nederlanders.
Lees hier het persbericht over het koolstofmonoxide>
Onderzoek Wassen en Drogen 2018
Zij belt de reparateur, hij koopt een nieuwe. Als de wasmachine dienst weigert, kiest 60 procent van de ondervraagde mannen al snel voor een nieuw apparaat. Dit opvallende feit blijkt uit de Wassen- en Drogen-monitor van vergelijkingssite Kieskeurig.nl onder ruim 1100 Nederlanders.
Lees hier het persbericht over wassen en drogen>
Onderzoek Hittegolf 2018
Airco uitverkocht? Dan massaal op zoek naar alternatieven. Als Nederland het ‘heet’ heeft dan is dat ook online goed te merken. Maar liefst een kwart van alle zoekopdrachten bij vergelijkingssite Kieskeurig.nl gaat tijdens een hittegolf naar verkoelende producten.
Lees hier het persbericht over het zoekgedrag bij hittegolven>
Infographic - Barbecue 2018
Geen barbecue zonder bier of wijn. Zeventig procent van barbecueënd Nederland vindt dat alcohol en barbecueën onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Dit blijkt uit de Barbecue Graadmeter, een barbecue-onderzoek van vergelijkingssite Kieskeurig.nl onder ruim 1.200 Nederlanders.
Bekijk hier de infographic over barbecueën >
Infographic - Schoonmaken 2017
Online oriëntatie is belangrijk bij aankoop van een huishoudelijk apparaat. Dat blijkt uit onderzoek dat wij deden onder bijna 6000 huishoudens.Wat bleek? Mannen denken dat zij net zoveel schoonmaken als hun partner. Maar hoe denken de vrouwen daarover?
Bekijk hier de infographic over schoonmaakgewoontes >
Infographic - Earth hour 2017
Tijdens Earth Hour, ieder jaar op 25 maart, laten we zien dat we de aarde belangrijk vinden. Wij gingen na of Nederlanders steeds meer interesse hebben in slimme en milieuvriendelijke producten. Hoe energiebewust ben jij?
Bekijk hier de infographic over energiebesparing >
Infographic - Reviews 2017
Nederlanders hechten bij de aankoop van een product steeds meer belang aan online reviews. Dat blijkt uit onderzoek door Panelwizard onder 1059 mensen, in opdracht van Kieskeurig.nl.Hoe ga jij om met reviews; vind je positieve of negatieve reviews belangrijker en waarom gebruik je de ene website wel en de ander niet?
Bekijk hier de infographic over het belang van reviews >
Infographic -Goede voornemens 2017
Wie goede voornemens heeft, is bereid ervoor te betalen. Dat blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Kieskeurig.nl onder meer dan 5.000 respondenten. Werken aan de gezondheid en afvallen zijn bij 20 procent van de ondervraagden de meest populaire voornemens. Op nummer twee komt sporten als meest ideale doel voor 2017.
Bekijk hier de infographic over Goede voornemens 2017 >
Infographic -Barbecue Graadmeter 2016
Zodra de zon het kwik boven de 20 graden duwt, geurt de barbecue in Nederlandse tuinen. Uit onderzoek blijkt dat de barbecue tot wel drie uur aanstaat en hij wordt in de meeste gevallen bediend door de man. Deze en andere feiten komen naar voren in de jaarlijkse Barbecue Graadmeter die wij in samenwerking met vtwonen hebben uitgevoerd.
Bekijk hier de infographic over Barbecue 2016 >
Infographic - Schoonmaken 2016
Dit maal was Kieskeurig.nl benieuwd naar de schoonmaakgewoontes van Nederlanders. Ruim 1.100 respondenten gaven hun mening over onder meer de taakverdeling thuis, favoriete schoonmaakdag en het kopen en gebruiken van huishoudelijke apparaten.De resultaten laten duidelijk zien wie wat doet in huis. Benieuwd? Bekijk de infographic over schoonmaken.
Bekijk hier de infographic over Schoonmaken 2016 >
Infographic -afvallen, eten en bewegen
Afvallen, sporten, en een gezond eetpatroon…het zijn items waar menig Nederlander een mening over heeft. Kieskeurig.nl deed onderzoek onder ruim 1000 respondenten en vroeg henhoe zij dachten over: fitnessapparaten, zelfbeeld (leef je gezond?) enkeukenapparaten bij een gezond eetpatroon.De verrassende resultaten lees je in deze infographic over afvallen, eten en diëten.
Bekijk hier de infographic over eten, afvallen en sporten 2015 >
Infographic - Kerst 2015
We zien het de laatste jaren steeds vaker; Sinterklaas heeft het land nog niet verlaten of de kerstboom staat al. Zijn Nederlanders dan echt zo gek van Kerst?Kieskeurig.nl onderzocht bij ruim 900 Nederlanders wat zij van Kerstmis vinden en hoe zij die feestelijke dagen doorbrengen.
