Infographic Black Friday 2022

Maar liefst 63% van de bezoekers verwacht dit jaar geen betere aanbiedingen dan vorig jaar. De inflatie wordt volgens het grootste gedeelte (52%) als boosdoener gezien. Maar hoe zit het met de aankoopintentie? Meer data en feitjes vind je in de infographic Black Friday 2022. Naar het onderzoek > Kieskeurig Black Friday2022

Persbericht inductie

De hoge gasprijs zorgt ervoor dat de Nederlandse consument massaal de gaspit inruilt voor de inductiekookplaat. Dit blijkt uit data van onafhankelijke vergelijker Kieskeurig.nl. Het aantal bezoekers dat afgelopen maand op Kieskeurig.nl koos voor koken op inductie is gestegen met ruim 300%. Naar het onderzoek > Kieskeurig persbericht inductie

Infographic Black Friday 2021

Waar Black Friday in 2020 nog een enorme vlucht in bekendheid nam t.o.v. 2019, lijkt deze bekendheid in 2021 te stabiliseren. Ook dit jaar geeft 80% aan bekend te zijn met het uit Amerika overgewaaide kortingsfenomeen. Meer data en feitjes vind je in de infographic Black Friday 2021.Naar het onderzoek > Kieskeurig Black Friday2021

Infographic reviews 2021

Om teleurstelling te voorkomen willen wij onze bezoekers zo goed en eerlijk mogelijk informeren over producten en webshops. Reviews van andere consumenten helpen hier goed bij! De consument kiest door o.a. het lezen van de reviews bewust voor een product en de webshop waar ze het product willen kopen.Naar het onderzoek > Kieskeurig reviews 2021

Infographic Best Reviewed

Best Reviewed wordt iedere maand toegekend aan de producten die in die maand het best beoordeeld zijn door consumenten. Maar in hoeverre is Best Reviewed bekend bij de consument? En welke rol speelt Best Reviewed in het oriëntatieproces van de consument?Naar het onderzoek > Kieskeurig Best Reviewed

Onderzoek reviews

Hoeveel mensen lezen eigenlijk de reviews op Kieskeurig.nl en hoe belangrijk zijn reviews bij het kopen van een product? En wat is de reden dat consumenten reviews schrijven op Kieskeurig.nl? Wij onderzochten het onder de bezoekers van Kieskeurig.nl. En wat bleek: bijna 99% vindt reviews belangrijk tot heel belangrijk! Naar het onderzoek > Kieskeurig reviews

Onderzoek klanttevredenheid

Kieskeurig.nl wordt gezien als een goede vergelijker, met een uitgebreid productaanbod. Het staat bekend als een betrouwbaar, professioneel en hulpvaardig platform. Kieskeurig.nl scoort bij meer dan 60% een 8 of hoger. Het hele Naamsbekendheid en Imago onderzoek is hier te vinden. Naar het onderzoek > Imago en lockdowngedrag

Onderzoek naamsbekendheid en imago

Hoe staat het met de klanttevredenheid van de bezoekers van Kieskeurig.nl? Dit houden wij nauwlettend in de gaten en de resultaten van het laatste onderzoek willen we graag delen. Wij blijven werken om de klanttevredenheid naar een nog hoger niveau te tillen. Naar het onderzoek >Imago en lockdowngedrag

Infographic consumentengedrag lockdown

Het koopgedrag van consumenten verandert tijdens de coronaperiode. Vooral in het online verkeer zien we een grote stijging. Kieskeurig.nl heeft onderzoek gedaan naar de manier waarop er gewinkeld wordt tijdens de lockdown en wat de verwachtingen zijn voor wanneer deze weer afgelopen is. Bekijk hier de infographic > Imago en lockdowngedrag

Filters voor voorraad en levertijd

Vanwege de aangekondigde lockdown en de sluiting van fysieke winkels kiest Kieskeurig.nl ervoor alléén producten prominent te tonen die bij online retailers op voorraad zijn. Daarnaast informeren we de consument nu ook over de actuele levertijden, ook als die langer zijn dan gewoonlijk.Naar het persbericht >Productvoorraad en levertijd

Black Friday: 30% meer aanbiedingen

Retailers lijken bewust tot vandaag te hebben gewacht met de scherpste Black Friday-deals. Ten opzichte van de week voorafgaand aan de verkoopdag ziet Kieskeurig.nl tot 30 % meer aanbiedingen op haar platform ten opzichte van het gemiddeld aantal aanbiedingen op een normale dag.Naar het persbericht >Meer Black Friday aanbiedingen

