Linksys WRT54G

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 182 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys WRT54G op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

RefleCs 16-06-2009
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Prima router. Helaas is dit model niet meer toereikend voor mijn glasvezel verbinding. De maximale throughput is maar 33Mbit en mijn verbinding is 50Mbit.

Het bereik is in deze tijd ook niet meer voldoende.

Om deze reden is deze jongen verbannen naar het museum en hangt zijn familielid de WRT160N nu in huis.

limataki12 22-02-2014

ik heb dus ook problemen met internetverbinding naar azolder toe, en vraag me af of ik inderdaad ook een anddere router moet nemen.erstaan 3 pc op te draaien en 1 tablet .kunt u mij daarin adviseren?

hgj 19-01-2009
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Ongeveer 1 jr geleden LinkSys Router model WRT54G gekocht. Alle (rand)apparatuur met kabels aangesloten; werkt prima. Onlangs een HP laptop model 6730S gekocht en draadloze communicatie op de Router ingeschakeld. Verbinding met de laptop is instabiel; soms wel en soms geen draadloos contact; verbinding leggen met de laptop gaat traag (duurt soms 5 tot 10 minuten en soms helemaal niet). Andere router gekocht (EMINENT Wireless Router) en geïnstalleerd. De draadloze verbinding verloopt nu als 'n tierelier!

Conclusie:
Linksys Wireless Router is niet geschikt voor draadloze communicatie met 'n HP laptop model 6730S!

Frank Ott 09-12-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Deze draadloze router heb ik al meer dan een jaar ingebruik, had altijd een draadloze verbinding op mijn computer
Nou heb ik als leek een hele domme fout gemaakt.
Na het inloggen op de router heb ik mijn naam veranderd, nou dat had ik beter niet kunnen doen.
De draadloze verbinding was weg en ik kreeg het niet voor elkaar om dat te herstellen. Met hulp van de helpdesk via het gratis telefoonnummer is de verbinding weer tot stand gebracht. Mijn complimenten gaan uit naar de service die zij verlenen.

fred1941 11-11-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Sinds een 2-tal maanden de Linksys WRT54G-EU in bezit; werkt uitstekend. Ook het configureren stuit niet op problemen. Zeker niet met de goede handleiding welke even verderop in deze review vermeld staat, geschreven door Mario. En mocht er nog iets niet helemaaal duidelijk zijn, dan is er nog de (gratis!)helpdesk bemand met vriendelijke en ter zake kundige personen. Alles bijelkaar, een prima keuze deze Linksys WRT54G-EU.

Richard Maas 18-09-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Dit is één van de beste en gemakkelijkst te instaleren Wireless-G Broadband Routers voor thuisgebruik die er bestaat ! Ik instaleer ze bij al mijn vrienden/kennissen/klanten. ze werken altijd direct ‘’wat je van andere merken niet kan zeggen’’ en geven nooit geen storing. Ik gebruik dit model al sedert hij uitkwam. Echt een product van Cisco Systems! En ook net zo betrouwbaar als zijn grote professionele broers van Cisco/Lynksys die overal ter wereld in de grootste netwerken hangen!

Maarten897 10-08-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Prima router, wel een paar keer geen verbinding meer gehad en opnieuw opstarten loste het probleem op. Nu al maanden dit probleem niet meer gehad, maar zeer betrouwbaar lijkt het dus niet. Installatie een makkie, maar wel even de stappen volgen. Bereik in het hele huis prima.

ajh1999 02-07-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Heb deze router al jare en werkt perfect. Is wel de v2 versie, met meer geheugen etc. Heb er dd-wrt of geflached met nog veel meer mogelijkheden. Werkt nu ook als webserver voor mijn eigen website.

sijmenjan 05-06-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Heb de router gekocht omdat oude sitecom het begaf. Erg langzame verbing, de oude sitecom van 11 mbps was véél sneller. De verbinding viel ook télkens weg, signaal erg slecht, terwijl de router nog geen meter van de computer af was, antennes op elkaar gericht, antennes van elkaar af, niets deed het!

Eric12 05-05-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Waardeloos apparaat. Na altijd US Robotics en belkin te hebben gebruikt, nu na het defect gaan van het oude apparaat door bliksem deze router gekocht. Heb deze nu 2 weken en hij gaat de prullenbak in. Verlist ongeveer 10x per dag de verbinding en weigert om internetverbinding te maken. Elke dag ben ik het helse ding opnieuw aan het instellen om het aan de praat te houden. Kost me elke dag een uur.

advies: niet kopen !!!

Denk nu niet dat ik een onervaren gebruiker ben, ik werk hier al jaren mee en leg ook netwerken aan voor andere mensen, wel altijd met US Robotics of Belkin, nooit een probleem.

Martin57 28-04-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

dit is net als alle linksys routers een prima top product en door alle kenners aangeraden, aangeschaft na t heen gaan van mijn trouwe BEFW11S4 :(

Wederom een topper van linksys

j.v 17-04-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

goed e router makelijk te instaleren en zeer gebruiksvriendelijk.
ontvangst is ook prima alle computers binnen 2 uur draaien via de router door een leek op routergebied gedaan met de handleiding er bij
prima aparaat dus
in combinatie met upc/chello

Delf 05-04-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

In het begin ook wel last gehad van onderstaande problemen. Ik heb een paar weken geleden de laatste firmware gedownload en ik moet zeggen hij draait nu perfect. Draadloos en bedraad geen enkel probleem meer. Overal in huis een goede verbinding.

