De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic ES-LV69 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

André 30-06-2024

André

Geschreven voor: Panasonic ES-LV69

Ik dacht dat ik al een goed scheerapparaat had, omdat ik een nogal stugge baard heb, maar dit is echt de beste die ik tot nu toe heb gehad. Met één beweging over mijn gezicht verdwijnen al mijn stoppeltjes. Niet meer dat eindeloae heen en weer bewegen tot mijn huis schraal is, geen geiriteerde huid. Snel en glad en net zo snel gaat ook het opladen, ik ben meer dan tevreden. Hij is alleen een beetje luid en wanneer ik hem op een voor mij aangename manier vast wilhouden, kom ik al snel tegen de aan/uit knop. Maar voor de rest, een scheerapparaat wat zeer zeker is aan te bevelen.

Pluspunten

• Snel glad geschoren
  • Geen geiriteerde huid
  • Snel opgeladen
  • Gemakkelijk te reinigen

Minpunten

• Nogal luidruchtig
  • Niet zo lekkker in de handliggen

bibi2622 28-06-2024

Scheerapparaat voor nat en droog met een mooi design.

Geschreven voor: Panasonic ES-LV69

Ik heb dit scheerapparaat van Panasonic mogen testen , model ES-LV69. Om te beginnen kwam het nestjes verpakt binnen met de oplader, een olie voor het apparaat en een klein zwart reistasje om het makkelijk mee te kunnen nemen. Het scheer apparaat ziet er qua design erg mooi uit. Het heeft een grote kop dat beweegt en de kleuren zijn zwart met zilver en een klein detal met goud. Het voelt wat zwaar in de hand was mijn eerste indruk. De kop is beweegbaar maar kan ook vast gezet worden. Er zit ook een extra gedeelte voor de bakkebaarden. Er is een display dat aangeeft hoelang het is opgeladen. Dat ziet er erg mooi uit. Het geluid tijdens het scheren is erg hard in vergelijking met wat we gewend zijn. Het handige is dat je met nat en droog kunt scheren, zelfs met scheerschuim, en dat het heel makkelijk onder de kraan of onder de douche schoon gemaakt kan worden. Na het scheren voelt het lekker glad aan.

Pluspunten

Minpunten

• hard geluid

steffan1993 24-06-2024

Positief verrast

Geschreven voor: Panasonic ES-LV69

Ik heb dit scheerapparaat mogen testen en het bevalt mij wel degelijk.

Ik heb een redelijke dikke baardgroei en moet mij bijna 2x per dag scheren om het glad te houden. Ik heb gemerkt bij een 2-3 dagen baard gaat dit scheerapparaat er makkelijk doorheen. Wanneer ik een week een baard heb, moet ik wel echt eerst even trimmen alvorens ik scheer.

Het fijne aan dit scheerapparaat is dat het voor zowel nat en droog gebruikt kan worden. Daarnaast vond ik het ook fijn dat door de automatische detectie (van dikkere beharing) hij harder ging werken.

Het enige minpuntje is toch dat je, omdat het product wat lomper is, je voor de fijne contouren (van bijvoorbeeld een snor) een wegwerpmesje nodig hebt.

Pluspunten

• Nat en droog scheren
  • automatische detectie

Minpunten

• Niet voor detail scheren

BLCKPPPR 24-06-2024

Een echte werkpaard!

Geschreven voor: Panasonic ES-LV69

Ik ben een ware "scheer-enthousiast", scheer elke 3-5 dagen mijn hoofd kaal en trim en modelleer mijn baard constant. Voor het scheren van mijn hoofd gebruik ik het liefst zoveel mogelijk verschillende apparaten (different tools for different situations ;)) en ben ik altijd op zoek naar het nieuwste en beste.

Laatste jaren heb ik mijn hoofd veelal geschoren met een klassieke "double-edged krabber", maar ik miste het gemak van snel even scheren met een elektrisch scheerapparaat. Heb in het verleden meerdere Panasonic scheerapparaten gebruikt (de Pro-Curve 8249, de ES-LV81 en als laatst de ES-LV65), dus ik weet dat het top apparaten zijn. De timing was dan ook perfect toen ik de kans kreeg om dit apparaat te mogen testen! Ik was enorm benieuwd naar de ontwikkeling van Panasonic sinds de ES-LV65 en zal hem veel daarmee vergelijken.

