Nokia 6233 zwart, wit, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 73 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6233 zwart, wit, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Niels6233 26-10-2009

Ik heb deze telefoon nu ruim 2.5 jaar in bezit, en hij begint nu wat problemen te vertonen. Jammer, want hij bevalt mij in principe nog steeds goed. Mijn vorige Nokia's heb ik steeds na 4 jaar vervangen omdat ik ze gewoon een beetje zat was, en ze niet meer bij de tijd waren, maar deze gaat helaas niet verder komen dan 2.5 jaar. Ik vergeef het Nokia, want eigenlijk heb ik nog nooit eerder problemen met Nokia gehad.

Met slijtage van de buitenkant heb ik weinig problemen. Scherm is nog prima, en er zit geen enkele kras op. Achterklepje, en het klepje van de geheugenkaart sluit nog steeds perfect. Toetsen zijn ook nog prima leesbaar. De achtercover is iets gekrast, maar dat is logisch na 2.5 jaar gebruik.
Algemene toestand vind ik dus eigenlijk prima, duurzaamheid zit goed, en elke functie werkt nog. Camera is prima voor een 2mp. Geluid van mp3 is goed, al had het geluid van een normaal telefoongesprek wel wat harder gemogen. Ook op volume 10, zijn sommige gesprekken nog erg slecht te verstaan.

Helaas heb ik kennis gemaakt met de volgende problemen:

Opstarten van de telefoon duurt erg lang, soms wel meer dan een minuut na het invoeren van de pincode.

De accu is aan zijn einde, en blijft bij af en toe bellen en sms'en niet langer dan zo'n 2 dagen vol. Dan gebruik ik hem echt niet intensief, maar toch is hij snel leeg. Normaal gesproken was de accu altijd na 2 uur opgeladen, maar nu blijft de batterij indicator in het scherm ook na 4 uur laden aangeven dat hij nog aan het laden is, en geeft dus aan dat hij nog niet vol is. Vreemd probleem, want het is niet iedere keer het geval.

Daarnaast loopt hij regelmatig vast, zowel bij standby als tijdens bellen of sms'en. Het scherm wordt dan wit, en de telefoon doet helemaal niks meer. Soms is het na een paar seconden over, soms gewoon 10 minuten, want uitzetten kan ook niet. Erg irritant als hij tijdens het bellen vastloopt, en het 10 minuten duurt voor je iemand terug kan bellen. Ik heb wel een extra geheugenkaart, maar die is nog lang niet vol. Ik gebruik niet buitengewoon veel geheugen.

Ik ontvang lang niet alle telefoontjes. Vaak krijg ik een bericht waar in staat dat ik een gemiste oproep heb, terwijl de telefoon helemaal niet is overgegaan. Ook krijg ik vaak berichten (meerdere keren per dag)dat ik een bericht in mijn voicemail heb, terwijl ik bij het afluisteren van de voicemail dan helemaal geen berichten heb.

Sms berichten ontvang ik wel, maar deze komen gewoon ongelezen in de inbox te staan, zonder dat ik daarvan een melding krijg.

Kortom, een aantal zaken die ik niet van een Nokia gewend ben. Ik ga echt niet extreem met de telefoon om, en ik heb er nog nooit iets mee gedaan wat niet de bedoeling is.

Helaas heb ik na mijn 2 jarig abonnement afliep, een 2 jarig sim-only abonnement afgesloten, omdat de telefoon nog prima was, en ik de verwachting had dat hij het nog wel 2 jaar ging trekken. Ga nu dus maar op zoek naar een goedkope simlock vrije telefoon.

Noesni 22-08-2009

Logische indeling, waardoor ook zeer praktisch in gebruik; zeer uitgebreid adressenboek; mooie foto's voor een 2 mpx; voldoende opslagcapaciteit mét extra geheugen; goed geluid; fijne knoppen, niet te groot/niet te klein, waar snel mee gesmst kan worden; ligt lekker 'zwaar' in de hand door gebruik van degelijke materialen; mooie, duidelijke, simpele vormgeving, kortom: wat wil je nog meer?