Karin22 03-04-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Wat een waardeloos apparaat en wat een slechte service bij Linksys. Het eerste halfjaar werkte het goed, daarna viel de verbinding steeds weg. Met behulp van Linksys het apparaat weer aan de praat gekregen tot vorige week. Kon met de laptop bijna geen verbinding meer krijgen. Linksys gebeld en zij zouden kontakt opnemen. Na 1 week niets gehoord, toen een email gestuurd. Zij zouden binnen 24 kontakt opnemen.... niets gehoord. Inmiddels een andere router en alles loopt perfect. Zelfs de Wii heeft verbinding wat bij de routen van Linksys nog nooit was gelukt.

E J 24-03-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Dit is echt een waardeloos apparaat. Zoek eens op het internet wrt54g en je wordt overspoelt met problemen. Een mediaserver in het netwerk is een probleem. UPnP geeft problemen. Als een apparaat zich opnieuw aanmeld reset de de router zichzelf. Als je alleen je notebook wireless hebt dan is het apparaat voldoende.

SImonPZ 20-03-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Al twee van deze routers versleten. Beiden gaven het na ca. twee jaar op. Net na de fabrieksgarantie. Ik zal het product niet weer kopen. Wees gewaarschuwd.
Verder is het bereik matig. De mogelijkheden voor linux gebruikers is nogal beperkt.

NicoleD 18-03-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Erg slechte router!!! ik moet deze 3x per week van de stroom afhalen en weer inpluggen wil het internet weer werken! Ik krijg geregeld de melding: Een van de netwerkkabels is niet aangesloten/ of er is geen of beperkte verbinding.
Ik weet niet waar dit aan ligt, maar ik weet wel dat dit zeer irritant is!

Rookie66 17-03-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Ik heb versie 1.1 van de wrt54g draaien sinds 2003. Altijd goed bereik, altijd connectie, goede verbindingssnelheid. Bij deze versie was de gebruiksaanwijzing nog niet zo goed en was ik 3 dagen bezig voordat ik 'm, met behulp van informatie vh internet, aan de praat kreeg. Ooit een keer de firmware ge-update, daarna niet meer want draaide toch superstabiel. Was nog altijd zeer tevreden over dit product, maar heb nu een nieuw modem-router van mijn internetprovider gekregen dus staat nu in de kast te verstoffen. Mijn oude modem uit het stenen tijdperk kon niet goed overweg met IP-telefonie, lag dus niet aan de router.

canopus 17-03-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

langetijd ook problemen gehad met de wrt54g v5 en het wegvallen van het internet, nu de laatste amerikaanse software van linksys v1.02.5 build 002, Jan. 9, 2008 erin geschoten. Daarna geen problemen meer gehad, heb er zelf 3 draadlozen en een vaste computer aanhangen. Dit alles in combinatie met Casema. Het probleem zat in het repeaten van het IP-adres, casema deelt zijn ip,s DHCP uit, dwz. het is steeds hetzelfde adres, maar de linksys router moet dit wel steeds updaten. Het lijkt erop dat met deze versie dit probleem is verholpen.

pramakers 14-03-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

heb de WRT54G Eu versie 7.0 deze week aangeschaft. Installeren kost even tijd, maar is wel duidelijk, ondanks de engelse handleiding. Tot nu toe werkt ie perfect en snel. Ook de beveiliging is goed.

gery537 07-03-2008
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Deze Router 2,5 mnd gebruikt. Dit in combinatie met Casema internet. Regelmatig soms meerdere keren per dag moest deze opnieuw gereset worden.
Ik hebcontact op genomen met mijn leverancier. Deze wist sinds kort van het conflict van linksys en Casema. Ik kreeg van deze zaak een Netgear router mee en kreeg nog een paar euro terug ook. Fantastisch wat een service!!. Over de Netgear router ben ik tot nu toe erg tevreden.
Deze review is dus gebaseerd op het gebruik in combinatie met Casema

J.Haanstra 28-12-2007
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Heb slechte ervaring met dit product. Heb al meer dan een jaar ellende met de router wrt54g v5.1. moest hem ook ieder keer uit en weer aanzetten om verbinding te krijgen. Hij heeft het uitendelijk begeven en raadt aan om geen linksys te kopen.mij was altijd gezegd dat linksys de beste was. maar surf nu mee op een belkin van iemand uit de buurt . deze werkt perfect en is nog geen één keer weg/uitgevallen.

Robert81 10-12-2007
Geschreven voor: Linksys WRT54G

In één woord: Waardeloos! In het begin werkte de router probleemloos, maar sinds een tijd is het constant afwachten of de internetverbinding het goed doet en zo niet stekker eruit, wachten, stekker erin. Dit eventueel nog een aantal keren herhalen om de verbinding te blijven gebruiken.
Ik heb 1 pc bedraad aangesloten en een laptop + Wii draadloos. Ik dacht eerst dat het aan de pc lag, maar het ligt gewoon puur aan de router.
Kort gezegd gaat deze binnenkort de prullenbak in en komt er een nieuwe, en GEEN Linksys!

celticfreak 04-12-2007
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Dit apparaat draait nu alweer een half jaar zonder problemen(ik heb hem wel door iemand laten aansluiten en installeren die er verstand van heeft).

Het is moeilijk om een cijfer voor betrouwbaarheid te geven maar tot nu toe een dikke 10.

Marijn100 12-11-2007

Heb deze router al sinds 2003 doet het nog altijd goed
DS, Laptop PC 2× het werkt allemaal. :)

Pieter1980 03-11-2007
Geschreven voor: Linksys WRT54G

Goeie router. Ik ben zelf niet zo'n ster met computers, en had dan ook moeite met de installatie. Na een paar uur rommelen nog niet gelukt. Heb toen gebeld met de helpdesk, en die konden me uitstekend helpen. De router werkte direct, en heb overal in huis een uitstekend bereik. Petje af voor de helpdesk.