Tefal C45106 Natural Chef keramische koekenpan 28 cm - inductie - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal C45106 Natural Chef keramische koekenpan 28 cm - inductie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Phiphi88 31-01-2022

Fijne keramische koekenpan

De pan voelt stevig en ziet er degelijk uit. Wat gelijk opvalt is dat het handvat van kunststof is; een kleine tegenvaller aangezien er bij de eigenschappen van de pan op de site van Tefal staat dat de pan in de oven kan (maar het handvat dus niet, waardoor je de pan dus in de praktijk nooit in de oven zal zetten). Voor ons gevoel duurt het wat langer voor de pan heet is (en het eten gaar is) vergeleken met onze oude koekenpan. Fijn is dat je door de thermosignal kan zien wanneer de pan op temperatuur is. Wel worden de aardappeltjes goed knapperig en bakt het eten niet snel aan.
Ik vind het fijn dat de pan keramisch is omdat ik denk dat het beter is voor het milieu en voor onze gezondheid.
Afwassen gaat ook erg makkelijk; gewoon met de hand. Enige nadeel vind ik dat je de pan na het afwassen licht moet invetten. Dat is een handeling die we nu nog niet zo gewend zijn (wel bij de gietijzeren braadpan, maar die gebruiken we niet dagelijks) dus dat is even wennen. Maar het komt de pan ten goede en het scheelt dat als je begint met koken je geen vet meer nodig hebt. Ieder nadeel heeft z’n voordeel!
Al met al een hele fijne pan, met als bijkomstigheid goed voor het milieu en hopelijk ook beter voor onze gezondheid.

Pluspunten

• Anti aanbaklaag
  • Mooie pan, makkelijk schoon

Minpunten

• Oliën na het afwassen = extra handeling
  • Antiaanbaklaag kan minder worden (website Tefal)

JohnZoidBerg 30-01-2022

Mooi maar langzame opwarming doet duurzaamheid teniet

De Natural Chef koekenpan was een waar cadeau om te mogen testen. Een zeer fraaie vormgeving en voornamelijk zeer prettig om in de hand te houden. De pan voelt stabiel en sterk aan en dit bevestigd de claims dat het gaat om een duurzaam hanteerbare pan. Hij is erg groot waardoor alle ingrediënten passen, en gemakkelijk schoon te maken.
Echter: Na meerdere maaltijden bereiden heeft deze pan nog niet beter gepresteerd dan mijn huidige pannen, en dit heeft te maken met enkele aspecten. Ten eerste: ik moet de kookplaat die ik tot dusver nog nooit hoger dan 7 heb hoeven zetten op ten minste 9 zetten om de pan warm te krijgen. Dit maakt dat de pan ondanks het duurzame materiaal zeer onzuinig is. Ik doe er daarmee ook nog 2x zo lang over om de pan warm te krijgen waardoor het koken veel langer duurt. Ten tweede: De rode stip in het midden van de pan dient om aan te geven wanneer de pan warm is door middel van kleurverandering. Dit heeft in mijn geval nog niet een keer gewerkt. Ten slotte: De pan is vrij zwaar en groot - wat enerzijds mooi is maar anderzijds het moeilijker op te ruimen en niet stapelbaar maakt, waardoor het buiten gebruik in de weg staat.

Kort samengevat: een zeer fraaie uitziende, prettig hanteerbare, lang meegaande pan die echter zijn eigen duurzaamheid ongedaan maakt door de langere en moeizamere opwarming.

Pluspunten

• Mooi
  • Stevig
  • Prettig hanteerbaar

Minpunten

• Moeizaam opwarmend
  • Niet stapelbaar
  • Temperatuur indicator werkt niet zoals hoort

Eline 28-01-2022

Hele fijne pan

Het is een hele fijne pan die snel warm wordt.
De indicator in het midden is wel een beetje onduidelijk, je ziet niet goed wanneer die nu echt warm genoeg is. Je hebt weinig olie/boter nodig voor een goed resultaat het bakt totaal niet aan.

Pluspunten

• Snel warm
  • Weinig olie/boter nodig

janna_rood@hotmail.com 26-01-2022

Een pan waar je eten niet aanbakt

Een pan gemaakt van gerecycled materiaal, precies wat ik nodig heb.
Waren toe aan nieuwe pannen, oude deden vanaf het begin af aan al aanbakken. Dus keuze voor een goeie pan, bekend merk en ook nog is gerecycled, naar mijn mening goed voor het milieu.
De pan veel al getest, bakt niks aan. Mooi formaat voor een huishouden van 3 personen. Echt een aanrader

Pluspunten

• Bakt niet aan
  • Mooi Formaat
  • gemaakt uit gerecyceld materiaal

Minpunten

• Niet voor in de vaatwasser

t************@h********** 26-01-2022

Ik ben erg blij met deze koekenpan. Ik gebruik een klein beetje boter of olie en er is nog niets aangebrand. 100% aanrader

j***********@h********** 25-01-2022

Mooie vervanger van PFAS

Een fijne, handzame pan met een bodem die nauwelijks blijft plakken. Het is even wennen om geen PFAS pan te gebruiken, maar met een beetje meer olie werkt hij precies hetzelfde. En een fijne gedachte dat ons eten hier niet meer aan bloot gesteld wordt. Werkt zoals je van een tefalpan verwacht dat hij werkt.

