Belkin N Wireless Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Belkin N Wireless Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

LOverd 30-09-2010
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Deze router heb ik enige tijd in gebruik. Helaas werd het verbindingsprobleem, wat al enkele keren is genoemd, steeds erger.

Alle firmware, zowel de meest recente als oudere versies, heb ik uitgeprobeerd, echter zonder resultaat.

Ik heb uiteindelijk, meerdere malen, contact gezocht met Belkin, via hun online chatsupport, en diverse door hen aangedragen oplossingen geprobeerd, maar zonder resultaat. Uiteindelijk hebben ze mij aangeboden om een nieuwe toe te sturen.

Daar ze dit model niet meer op voorraad hadden (of niet meer leveren), boden ze mij aan om de belkin surf+ te krijgen Dit is de nieuwste in de N-serie. Ik ben nog in afwachting van het product en zal dan laten weten of deze beter werkt.

Jammer dat deze router zoveel problemen geeft. Daarentegen is de service van Belkin zeer goed.

Ropperdepop 20-08-2010
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Router verliest steeds zijn verbinding, ik moet hem meerdere malen per dag resetten. Dacht in het begin dat het aan Vista lag, maar de Mac heeft hetzelfde probleem. Een Lan aansluiting maken vanaf de Belkin geeft hetzelfde resultaat

Firmware updates halen niets uit. Ik sluit me aan bij de andere recenties: Ziggo en deze Belkin gaan NIET samen.

Ik heb inmiddels een D-Link DIR 655 gekocht, had ik eerder moeten doen....

Als de Belkin het wel doet is de verbinding goed. Hij staat in de meterkast en geeft zelfs op zolder door 2 betonnen plafonds nog vol bereik

MLTheunissen 16-12-2009
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Ik heb deze router ongeveer een jaar geleden gekocht en was er in het begin ook erg tevreden over (zie mijn review van een jaar geleden). Maar na een jaar tijd is deze mening drastisch verandert. Mijn internet provider is Ziggo en daar kan deze router dus niet goed mee overweg. Soms moest ik de router meerdere malen per dag resetten omdat de verbinding spontaan wegviel en ook niet meer automatisch herstelde. Dat ging me op een gegeven moment zo irriteren (omdat het zo vaak gebeurde) dat ik ging zoeken naar een nieuwe firmware. Deze firmware had ik ook gevonden op de Belkin site maar na het installeren van deze firmware ontstonden er meer problemen.

Zo kon ik met mijn LG BD390 Blu-ray/Media speler opeens geen verbinding meer maken (zowel via de vaste verbinding als de draadloze verbinding). Voordat ik de nieuwe firmware installeerde werkte dat nog gewoon maar daarna niet meer ? Ook het regelmatig resetten van de router bleef aanwezig. Na een week heb ik toen maar besloten om deze router van de hand te doen en te vervangen door een Linksys WRT320N router. Ik moet zeggen dat was een verademing want na het aansluiten van deze router werkte de LG BD390 Blu-ray/Media speler gewoon weer en mijn verbinding is tot nu toe zeer stabiel (ik heb hem nog niet hoeven te resetten).

Voor mij betekent het in ieder geval nooit meer een Belkin want op het punt van Betrouwbaarheid moet ik hem een zware onvoldoende geven.

p2d2 04-08-2009

Ontzettend fijne modem/router.

Tijdje geleden gekocht en uurtje later het internet werkend gekregen.

Vooral de lampjes voorop de router zijn ontzettend makkelijk te begrijpen en geven een goede indicatie.

Ik ben zeer A-technisch maar deze router aansluiten was een fluitje van een cent!

goek 31-05-2009
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Ik heb zo'n 3 maanden met plezier gebruik gemaakt van deze router. Aansluiten was idd een fluitje van een cent.

Echter, wij zijn onlangs verhuist en nu kon dat ding geen verbinding maken met de modem van ons nieuwe inet abonnement. Internetten zonder de router ertussen ging prima, maar als ik de router op de modem aansloot gebeurde er helemaal niets.

Ik ben dagen aan het rotzooien geweest, maar uiteindelijk bleken de LAN poorten het gewoon niet te doen. Als ik een kabeltje trok tussen router en laptop merkte de laptop niet eens dat er een kabel in zat. Gestest met 2 kabels, 2 laptops en op alle 4 de LAN poorten, alles ettelijke malen gereste, het haalde nix uit. Ik vermoed dat de WAN poort het ook niet doet en dat de router daarom geen verbinding kreeg met de modem.

Deze gaat dus alsnog terug!

Sheeva 26-05-2009

@djjef
Allereerst de stekker eruit trekken lijkt me dan kan niemand er meer gebruik van maken, en daarna op het reset knopje drukken ;)
Dan kan je hem opnieuw installeren.

peetje66 23-05-2009
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Het is qua installatie een eitje
Maar koop deze router niet als je ziggo kabelinternet met een surfboard motorola modem hebt.
Ik krijg 'm niet optimaal werkend ,en met mij nog vele andere ,blijkt wel uit de vele problemen die op verschillende forums te vinden zijn.
Ik heb echt alles al geprobeerd,en er zijn ook verscheidene deskundigen bij geweest.Niet kopen dus als je van bovengenoemde combinatie gebruik maakt.

Polar Monk 07-01-2009
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Wat een goed product, deze router. Mijn SpeedTouch 546 even in bridged mode zetten, kabeltje eraan, setup ceedeetje draaien en klaar is kees! Goede (WPA2) beveiligingsmogelijkheden en een uitstekend bereik. Topproduct tegen een topprijs!