Ik heb mijn 6233 nu ruim 2,5 jaar en ben gewoon toe aan een andere. Dat ik nog geen andere heb, komt omdat ik twijfel of er eigenlijk wel een betere bestaat dan de 6233 .....

Viinceman 04-06-2009

de Nokia 6233, is zeker de aller beste telefoon die ik tot nu toe gehad heb, hij doet het altijd en kan zeker tegen een stootje, heeft een goeie camera, en geweldig geluid, echt weer de super kwaltijd die nokia bied, toen ik deze telefoon voor het eerst in me handen had, dacht ik dit is een telefoon zo degelijk, nu 2,5 jaar later is het nog steeds een top telefoon die alles nog goed doet!, ik raad deze telefoon echt aan iedereen aan,! overigens heb ik wel een nieuwe bestelt omdat ik toch een keer wat anders wou, nou komt binnenkort mijn 6600 slide. ik hoop dat ik van deze net zo veel kan verwachten als mijn oude vertrouwde 6233, kortom de 6233 is echt een toptelefoon!

Chrissy2 03-05-2009

Niet helemaal eens met de vorige sprekers.
De 6233 is een van de degelijkste en beste Nokia's die er gemaakt zijn. Natuurlijk zijn er wel een paar zwakke punten aan deze telefoon te noemen, zoals het zijklepje voor geheugenkaart en het achterdeksel. Bovendien is de telefoon niet eenvoudig open te maken om even van cover te wisselen. Maar dat heeft ook een reden. De telefoon zit gewoon goed en degelijk in elkaar. Je hebt ook het gevoel een echte gsm in handen te hebben. Ook het glas is bij ontbreken van een folie vrij snel lelijk, maar dat heb je bij alle gsm's.
Bovenstaande punten zijn gemakkelijk te verhelpen door een achterklepje en front door een telefoonwinkel erop te laten zetten. Daarnaast pak je een stukje dikker tape en plakt die op de batterij zodat het deksel beter sluit. En als het zijklepje niet meer sluit, plak dan een stukje doorzichtig tape erover en hij kan weer jaren mee en je ziet er niets van. Bij normaal gebruik van deze telefoon zijn deze zaken echt lang niet altijd aan de orde. Bij mij is ons kind op mijn jas gaan springen waar de telefoon inzat. Gevolg; glas gebarsten en klepje sloot niet meer. Heb deze zaken volgens bovenstaande opgelost en hij is weer als nieuw.
Tussendoor heb ik ook andere Nokia's geprobeerd. Wat een drama die nieuwe Nokia's. Geen goede kwaliteit, veel plastic en zwak materiaal. Alhoewel het beeldscherm beter is geworden, lijkt het wel of de rest van de telefoon slechter is geworden. Het zal allemaal wel te maken hebben met sneller winst willen maken in deze moeilijkere tijden. Nee de 6233 is en blijft een topper, mits je er op een normale manier mee omgaat.

ineke123 06-04-2009

nogal ingewikkeld menu.na nog geen jaar gebruik zit het klepje van de memorycard vast met plakband omdat het niet meer dicht blijft zitten.(zeker niet van veel gebruik)foto`s zijn slecht van kwaliteit. beeldscherm was al na enkele weken behoorlijk beschadigd, evenals de fotolens. radio werkt perfect, ook geluid is prima.goede telefoon, alleen voor de prijs niet zo erg degelijk.

willem 0528 20-01-2009

geweldig toestel,zeker weten de beste die er op het moment nog is te verkrijgen.
denk niet dat de 6300 een opvolger is van de 6233.
dat is niet zo,de 6300 is van veel mindere kwaliteit.
vooral de accu is bij de 6300 zeer slecht,verder mist hij een hoop instellingen enz. die de 6233 wel heeft.
heb nu de 6233 al meer dan 2 jaar en er is net een nieuw laadcontact gemonteerd bij een nokia service point.
zij hebben de accu getest en deze was nog 83%!
dus dat is nog een goed spul.
verder is de mp3 speler zeer goed dankzij real!player.
ook handsfree zeer goed te verstaan.
jammer dat deze topper niet meer gemaakt wordt.

