Apple Mac mini (Intel Core 2 Duo 2000MHz/ 120GB)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple Mac mini (Intel Core 2 Duo 2000MHz/ 120GB) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Max1996 16-06-2008

Ik heb de Mac Mini nu ongeveer een half jaar in mijn bezit en ik vind het een hele goed computer. Op deze computer draait het bekende besturingssysteem MacOSX. De mac mini is klein en compact en ikzelf heb er een beeldscherm van 19 bij. Bij deze computer zit ook een Apple Remote en een Infrarood-Ontvanger. Als u muziek aan het luisteren bent in Itunes kunt u met de Apple Remote bijv. een nummer verder gaan. Deze computer bevat ook bluetooth en dit werkt over het algemeen erg goed. MacOSX is ook erg uitgebreid en er zitten vele programma's op. Deze computer is in de sluimerstand te plaatsen en dan zult u het lampje aan de voorzijde van deze computer zien infaden en weer uitfaden. Kortom, deze computer van Apple is echt een aanrader!

Toinef 12-03-2008

Ik heb zelf eind december mij mac mini in de plaatselijk APR (macinside) gekocht.
En het bevalt me, het beeld is goed, ik game toch nooit de van de beperkte vidkaart heb ik geen last. het geluid kan beter, maar als je een koptelefoon op de audio out aan sluit dan is het een zeer goede ervaring, geweldig geluid dan, en ook op stereo's werkt het goed. (Ik gebruik hem nu als voor school, waar bij ik licht, beeld en geluid moet regelen, voor een toneelstuk, maar ook voor feesten.)
De snelheid ligt ruim boen wat ik gewent ben (windows).
De vormgeving is goed, lekker klein, en je neemt hem zo mee.
En tot nu toe houd hij het goed uit.

tarquesh 17-02-2008

wat ik in de beoordelingen van mede mac mini lees is allemaal waar. het is een top computer voor een mooie prijs. Eerlijk gezegd is het een schot in de roos. Superlatieven zijn echt op z'n plaats voor dit Apple product. Ik denk zelfs dat het momenteel de beste computer is voor thuisgebruikers die ooit is geproduceerd.

Cosmic Fool 28-01-2008

Ruim tien jaar geleden heb ik al mijn eerste Mac ervaring gehad, maar wegens de bekende compatibiliteitsissues ben ik snel overschakeld op een windowssysteem. De eveneens bekende veiligheidsproblemen van de MS-besturingssystemen hebben me echter terug in het Mac-universum gedreven. En deze keer is mijn overstap definitief! Wat een heerlijk besturingssysteem is
Leopard toch: uiterst intuïtief en razendsnel! Een ware verademing in vergelijking met die slome XP - en Vista is naar het schijnt nog erger op dit vlak. De 2.0 GHz Core 2 Duo processor doet zijn werk ook uitstekend. Neem daar nog eens de ultra-kleine en wondermooie vormgeving van deze computer bij en je hebt een ideale home-pc in huis! Alleen consumenten die een grafische krachtpatser willen ( de nieuwste games, videobewerking,...) moeten ergens anders hun heil zoeken. A job well done, Apple!

macatie 05-12-2007

Perfect dingetje. Neemt weinig ruimte in en je kunt er prima op werken. Ik heb hem als thuiscomputer en hij draait als een zonnetje met het hele Adobe pakket en iLife.

De box in de computer is matig. Maar met externe boxjes is dat probleem zo verholpen.

James T. Kirk 28-11-2007

Vanaf begin 2006 ben ik ook aan de Mac en heb er geen spijt van gehad. Na een Mini G4, 1.5 en nu nog een Powerbook G4, 1.33 heb ik nu eindelijk deze 2.0 Intel Core2Duo. Wat me opviel is dat de overstap naar Leopard een beetje knullig ging. Ik kreeg € 8,95 korting in de winkel, zodat ik via Apple een upgrade DVD kon bestellen voor die totaalprijs. Mogelijk worden nu Mini's vooraf geïnstalleerd met Leopard geleverd. Ondanks dat Leopard er iets anders uitziet en leuke mogelijkheden heeft, is het niet een dramatisch nieuw OS, maar draait iets vlotter op Intel processoren en heeft vooral Time Machine! De Mini is een heerlijk machientje, maar ietsie minder stil dan zijn G4 voorganger,wat ligt aan het merk HD wat er nu in zit. Wel is hij sneller en heeft gelukkig meer USB en een geluidsINGANG. Bovendien kun je prima mee samenwerken met VM-Ware Fusion c.q. Paralells om voor die paar programma's waar je geen fijn alternatief voor kunt vinden, een kleine Windows installatie te draaien. Mijn virtuele machineXP is maar 3,5 gb en draait alsof je achter een vlotte PC zit. OSX is uiteraard veel prettiger werken, geen spyware of virussen, en niet trager worden van het systeem, want er is geen registry die volloopt! Men zegt weleens dat een Mac duur is, maar Apple levert geen halve computers en over het algemeen, valt dat dus reuze mee ook gezien de hoeveelheid software die er bij zit. Ook is er voldoende gratis en goedkope software on line te vinden! Zoals ik ook met de vorige Mini zag, e.e.a. zit perfect in elkaar!

minoverta 28-09-2007

Al enkele maanden heb ik OS X op m'n PC gebruikt en sindsdien is mijn liefde voor de Mac ontstaan. OS X is snel, stabiel, geen last van virussen/spyware, kan een hoop applicaties tegelijkertijd openhouden zonder problemen, zit veel logischer in elkaar dan Windows en visueel bijzonder mooi. Vorige week heb ik de knoop doorgehakt en deze Mac mini aangeschaft + de nieuwe metal toetsenbord + .Mac account voor een jaar. Ben helemaal in m'n nopjes met deze Mac. Het beestje is snel, stil, neemt weinig ruimte in en wordt geleverd met de belangrijkste software zodat je meteen aan de slag kunt gaan. Letterlijk alles werkt out of the box en heeft nu een ereplekje op m'n bureau (lol). Kortom, echt waar voor je geld en daarmee ook meteen een stevige aanrader voor mensen die kennis willen maken met OS X.

Geen haar op m'n hoofd om ooit nog terug te gaan naar Windows!

Mr Neri 22-09-2007

Sinds enkele weken ben ik over van PC naar Mac. Het is een hele verandering, maar zou niet meer terug willen. Deze Mac levert enorm veel waar voor zijn geld.
Compleet met ALLE software die je nodig hebt. Geen last van virussen en vastlopers. Deze machine is razendsnel en vooral grafisch zeer goed. Verder is hij zeer stil, stiller dan de PC's die ik tot nu toe heb gehad.
Enige minpunt vind ik de 1 GIG. Deze zou beter 2 kunnen zijn. Gelukkig is deze te vervangen. Nu nog niet meteen nodig, maar over een tijdje....
Persoonlijk vind ik een Mac logischer en beter werken dan menig PC. Maar meningen kunnen en mogen verschillen uiteraard. Voor mij in ieder geval een goede beslissing