Panasonic ES7109

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic ES7109 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

peter1959 24-12-2009

-----------Update review, 24-12-2009-----------
Heb dit apparaat nu 11 maanden. Jammer van die paar negatieve reacties. Ik scheer mij met scheergel heerlijk in de douchecabine. Heb ik haast dan boven de wasbak. Gaat in allebij de gevallen nog steeds prima. Tuurlijk wordt ook het messenblok minder scherp na een jaar (maar dat is bij elk elektrisch scheerapparaat zo). Staat ook in de gebruiksaanwijzing. Ook ik gebruik nog wel eens een scheermesje na het scheren met dit apparaat, zie dit niet als bezwaarlijk maar eerder als een aanvulling. Na 11 maanden ben ik nog steeds een tevreden gebruiker.

-----------1e review, 7-2-2009----------
Ik heb jaren een braun scheerapparaat gebruikt en de laatste vijf jaar 2 maal een philips cool skin. Heb de laatste na twee en een half jaar kunnen weggooien. Achteraf slecht apparaat met mankementen (laatste jaar elke dag moeten opladen). Wilde eigenlijk weer een braun kopen, totdat ik de reviews van panasonic las. Heb deze gekocht zonder schoonmaakunit, schoonmaken onder de kraan en een beetje zeep is net zo goed. Gewoon onder de douche met scheergel, scheert veel gladder dan de andere merken, ook geen irritaties, is opgeladen in één uur en goedkoper dan mijn oude philips. Mijn conclusie; laat die andere liggen en mocht deze het na een paar jaar begeven dan valt de prijs al helemaal mee.

Clear2008 22-12-2009
Geschreven voor: Panasonic ES7109

Ik heb het toestel nu circa 1 jaar in bezit. Ik heb hem toen gekocht naar aanleiding van de positieve reacties destijds. Het scheren duurt erg lang en je huid is na het scheren niet helemaal glad. Je moet er eigenlijk nog met een scheermesje overheen na die tijd. Wanneer het apparaat opgeladen wordt, kan je het niet gebruiken. Het kapje bovenop is erg fragiel en geeft mij geen vertrouwen. Het duurt altijd ff voordat hij blijft zitten als je hem vast probeert te klikken. Maakt ook veel lawaai. Het elektrische kammetje wat eraanvastzit is zeer onhandig in gebruik en je pijnigt jezelf wanneer je deze gebruikt. Dit scheerapparaat is in alle opzichten een tegenvaller. Ik ben absoluut geen fan van philips en ik wordt er bijna naar van als ik het zeg, maar die driekoppige scheerapparaten van philips werken 100 keer beter.

Revenge 07-05-2009

Na 5 weken gebruik een evaluatie:

Ik ben een nat en droog scheerder. Doordeweeks 's-morgens snel een droge beurt, in het weekend en voor speciale gelegenheden scheer ik mij nat met mes

Ben helaas niet onder de indruk.

Nadelen:

* Droog scheren is echt geen succes. Apparaat laat veel haar zitten en daardoor duurt het scheren erg lang.

* Ligt niet lekker in de hand. Heb niet al te grote handen, handvat is erg dik.

* Nat scheren met dit apparaat is een kliederboel. Heb het geprobeerd met scheerschuim en met scheercreme. Resultaat is wel beduidend beter, maar daarna moet je apparaat grondig gaan reinigen.

Zijn er dan ook voordelen?

Helaas, ik heb ze niet gevonden. Ga toch maar weer terug naar een Philishave met drie ronde koppen.

PS: Nog iemand dit apparaat kopen? Voor euro 60 mag hij weg.

Groet,

Johan

K.v.Alphen 04-05-2009
Geschreven voor: Panasonic ES7109

Heb dit apparaat besteld naar aanleiding van goede reviews hier op kieskeurig. Het is erg lastig een goed scheerapparaat te vinden. Ik heb dit apparaat enkele dagen gebruikt maar was er super ontevreden over. Mijn baard is redelijk hard en kreeg mijn gezicht niet glad hiermee. ook niet na herhaaldelijk proberen. Het schoonmaak station ben ik ook niet over te spreken. Men laat op de verpakkig zien dat scheren met schuim mogelijk is. Ik heb dit geprobeerd waardoor het apparaat behoorlijk vervuild werd. Na schoonmaken in station leek het apparaat alleen nog maar vuiler en heb het met de hand helemaal schoon moeten maken.
Al met al geen succes !!