Consument koopt, maar wacht ook

Consumenten zijn zich massaal aan het oriënteren op een (online) aankoop tijdens Black Friday. Waar een groot gedeelte de juiste aanbieding al heeft gevonden, blijkt dat veel bezoekers toch nog wachten met het daadwerkelijk aanschaffen van een product met korting tot op Black Friday zelf.Naar het persbericht >Black Friday in volle gang

Groei verkeer Black Friday

Nederlanders zijn dit jaar al vroeg massaal op zoek naar de beste aanbiedingen voor Black Friday. Dat blijkt uit de cijfers van Kieskeurig.nl. Op de vrijdag vóór Black Friday zag Kieskeurig.nl om negen uur in de ochtend al een toename in het verkeer van 80% ten opzichte van een normale vrijdag.Naar het persbericht over de groei >Verkeer Black Friday

Naamsbekendheid Black Friday

Door de coronacrisis heeft de consument dit jaar nog hogere verwachtingen van Black Friday, de uit Amerika overgewaaide koopjesdag. Uit een onderzoek van Kieskeurig.nl blijkt dat 43,4% van de respondenten deze editie hogere kortingen verwacht dan vorig jaar.Naar het persbericht over Black Friday >Naamsbekendheid Black Friday

Wetsvoorstel consumentenbescherming

Kieskeurig.nl is blij met het wetsvoorstel van staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) om de Nederlandse consument nog beter te helpen en te beschermen bij het doen van een online aankoop. Deze wet ondersteunt de rol van echt onafhankelijke vergelijkers.Naar het persbericht over het wetsvoorstel >Wetsvoorstel consumentenbescherming

Black Friday 2020 - Infographic

Ook dit jaar hebben we weer onderzoek gedaan naar hoe de Nederlandse consument denkt over Black Friday. In dit jaar waarin we veel thuis zitten is het interessant om te zien dat we met zijn allen nog steeds graag een leuke aanbieding vinden eind november.Naar de infographic over Black Friday 2020Black Friday 2020 infographic

CV-Ketel poll 2020 - Infographic

Wanneer start de zoektocht naar een nieuwe cv-ketel? Waar is men naar op zoek bij een nieuwe cv-ketel? Wat zijn belangrijke criteria bij de aanschaf van een nieuwe ketel? Zomaar wat vragen waar we bezoekers op Kieskeurig.nl naar vroegen voor een beter inzicht in het gedrag en de wensen van de consument.Naar de infographic over CV-ketelsCV-Ketel onderzoek 2020

Vakantiegeldbestedingen in coronatijdperk

Het lijkt erop dat de coronacrisis ook van invloed is op de vakantiegeldbestedingen. Uit onderzoek van Kieskeurig.nl blijkt dat het vakantiegeld anders wordt besteed dan voorgaande jaren. Consumenten zijn zich met het binnenkomen van het vakantiegeld al aan het oriënteren op een aankoop.Naar het persbericht over Vakantiegeld 2020 >vakantiegeldbestedingen veranderen door corona

Black Friday - start Black Friday steeds vroeger

Het shopping fenomeen Black Friday leidt, vergeleken met een normale week, dit jaar tot flink meer verkeer op sites van prijsvergelijkers en webwinkels. Het is echter niet de dag zelf, zo lijkt het, maar vooral de week vóór Black Friday dat voor veel meer koopjesverkeer zorgt.Naar het persbericht over Black Friday 2019 >black friday begint steeds vroeger

Black Friday - Tweespalt over Black Friday

Er is een enorme tweespalt tussen Nederlandse consumenten over de uit Amerika overgewaaide feestdag Black Friday: er is een grote groep die Black Friday omarmt, omdat zij goede ervaringen hebben met het shopping fenomeen. Maar er is tevens een groep sceptici...Naar het persbericht over Black Friday 2019 >onderzoek: tweespalt black friday

Onderzoek - Beschadigde leveringen

Er lijkt nog veel mis te gaan met de levering van online bestelde producten. 15% van de ruim 12.500 ondervraagde bezoekers van onze website heeft weleens te maken gehad met een beschadigde levering van een nieuw besteld product en dat blijkt effect te hebben op de betroubaarheid van de webshop.Naar het volledige verslag over beschadigde leveringen >onderzoek: beschadigde leveringen

