Philips HS8060/25

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HS8060/25 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Leo Beta 23-09-2010
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Ben al Coolskin gebruiker vanaf het eerste type ( blauw/gele met maar 2 koppen) Ben zeer tevreden over de scheerresultaten, maar vind wel dat sinds de vernieuwde uitvoeringen enkele jaren geleden op de markt kwamen de kwaliteit van de scheerkoppen achteruit is gegaan. Moet nu vaak al na een maand of 10 de koppen vervangen (er breken dan tandjes uit het scheerblad en de kop loopt dan vast) met 45.- euro per setje koppen is dat een dure grap. TIP: meestal is maar 1 van de 3 koppen defect. Gooi dus niet alles weg maar bewaar de 2 nog goed draaiende koppen als reserve. Deze kun je dan inzetten als er na een aantal maanden scheren weer een kop vastloopt en zo hoef je dan niet meteen weer een hele nieuwe set met drie koppen te kopen. TIP 2: Ik gebruik nooit de speciale emulsie. Al vele jaren zeep ik me gewoon in met de scheerkwast en scheer me dan met m'n coolskin.
Gewoon je apparaat even dopen in warm water en scheren maar. Dit geeft echt een super glad resultaat en de kosten van een bakje scheercreme zijn echt veel en veel minder dan de kosten voor de speciale Nivea emulsie. Heb nog nooit problemen gehad door deze manier van scheren, dus kennelijk kan het apparaat hier goed tegen. Wel logisch dat Philips dit niet adviseert. Probeer het maar eens en je zult verstelt staan van het resultaat.

tarquesh 20-04-2010
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Een prima scheerapparaat, waarmee ik me het liefst droog scheer omdat ik dat gemakkelijker vindt. Na het scheren even afspoelen onder de kraan en schoon is het apparaat.
De aanschaf is gebaseerd op een eerdere Coolskin die mij dik 4 jaar prima beviel en na ouderdom ik de hs8060 heb gekocht.

Bij de Coolskin hs8060 zit een mooie oplader + een kleine oplader en een soort opklik tondeuse. Een trendy etui zit er ook bij.

Nu moet ik nog een nieuw flesje Nivea zien te vinden als ik mij nat wil scheren.

De accu is wel sneller leeg dan toen mijn oude Coolskin in de begin periode, maar de scheertijd rijkt voldoende. Na 4 ochtenden is de Coolskin ongeveer leeg.

Scheermesjes, Gilette, en Wilkinson's heb ik afgeschaft.

Ik heb geen last van huid irritaties. Wel kan het zijn als je daar last van heb, eerst je huid aan het apparaat moet wennen. In ieder geval scheer ik mijn gezicht niet meer open dankzij Philips!
Al ik met andere Philips producten zwaar mijn twijfels heb, is dit Philips product honderd procent goed. Zo ook ik een review heb geschreven op kieskeurig over een stofzuiger waar ik ontevreden over ben.

Peter57 22-10-2009
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Ik scheerde mij altijd met een mesje omdat ik met een apparaat huidirritatie kreeg. Ik kocht deze voor de vakantie en heb hem nu ong. een half jaar. Ik gebruik deze nu ong. 1 a 2 keer per week en kan niet anders zeggen dan: erg goed! Doe ik het 4 dagen achter elkaar dan krijg ik weer lichte huidirritatie. Gewoon kopen.

Binnetie 16-02-2009
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Ik heb dit apparaat nu 2 maand in bezit. Heb uiteindelijk voor deze gekozen omdat ik er goede verhalen over hoorde en omdat Philips 40 euro teruggaf.

Het scheren gaat perfect, ik moet wel zeggen dat ik altijd met een mesje scheerde. Met een mesje is het gewoon gladder. Maar ik heb nog geen scheerappaat meegemaakt die zo dicht bij het scheren met een mesje kwam.

Ik heb nu net 1 busje van die niveaulotion op, ik doe er dus 2 maand mee (ik scheer mij om de dag). Het laden gaat prima, je kan lang met een batterij doen. Ik heb hem in elk geval nog niet leeggehad, omdat eerder het reservoirtje met niveaslotion na 3 scheerbeurten leeg is. En ik hem daarom eerder op de refill and chargestation plaats. Een nieuw busje met niveaulotion plaatsen gaat prima.

Ik heb geen last van rode vlekjes, wat ik met scheren met een mesje wel eens had.