Le Compte 08-11-2008
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Heb 2 nieuwe Sitecom WL183 routers direct terug moeten brengen omdat ze absoluut niet te vinden waren door meerdere laptops.
Deze router (heb het type zonder modem) is een verademing. Installatie met de CD is echt kinderwerk. Wachtwoordsleutel verzinnen en invoeren, laptop laten inloggen met wachtwoordsleutel en surfen maar. De bijgeleverde N-dongel werkt prima. Zelfs zonder dongel door het gehele (nieuwbouw)huis perfecte ontvangst. Zeer aan te bevelen router en levenslange! garantie.

arjan11 26-07-2008
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Na de router succesvol geïnstalleerd te hebben viel de internet verbinding na ongeveer 1 minuut steeds weg.
Heb de klantenservice van Belkin gebeld. Het bleek dat deze routers geüpdate moesten worden als je een Casema/On line abonnement hebt. Samen met de klantenservice de update geïnstalleerd en gelijk de beveiliging op de router ingesteld. Na een half uurtje was alles geregeld. Goede snelle verbinding op de 2de etage van nieuwbouw woning.

GeleBadeend 14-07-2008
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Prima router! Ik heb geen verstand van dit soort dingen, maar deze router is echt plug and play. Volg de kinderlijk eenvoudige gebruiksaanwijzing op en binnen een paar minuten heb je draadloos internet! Daarna nog even met het CD-tje de boel beveiligen en klaar is Kees! Helemaal super voor mensen die geen verstand hebben van dit soort dingen en dus een snel in te stellen router zoeken.

WB 11-07-2008
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

De Belkin router werkt perfect. na wat problemen na de firmware is het met behulp van de Helpdesk van Belkin (via de mail) perfect opgelost.

Bij een probleem met de motorola van casema,
de dhcp op de motorola uitzetten, waarschijnlijk staat
deze ook aan op de router.

Verder de firmware instaleren en de volgende handelingen;

-Haal de stroom van de router.
-Druk de reset knop in en blijf deze ingedrukt houden.
-Sluit de stroom weer aan op de router en blijf de reset knop voor 20 seconden ingedrukt houden.
-Wacht 1 minuut en haal de stroom voor 5 seconden van de router en wacht 1 minuut.

Controleer of u hierna of u via een netwerk kabel op de webinterface van de router kan komen. (Bron Belkin Helpdesk)

Misschien hebben amdere hier iets aan.

ton83411 04-07-2008
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Nav positieve recenties deze site, deze router aangeschaft. Wat een deceptie.

Op laptop met Vista gooit hij de verbinding in korte tijd (minuut of minder) eruit.
Op laptop met XP wel verbinding maar valt toch nog wel eens uit.
Op desktop met XP überhaupt geen contact, dit terwijl er een (nota bene) Belkin draadloze ontvanger tussen zit........

Snelheid valt tegen en zeer variabel. Via de kabel de dubbele snelheid en geen problemen.

De helpdesk van Belkin heeft slechts één keer per mail gereageerd met een aantal tegenvragen. Daarna radiostilte. Bon, deze router gaat terug en ik hoop dat Belkin iets doet mbt klantgerichtheid.

edwindeV 16-06-2008
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Instaleren is een feest: kabelsaansluiting volledig te overvloede nog eens A B C gemerkt overeenkomsig met de stap in de aansluithandleiding (1 kantje a4 !!)

Dan de CD erin en plug and play! onbeveiligd wireless is in de lucht.

web based tool voor de rest van de instellingen (beveiliging) mijn eerste keer: in 5 minuten zat dat er ook op.

Ik had een probleem met de pc wired naar de modem van Allied data copperjet 1616: Geen auto DHCP en DNS alles met de hand in moeten stellen. De belkin router had neregns last van!

marcel49 14-06-2008
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Mijn routertje was kapot dus werd tijd voor een nieuwe. Even de consumententest gelezen en belkin kwam er als beste uit. Hop naar de winkel en deze router gekocht.Ik heb de installatie twee dagen voor me uitgeschoven gezien de nare ervaringen uit het verleden bij het installeren van een router.Dus met zwetende handen en klotsende oksels beetje vroeg op de dag (ik dacht dan heb ik de hele dag nog) maar aan het karwei begonnen.
Spulletje aangesloten cd in de gleuf provider kiezen vier keer op enter gedrukt en klaar was kees.
Kan nu ook met de laptop op flinke afstand met een prima ontvangst internetten.Als iemand in mijn omgeving nu om hulp vraagt bij de keuze en installatie van een router hoef ik geen smoezen meer te verzinnen en kan gewoon ja hoor zeggen en vervolgens een beetje de deskundige uit gaan hangen :-)) Maar dan wel met deze router.Enige nadeel van deze router vind ik nog dat je hem zelf uit moet pakken en aansluiten maar dat wordt in de toekomst misschien ook wel beter.

Groet Marcel

Jong 06-06-2008
Geschreven voor: Belkin N Wireless Router

Ideaal voor mensen die totaal geen verstand hebben van ICT. Installatie binnen een paar minuten geregeld. Via de installatiesoftware van Belkin wordt je op een gemakkelijke wijze in het Nederlands door het installatie programma geleid.

Persoonlijk gebruik ik de wireless voor mijn laptop. De verbinding is perfect en probleemloos door het hele huis. Gaat gemakkelijk door diverse muren heen. Het design is tevens netjes.