Sitecom WL-173

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom WL-173 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

rethorst 18-10-2009
Geschreven voor: Sitecom WL-173

heb deze router al een tijdje. In het begin had ik maar de huis-pc op aangesloten. Viel af en toe uit, maar was nog acceptabel. Vervolgens een laptop aangeschaft, en toen begonnen de problemen. Tot overmaat van ramp ook een laptop voor mijn dochter gekocht en toen was het hek van de dam met deze router.Wat een ellende!!
Valt continu weg, laptops moeten meerdere malen IP-adressen ophalen. Heb van alles al geprobeerd, maar niets werkt. In de eerste instantie dacht ik dat de kaart in mijn laptop stuk was, maar bij nader onderzoek op verschillende sites ben ik eidelijk (TE LAAT) achter dat het aan deze sitecom WL-173 ligt. Advies: NIET KOPEN !!!

Feike63 31-07-2009
Geschreven voor: Sitecom WL-173

De installatie verliep eigenlijk zonder problemen, doordat een boel instellingen van de provider zijn voorgeinstalleerd. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing is niet echt duidelijk, maar als je even je best doet lukt het prima. In het begin was het draadloos internet niet helemaal top, maar nu het kastje niet meer verstopt zit, maar vrij staat is het draadloosbereik bijna verdubbeld en kan ik nu overal (rond huis) probleemloos draadloos internetten.

Edwin22 01-05-2009
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Ik heb deze router nu anderhalf jaar in bezit, en moet deze nu om de twee dagen opnieuw opstarten. Toen ik alleen nog een desktop op de router had aangesloten, ging het nog goed. Maar nu ik ook met mijn laptop en I-phone op het netwerk zit loopt hij continue vast. Het bereik is verder prima en ook de installatie met beveiliging is goed te doen. Omdat ik nu op kieskeurig naar een andere router kijk wilde ik toch even mijn ervaringen met jullie delen!

Mvgr, Edwin

Leonine 10-02-2009
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Ik heb deze router nu een jaar, prima ding.
Nooit moeite mee gehad.
Zeker een aanrader.

Bas1972 25-11-2008
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Wat een rotding!! Regelmatig kun je internet niet op omdat er iets is met de beveiliging of dat je laptop simpelweg niet eens kan inloggen. Alleen zonder de beveiliging doet hij het normaal. En geloof me de instructies zijn niet duidelijk! Gewoon ander merk kopen, bespaart je een hoop ellende. Onderstaande comments zijn heel herkenbaar.

John65 01-02-2008
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Gewoon een goed apparaat.
Ik heb de quick installatie aangehouden en daarna met behulp van de bijgeleverde cdrom de beveiliging ingesteld.
Werkelijk waar een kind kan de was doen.

J.Stam 28-12-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Half October gekocht geinstaleert door een kennis die er meer vanaf wist dan ik ,moet zeggen werkt uistekent,
twee etages lager deed hij het nog prima woning beton,het oranje lampje knippert bij mij ook constant

JJR 18-12-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Ik heb dat apparaat nu een paar maanden tot een jaar in huis staan en ik ondervind weinig problemen. Heb er 2 pc's, een xbox en een PSP aan hangen en dat gaat meestal goed. Een enkel keer ff resetten (eens per maand). Installatie was ff behelpen in het begin (noob).

gerard1975 16-11-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Installatie was in de eerste instantie een beetje lastig.
De gebruiksaanwijzing was voor mij niet echt heel duidelijk. Met een beetje hulp van iemand die er meer van afwist was die binnen 10 min. te installeren en te beveiligen. Geweldig ding! de snelheid is erg goed en ook de ontvangst is zeer goed. Ik zou alleen sitecom adviseren om de gebruiksaanwijzing voor ons leken een beetje aan te passen. De meeste mensen instaleren zo'n ding niet elk jaar. Zeer tevreden

Rene77 03-09-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Heb de router al een tijdje in gebruik. De installatie geen niet geheel vlekkeloos, maar dit had vermoedelijk meer te maken met mijn eigen onervarenheid m.b.t. het bouwen van netwerken. Hij functioneert prima met WEP- en met WPA-beveiliging. Ook maak ik gebruik van MAC-filtering en dat gaat ook prima. Het bereik is netjes, want hij staat bij mijn buurvrouw en het signaal gaat door 3 muren heen en toch blijft de verbinding behoorlijk stabiel. Al met al ben ik een tevreden gebruiker.

