Acer Aspire L100_250

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire L100_250 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

stek 30-12-2008
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

Ik heb deze Acer nu meer dan een jaar en moet zeggen geen enkel probleem. Heb er 1GB extra in gedaan. Hij wordt wel warm maar hij staat 24/7 aan al meer dan een jaar en geen probleem met uitvallen of errors.

alex758012 19-10-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

Heb deze computer nu een half jaar en bevalt uitermate goed. Zelfs met Vista geen problemen.
Is over het algemeen ook stil. Het valt me wel op dat als je de pc liggend gebruikt dat deze zijn warmte minder goed kwijt kan en dan de ventilator dus veel meer aanslaat. Ik gebruik de pc als multimediacenter op een Full HD LCD tv met een vista afstandbediening.
De geluids en grafische kaart zijn ook goed.
Er zitten ook genoeg aansluitingen op , wat alleen jammer is , is dat ze er geen Wifi en Blue tooth in hebben gedaan. Nu moet je daarvoor toch weer usb sticks voor gebruiken.

rob2812 08-10-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

Ben zeker NIET tevreden over deze L100 computer, deze is al 2x terug gegaan naar Acer Duitsland omdat ie elke keer uitviel na 15 minuten (moederbord wordt te warm naar mijn idee) Nu heb ik hem via de leverancier naar Acer Nederland laten sturen, heb hem na 5 weken nog niet terug.

Ik zou toch echt nooit meer zo'n kleine computer van acer kopen, die kast wordt wel zo heet dat je er een ei kunt bakken. En die technische ondersteunig in Duitsland is naar mijn idee een lachertje, wat een prutsers daar zeg. Na 2x keer naar duitsland te zijn gestuurd werkte die L100 pc nog niet.

tinusz 02-10-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

Ik ben mijzelf eens gaan verdiepen in de techniek van de Acer L100, aangezien ik hier erg in geinteresseerd ben ;)

Wat ben ik te weten gekomen:
- Moederbord is een Foxconn speciaal voor dit model gemaakt moederbord
- Andere CPU's uit de X2 serie zouden in princiepe passen, echter Acer zou het niet doen, ivm moederbord en warmte.
- Er zit een Delta fan 50x50x15 in, draait op ongeveer 3500 toeren.

- er is nog een aansluiting voor 2e een fan, dus deze zou je ergens erin kunnen plaatsen (ik zou niet weten waar, want er is nauwelijks ruimte). Hiervoor moet je wel een verloop stekkertje van 4 pins naar 3 pins kopen.
- warmte van de CPU is over het algemeen gewoon goed rond de 40 graden/ 50 graden wanneer druk. (wat je voelt lijkt dus erger dan dat het is)
- Warmte aan de voorkant wordt dus veroorzaakt door de fan aan de achterzijde die de lucht naar voren blaast.
- Je kunt hem niet overclocken, Bios van Phoenix is namelijk gelockt.

evert tilanus 15-08-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

Dit apparaat leek zo'n leuke oplossing als kleine pc maar werd een nachtmerrie. Eind februari aangeschaft; werkte enkele weken, maar traag. Vervogens ging het beeld op zwart. Naar de reparatieservice opgestuurd, na twee week terug. Werkte vervolgens enkele dagen. Wederom opgestuurd. Retour. Werkte een half uur. Weer naar Acer Duitsland opgestuurd. Daarna grote stilte. Eigenlijk wil ik hem niet meer. Na maand toch maar een mailtje gestuurd naar de Acer Custumer Care Desk. Er wordt een nieuwe gestuurd. Er is geen keuze. Vandaag gearriveerd, inmiddels alweer een paar uur aan het instaleren. Een nieuw en ongewild Acer avontuur.
Uiteindelijk heeft het ding het meest weg van een badkamerkacheltje. Lekker warm, doe er een dvd in en hij loeit gezellig mee. Kortom: slecht product, slechte service.

jan552007 21-06-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

Degene die een stille PC wil moet zich van deze Acer niet veel voorstellen. Ik heb hem een aantal weken en het knerpende geluid is zeer irritant. De audio 5.1 is op mijn speakerset niet aan te sluiten. Er komt geluid van twee speakers. (welke kun je wel kiezen)

Granada 15-05-2007

Geweldig apparaatje.

Voor de prijs krijg je een goede, snelle en vooral krachtige pc. Uiterst geschikt voor gaming, maar ook voor het normale huis tuin en keuken gebruik.
Hij neemt weinig plaats in en zit er zeer strak uit.

RonaldVC 18-03-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

Sinds 15 maart '07 in bezit, de pc bevalt me erg goed. Samen met mijn Acer AL1916W Widescreen TFT een perfecte combinatie. Geweldig design, muisstil en krachtig genoeg. Natuurlijk is het geen game-systeem, maar daarvoor is het dan ook niet gemaakt.

De bedrijfstemparatuur van de CPU is gemiddeld 25 graden, wat een zeer goede waarde is, het moederbord heeft gemiddeld een temparatuur van 50 graden, wat je ook kan merken aan de voorkant van de pc. (gemeten in Everest) Klepje open laten tijdens gebruik voor enigsinds extra koeling is dan ook aan te raden.
Het zacht zoemende geluid van de koeler is nauwelijks waarneembaar, het ratelen van de harde schijf is het enige wat echt hoorbaar is.

De L100 is een mooi huiskamer systeem dat zich qau prestaties kan meten met de gemiddelde (logge) miditowers.

Ik ben erg tevreden!