Onderzoek - Barbecue 2019

Nederlanders investeren steeds meer in hun BBQ. Mede omdat deze steeds meer wordt gebruikt als een manier om indruk te maken op vrienden en familie. 30% van de Nederlanders vindt dat een duurdere barbecue status geeft. Een kwart van de mensen heeft de BBQ in 2019 tot hobby gebombardeerd.Lees hier het volledige onderzoeksverslag over barbecue 2019 >onderzoek: barbecue graadmeter 2019

Onderzoek Koolstofmonoxide 2019

Maar liefst 44 procent van de Nederlandse huishoudens heeft geen CO-melder in huis en 20 procent hiervan is zelfs niet op de hoogte van het bestaan van dergelijke melders. Dat blijkt uit onderzoek van prijs- en productvergelijkingssite Kieskeurig.nl onder bijna 500 Nederlanders.Lees hier het persbericht over het koolstofmonoxide>

onderzoek: koolstofmonoxide en co-melder

Onderzoek Wassen en Drogen 2018

Zij belt de reparateur, hij koopt een nieuwe. Als de wasmachine dienst weigert, kiest 60 procent van de ondervraagde mannen al snel voor een nieuw apparaat. Dit opvallende feit blijkt uit de Wassen- en Drogen-monitor van vergelijkingssite Kieskeurig.nl onder ruim 1100 Nederlanders.Lees hier het persbericht over wassen en drogen>

onderzoek: wassen en drogen

Onderzoek Hittegolf 2018

Airco uitverkocht? Dan massaal op zoek naar alternatieven. Als Nederland het ‘heet’ heeft dan is dat ook online goed te merken. Maar liefst een kwart van alle zoekopdrachten bij vergelijkingssite Kieskeurig.nl gaat tijdens een hittegolf naar verkoelende producten.Lees hier het persbericht over het zoekgedrag bij hittegolven>

onderzoek: hittegolf

Infographic - Barbecue 2018

Geen barbecue zonder bier of wijn. Zeventig procent van barbecueënd Nederland vindt dat alcohol en barbecueën onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Dit blijkt uit de Barbecue Graadmeter, een barbecue-onderzoek van vergelijkingssite Kieskeurig.nl onder ruim 1.200 Nederlanders.Bekijk hier de infographic over barbecueën >

onderzoek: barbecue graadmeter 2018

Infographic - Schoonmaken 2017

Online oriëntatie is belangrijk bij aankoop van een huishoudelijk apparaat. Dat blijkt uit onderzoek dat wij deden onder bijna 6000 huishoudens.Wat bleek? Mannen denken dat zij net zoveel schoonmaken als hun partner. Maar hoe denken de vrouwen daarover?Bekijk hier de infographic over schoonmaakgewoontes >

onderzoek: schoonmaken

Infographic - Earth hour 2017

Tijdens Earth Hour, ieder jaar op 25 maart, laten we zien dat we de aarde belangrijk vinden. Wij gingen na of Nederlanders steeds meer interesse hebben in slimme en milieuvriendelijke producten. Hoe energiebewust ben jij?Bekijk hier de infographic over energiebesparing >

Goede voorrnemens 2017 kieskeurig

Infographic - Reviews 2017

Nederlanders hechten bij de aankoop van een product steeds meer belang aan online reviews. Dat blijkt uit onderzoek door Panelwizard onder 1059 mensen, in opdracht van Kieskeurig.nl.Hoe ga jij om met reviews; vind je positieve of negatieve reviews belangrijker en waarom gebruik je de ene website wel en de ander niet?Bekijk hier de infographic over het belang van reviews >

onderzoek: reviews lezen op kieskeurig.nl

Infographic -Goede voornemens 2017

Wie goede voornemens heeft, is bereid ervoor te betalen. Dat blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Kieskeurig.nl onder meer dan 5.000 respondenten. Werken aan de gezondheid en afvallen zijn bij 20 procent van de ondervraagden de meest populaire voornemens. Op nummer twee komt sporten als meest ideale doel voor 2017.Bekijk hier de infographic over Goede voornemens 2017 >