Uni 22-11-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Heb eigenlijk altijd met een scheerapparaat geschoren. Wel eens met een mesje geprobeerd maar dat was of erg oncomfortabel tijdens het scheren of erg irriterend na het scheren, geen succes dus.
Maar ook een scheerapparaat laat bij mij een branderig gevoel achter dus ik wilde het beste van twee werelden wel eens proberen.
Zowel tijdens als na het scheren nauwelijks last van irritatie als ik voldoende emulsie gebruik. Moet wel zeggen dat ik veel meer gebruik dan Philips opgeeft, ongeveer 1 flesje per maand. Dat vind ik wel een tegenvaller.
Heb de scheerkop nog niet vervangen, maar heb wel het idee dat het eraan zit te komen.
Al met al ben ik tevreden ondanks dat het een duur apparaat is die ook duur in het gebruik is t.o.v. droogscheren. Uiteindelijk geeft scheren met een mesje het beste resultaat, maar dat is helaas niet voor mijn huid weggelegd.

Girov 28-06-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Zeer net apparaat. Ik had een hele oude philips in bezit (die was 6 jaar oud) maar werkte voor geen meter meer. Daarna overgestapt naar Gillette Fusion spul. Dit werkte wel, maar duurde lang en zo kort afscheren wekt irritatie op bij mij.
Daarom deze aangeschaft en ben zeer tevreden over het product. Het apparaat ligt lekker in de hand, is degelijk en ziet er mooi uit.
De emulsie van niveau werkt zeer goed. Droogscheren gaat vrij slecht vind ik, omdat je wellicht de emulsie gewend bent. Het glijdt echt over je huid heen, terwijl ik echt een zware baardgroei heb. De emulsie moet ik dus echt gebruiken anders krijg merk je dat hij echt trekt aan de haartjes omdat ik de zware baardgroei heb. Met de emulsie werkt ie top, soms die ik hem ff onder de kraan houden voor wat water erbij. Dit werkt zeer goed.
Hij scheert echt glad vind ik, helemaal geen problemen mee en je komt makkelijk in de moeilijke hoekjes met dit systeem. Ik ben dan ook zeer tevreden over de aanschaf. Het kost wat centen, maar het is het scheergemak absoluut waard. Het scheert zeer fijn en de prijs vind ik meevallen. (gilette fusion mesjes zijn zeer prijzig)

Al met al een zeer goed apparaat. Even kort wat erbij zit:
Scheerapparaat
Beschermingdeskseltje voor de scheerkoppen
Nivea emulsie wordt bijgeleverd.
Dock-in station voor opladen en bijvullen van emulsie (gebeurd beide automatisch)
Trimmer voor de bakkebaarden
Borsteltje voor schoonmaken scheerkoppen
Reisetui om hem mee op vakantie te nemen
Apart dock-in station om hem op te laden.

Het is dus NIET mogelijk om op netstroom te scheren. Je zult altijd de accu moeten gebruiken. Echter scheert dit zeer goed en is ruim voldoende om een zware baardgroei te scheren. Echter wel aanbevolen om niet te lang te wachten met scheren als je een zware baardgroei hebt omdat het dan gaat trekken. Dit is bijna overal mee vind ik.

Pollo 20-06-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Dit is verreweg het meest comfortabele scheerapparaat dat ik ooit heb gehad. Nu is iedere ervaring met een scheerapparaat afhankelijk van je huid, je gewoonten en je persoonlijke voorkeuren, en dat verklaart de enorme verschillen in beoordeling. Na veel mesjes, Brauns en enkele Philipsen is dit echter mijn scheerapparaat. Ik gebruik vijf doseringen per scheerbeurt en doe vijf scheerbeurten met een vol patroon. Het scheerresultaat doet niet onder voor de laatste mesjes die ik heb gebruikt, maar mijn huid wordt wel veel meer ontzien. De koppen stellen je instaat om je bovenlip echt tot in de neusgaten uit te scheren en liggen heel vlak op de huid. Jammer alleen dat de emulsie zo'n goedkope rotgeur heeft (ook persoonlijk). maar dat is te verhelpen met een plens water achteraf en wat neutrale gezichtscrême als afsluiting. Ik geef een 10 voor degelijkheid omdat-ie toen ik hem net had, wel 2 keer door de houder gelanceerd werd inplaats van vastgehouden, met als gevolg dat-ie op de stenen vloer van mijn badkamer kletterde en alle losse onderdelen er af vlogen. Beide keren liep hij na in elkaar klikken weer alsof er niets gebeurd was.