Arie van Swielen 15-08-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Eenvoudig te installeren, bereik conform elk ander standaard 802.11G product dat ik geizen heb
throughput snel!

tomkonings 09-08-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

in tegenstelling tot meerdere recensies ben ik wel tevreden. Gisteren gekocht en geinstalleerd in de meterkast met de Quick install guide. bereik is goed.
Wat ik alleen niet begrijpdat ze in de installatie het hebben over dat ik mijn MAC moet klonen, dit is voor mij niet iets waar ik wat mee kan. Uiteindelijk bleek dat je alleen iets moest aanvinken.
Genoemde problemen met stekkers herken ik ook niet.

sylmar 03-07-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Als een netwerk noob was ik wat terughoudend om een draadloos netwerk te installeren, mede door alle forums gelezen te hebben. Deze router gekocht om de simpele reden: geld.
Ik heb een multiboot systeem, XP en VIsta, en scarlet als aanbieder.
Het duurde onder XP ongeveer een 3 kwartier puzzellen( eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik gedaan heb lmao) en onder Vista 2 minuten!
WEP key ingesteld alles werkt, kan alleen nog niet bepalen wat het bereik is.
Al met al 100%

Dave1977 17-05-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Om via websites het zoveelste probleem met de 54g Router proberen op te lossen kwam ik op deze site. Wat veel slechte ervaringen, deze deel ik volledig!! Wegens tegenvallende prestaties van de wireless sitecom wl-114 router overgestapt op de wl-173, iets wat ik nooit had moeten doen.
De verbinding met de UTP kabel verbonden pc is redelijk stabiel, de verbinding met mijn wireless mediacenter en laptop is beroerd! Minimaal 10x per dag valt de verbinding even weg met een WEP encryptie terwijl de afstand tot de router nog geen 5meter bedraagt. Bij een WPA encryptie om het kwartier, érg leuk als je een chat client gebruikt!!
Inmiddels aan het stoeien met de virtual server en remote access, iets wat niet werkt ondanks alles conform de manual ingesteld.
Waardeloos!!

fireman893 05-05-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

een onding heb bijna geen bereik en de voedingsadaptor ligt er telekens uit maar als ie dedraad is doet ie het prima dus mijn tip koop geen draadloze producten van sitecom!!!

Moes 12-04-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Inmiddels de 4e sitecom router in 3/4 jaar. Tot nu toe zijn ze allemaal binnen een paar maanden overleden. Gisteren de 54g turbo gekocht, hij kan vandaag weer terug. De adaptor-aansluiting in het apparaat is veel te gevoelig. Een tikje en hij staat uit. Ook het instellen van een key was vrij hopeloos. Jammer, het apparaat werkt verder prima.

Fruitvlieg 12-03-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Ik raad de mensen aan dit onding niet te kopen. Ik heb er diverse problemen mee zoals:

- Regelmatig (dagelijks) hebben laptops in het netwerk last dat zij geen ip adres van de router krijgen. De ene wel en de ander dan weer opeens niet en dit gaat dan zo heen en weer. Pas als de router opnieuw aangezet wordt geeft deze weer een ip adres.

- Een ander dramatisch probleem is het bereik. Toen ik het apparaatje kocht stond erbij; 60 meter bereik! Je raadt 't al... bij ons geeft het ding een bereik tot 4 meter(!). Hierna krijg ik alleen nog ongeveer 10 wifi netwerken van mijn buren te zien(!).

Tja, deze problemen heb ik uiteraard onder aandacht van Sitecom gebracht echter na 1 reactie met een 'advies' zonder succes, heb ik daarna geen reacties meer verkregen op mijn verder verzonden berichten. .. En ik was er nog zo vriendelijk in!

