Acer Aspire M5640 Blu-ray

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire M5640 Blu-ray op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

gogu 24-09-2008
Geschreven voor: Acer Aspire M5640 Blu-ray

Ik heb deze pc ook (3 maanden geleden) gekocht en heb ook de adviezen gevolgd van proff. en net als die Carmen (onderaan revieuw) heb G-Data antivirus programma erop.
Ik heb het volgende opgemerkt: Op deze PC zijn 2 groepen Games geinstaleerd. De groep die boven op de Programs lijst staan, zijn alemaal Demo versies, geen probeer versies en zeker geen echte volle spellen.
Als demo versie kun je die niet spellen want inderdaad krijg je steeds die link naar spel kopen pagina's.
Sterker nog, al deze demo versie spellen (Bricks of Egypt...enz enz) bevaten stuk voor stuk virussen, namelijk trojaanse paarden, daar door Acer geinstalleerd.
Mijn G-Data heeft ze gevonden en in quarantine geplaatst. Daarvandaan heb ik ze verwijderd maar niet voordat ik op internet keek naar de trojaanse paarden lijst om te zien of die echt virussen waren of mijn G-Data antivuirus becshouw ze maar als virussen(trojan horse) terwiijl die wat anders zijn en inderdaad deze staan wel op de algemene virussen lijst op internet als trojaanse paarden.
Verwijderen van deze virussen helpt niet echt je pc schoon te maken want zoals je een automatische update functie hebt bij je antivirus programma, ook Windows Vista (hierop geinstaleerd) updates ook automatisch maar op deze PC is een ACER automatische update programma (die je niet kunt verwijderen) die bij elke automatische update, deze trojaanse paarden weerd (van de ACER site) download en steeds weer op je pc bij deze spellers toevoegt.
Naast die andere problemen (die waar lijken te zijn) door die andere revieuwer hier vermeld, vind ik dit probleem nog vervelender die me een nog slechter indruk geeft over Acer die geen echte/bruikbare software levert(bewust!) maar ook bewust levert ons steeds virussen (om ons surf gedrag te checken..!? weet ik veel).
De enige oplossing was dus alle demo versie spellen te verwijderen die zpwiezo verstandig was omdat die demo spellen kune je zowiezo niet spellen.
ACER heeft verder ook een verkeerde schijf indelling & benaming op deze pc gedaan die ik een essentiele FOUT vind die veel gevolgen heeft, namelijk dat terwijl op elke pc C is de locale schijf en D(of andere) zijn...andere schijven/drives, ACER heeft op deze pc de D drive als LOCAL DRIVE gemaakt en C als ACER drive/schijf.
Dat wilt zeggen dat als je een antivirus programma hebt (van welke soort dan ook), je automatisch ingestelde (bij Tasks) op virussen controleren functie, gaat direct naar je D schijf die niets (of je foto's, backup's..enz) erop heeft, terwijl de kwetsbare C schijf blijft nog altijd niet gecontroleerd, waardoor je zelfs met de beset antivirus programma, kun je wel virussen op je pc hebben zondar dat ooit te weten.
Je kunt handmatig (zoals ik deed met mijn G-Data) je antivirus programma instellen om de C drive op virussen te checken, maar dan in je algemene tabel (in de G-Data) ook na het automatische & periodieke checken van je C schijf, verschijnt op je G-Data tabel (bij hoofdrubriek AntiVirus) dat Laatste analyse van de computer en hele oude data want G-Data besetft niet dat de virussen werden al gechekt kort geleden omdat hij raakt steeds in de waar door de verwisselde cshijf/drives benamingen die door Acer werden met elkaar (C met D) verwisseld.
Ik denk NIET dat ik heb ebige goed wordt te zeggen over Acer.
De computer werkt wel, maar zoals elke computer, niet beter, niets die kan gezegd worden dat van Acer komt en dat zou een plus punt zijn, geen software what so ever waarop we trots op kunnen zijn (dat we een Acer computer hebben gekocht en geen andere merk), wel trojaanse paarden in plaast gekregen (steeds weer van Acer), geen goede programering, geen goede & praktische design van de desktop zelf, geen door Acer beloofde uitgebreide software pakketen.
Zelf die enige NTI CD&DVD Maker programma is niet zo uitgebreid als beloofd en hoort inderdaad wel bij de branders, niet iets extra van Acer, maar juist MINDER (heeft misschien Acer een daarvan voor zich gehouden en apaart verkocht??) want we hebben op deze pc 2 verschillende branders geinstaleerd (een gewone DVD en die andere Blu-Ray brander + HD-DVD speller) en maar één brand programma terwijl als ik 2 verschillende branders in de winkel koop, krijg ik daarbij (in de prijs begrepen) 2 brand programma's.
Er zijn zie ik ook andere dingen die niet goed zijn maar ik laat je die zelf ontdekken als je dit model pc hebt helaas gekocht.