Goede voorrnemens 2017 kieskeurig

Infographic -Barbecue Graadmeter 2016

Zodra de zon het kwik boven de 20 graden duwt, geurt de barbecue in Nederlandse tuinen. Uit onderzoek blijkt dat de barbecue tot wel drie uur aanstaat en hij wordt in de meeste gevallen bediend door de man. Deze en andere feiten komen naar voren in de jaarlijkse Barbecue Graadmeter die wij in samenwerking met vtwonen hebben uitgevoerd.Bekijk hier de infographic over Barbecue 2016 >

Barbecue graadmeter 2016 kieskeurig

Infographic - Schoonmaken 2016

Dit maal was Kieskeurig.nl benieuwd naar de schoonmaakgewoontes van Nederlanders. Ruim 1.100 respondenten gaven hun mening over onder meer de taakverdeling thuis, favoriete schoonmaakdag en het kopen en gebruiken van huishoudelijke apparaten.De resultaten laten duidelijk zien wie wat doet in huis. Benieuwd? Bekijk de infographic over schoonmaken.Bekijk hier de infographic over Schoonmaken 2016 >

schoonmaken 2016 kieskeurig

Infographic -afvallen, eten en bewegen

Afvallen, sporten, en een gezond eetpatroon…het zijn items waar menig Nederlander een mening over heeft. Kieskeurig.nl deed onderzoek onder ruim 1000 respondenten en vroeg henhoe zij dachten over: fitnessapparaten, zelfbeeld (leef je gezond?) enkeukenapparaten bij een gezond eetpatroon.De verrassende resultaten lees je in deze infographic over afvallen, eten en diëten.Bekijk hier de infographic over eten, afvallen en sporten 2015 >

Afvallen, eten, sporten en diëten 2015 kieskeurig

Infographic - Kerst 2015

We zien het de laatste jaren steeds vaker; Sinterklaas heeft het land nog niet verlaten of de kerstboom staat al. Zijn Nederlanders dan echt zo gek van Kerst?Kieskeurig.nl onderzocht bij ruim 900 Nederlanders wat zij van Kerstmis vinden en hoe zij die feestelijke dagen doorbrengen.Hier bekijk je de infographic over Kerst 2015 >

Kerstmis 2015 kieskeurig

Infographic - Sinterklaas 2015

Kieskeurig.nl onderzocht hoe de Nederlander denkt over het Sinterklaasfeest. Ruim 900 respondenten deden mee aan de Sinterklaasenquête.Er staan wat verrassende resultaten bij. Wil jij alles weten over de populariteit van de Sint, waar hij zijn inkopen doet en wat een cadeau ongeveer mag kosten?Bekijk hier de infographic over Sinterklaas 2015 >

Sinterklaas 2015 kieskeurig

Infographic – Op vakantie 2015

Heerlijk op vakantie gaan. Miljoenen Nederlanders doen het weer tijdens de zomermaanden. Even een paar weken de drukte van alledag ontvluchten.Wij hebben onder 624 personen onderzoek gedaan. Het leverde een hoop interessante resultaten op, want wist jij bijvoorbeeld dat de gemiddelde Nederlander bij het kiezen van een vakantieverblijf op de aanwezigheid van Wifi let?Dit en nog veel meer interessante resultaten hebben wij verwerkt in een infographic over de Zomervakantie 2015.Bekijk de infographic over vakantie 2015 hier >

vakantie 2015 kieskeurig

Infographic – Vakantiegeld 2015

Eind mei valt voor velen dat lang verwachte salarisstrookje op de mat, want dan wordt ook het vakantiegeld uitbetaald.Aan het onderzoek hebben 349 mensen deelgenomen. We hebben met de enquête onderzocht hoe zij omgaan met hun vakantiegeld. Geven ze het bijvoorbeeld direct uit of zetten ze het op de spaarrekening?Bekijk hier de infographic over Vakantiegeld 2015 >

vakantiegeld 2015 kieskeurig

Infographic – Moederdag & Vaderdag 2015

De dagen om vaders en moeders eens even flink in het zonnetje te zetten; Vader- en Moederdag. Hoe populair is dit nog onder Nederlanders? Wordt het nog gevierd en zo ja, hoe doet men dit dan?332 personen hebben meer inzicht gegeven in de betekenis van Vader- en Moederdag en wat zij er zelf aan doen.Bekijk hier de infographic over Vader- en Moederdag 2015 >