Erg zonde, ook vooral dat ik er vertrouwen in had was mijn garantieperiode van 14 dagen verlopen en zit ik dus met de gebakken peren... zelfs daar zou ik meer aan gehad hebben!

Advies: Bagger apparaat en bagger service... Redt jezelf en koop dus GEEN SITECOM.

Zack 09-03-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

bij mij werkt deze ook perfect, de installatie was super simpel en hij deed het dan ook meteen, ook de encryptie doet het goed en was ook makkelijk om te doen.
ik begrijp ook niet waarom het bij veel mensen niet werkt.. je moet gewoon de quik-installatie gebruiken, meer niet, kabeltjes derin en klaar.
de sitecom werkt met de casema motorola, gaat super makkelijk!!

McB 01-03-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Snap niet zo veel van de problemen hieronder beschreven. Ik heb hem nu een paar weken in bezit, kon het vrij snel instaleren en encryptiie aanzetten. Gebruik het vooral om met mijn pda te kunnen surfen ipv de pc te moeten aanzetten - werkt perfect.

Stephan Verrips 23-02-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Nou.... vandaag de router gekregen. Hij doet het al een aantal uren. Alles werkt. Ik snap niet wat er moeilijk aan is, tenzij je niks van netwerken weet. Ik heb hem gekocht voor QOS, want ik had al een sitecom router. Leuk dat het onder linux draait de WL-173 router !

Frederik 22-02-2007
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Wat een waardeloos ding. Het begint al bij die onmogelijke handleiding waar voor iemand die er geen verstand van heeft het welhaast onmogelijk is dit ding aan de praat te krijgen (na de tip op deze site dat je die installatie cd NIET moest gebruiken ging het beter). Verder wel 10 verschillende problemen gehad, inmiddels geruild voor een BelkinG54 en dat is echt een verademing!!

nerd2345_ 24-12-2006
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Na ellendige ervaringen met de 54G, is het nu de beurt aan de 54G turbo.

Deze is minstens net zo ellendig als de 54G, begint al bij de
adapteraansluiting die zo gevoelig is dat als je hem maar lichtjes aantikt valt
het apparaat uit. Dan heb je hem nog niet ingesteld want dat is i.cm. kabel een
regelrechte ramp. Stond al op het punt om het ding uit het raam te pleuren. Wat
een waardeloze kwaliteit die nieuwste generatie sitecom routers. Dan hebben ze
bij sitecom nog de hummor om tien jaar garantie op die troep te geven.Doe mij
maar linksys een verademing vergeleken bij die sitecom troep.

Jakob Andringa 13-12-2006

Erg happy mee. Goed bereik, zelfs op 10% van het vermogen heb ik nog op de
eerste verdieping (beton) nog prima ontvangst. Verder zijn er veel instel
mogelijkheden.
Hij staat inmiddels 3 weken continu aan en ik heb nog 0 keer een probleem met
een connectie gehad. Hij zit aangesloten op Chello power, waarbij een PC via
UTP en de andere draadloos. Bij beide heeft hij een stabiele snelle verbinding.

Installatie heb ik zonder de CD gedaan, gewoon via IE dus.
Ik heb wel meteen de firmware geupdate.

DaViper 07-12-2006
Geschreven voor: Sitecom WL-173

zeer tevreden. installatie was snel geregeld. ik schrijf deze revieuw nu met
mijn smartphone vanaf de bank, dus wifi werkt ook goed!

Age Boschma 26-11-2006
Geschreven voor: Sitecom WL-173

Het was voor mij ook even prutsen om deze router met @home te verbinden, maar
gelukkig vond ik de oplossing door de tip van de persoon hierboven ;) Thanks
daar nog voor!

Verder gaat de router nu als een speer. Het is trouwens een van de routers die
er gewoon normaal uitziet, ik hoef niet zo'n Linksys bombarie ding in mijn
woonkamer.