carnen-1 18-09-2008
Geschreven voor: Acer Aspire M5640 Blu-ray

LET OP! Belangrijke (en laatste) nieuws van ACER over deze monitor;
-Voor de veeleisende gebruiker die haarscherpe beelden wilt, Acer adiseert de P203W(van 20inch) te kopen i.p.v. deze hier (P223W van 22 inch) omdat allebei ondersteunen HDCP (High Definition beelden), allebei hebben 1680x1050 pixels maar hetzelfde aantal pixels op een kleinere monitor geeft een scherpere beeld, en daarbij maar eigenlijk daardoor, de P203W heeft een betere DPI resolutie (0.258 in plaats van 0.282 zoals deze hier.
ACER zegt (vandaag uitegberied aan de lijn gehaad) zegt dat de NIET-veeleisende gebruiker zal geen echte verschil merken tussen deze 2 modelen, P203W en P223W dus en dat deze P223W is een UITGEREKTE P203W zonder meer pixels toe te voegen.
KOOP JE DIT MODEL hier (223) dan lever je kwaliteit voor 2 extra inch.
Het volgende model met meer pixels begint weer bij 24inch.

En 2: ACER zegt dat wie deze monitor in combinatie met een ACER pc gebruikt (ik heb de Acer Aspire M5640) heeft de ATI (videocard) standard op de pc geinstaleerd en NIET de HD versie.
DUS als je betere kwaliteit van deze monitor wilt halen, is aan te raden naar de pagina drivers te gaan (http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=vista32/common-vista32) en de Catalyst Control Center(32bit) van 44.3MB te downloaden en te instaleren en dan kun je (via eigenschappen van het scherm en dan Display Settings--Gevanaceerde settings---Catalyst(TM) Control Center en dan weer ATI Catalyst Control center) de kleuren, contrast, luminositeit enz van deze monitor (net als dit op jouw TV doet) uitgebreid instellen!
LET daar wel OP dat voor het scherm moet je (daar in d ecolom links van instellingen) COLOUR kiezen en daar alles instellen, en apart heb je AVIVO Video voor instellingen van je viedeo gebeuren als je dvd's via je PC wilt bekijken, maar het kan dat deze 2 aparte instellingen overlappen elkaar, dus niet te donker (of te licht..enz) regelen ook bij je werk/monitor en ook bij video want dan komt te donker