emiel23 14-01-2009

ik deze telefoon al zeker 2 jaar en hij ziet er nu niet meer uit ivb met mijn werk ,maar alles werkt nog
dit is denk ik de beste tel. die ik tot nu toe gehad heb.
van deze tel vind ik het geluid het beste deze kan namelijk extra hard worden gezet bij de equalizor en blijft dan ook helder.
maar het internet gaat ook prima.
hij is niet super uitgebreid
maar dat maakt m misschien juist wel zo,n fijne telefoon! ik gebruik hem nog steeds en heb hem zelfs verkozen boven mijn lg viewty die nu weer in de kast licht!

berentsen 08-12-2008

hij is heel overzichtelijk en hij is zeer goed gewild. hij heeft ook een hele goeie geluidskwaliteit. ik ken mensen met een lg secret of sony ericson w910i maar het geluid kan lang niet tegen het geluid van de nokia 6233 op. alleen het achterste klepje schuift snel los en die van de micro sd kaart. maar mischien makkelijk te verhelpen. binnenkort word mischien nokia n82 aangeschaft

Dasha 27-09-2008

Ik heb deze telefoon nu al bijna 2 jaar en hij doet het nog prima. Heeft een camera die best leuke plaatjes schiet ( 2 megapixels ), een uitbreidbaar geheugen tot max 2gb, een mp3 functie die echt heel goed is, een fm radio, bluetooth, agenda functie, wekker, actief stand-by functe is erg handig, prettig menu, sms gaat ook heel makkelijk, en een hele goede batterij.
Ik gebruik mijn telefoon als mp3 speler en ik hoef hem maar eens in de 4 dagen op te laden, en ik bel er dan ook nog veel mee. Dus dat zegt wel wat.
Hi ji ook heel degelijk, als je nagaat dat ik hem zelfs een paar keer op tafel heb gesmeten en hij het nog steeds goed doet.
Het enige wat af en toe gebeurt is dat bij langere gesprekken hij begint te sputteren met het geluid. Gevolg is dat ik even opnieuw moet terug bellen en dan is dat over. Oh, en de speakertjes vind ik iets minder, maar de koptelefoon geeft echt goed geluid. Verder kn je met Noia PC-Suite makkelijk nieuwe achtergronden op je mobiel zetten, alleen zou ik hier wel een datakabel voor nemen, want via de bluetooth gaat het bij niet echt goed. Ik ben hier echter ook niet zo handg in dus kan daar kan het ook aan liggen, haha.

Jim89 10-09-2008

Ik heb de Nokia 6233 nu ruim een half jaar in bezet. Ben nog steeds erg tevreden over dit toestel. Ik heb al jaren Nokia's en wilde als nieuwe telefoon ook weer een degelijk toestel. Dat toestel heb ik dus gevonden in de 6233. De telefoon gaat vaak mee naar mijn werk waar af en toe best wat heftige dingen gebeuren. Rennen/springen/vallen etc. dit gaat allemaal prima met dit toestel. Verder is het een praktisch toestel met de Actieve Stand-by. Direct bij het wakker worden kan ik al zien wat ik die dag kan/moet doen. Verder gebruik ik weinig poespas, af en toe de radio.
Ik krijg vanwege een nieuw abbonoment de Nokia N73, ben benieuwd of deze ook zo lekker loopt. Anders ga ik gewoon door met de 6233!

Linda050481 20-08-2008

Ik heb heel veel klachten over dit toestel!
Nadat ik deze telefoon een jaar had, deed de aan en uit knop het al niet meer! Op dit moment valt de telefoon steeds uit en wordt het hele scherm wit, ook doen veel toepassingen het niet meer, omdat het systeem blijft hangen. Verder krijg ik bij een gemiste oproep 3 dagen lang elk half uur herinnerings smsjes. Als iemand belt gaat mijn telefoon niet over en krijg ik geen herinnering dat ik een voicemail heb, of mijn telefoon gaat wel over, maar er staat niets in beeld en ik kan niet opnemen. Soms heeft een smsje een vertraging van een dag! Na een jaar ziet de telefoon er niet meer uit, heel veel krassen en vlekken. Kortom een rot telefoon! Niet kopen!!!