Hilde 24-01-2022

Super pan!

Uit mogen proberen via the insiders. Echt super blij met deze pan. De thermospot in het midden geeft perfect weer wanneer de pan warm genoeg is en je kan gaan beginnen met bakken. Geen vieze aanbaklaag maar gewoon keramisch. Wel even van te voren de pan even met wat olie insmeren. Pan is makkelijk te reinigen en schoon te maken. Zeker een aanrader! En bij deze pan blijft het eten ook niet plakken.

Pluspunten

• Thermo spot in het midden
  • Makkelijk te reinigen

Minpunten

• Ik vind de pan persoonlijk iets aan de zware kant

Lennart 24-01-2022

Krachtige antiaanbaklaag

(Vooralsnog) een heerlijke antiaanbaklaag! Zelfs zonder vet bakt niets aan, waardoor je veilig kunt bakken zonder gekke, schadelijke stoffen. Ik heb bewust voor deze pan gekozen omdat ik geen pannen met PFAS antiaanbaklaag meer wilde, maar toch voor sommige recepten niet zonder een antiaanbaklaag-pan wilde werken (zeker niet als amateurkok). Deze leek me een goede optie, omdat het een keramische antiaanbaklaag is. Daarnaast vond ik het goed dat er gebruik wordt gemaakt van gerecycled aluminium. Nou schijnt het wel zo te zijn dat deze laag na verloop van tijd minder wordt, dus ik ben benieuwd hoe duurzaam de antiaanbaklaag gaat zijn. Schoonmaken is overigens een eitje. Doekje erdoor en klaar. De indicator in het midden van de pan helpt bij de timing, al vind ik het wel gek dat ik er al wat “scheurtjes” in zie ontstaan. Ik ben dus ook benieuwd hoe duurzaam dit is en ik hoop dat dit niet alsnog een negatief effect heeft op mijn eten. Ik vind alleen dat m’n eten niet heel knapperig wordt. Het is niet te vergelijken met een RVS-pan, dus ik zou ‘m niet als enige koekenpan gebruiken. Neemt niet weg dat het een hele goede, en gemakkelijke, aanvulling is! Voor gebruik wel even goed wassen, hij was vrij vies bij aankomst.

Pluspunten

• Krachtige antiaanbaklaag
  • Gemakkelijk af te wassen
  • Temperatuur-indicator
  • PFAS-vrij
  • Gemaakt van gerecyclede materialen

Minpunten

• Indicator vertoont "scheurtjes"
  • Bakt niet zo krokant

peter 21-01-2022

aanrader

Wat een ideale pan. Mooi design, handig in gebruik en perfect om vlees mee te bakken. Sinds een weekje in huis om te mogen testen en hij bevalt zeer goed. Bakt niet aan en op 1 of andere manier is het vlees nog lekkerder dan als ik bakte in mijn oude pannen. Zeker een aanrader dus.

Pluspunten

• stevig
  • design
  • warmetgeleiding

Minpunten

• prijs

DaniekJ 18-01-2022

Veelzijdige robuuste en milieuvriendelijke koekenpan

Het is een hele veelzijdige robuuste koekenpan om te gebruiken, die snel opwarmt en ook aangeeft wanneer het is opgewarmd middels het rode rondje in het midden die niet alleen van kleur verandert maar ook een zandloper laat zien wanneer het koud is en deze verdwijnt indien het warm is. Dit vind ik goed bedacht van ze aangezien mensen die kleurenblind zijn het anders niet kunnen waarnemen. Sinds dat we de koekenpan hebben is het de enige koekenpan die we nog gebruiken; we hebben er al van alles ingebakken zoals pannenkoeken, aardappeltjes en verschillende soorten vlees en de pannenkoeken werden mooi egaal bruin. Het enige kleine mintje dat ik kan opmerken is dat het niet de meest geschikte pan is voor de vaatwasser. Het kan wel maar componenten kunnen gaan verkleuren. Echter is de pan makkelijk schoon te maken middels een sponsje en wat afwasmiddel.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Gelijkmatige verhitting
  • Bestaat uit recycled materiaal

Minpunten

• Niet meest geschikte pan voor de vaatwasser