VOORDELEN:
-Mooi design
-Gemaakt in Europa (Assembled in the Czech Republic) en niet in China.
NADELEN:
-Het wordt KAAL geleverd. 90% van alle bijgelverde software zijn of FAKE óf proof versies, incl.Norton, waarvoor je moet betalen als je die wilt (langer dan de proof periode) gebruiken.
Zelfs als je een simpele sollicitatie brief wilt schrijven, KAN NIET omdat WORD werd op deze PC in de bijgeleverde software Microsof Office Home and Student 2007 gezet, waarvoor je een registratie nummer moet invullen (iedere keer dat je een word betsand opent, krijg je veelvoudige enerverende waarschuw-windows over het kopen & registreren van dit product) en dus het product kopen door via hun link naar een site te gaan waar dit programma verkrijgbaar is.
-Er zitten ook veel spelletjes erop, alemaal in een zgn. demo versie die een fake demo versie is aangezien je niet eens de demo versie kunt spellen want dan krijg je gelijk d elink koop... en je kunt niet verder.
-Er zit echter één spel (Chess) erop die je wel kunt spellen maar die is zo buitengewoon vreemd geprogrameerd, dat je jezelf vragen stelt over de ... van de programmeur. Voorbeeld: Het spel is pas begonnen, de pc wilt maar met de koningin je mat geven, als dat niet lukt(dat kan ook niet alleen maar met de koningin zonder enige andere stucken of backup), het spel wordt gestopt en verschint een melding dat je hebt verloren. Soms verschijnt dat het is draw (gelijk spel) terwijl niet eens schak was, laat staan mat, en ook geen 3 (of meer) gelijke moves achter elkaar waren om te zegen dat het spel (die net begonnen was en maarr ee paar stukken zijn van plaast veranderd) niet verder kan en daarom hetis draw of dat je zelfs verloren hebt zonder schak. En dit is de top van de ijsberg want het spel zit vol dit soort voorbeelden, spel blijkbaar geprogrameerd door iemand die wilt per se niet verliezen en als je kijkt dat zwart (je bent wit) gaat verliezen, het spel wordt gelijk stop gezet (eindigt) met de melding dat jij hebt verloren(je bent wit), niet zwart(!?). Heel enerverend dus, want zwart laat begrijpen Het is my way or the Highway!). En omdat de sofware leeft niet, dit zegt heel wat over de programmeur en zijn mentaliteit.
-Abusieve programering (door Acer) van de computer zelf, namelijk dat terwijl de Acer programering, net als Vista, laat je zelf instellen wat gebeurt als je een disc in een van de (2)players/branders stopt, Acer Arcade Live neemt abusivelijk over en zodoende, verpest de erin gestopte disc/dvd + de players/branders in je pc.
Voorbeeld: je hebt meerdere opties van te kiezen als je een dvd bijv. in je pc stopt, en je kiest dat als je een dvd-film erin stopt, de Window Media Player moet/gaat die afspelen. (een van de opties is ook Arcade Live, maar ook andere players/opties).
Als je de dvd erin stopt, de Window Media Player begint de film te spelen (zoals je die ingesteld hebt) maar Acer Arcade Live begint de film ook af te spelen. Omdat Acer Arcade Live is sneller en sterker, die neemt over en Window Madia Player loopt een stap achter tegelijkertijd, de film happert op het scherm (want de disc/dvd wordt steeds heen en weer bij iedere scene geslingert door bijde players/programma's) en je hoort een permanente gekrijst van de pc die van de geslingerde en gevreefde disc/film komt, gekrijst die andere revieuwers hier (bij een similaire Acer Aspire model) hebben op deze site vermeld, niet wetend waar die vandaan komt.
Acer Arcade Live eruit halen zodat altijd Windows M. Player dvd's afspelt is onmogelijk want Acer Arcade neemt dictatorieel en abusief altijd oover ongeacht je wensen & duidelijke instelingen. Om de disc/dvd de beschermen & de spelers/branders & je pc, MOET je de window media player eruit hallen (via instellingen) zodat maar Acer Arcade Live overblijft.
-je krijgt geen enekele dvd's/cd's voor het geval dat je een bepalde programma of windows opnieuw wilt instaleren. Wat je krijgt is een disc (CD) waarop staat Recovery CD die net zo LEEG is als het software pakket van deze pc, dus op die Recovery CDstaat helemaal NIETS op. Ze zeggen dat je zelf moet al die data op deze cd (en andere discs) zetten en zelf alles doen en zelf back-up discs maken.
-de zgn. HDMI uitgang achter is maar voor de show. NIETS is op het scherm te zien als je deze pc via een HDMI kabel met een plasma/lcd tv verbindt of met een lcd monitor,(heb een Acer P223W met hdmi/dvi ingang + nog een dvi) noch wat je ermee werkt/bezig bent op je pc, noch als je een dvd/film in je pc stopt. Niet eens een melding (bijv. format not suported ofzo) op het scherm. Totaal zwart!.