Vaderdag en Moederdag 2015 kieskeurig

Infographic – Valentijn 2015

Voel je je verplicht om Valentijnsdag te vieren? Vinden vrouwen Valentijnsdag echt veel leuker?Wij hebben een enquête uitgevoerd onder bijna 900 consumenten. De grote vraag was natuurlijk of en hoe zij Valentijnsdag vieren. Als verwacht zit er wel wat verschil tussen de beleving bij de man ten opzichte van de vrouw, maar hoe uit zich dat nu eigenlijk?Bekijk hier de infographic over Valentijnsdag 2015 >

14 februari Valentijnsdag 2015 kieskeurig

Infographic – Kerst 2014

Mannen krijgen het liefst elektronica van de Kerstman. Vrouwen hebben toch liever iets om het huis mee te verfraaien.Ongeveer 1000 mensen deden er mee aan de Kieskeurig.nl Kerstenquête. We vroegen hen naar de maximale kosten van een kerstcadeau, wat zij gaan doen met kerst en wat er bovenaan het verlanglijstje staat.Bekijk hier de infographic over Kerst 2014 >

Kerstcadeaus Kerstmis 2014 kieskeurig

Infographic – Feestdagen 2013

6% viert alleen Sinterklaas en 35% viert alleen Kerst. Maar het merendeel van de mensen viert he tbeiden, namelijk 46%! Waar val jij eigenlijk onder?Bijna 1000 consumenten deden mee met het Kieskeurig.nl Feestdagen onderzoek. Hieruit blijkt dat Kerstmis ronduit favoriet is. En welke cadeaus zetten we op ons verlanglijstje?Bekijk hier de infographic over de feestdagen in 2013 >

Sinterklaas en kerst 2013 kieskeurig

Infographic – Barbecueën 2013

Wanneer het kwik stijgt, halen we gelijk de barbecue tevoorschijn! Wat eten we eigenlijk graag op de barbecue? Hoeveel geven we uit aan een barbecuefeestje en welke barbecue staat thuis?Ruim 500 consumenten deden mee aan het onderzoek en gaven antwoord over al hun barbecuevoorkeuren.Bekijk hier de infographic over barbecueën >

Barbecue en bbq 2013 kieskeurig

Infographic – Scheren en ontharen 2013

Het is eigenlijk de normaalste zaak van de wereld: ontharen. Maar we hebben het er eigenlijk bijna nooit over. Gebruiken dames nog steeds de vertrouwde ladyshave of is deze ingeruild voor een epilator of IPL apparaat?En hoe gaan mannen hun overtollige haargroei te lijf? Ontdek het snel in de infographic over de naakte waarheid over ontharen.Bekijk hier de infographic over scheren en ontharen >

scheren en ontharen 2013 kieskeurig

Infographic – Stofzuigen 2013

Stofzuigen moeten we allemaal, maar welk merk stofzuiger staat er dan thuis? Hebben we een stofzuiger met zak, zakloos of robot? En wanneer stofzuigen we het liefst? Stofzuigen: zo doen wij dat!Kieskeurig.nl onderzocht onder 660 Nederlander het stofzuig gedrag en verwerkte de resultaten in een infographic.Bekijk hier de infographic over stofzuigen >

stofzuigen 2013 kieskeurig

Infographic – Elektrisch poetsen 2012

Bijna driekwart van de Nederlanders heeft een elektrische tandenborstel. Maar poetsen we eigenlijk ook nog met onze vertrouwde hand tandenborstel? Welke merken elektrische tandenborstels zijn populair en hoeveel willen we uitgeven aan een elektrische tandenborstel?De uitkomsten vind je in de infographic 'Alles over elektrisch tandenpoetsen'!Bekijk hier de infographic over de elektrisch tandenpoetsen in 2013 >

elektrisch tandenpoetsen 2015 kieskeurig

Infographic – Espressomachine en koffie 2012

Ruim 1000 consumenten deden mee aan het onderzoek over espressomachines en koffiezetapparaten. De meeste consumenten hebben een koffiezetapparaat, maar de espressomachine wordt steeds populairder!Wat voor koffie drinken consumenten meestal en welke merken zijn het meest populair? Lees het snel in de infographic!Bekijk hier de infographic over koffie >

koffie kieskeurig

Infographic – Wassen 2012

Wassen moeten we allemaal. Welke wasmachinemerken zijn het populairst en hoe vaak doen we de was? Kieskeurig.nl deed onderzoek hoe Nederland wast.Bekijk hier de infographic over de wasmachines >