Magicvince 06-06-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Apparaat sinds november in bezit. Moet nu al nieuwe scheerkoppen aanschaffen, kosten 45 euro. Klacht ingediend bij Philips maar reactie was dat het waarschijnlijk aan zware baardgroei ligt (advies van Philips is iedere 2 jaar scheerkoppen te vervangen). Hiervoor al meerdere scheerapparaten gehad zonder dit probleem, maar konden niets voor me doen, terugstuuractie is voorbij die duurt slechts 2 maanden was het antwoord. Erg teleurgesteld in extra kosten en vooral de service van Philips. Nu genoodzaakt om extra kosten te maken om apparaat niet nutteloos in kast te laten liggen naar half jaar.

kliederaar 28-04-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Onlangs begaf mijn tweede Cool Skin het. Dus kocht ik een 8060 omdat Philips geen ander model meer levert met redelijke accucapaciteit. Maar door het ontbreken van een opvangbak werd het een kliederboel bij mijn scheerspiegel. Want het door Philips gepropageerde scheren onder de douche vind ik verspilling van energie en water. Verder gaf de nu elektrische dosering veel te veel gel. Gelukkig kon ik na veel gezoek nog het vorige model op de kop tikken. Wel dikker, zwaarder en smaller, maar met opvangbak, handpomp, afzonderlijk verwisselbare koppen, kortere oplaadtijd en langere scheertijd. Jammer dat ze die niet meer maken. De 8060 heb ik teruggestuurd in het kader van de geld terug actie.

Zwerver100 10-04-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

scheert niet echt beter dan de oude philips. Mijn grootste klacht is dat bij langer gebruik een smerige stank vrijkomt. Wellicht zijn dit huidbacterieën in combinatie met de emulsie. Ik heb Philips gevraagd hoe ik dat kan oplossen. Goed afspoelen! Ja, dat doe ik natuurlijk, heb zelfs een keer chloor gebruikt om die vieze lucht weg te krijgen???
Nu gebruik ik de emulsie niet meer en dus alleen droogscheren maar dan zit alles onder de haartjes!

mikoking 18-03-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Gekocht op 1 november 2007. Vanaf jonge leeftijd altijd Braun gebruikt; Door mooie marketing campagne van Philips, en het design van het apparaat, toch overstag gegaan en gekocht. Ik weet dat het gezicht altijd even moet wennen aan een nieuwe scheermethode en heb het product dus echt een kans gegeven. Tot een paar weken geleden; ik was het helemaal zat. In mijn hals ontstonden weer grote rode irritatie plekken. Dit heb ik gehad vanaf het begin! Na zo veel maanden gebruiken mag je verwachten dat het scheerapparaat geen irritatie meer veroorzaakt. Ook was het zo dat ik na het douchen altijd scheerde en dat ik, nadat ik dit scheerapparaat had gebruikt, nog steeds last had van haartjes. Ik ben absoluut, en zeer ontevreden, over dit philips product. Ik hinkte ik op 2 gedachten; of het apparaat ongebruikt in een hoek gooien of een reactie vragen aan de fabrikant. Dit laatste heb ik gedaan. Na weken wachten kreeg ik uiteindelijk een reactie; het kwam er op neer dat Philips niets voor mij kon doen. Er was een paar maanden geleden een niet goed geld terug actie maar deze was afgelopen en men kon NIETS meer voor mij doen. Ik ben zeer teleurgesteld in Philips, en dit product. Een fabrikant die zo met zijn klanten omgaat. een klant die de moeite heeft gedaan om feedback op een product te geven en ruim een maand heeft moeten wachten op deze teleurstellende reactie, dat is niet pluis. Al hadden ze alleen maar sorry gezegd maar dat kwam niet eens in ze op. Via kieskeurig wil ik dus bij deze de mensen die de aankoop van dit Philips product overwegen waarschuwen dat dit kan gebeuren. Van mij krijgt Philips voor zijn optreden naar mij toe een zeer koude douche. En bij deze zijn zij een klant voor het leven, voor wat voor Philips product dan ook, Kwijt.

GuusHIA 10-02-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Nat scheren is toch net een tikje gladder én sneller, maar dit komt wel heel erg dicht in de buurt. Ik haalde toch regelmatig mijn huid open met mesjes en dat is hiermee wel voorbij.
Na ruim 30 jaar nat scheren ben ik hiermee zeer tevreden.