Acer support zegt dat om die hdmi in werking te stellen, moeten we zelf de pc uit elkaar halen, verwijderen van de uitbreidingskaart de verdwijderen, nog een paar =handelingen te verrichten, dan naar een site de gaan om Hydra Vision te zoeken(zie ook een review ergens hier bij een Acer P223W P203W monitor hierover), downloaden en instaleren, daarna nog wat enz, die het hele gebeueren (deze pc kopen) nog vreemder maakt aangezoien we betalen voor iets (pc) die een hdmi heeft end ie moet werken, maar achetaraf moeten we zelf regelen dat deze pc werkt hoe het hoort, in plaats van de pc kant & klaar te krijgen van Acer. Klap over de vuurpijl, Acer zegt dat als wat we dit allemaal doen (om de hdmi te laten werekn) als hevolg van hun adviezen, en dan de pc niet nmeer naar behiren werkt (of helemaal niet meer) Acer accepteert geen enkele verantwoordelijkheid(!?!). Om maar te zien dus met wie je te maken hebt als je met Acer in zee gaat. Ik heb die mails nog en voor the record: Ik heb dat alles gedaan en de HDMI uyit werkt nog steeds niet(!). Goed dat ik ervoor (PC met hdmi) betaald heb, net als voor die uitegbreide sofware pakket die lijkt niet te bestaan.
-Éen prograam lijkt een bruikbare programma te zijn en dat is NTI, een brand programma, die de enige programma is die goed is en Acer kan zeggen dat kijk, je hebt toch een programam van ons gekregen, maar dat klopt ook niet aangezien die hoort bij de branders, en overaal ter wereld, waar dan ook je een brander koopt (intern pf extern) krijg je gratis daarbij altijd een brand/schrijf programma, dus het antaal bruikbare programma (op deze pc) die echt van Scer komt blijft toch op NUL, behalve de abusievelijke Acer Arcade Live die geforceerd wordt in je keel en die je MOET die gebruiken (als je je pc & discs niet wilt kapot laten gaan) ongeacht wat je wens is alsof jij bent niet de baas over je eigen pc maar Acer wilt dat (voor altijd) blijven.
-De 640gb in de specificaties kun je begrijpen als 580gb want dat krijg je werkelijk.
-de 7.1 audio (die ook misleidend is) is eigenlijk 5.1 audio, dat heb je achter je pc en Acer geeft dat toe bij dit model en deze Blue_Ray versie (er zijn meerdere bijna similaire modelen!)
-De misleidende reclame over de schuifduer, de memory kaarten en de mooie hydraulische deur aan de voorzijde die op sommige sites/winkels te zien is, klopt niet helemaal. Er zit geen hydraulische deur aan de voorzijde, behalve als de schuifdeur ermee bedoeld wordt, in welk gevaal moeten niet allebei (bij beschrijving) genoemd worden.
-Mooie schowspel aan de voorzijde die steeds reclame voor Acer Aspire maakt (want ze kunnen ook opscheppen nu aangezien alle nadelen boven bescgreven??) alsof dat enige nut voor je heeft of je überhaupt die ooit ziet daar onder je tafel/bureau waar je desktop zit(!?) die deze fiasco pc mooi wilt presenteren (tenminste als design), terwijl het aanzetten van deze pc & opennen van de branders/players een volkomen tasten in de donker ervaring is/blijft.
Kortom: Waar WEL licht (tenminste standbij licht) moet zijn (in het design dus) zoals de open-toetsen van de branders (en/of start button) heb je helemaal NIETS en waar je geen licht nodig hebt (onderaaan vertical, rechts) heb je wel veel licht die ASPIRE zegt/laat zien. Slim, he?
-De open toetsen van de branders zijn geen gewone plastic toetsen van één design/vorm, maar ze hebben (halvewege de toets) verschillende dieptes. Op de diepere helft drukken levert helemaal GEEN resultaat van geen enkele soort. Drukken op de hogere helft van de open toetsen levert 90% van alle gevalen ook niets op. Je moet heel haard & diep drukken om je player/brander te openen. Dat je deze toetsen niets een ziet (!!) daar in de donkel onder je bureau (donkere toetsen op donkere achtergrond, heel slim van Acer, he?) om ze te drukken, is een ander verhaal. Dat de toetsen ook op de rand zitten maakt het hele (negatieve) verhaal compleet aangezien de sleuf waarin ze gaan als je ze drukt, is net zo (ultra)dun/smaal als te toetsen zelf, ruimte die veel smallr is dan je (dunste) finger, dus als je je finger bezeert, pech dan, maar dat gebeurt vaak.
-de Aan/UIT toets is nog gekker gemaakt en geplaatst, niet alleen maar in het total duisterniss en dun & langweripg, + op de rand van de pc-box, maar ook in een soort S vorm, als een slang niet horizontaal maar ook niet vertical, een hele vreemde positie. Het is ook niet hoger (relief) dan andere naaste omgevingen zodat je deze toets ook met een zaklantaarn erop kunt vinden, maar op hetzelfde niveau als de rest, die heel moeilijk te vinden is als je de pc wilt aanzetten.
Absuurd is dat als je (na veel moeite) deze toest gevonden hebt en ingedrukt had en de pc staat al aan, deze toets begint (in zijn hele gecontorsioneerde lengte) op te lichten, alsof je nu pas wilt zien waar de toets zit, nadat je hem al gedrukt is, of alsof je aan je bureau werkend, kijkt regelmatig onder de tafel om de\e toets te beschouwen, hoe mooi licht hij op(!?). Dit betreffend de nutigheid van het oplichten achteraf in plaast van vooraf (dus precies andersom dan het moet), nutigheid die bestaat niet.
Nu dat de TOP VAN DE IJSBERG (betreffend deze pc) hierboven beschreven is, stop ik hier want de rest is veel langer.
Sukses! (You'll need it)