Hier bekijk je de infographic over Kerst 2015 >
Infographic - Sinterklaas 2015
Kieskeurig.nl onderzocht hoe de Nederlander denkt over het Sinterklaasfeest. Ruim 900 respondenten deden mee aan de Sinterklaasenquête.Er staan wat verrassende resultaten bij. Wil jij alles weten over de populariteit van de Sint, waar hij zijn inkopen doet en wat een cadeau ongeveer mag kosten?
Bekijk hier de infographic over Sinterklaas 2015 >
Infographic – Op vakantie 2015
Heerlijk op vakantie gaan. Miljoenen Nederlanders doen het weer tijdens de zomermaanden. Even een paar weken de drukte van alledag ontvluchten.Wij hebben onder 624 personen onderzoek gedaan. Het leverde een hoop interessante resultaten op, want wist jij bijvoorbeeld dat de gemiddelde Nederlander bij het kiezen van een vakantieverblijf op de aanwezigheid van Wifi let?Dit en nog veel meer interessante resultaten hebben wij verwerkt in een infographic over de Zomervakantie 2015.
Bekijk de infographic over vakantie 2015 hier >
Infographic – Vakantiegeld 2015
Eind mei valt voor velen dat lang verwachte salarisstrookje op de mat, want dan wordt ook het vakantiegeld uitbetaald.Aan het onderzoek hebben 349 mensen deelgenomen. We hebben met de enquête onderzocht hoe zij omgaan met hun vakantiegeld. Geven ze het bijvoorbeeld direct uit of zetten ze het op de spaarrekening?
Bekijk hier de infographic over Vakantiegeld 2015 >
Infographic – Moederdag & Vaderdag 2015
De dagen om vaders en moeders eens even flink in het zonnetje te zetten; Vader- en Moederdag. Hoe populair is dit nog onder Nederlanders? Wordt het nog gevierd en zo ja, hoe doet men dit dan?332 personen hebben meer inzicht gegeven in de betekenis van Vader- en Moederdag en wat zij er zelf aan doen.
Bekijk hier de infographic over Vader- en Moederdag 2015 >
Infographic – Valentijn 2015
Voel je je verplicht om Valentijnsdag te vieren? Vinden vrouwen Valentijnsdag echt veel leuker?Wij hebben een enquête uitgevoerd onder bijna 900 consumenten. De grote vraag was natuurlijk of en hoe zij Valentijnsdag vieren. Als verwacht zit er wel wat verschil tussen de beleving bij de man ten opzichte van de vrouw, maar hoe uit zich dat nu eigenlijk?
Bekijk hier de infographic over Valentijnsdag 2015 >
Infographic – Kerst 2014
Mannen krijgen het liefst elektronica van de Kerstman. Vrouwen hebben toch liever iets om het huis mee te verfraaien.Ongeveer 1000 mensen deden er mee aan de Kieskeurig.nl Kerstenquête. We vroegen hen naar de maximale kosten van een kerstcadeau, wat zij gaan doen met kerst en wat er bovenaan het verlanglijstje staat.
Bekijk hier de infographic over Kerst 2014 >
Infographic – Feestdagen 2013
6% viert alleen Sinterklaas en 35% viert alleen Kerst. Maar het merendeel van de mensen viert he tbeiden, namelijk 46%! Waar val jij eigenlijk onder?Bijna 1000 consumenten deden mee met het Kieskeurig.nl Feestdagen onderzoek. Hieruit blijkt dat Kerstmis ronduit favoriet is. En welke cadeaus zetten we op ons verlanglijstje?
Bekijk hier de infographic over de feestdagen in 2013 >
Infographic – Barbecueën 2013
Wanneer het kwik stijgt, halen we gelijk de barbecue tevoorschijn! Wat eten we eigenlijk graag op de barbecue? Hoeveel geven we uit aan een barbecuefeestje en welke barbecue staat thuis?Ruim 500 consumenten deden mee aan het onderzoek en gaven antwoord over al hun barbecuevoorkeuren.
Bekijk hier de infographic over barbecueën >
Infographic – Scheren en ontharen 2013
Het is eigenlijk de normaalste zaak van de wereld: ontharen. Maar we hebben het er eigenlijk bijna nooit over. Gebruiken dames nog steeds de vertrouwde ladyshave of is deze ingeruild voor een epilator of IPL apparaat?En hoe gaan mannen hun overtollige haargroei te lijf? Ontdek het snel in de infographic over de naakte waarheid over ontharen.
Bekijk hier de infographic over scheren en ontharen >
Infographic – Stofzuigen 2013
Stofzuigen moeten we allemaal, maar welk merk stofzuiger staat er dan thuis? Hebben we een stofzuiger met zak, zakloos of robot? En wanneer stofzuigen we het liefst? Stofzuigen: zo doen wij dat!Kieskeurig.nl onderzocht onder 660 Nederlander het stofzuig gedrag en verwerkte de resultaten in een infographic.
