De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASKO W4086C.W/3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Tanj1503 29-10-2023

Super fijne en makkelijke wasmachine

Geschreven voor: ASKO W4086C.W/3

Ik heb deze fijne wasmachine nu zo'n 2,5 week mogen testen. Hij heeft een eigen uitstraling door het deurtje doe op de trommel bevestigd is in plaats van op de buitenkant van de machine. Dit zal te maken hebben met de Steel Seal die dit apparaat heeft wat het rubber vervangt (ideaal als je het mij vraagt want nu hoef je geen rubber meer schoon te houden). Het nadeel wat hier wel aan vast zit is dat de deur maar zo'n 90 graden open kan, mocht de wasmachine in een krappe ruimte staan zou dit eventueel vervelend kunnen zijn.

Verder is hij vergeleken met mijn huidige wasmachine een stuk stiller en een stuk zuiniger (wat nogal een dikke bonus is vandaag de dag). Ook staat hij goed stevig/rustig, zelfs tijdens het centrifugeren.

De wasmachine heeft veel verschillende opties, voor ieder wat wils en elk product wat passends. Zelfs een doseerhulp is aanwezig, wat een luxe. Ondanks de grote hoeveelheid opties, werkt hij heel intuïtief en makkelijk.

Mijn kleding komt mooi schoon en lekker fris uit de machine. Mocht ik alleen iets op willen frissen heeft hij ook een stoomfunctie, ideaal. Kortom, een super fijne wasmachine.

Pluspunten

• Makkelijke besturing
  • Stil
  • Hygiënisch door Steel Seal
  • Zuinig
  • Veelzijdig

Minpunten

• Deur maar tot 90 graden te openen

y**e@h**l.com 25-10-2023
Geschreven voor: ASKO W4086C.W/3

Ik heb deze wasmachine nu bijna 3 weken mogen testen. Ik was eerst nog niet bekend met dit Zweedse merk, dus ik was zeer benieuwd!

De wasmachine heeft een moderne strakke uitstraling en is makkelijk te bedienen via de draaiknop. De doseerassistent is ook handig en makkelijk in gebruik. De wasmachine heeft ook genoeg programma's die ik bij mijn eigen wasmachine niet had. Zoals allergie, donkere was, jeans programma, stomen en anti huismijt. Wat opmerkelijk is aan deze wasmachine is dat deze geen rubber heeft tussen de trommel en de deur, dit is wel echt een aanwinst. Normaal vind ik hier namelijk verdwaalde sokken en knopen, tevens verhoogt dat rubber de kans op vetluis. Bij deze wasmachine heb je hier geen last van.

Nadeel is wel dat de deur heel makkelijk dichtklapt, terwijl je juist het deurtje van de wasmachine open wilt laten om het te laten luchten. Het openen gaat ook niet heel soepel, je hebt wel een beetje kracht nodig. Verder claimt de wasmachine een hoge toerenaantal te hebben en daardoor zou de kleding droger uit de was komen. Hier heb ik echter niet veel van gemerkt. Daarnaast maakt de machine toch wel meer geluid dan dat ik dacht bij het centrifugeren, hij gaat aardig wat heen en weer.

Kortom ik vind dit een fijne wasmachine, maar als ik kijk naar de prijs kwaliteit verhouding dan zijn er nog een aantal verbeterpuntjes die ik hierboven benoemd heb.
webcare-7 26-10-2023

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze mooie uitgebreide review! Wat goed om te lezen dat de verschillende programma's zo goed bevallen en dat het design ook in de smaak valt.
Bedankt ook voor de verbeterpuntjes die u genoemd heeft. Dit zullen we doorgeven aan de daarvoor bestemde afdeling.
We wensen je nog veel test- en wasplezier!!

Kim
Webcare ASKO

René 18-10-2023

ASKO W4086C.W/3
De Asko W4086C.W/3, een wasmachine van een voor mij nog onbekend Zweeds merk welke ik mocht testen voor Review.nl.

Wat gelijk opvalt is de SteelSeal, wat betekent dat er geen rubberen deurmanchet in zit. Dus geen verdwaalde knopen, muntjes of schuifspeldjes die je uit de rubberen rand moet zien te krijgen. Doordat er geen rubberen deurmanchet in zit voorkom je ook vetluis als je de machine niet elke keer goed schoon maakt.

Bij elke was die je draait kun je laten berekenen hoeveel wasmiddel je moet gebruiken. Dit wordt zowel in geconcentreerde als niet-geconcentreerde hoeveelheid weergegeven. Erg handig, maar voor de prijs van deze machine zou ik eigenlijk wel verwachten dat dit ook via auto-dose toegepast zou kunnen worden.

In veel gevallen kun je een programma tussentijds stoppen om extra was toe te voegen. De machine zal indien nodig eerst een afkoelingsproces volgen en zo nodig water afpompen.

Volgens de handleiding heb je met deze wasmachine nauwelijks last van trillingen dankzij de Quattro constructie, 4 schokbrekers die de machine bijna trillingvrij maken.
Echter bij het centrifugeren merk ik hier niet veel van. De machine gaat soms behoorlijk te keer.

Het losse centrifugeer programma kan 6 standaard badhanddoeken (100x60) tegelijk niet goed aan. Heb de handdoeken er een paar keer nog behoorlijk nat uitgekregen.

Voordelen:
- SteelSeal
- Berekening toe te voegen wasmiddel
- Trommelreiniging (machine geeft aan als dit nodig is)
- D.m.v. de pauzeknop kun je bij diverse programma’s tussendoor nog was toevoegen (erg handig!)

Nadelen:
- Geen automatische wasmiddeldosering
- Niet volledig trillingvrij
- Niet stil
- Centrifugeren niet altijd even goed

Aangezien ik de machine een maand heb mogen testen kan ik niets zeggen over de duurzaamheid.

FS1963 18-10-2023

Fijne wasmachine

Geschreven voor: ASKO W4086C.W/3

Wat een fijne wasmachine!
Een mooi strak design en erg makkelijk in gebruik, doormiddel van de draaiknop scroll je door alle programma's heen. En ja dit zijn er erg veel maar hoe vaker je de machine gebruikt hoe handiger je hierin wordt.
Door het steel Seal systeem blijft de deur schoon en hoef je geen rubbers schoon te maken, alleen de deur sluit en opent hier wel wat zwaarder door,
De wasmachine is erg stabiel door de Quattro construction en ook redelijk rustig.
Ik heb deze wasmachine nu 1,5 week mogen testen en ben zeer tevreden.
Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat de deur wat zwaar opent en dat de deur maar 90 graden open kan en niet zoals veel wasmachines 180 graden.

• Veel wasprogramma's
  • Rustig in gebruik

Minpunten

• Deur opent zwaar
  • Deur kan niet 180 graden open

f**6@o**k.com 15-10-2023

Super wasmachine

Geschreven voor: ASKO W4086C.W/3

Geweldige machine met een eenvoudig maar uitgebreid menu, door de eenvoud van het menu is de machine goed en snel te bedienen.
Het design is strak, de resultaten perfect.
De witte was komt er super schoon en zelfs zacht uit, een hele verademing ten opzichte van mijn "oude" machine.
Ik zou deze zeker aanbevelen aan mijn familie en vrienden

Pluspunten

• zuinig
  • uitgebreid menu
  • stille machine
  • eenvoudige bedieninh
  • strak design

Minpunten

• geen