Kees M 14-03-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

De L 100 is wat mij betreft een uitstekende PC. De vormgeving is gelikt en hij is bijzonder stil. Hij is snel en doet precies wat hij moet doen.
Mijn L 100 wordt niet bovenmatig warm. Ik ben er tot nu toe bijzonder tevreden over. Voor wie geen extreme eisen stelt i.v.m. gamen is het een absolute aanrader, voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Henk ksd 23-02-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

Mooi (maar dat is persoonlijk) en vooral stil systeem wat voor ons een van de belangrijkste reden was om deze te kopen. Het systeem is eigenlijk een laptop (moederbord )zonder scherm.
De videokaart die er in zit is niet echt je van dat (Windows Vista score 3) een Acer laptop met de X1300 kaart heeft b.v. al een Vista score van 3,5.
Wat wel vreemd is dat er geen wifi (draadloos) inzit.
De processor en geheugen zijn voor Vista en het meeste werk voldoende.
Acer levert er (tijdelijke) software bij maar wat heel vreemd is dat de Vista uitvoering die ik heb (wordt geleverd met Vista Premium):
- verouderde drivers van b.v. Realtek geluid meeleverd (nieuwe staan ook niet op hun site maar zijn wel bij Reatek te downloaden)
- verkeerde of eigenlijk geen drivers voor de video kaart meelevert c.q. installeert (zelf te downloaden)
- Acer software (beheer enz.) NIET Vista geschikt is.
Moet allemaal onder XP mode geïnstalleerd worden
Met andere woorden snel op de markt zetten maar vooral niet denken aan de klant of optimalisatie.

Op zich (wederom vooral door de stilte in de huiskamer) wel tevreden met de aankoop. Maar prestatie vallen toch wat tegen. De Intel 2050 zit maar weinig lager in prestaties maar heeft wel een betere grafisch kaart (als de X1300 er in zit deze heeft 3,5 voor spelen)

Vista prestatie
processor 4,8
Geheugen 4,5
Grafisch (Bureau Aero) 3,1
Grafische weergave voor spelen 3
Primaire vaste schijf 5,1
Ik heb er een LCD DVI scherm aan.

Waar je ook rekening mee moet houden is: het systeem is mooi klein maar alle kabels die er aan moeten zijn daardoor wel duidelijk zichtbaar.

pieter58 19-02-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

De L100 bevalt mij 100%. Acer laat zien hoe het ook kan in plaats van die plaatsvretende PC-kasten. Snel,stil en met een nieuw 19 breedbeeldscherm ( Samsung SyncMaster 940BW ) op de aanwezige DVI aansluiting een geweldig beeld. Acer maakt wel erg glimmende schermen, waar je van kunt houden natuurlijk.
De gratis upgrade naar Vista moet nog worden geleverd maar gezien de ervaringen gelezen op diverse forumsites houd ik het toch nog maar eventjes bij XP. Veel softwarefabrikanten moeten nog patches en updates maken voor het nieuwe OS.

King EddyXLR 15-02-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

Tot nu toe een prima mediacomputer!
Heb er een Dazzle TV USB op zitten en kan ook nog oude films van video opnemen en TV programma's.
De Pinnaclekaart werkt prima met de MCE.

Marcus1969 11-02-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

Deze PC 6 weken geleden gekocht. Maar door de kleine behuizing wordt deze erg warm. Volgens mij ga ik hier niet lang mee doen.Weet wel dat ie klein is maar je kunt echt helemaal niets uitbreiden. Prestaties vallen erg tegen. Grafisch niet meer van deze tijd. Duurt lang met opstarten.

r siemens 02-02-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

ik heb hem net maar krijg geen beeld op mijn jcv 40 silver 70 via de vast pc (op lcd tv) aansluiting
ik heb er een 3jaar garantie (on side ) van acer bij maar die kon mij alleen maar vertellen dat ik effe de driver van de tv er op moets zetten maar die hebben ze nou net niet en via dvi-a naar hdmi werkt wel, maar dan valt de start balk voor de helft weg jammer dat ze mij met deze (extra gekochte hulp ) niet verder konden helpen. ps de vaste avi naar avi op de tv werkte dus niet windows startbalk zag ik 8 sec en daarna zwart en kwam nooit meer verder (wel de pc maar niet de lcd tv)

ze zouden het doorgeven aan de 2e vraag baak van acer maar terug mailen ho maar.

jammer dat er ook geen drivers op hun side staan...........lijkt me wel handig dat die er op staan.

voor de rest doet ie het prima lekker stil klein en een snel net werk maar ik wil hem juist beneden in de kast voor de tv zo dat als ik dl een film hem niet hoef te branden .......... ik hoop dat ik van de week meer geluk heb anders gaat ie denk ik maar terug hij doet niet mat ie moet kunnen met een avi kable op de TV alles goed weer geven.....

gr roelf

r siemens
rozenburg

Familie Easton 04-01-2007
Geschreven voor: Acer Aspire L100_250

We waren op zoek naar een kleine compacte stille computer, het is ongelooflijke
hoe stil en klein de L100 is heerlijk gewoon. En toch ook nog geschikt voor een
spel (mijn partner) zoals COH (weliswaar met aanpassing van de grafische
settings).
Bij het voor de eerste maal installeren koste het wel wat tijd voor dat alle
meegeleverde software was geinstalleerd dat mag wel wat minder. De registratie
van de PC op de Acer website verliep wat moeizaam en de presettings in internet
explorer konden we niet ongedaan krijgen, dus gelijk maar firefox
geinstalleerd. Maar eerlijk is eerlijk de hardware is heerlijk stil, klein en
krachtig!!