Eerste indruk, het apparaat ziet er wat verfijnder uit, kleine visuele verbetering lijkt het, maar ergonomisch zit hij toch wat beter in de hand. De lader is ook nog redelijk hetzelfde als de ES-LV65, heeft dezelfde aansluiting, alleen wat krachtiger waardoor het apparaat sneller kan laden en snel weer vol zit. Was mooi geweest als ze waren overgestapt op USB-C, zodat je kan afwisselen met laders van je telefoon, tablet, laptop, etc., ook beter voor het milieu natuurlijk, dus een gemiste kans daar vind ik. De scheerkop met 5 mesjes is hetzelfde als de ES-LV65, maar hij beweegt wat flexibeler. Het is dus veelal hetzelfde, overal kleine verbeteringen, maar je weet wat ze zeggen, never change a winning team/product!

Ik zal niet teveel op de specificaties ingaan, deze kan iedereen makkelijk googlen, maar zal direct in de prestaties duiken, let's shave!

Alvorens de eerste scheerbeurt met de ES-LV69 had ik me al 5 dagen niet geschoren, dan zijn de haartjes al wat langer. Ondanks dat de haartjes al wat langer waren, ging de ES-LV69 er overtuigend doorheen. Het apparaat heeft een sensor die de dichtheid van de baard op verschillende plekken registreert. Waar de baard zwaar is, wordt krachtig geschoren en waar de baard minder zwaar is wordt minder krachtig geschoren. Je hoort de motor duidelijk bijschroeven en harder zijn best doen bij vollere, dikkere plekken, maar dit gaat niet geforceerd. De ES-LV69 gaat er allemaal makkelijk doorheen, na 1 "pass" is het al goed glad en als je net zo perfectionistisch als ik bent, heb je max 2/3 "passes" nodig en dan is het ook echt superglad, heel dicht bij BBS (Baby Butt Smooth)!

Ik heb het apparaat met verschillende intervallen van haargroei (2-5 dagen) geprobeerd, droog en nat (ja, je kan je ook nat scheren met dit apparaat!). Het apparaat presteert het beste bij 2-3 dagen haargroei max en vooral als je nat gaat scheren, dan glijdt hij zo door de haartjes heen. Gladder dan dit wordt het niet met een elektrisch scheerapparaat!

Als je mij vraagt, of het het waard is om de ES-LV69 te halen als je nog de ES-LV65 (of een nieuwer model hebt)? Nee, voor mij is het verschil minimaal, dus ik zou het niet doen. Inmiddels heeft Panasonic ook een scheerapparaat met een scheerkop met 6 scheermessen! Een vergelijking daarmee lijkt me wel interessant om te testen!

Pluspunten

• Scheert heel glad!
  • Krachtige motor
  • Grote scheerkop met 5 messen

Minpunten

• Grote scheerkop lastig voor kleinere plekken
  • Geen USB-C

SimonVo 19-06-2024

Zeer fijn scheerapparaat!

Geschreven voor: Panasonic ES-LV69

Het gebruik van dit scheerapparaat heeft mij zeer positief verrast. Ik heb dit product een aantal weken mogen testen, en een aantal dingen zijn opgevallen. Het apparaat heeft een scheersensor waarbij rekening gehouden wordt met de dichtheid van de haren. Je hoort het scheerapparaat harder gaan werken op de gebieden waar de haren wat dikker zijn. Hierdoor scheert het apparaat erg glad op alle gebieden. Door het goede design ligt het apparaat lekker in de hand en ziet het er goed uit. De scheerkop heeft een goede range of motion. Waardoor er goed contact is met de huid. Het apparaat is makkelijk schoon te houden. Het is namelijk gewoon te spoelen onder de kraan. Er is een speciale sonische schoonmaak stand waardoor er minder spetters in het rond vliegen bij het schoonspoelen. Al met al is het een erg fijn apparaat en het scheerresultaat heeft mij echt verrast.

Pluspunten

• Glad resultaat
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen borsteltje voor schoonmaken