30 November 2014: Kieskeurig.nl verwijdert Onvo.nl
Kieskeurig.nl heeft op 30 november 2014 de webshop Onvo.nl verwijderd van haar website. Dit naar aanleiding van serieuze klachten van consumenten en eigen onderzoek naar Onvo.nl.
De afgelopen dagen was er veel berichtgeving rond Onvo.nl. Waarbij ook veelvuldig de naam van Kieskeurig.nl is gevallen. Reden te meer om uit te leggen hoe wij met een partij als Onvo.nl omgaan. En hoe we samen met jou dit soort problemen kunnen voorkomen.
Op vrijdagmiddag 28 november kwam bij Kieskeurig.nl een klacht binnen over de telefonische bereikbaarheid van Onvo.nl. Medewerkers van Kieskeurig.nl hebben direct contact opgenomen met de eigenaar. Een storing in de telefooncentrale bleek de oorzaak te zijn. Ondanks de belofte de telefonische bereikbaarheid snel op te lossen door Onvo.nl, hebben de medewerkers van Kieskeurig.nl de website continu in de gaten gehouden.
Nadat we tijdens het weekend 29-30 november ook klachten binnen kregen over het niet leveren van bestellingen en de website Onvo.nl niet meer bereikbaar bleek te zijn, heeft Kieskeurig.nl direct de webshop afgesloten van Kieskeurig.nl. Dit was op 30 november.
Kieskeurig.nl heeft strenge regels voordat een webshop wordt aangesloten. Zo moeten alle webshops die zich willen aansluiten bij Kieskeurig.nl, voldoen aan alle wettelijke eisen m.b.t. de Wet Verkopen op Afstand. Ook moet de webshop minimaal een jaar ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel en minimaal een half jaar al online actief zijn. Onvo.nl voldeed op het moment van aansluiten aan alle eisen. Onvo.nl werd op 27 oktober aangesloten bij Kieskeurig.nl. En in eerste instantie zonder klachten van gebruikers.
Wat kan ik nu doen?
We vinden het erg vervelend dat consumenten de dupe zijn geworden van de handelswijze van Onvo.nl.
Wij adviseren je contact op te nemen met Consuwijzer.nl. Zij zijn het overheidsloket voor consumenten van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). ACM maakt zich sterk voor consumenten en bedrijven door in actie te komen tegen bedrijven die zich niet aan de regels houden. ACM geeft ook voorlichting aan consumenten via Consuwijzer.nl. Je kunt Consuwijzer.nl op werkdagen bereiken tussen 8.30 uur en 17:30 uur op het telefoonnummer: 088 - 0 70 70 70.
Ook kun je aangifte doen bij de politie via
www.mijnpolitie.nl.
Consumentenprogramma Kassa (VARA)
Zaterdag 13 december was Mirelle Bos, manager en woordvoerder van Kieskeurig.nl, te gast bij Kassa. In dit fragment vertelt ze hoe Kieskeurig.nl handelt in situaties met onbetrouwbare webshops zoals Onvo.nl. Bekijk hieronder het fragment van Kassa.
Het consumentenprogramma Kassa van de VARA heeft een eigen consumentenhelpdesk: Vraag & Beantwoord. Binnen dit forum geven consumenten elkaar tips en proberen elkaar te helpen. Dus wil jij je ervaring delen met anderen of anderen tips geven.
Klik dan hier>>
Vragen?
Heb je verder nog vragen, dan kun je altijd contact met ons opnemen via ons contactformulier op
www.kieskeurig.nl/contact.