MaCaNaMe 12-04-2009
Geschreven voor: Panasonic ES7109

eindelijk een goed scheerapparaat gevonden heb altijd een philips gehad maar bij deze had ik altijd huid irritaties.
Ook gingen deze snel stuk of de batterijen gingen snel leeg.
Ook de scheerkoppjes gingen bij regelmatig stuk en deze waren vrij duur in aanschaf.
Sinds 2 maanden deze panasonic in bezit en ben zeer te vreden.
Scheert goed glad en geen huid irritatie meer.Ook de schoonmaak unit is heel gemakelijk je hebt altijd een schoon scheerapparaat.
De batterij gaat echt lang mee.
Al met al een zeer goed scheerapparaat.

pramakers 17-03-2009
Geschreven voor: Panasonic ES7109

Heb in het verleden zowel Braun als Philips scheerapparaten gehad. De laatste 2 waren een Philips Coolskin en een gewone Philips philishave. In het begin werkten ze allebei goed, maar na verloop van tijd had ik alleen nog maar last van irritatie van de huid. Ik heb een redelijk zware baard, zodat ik altijd wel een tijdje bezig ben om goed glad te scheren. Op basis van de reviews dit keer een Panasonic aangeschaft. Wat een verademing! Snel scheren, tegelijk glad en géén irritatie. De baard lijkt na een dag ook minder stoppelig dan bij de Philipsen. Ook de bijgeleverde schoonmaak- en oplaadunit werkt voortreffelijk. Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker!

rushyyz 11-03-2009
Geschreven voor: Panasonic ES7109

Al 20 jaar heb ik me geschoren met Philips scheerapparaten omdat ik dacht dat de drie koppen het beste resultaat hadden.

Mijn oude apparaat (met Nivea pompje en onder de douche te gebruiken) was aardig op. Zo had ik altijd na het scheren een erg rode nek en een zeer geïrriteerde huid. Vreselijk! Wat ik er na het scheren ook op smeerde, ik had altijd last van mijn huid, tot wel een dag erna.
Nu hoef ik mij gelukkig niet iedere dag te scheren omdat ik eenvoudigweg geen zware baardgroei heb, dus stelde ik het zo lang mogelijk uit.

Dit kon zo niet langer en ik ben op Kieskeurig gaan zoeken naar een geschikt apparaat. Mijn voorkeur ging weer uit naar een Philips, want ik kon me gewoon niet voorstellen dat een apparaat zonder die drie koppen goed zou scheren.
Uiteindelijk ben ik puur op de reviews van andere mensen afgegaan en heb ik deze Panasonic aangeschaft.

Ik heb weer een supergladde huid en totaal geen irritatie meer, wat een opluchting! Ik kan zelfs na het scheren smeren wat ik wil, nergens meer last van.
Ik heb me een keer met scheerschuim onder de douche geschoren, maar dat is toch wel erg lastig zonder spiegel. Je slaat namelijk al snel een stuk over zonder dat je dat weet. De stukken die ik wel had geschoren waren echter heerlijk glad.

Ook een paar keer droog geschoren, en dat ging ook prima. Bij sommige lastige haartje moet je wat harder drukken, maar ook dit leidde niet tot irritatie.

Wel heb ik het idee dat de haargroei iets eerder terugkomt dan bij mijn oude Philips apparaat. Misschien is dat toch de dubbele scheertechniek(of hoe Philips dat ook noemt) die meer haar afscheren.

Ik heb het apparaat nu een paar weken in bezit en ben er erg tevreden over. Ik had niet verwacht dat een merk als Panasonic goede scheerapparaten zou maken.

Zeker voor het geld (ik kocht hem voor honderd euro inclusief verzenden met schoonmaakunit) is dit een zeer goede aankoop voor mij.

jeroen 123 09-01-2009
Geschreven voor: Panasonic ES7109

de units voor het schoonmaken zijn gewoon verkrijgbaar bij het grootste electronica concern in Nederland. Ik heb zelf de 8109 en koop daar sinds kort gewoon de schoonmaakset.

Patrick 750 24-11-2008

Perfect scherend apparaat.
Voor dit apparaat verschillende Philips en Braun scheerapparaten gehad, maar deze gaven bij mij altijd huid irritatie. Hier heb ik nu geen last meer van.
Ik scheer mezelf nu gladder dan met een scheermesje.
De zelfreinigende lader werkt goed, maar je hoeft deze niet persee te gebruiken. Je kunt het apparaat ook gewoon afspoelen onder de kraan.
De reinigingsmiddelenpatronen hiervoor zijn via internet te verkrijgen. De accu gaat lang mee.

delenzina 23-10-2008
Geschreven voor: Panasonic ES7109

Geweldig app. voldoet compleet aan mijn verwachtingen.
Het scheren duurt wel iets langer dan met een mesje.
Maar dan ben je net zo glad!
Misschien zelfs gladder!
App. ligt uitstekend in de hand, en is makkelijk schoon te maken en te houden.
Er zit een zelfreinigde lader bij, en dat werkt futuristisch en fantasties. Helaas heb ik ook iets negatiefs en dat is, dat de reinigingsmiddelpatroon niet in Nederland te koop is. Dit is echt iets voor Panasonic: vaag zijn en blijven!