Bekijk hier de infographic over stofzuigen >
Infographic – Elektrisch poetsen 2012
Bijna driekwart van de Nederlanders heeft een elektrische tandenborstel. Maar poetsen we eigenlijk ook nog met onze vertrouwde hand tandenborstel? Welke merken elektrische tandenborstels zijn populair en hoeveel willen we uitgeven aan een elektrische tandenborstel?De uitkomsten vind je in de infographic 'Alles over elektrisch tandenpoetsen'!
Bekijk hier de infographic over de elektrisch tandenpoetsen in 2013 >
Infographic – Espressomachine en koffie 2012
Ruim 1000 consumenten deden mee aan het onderzoek over espressomachines en koffiezetapparaten. De meeste consumenten hebben een koffiezetapparaat, maar de espressomachine wordt steeds populairder!Wat voor koffie drinken consumenten meestal en welke merken zijn het meest populair? Lees het snel in de infographic!
Bekijk hier de infographic over koffie >
Infographic – Wassen 2012
Wassen moeten we allemaal. Welke wasmachinemerken zijn het populairst en hoe vaak doen we de was? Kieskeurig.nl deed onderzoek hoe Nederland wast.
Bekijk hier de infographic over de wasmachines >
Infographic – Laptop vs. tablet 2012
Heeft de tablet qua populariteit al de laptop ingehaald? Of zijn we nog steeds trouw aan onze laptop? En wat doen we eigenlijk op deze apparaten? Kieskeurig.nl deed hier onderzoek naar!
Bekijk hier de infographic over de laptops en tablets >
Infographic – Vakantiegeld 2012
Zetten we ons vakantiegeld massaal op de bank, besteden we het daadwerkelijk aan vakantie of geven we het aan elektronica uit? Kieskeurig.nl deed hier onderzoek naar! De uitkomsten van het onderzoek vind je in de vakantiegeld infographic.
Bekijk hier de infographic over het vakantiegeld >
Infographic – Fietsen 2012
Nederland is het fietsland bij uitstek. Maar wat voor soort fietsen staan er in onze schuur? Hoeveel fietsen we eigenlijk en op welke manier oriënteren we ons voor een nieuwe fiets? Kieskeurig.nl deed onderzoek onder haar bezoekers. In deze infographic vind je de uitkomsten van dit onderzoek en meer informatie over het zoekgedrag van de online consument.
Bekijk hier de infographic over de Fietsen >
Infographic – Led, Lcd of Plasma? 2012
Wat voor soort televisie gaat er 's avonds aan in de Nederlandse huishoudens? Is dit een led, lcd of plasma televisie? En wanneer consumenten een nieuwe televisie willen kopen, waar zoeken ze dan op? Het merk, de prijs of het schermformaat? In deze infographic vind je meer informatie over het zoekgedrag van de Nederlandse consument naar televisies.
Bekijk hier de infographic over lcd, plasma en led tv’s >
Infographic – Wie is de online reviewer? 2012
De reviewer (een persoon die reviews schrijft over producten of diensten ten einde andere consumenten met zijn/haar review te helpen bij het doen van een (online) aankoop, red). speelt een belangrijke rol in het online aankoopproces van de Nederlandse consument. Maar wie is nu eigenlijk deze reviewer? Kieskeurig.nl deed onderzoek naar de mensen die reviews schrijven.
Bekijk hier de infographic over de online reviewer >
Infographic – Verlanglijstje van Nederland 2011
Espresso-apparaten, e-readers, games.... Natuurlijk willen we allemaal weten wat er dit jaar voor ons in de zak van Sinterklaas zit. We kunnen niet in het Grote Boek kijken, maar weten wel exact welke producten vorige feestmaanden het meest populair waren bij online Nederland. Dus voorspellen wij welke acht producten er dit jaar zijn meegekomen uit Spanje.
Bekijk hier de infographic over Sinterklaas in 2011>
Infographic – Smartphones2011
In één opslag zien wat het gedrag van de consument is binnen een bepaalde productgroep? Daarom heeft Kieskeurig.nl de infographic. Met de infographics geven we je informatie over o.a. het verloop van het zoekgedrag, laat het zien op welke woorden er het meest gezocht werden en welk product het meest populair was.
Bekijk hier de infographic over smartphones >
Als vergelijkingssite heeft Kieskeurig.nl toegang tot veel informatie over consumentengedrag. Bijvoorbeeld, hoe oriënteren consumenten zich voor een aankoop, voor welke merken kiezen ze en hoe vaak gebruiken ze het product?Bijna iedere maand brengen we een infographic uit, waarin vaak één thema, product of productgroep centraal staat. Dat kan bijvoorbeeld de zomervakantie of Sinterklaas zijn, maar dus producten als smartphones, barbecues of tablets. De resultaten die je in de infographics kunt zien, halen wij uit het klikgedrag van consumenten op Kieskeurig.nl gecombineerd met de onderzoeksresultaten vanuit het Kieskeurig.nl Testpanel. Op deze manier weten we precies welke merken populair zijn, het best zijn beoordeeld en andere leuke weetjes!