Wassen en wasmachines kieskeurig

Infographic – Laptop vs. tablet 2012

Heeft de tablet qua populariteit al de laptop ingehaald? Of zijn we nog steeds trouw aan onze laptop? En wat doen we eigenlijk op deze apparaten? Kieskeurig.nl deed hier onderzoek naar!Bekijk hier de infographic over de laptops en tablets >

Laptop vs tabletkieskeurig

Infographic – Vakantiegeld 2012

Zetten we ons vakantiegeld massaal op de bank, besteden we het daadwerkelijk aan vakantie of geven we het aan elektronica uit? Kieskeurig.nl deed hier onderzoek naar! De uitkomsten van het onderzoek vind je in de vakantiegeld infographic.Bekijk hier de infographic over het vakantiegeld >

Vakantiegeld 2012 kieskeurig

Infographic – Fietsen 2012

Nederland is het fietsland bij uitstek. Maar wat voor soort fietsen staan er in onze schuur? Hoeveel fietsen we eigenlijk en op welke manier oriënteren we ons voor een nieuwe fiets? Kieskeurig.nl deed onderzoek onder haar bezoekers. In deze infographic vind je de uitkomsten van dit onderzoek en meer informatie over het zoekgedrag van de online consument.Bekijk hier de infographic over de Fietsen >

Fietsen 2012 kieskeurig

Infographic – Led, Lcd of Plasma? 2012

Wat voor soort televisie gaat er 's avonds aan in de Nederlandse huishoudens? Is dit een led, lcd of plasma televisie? En wanneer consumenten een nieuwe televisie willen kopen, waar zoeken ze dan op? Het merk, de prijs of het schermformaat? In deze infographic vind je meer informatie over het zoekgedrag van de Nederlandse consument naar televisies.Bekijk hier de infographic over lcd, plasma en led tv’s >

LCD, LED en Plasma tv 2012 kieskeurig

Infographic – Wie is de online reviewer? 2012

De reviewer (een persoon die reviews schrijft over producten of diensten ten einde andere consumenten met zijn/haar review te helpen bij het doen van een (online) aankoop, red). speelt een belangrijke rol in het online aankoopproces van de Nederlandse consument. Maar wie is nu eigenlijk deze reviewer? Kieskeurig.nl deed onderzoek naar de mensen die reviews schrijven.Bekijk hier de infographic over de online reviewer >

online reviewer 2012 kieskeurig

Infographic – Verlanglijstje van Nederland 2011

Espresso-apparaten, e-readers, games.... Natuurlijk willen we allemaal weten wat er dit jaar voor ons in de zak van Sinterklaas zit. We kunnen niet in het Grote Boek kijken, maar weten wel exact welke producten vorige feestmaanden het meest populair waren bij online Nederland. Dus voorspellen wij welke acht producten er dit jaar zijn meegekomen uit Spanje.Bekijk hier de infographic over Sinterklaas in 2011>

Sinterklaas en verlanglijstje 2011 kieskeurig

Infographic – Smartphones2011

In één opslag zien wat het gedrag van de consument is binnen een bepaalde productgroep? Daarom heeft Kieskeurig.nl de infographic. Met de infographics geven we je informatie over o.a. het verloop van het zoekgedrag, laat het zien op welke woorden er het meest gezocht werden en welk product het meest populair was.Bekijk hier de infographic over smartphones >

Smartphones 2011 kieskeurig

Als vergelijkingssite heeft Kieskeurig.nl toegang tot veel informatie over consumentengedrag. Bijvoorbeeld, hoe oriënteren consumenten zich voor een aankoop, voor welke merken kiezen ze en hoe vaak gebruiken ze het product?Bijna iedere maand brengen we een infographic uit, waarin vaak één thema, product of productgroep centraal staat. Dat kan bijvoorbeeld de zomervakantie of Sinterklaas zijn, maar dus producten als smartphones, barbecues of tablets. De resultaten die je in de infographics kunt zien, halen wij uit het klikgedrag van consumenten op Kieskeurig.nl gecombineerd met de onderzoeksresultaten vanuit het Kieskeurig.nl Testpanel. Op deze manier weten we precies welke merken populair zijn, het best zijn beoordeeld en andere leuke weetjes!