Onkyo TX-SR804E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR804E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FocusSTverslaafd 23-07-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR804E

2 weken geleden deze receiver gekocht in combinatie met de Onkyo DV-SP504E DVD/SACD speler. Had hiervoor een losse JVC 5.1 receiver en DVD-speler in combinatie met Sony Pascal 'melkpak' speakers en was daar eigenlijk best tevreden over, alleen stereo geluid was niet echt geweldig. Tevens een volledige nieuwe speakerset van het merk Tangent, de Clarity serie gekocht (aanrader!). Het resultaat is ronduit verbluffend. Beeld en geluidskwaliteit zijn zo verschrikkelijk veel beter, dit is het echte bioscoop geluid wat ik altijd heb gezocht. En niet eens zo duur want deze receiver is in de opruiming en de luidsprekers kun je rechstreeks bij de importeur in Maarssen met fikse korting kopen. Het stereo geluid wat deze receiver/DVD speler combinatie in pure audio mode produceerd is onbeschrijflijk gedetailleerd. Raak er maar niet over uitgesproken, zo mooi als dit klinkt. Nadelen zijn er ook: sommige cd's en dvd's die eerst best leuk klonken blijken nu ineens slecht. Het inregelen van de receiver met de bijgeleverde microfoon gaf een bedroevend resultaat en is af te raden. De menu structuur van de receiver is wat onoverzichtelijk en kost wat uurtjes studeren. Persoonlijk vind ik deze receiver om te zien niet zo mooi als bv. de (veel duurdere) Marantz 7001/8001 serie. Maar wat een beeld en geluid........ik hoop dat het nog lang blijft regenen!

Geert Barents 05-02-2007
Geschreven voor: Onkyo TX-SR804E

Zeer goede reciever deze Onkyo is een prima keuze. Het geluid voldoet aan al mijn eisen
Zowel hoog, midden als laag klinkt erg goed.
De aansluitmogelijkheden zijn meer dan voldoende aanwezig. Al met al: zeer het luisteren waard!! Deze reciever gaat weer een tijdje mee zoals ik dat van onkyo gewend ben! en ook aan het oog is gedacht.