Henk Scheerooren 04-02-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Ondanks dat ik geen Philips-fan ben kan ik toch stellen dat dit apparaat zeer goed is. Ik had al een Coolskin apparaat die het overigens goed deed maar daar had ik al een keer de koppen van vervangen odat deze nou eenmaal sneller slijten vanwege nat-scheren. Wat mij beter bevalt dan deoude coolskin's is het feit dat je een navulsysteem hebt i.p.v. die lastige zakjes met emulsie. Ondanks dat het een beter systeem is doormiddel van die platte scheerkoppen blijf ik combineren met het gewone scheermes.(Gilette Fusion)Vooral wanneer de baard al een paar dagen oud is ;-)

Peter van Ruiten 19-01-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Fantastisch apparaat! Ik heb naast deze nieuwe Coolskin ook de nieuwe Arctitec van Philips (droogscheren) en, hoewel de Arcitec ook een grote stap voorwaarts is, scheer ik me nu het liefst onder de douche met deze nieuwe Coolskin. Het automatische bijvulsysteem voor de Nivea werkt ook geweldig en zonder problemen of lekkages; hier is echt over nagedacht. TIP: de laatste tijd reinig ik m'n gezicht onder de douche eerst met Schuimtrekkende Reinigingsgel van L'Oreal menexpert, laat dit even intrekken, en dan scheer ik me met de Coolskin ZONDER gebruik te maken van de Nivea Moisterizing Cream. Dit geeft bij mij een nog beter en verfrissender resultaat en zo kun je af en toe ook nog eens afwisselen. Ik merk hierbij geen problemen voor het apparaat (je doet immers niets met de bestaande vulling)! Tip voor Philips: creeer de optie voor een hangkoord met kunstof haakje voor gebruik onder de douche, dat zou het gebruiksgemak nog vergroten.

Wibi 14-01-2008
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Heb de 8060 nu 3 weken. Scheerde tot nu toe met mesje.
In het begin erg wennen aan scheren, duurde langer voor een glad resultaat. Het gaat beter met stoppelbaard van een paar dagen.
Nu gaat het prima.Ben er zeker tevreden mee. Droogscheren even geprobeerd maar geen succes. Voor m´n gevoel gebruik ik wel redelijk wat van die Moisturizer per scheerbeurt.

Verder apparaat ziet er superstrak uit. Stoer ding.

Diago 30-12-2007
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Persoonlijk ben ik van mening dat het een beetje opgehypt product is. Heb hem voor kerst gehad en nu mee geschoren. Het resultaat viel mij persoonlijk tegen, ik was verdomd lang bezig met het scheren en het resultaat liet zelfs toen nog te wens over. Het concept is leuk, en het idee dat ik mijzelf minder zou snijden ook :). Maar geef mij maar de scheermes.

Gebruikte voorheen de scheermes, heb nu een enkel keer met het apparaat geschoren. Ben van plan weer de scheermes te gebruiken.

Ultima 28-12-2007
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Scheer nu een paar dagen met de 8060 en het bevalt prima. Hiervoor altijd een ' droge' Philishave gehad (de 6890) maar dit is toch wel lekkerder. Even wennen dat je met je apparaat onder de douche stapt, maar dat mag de pret niet drukken. Heerlijk glad en geen gedoe meer met schoonmaken want alle haartjes spoelen weg met het water. Gelijk maar een navulling voor de Creme gekocht. Die kost een paar euro en bevat naast de flacon met emulsie ook een nieuwe cartridge voor op het scheerapparaat zelf. Dus in tegenstelling tot wat er in de handleiding staat hoef je deze niet apart bij de Philips Servicelijn te bestellen.

chekkertje 25-12-2007
Geschreven voor: Philips HS8060/25

ik heb eerder een coolskin scheerappraat gehad maar ik kreeg enorme last van huid irritatie dus ben toen maar overgegaan op droogscheren. Toen ik zag
dat Philips deze coolskin op de markt bracht heb ik lang getwijfeld maar toch overgestapt...en het resultaat is zeer bevredigend, geen huidirritatie, glad scheerresultaat, gewoon het beste scheerapparaat wat ik ooit heb gehad.

Hans 9966 02-12-2007
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Heb dit apperaat nu 3mnd. Scheren kost veel meer tijd dan met mijn oude Braun(ik heb een normale baardgroei). Scheert wel gladder. verbruik creme is erg hoog nu al 3 flacons(word wel duur zo). Op vakantie moet je je hele oplaad station meenemen, is nogal onpraktisch(er zit namelijk geen netsnoer aansluiting op het apperaat). Al met al een miskoop. Ga weer terug naar Braun.

Harry Bisschop 27-11-2007
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Het scheerapparaat werkt op zich goed, maar ging binnen een maand stuk. De scheerkop moest vervangen worden. Omdat ik het via intenet had gekocht, kwamen de kosten voor verzending voor mijn rekening. Dat was ten opzichte van de aaschafkosten procentueel duur. Het duurde qal met al drie weken voor ik het apparaat weer terug had. Dus je moet eigenlijk altijd een tweede apparaat bij de hand hebben.
Ik heb het apparaat net weer terug, en moet nu zien hoe het verder gaat. Het navullen is wel erg vaak nodig want als je te weinig zeep gebruikt wordt het erg snel stroef scheren.

Kevin_ 04-11-2007

Ik ben er nog niet uit.
Ik heb al geruime tijd een coolskin, met van die zakjes, redelijk resultaat, maar ik dacht dat kan gladder.
Braun geprobeerd met 2mnd niet goed actie, die ging dus meteen weer terug: onding.

Nu deze, waarop ook een 2 mnd niet goed geld terug actie zit, maar ik heb nog niet besloten. In het begin dacht ik wat een rotding. Ik was ruim 15 minuten bezig om een glad resultaat te krijgen, wat ik met de coolskin in 5 minuten doe. Vooral haartjes op randje van de kin en bovenlip lijken nooit weg te willen.
Toch volgehouden, en ik moet zeggen dat het resultaat beter wordt. Die 28 ml flacon die erbij zat was al na 3 weken op, dus qua scheergel gaat deze duurder uitvallen dan de coolskin.
Wat me meeviel was scheren onder de douche zonder gel, dit gaat best redelijk.
Grootste tegenvaller is dus de tijd die het kost om glad te scheren. Daarentegen geen huidirritaties, die ik met 15 minuten coolskin wel had gehad!

Ik ben er nog niet uit, nog iets meer dan 2 weken te gaan voordat de actie afloopt...

PetervD_ned 10-10-2007
Geschreven voor: Philips HS8060/25

ik ben sinds kort in het bezit van dit apparaat....wat een pracht, en zeker het geld waard.

Het is zo opgeladen en makkelijk in gebruik. met twee extra grote lotionflacons erbij (deze waren gratis) .....de levering was slechts 1 werkdag en werd keurig thuisbezorgd.

Het apparaat heeft een oplaadstation die ook de lotion automatisch aan het apparaat toevoegd, en als je op reis gaat zit er een tasje bij, en een extra klein oplaatstationnetje, dus makkelijk mee te nemen.

Als je de lotionknop indrukt, voel je de lotion op je gezicht, dit geeft een heerlijk fris gevoel. Ik heb lang nagedacht om dit apparaat te kopen, maar eigenlijk had ik dit dus eerder moeten doen, ik ben uiterst tevreden. Er zit momenteel ook nog.....niet goed, geld terug garantie op, maar hier maak ik zeker geen gebruik van.

Het apparaat is ook onder de douche te gebruiken, en makkelijk onder de warme kraan schoon te maken

stephan73 08-10-2007
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Ben niet helemaal tevreden.
Nadat ik onder de douche en met spiegeltje heb geschoren, moet ik altijd nascheren omdat hij niet allen haren pakt. Dit had ik met mijn oude philips apparaat niet. Soms krijg ik bepaalde haartjes bijna niet weg en pak ik mijn mesje even.

Voor de rest een prachtig produkt. Met een heerlijke shave lotion, waar je dik 2 maanden mee doet.

hoogie35 07-10-2007
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Heb me altijd geschoren met mesjes en vond de losse mesjes idd ook wel wat duur en hoopte tijd te besparen.
Zodoende deze gekocht, ik moet zeggen dat ik uiterst ontevreden ben.
Scheren met een baard van 3 dagen moet toch kunnen, heb me onder de douche geschoren en daar een kwartier staan scheren, ik moet zeggen.....ronduit waardeloos, wou totaal niet. Snap dan ook niet dat ik de enige lijk die hier ontevreden over is.
Het apparaat op zich is een geweldig idee, werkt ook goed, alhoewel ik die keer onder de douche de nivea in een keer opgewerkt heb. Ik heb wel een volle baardgroei maar niet echt een snelle, loop zeg maar een dag achter.

Marco. 24-09-2007
Geschreven voor: Philips HS8060/25

Na altijd met mesjes te hebben geschoren i.v.m. een zeer gevoelige huid en ik verschillende apparaten had uitgeprobeerd, dacht ik nooit meer aan een apparaat te beginnen. Totdat deze philips op de markt kwam.

Wat een geweldig apparaat is dit. Hij scheert glad en gewoon onder de douche te gebruiken. i.c.m. de nivea lotion totaal geen last van huid irritatie. Complimenten naar Philips.

Ik kan alleen maar zeggen probeer hem uit