Hardjan 17-07-2008

Heb toestel nu 2 jaar in bezit. Ben erg tevreden over het toestel. Met name als je alleen wilt bellen en smsn zonder teveel poespas. Al heeft teostel ook prima mp3 functie aan boord. (Geen ervaring met Internetfunctie en radio).

Even een korte opsomming van de + & - :

+ batterijlevensduur (na 2 jaar intensief gebruik gaat
batterij nog steeds dag of 4 mee)
- Eenvoudige bediening (smsn)
- Geluid perfect (ook bij handsfree)
- Uitbreidbaar geheugen werkt prima (geen vastlopers)

Nadeel:

- snel loslaten van achterkant waardoor zilver snel
zwart werd (ziet er dan ook niet uit aan achterkant)
- loopt vast na ca 1500 sms (nouja echt nadeel is dit
niet)
- Jammer dat toestel matige foto maakt in donkere
omgeving

Maar het grootste nadeel is dat dit toestel alweer
langzaamaan verdwijnt in de winkels !!! Echt voor ca 140 euro simlockvrij koop je een super toestel dat jaren meegaat.

Ventus 17-07-2008

Ik heb een N82 gekregen bij contractverlening. Fijn toestel, veel mogelijkheden maar groooot.
Toch maar weer mijn oude 6233 uit de kast gehaald en van een nieuwe cover voorzien. Mijn oude cover zat na een jaar vol krassen. Deze begint dus aan zijn tweede leven.
De 6233 is een fijn toestel met, voor mij, genoeg mogelijkheden. Nooit problemen gehad. Toch verlang ik nog wel eens naar zijn voorganger de 6230i. Die was tenminste lekker klein.

seun 10-07-2008

Ik heb inmiddels al 15 diverse mobiele telefoons versleten en het is een verademing weer eens een telefoon te hebben waarbij je je nergens aan irriteert!

plussen:

* batterijlevensduur (heerlijk om weer es een weekend weg te gaan zonder je zorgen te hoeven maken of je de oplader wel meehebt)
* stereo-speakers met topgeluid
* video opnemen in 640x480 formaat!
* smst goed
* radio/mp3 speler
* mobiel internet werkt ook goed

minnen:

......

its me 21-05-2008

Perfecte mooie en complete telefoon.

De telefoon is handig te gebruiken, menu's zijn volledig naar eigen handigheid aan te passen. Alles erop en eraan. De ideale telefoon voor hen die alles willen kunnen maar geen navigatie nodig hebben.

nadeel is het interne geheugen. Daar past weinig op. Maar met een microSD kaartje van 1Gb is dit probleem geen probleem meer.

Zodra de inbox en de outbox totoaal 2000 sms'jes bevatten loopt de telefoon vast. batterij eruit en er weer in... telefoon traag opstarten... sms'jes verwijderen en hij gaat weer als een trein.

Meegeleverde oordopjes leveren een goede geluidskwaliteit en zijn erg makkelijk. Zelf werk ik via bluetooth met een jabra 250BT headset. Perfect, geen enkele storing.
Met de Nokia HS-26W bluetooth headset (aanbevolen via nokia site) wou de telefoon nog wel is vastlopen.

Het nadeel van de grijze telefoon is dat bij vallen de grijze laag loslaat en de telefoon dus zwarte sporen krijgt.
Twijfel je over de kleur? Grijs is mooier, Zwart blijft mooier! Ga dus voor zwart!

Ook de lader heeft een nadeeltje. Soms laad hij niet direct. Of stopt hij met laden voor batterij vol is. Maar ik denk dat dit aan de lader ligt. Via USB of autolader treed dit probleem niet op.

Adriaan Heystek 15-05-2008

Dit is echt de beste telefoon die ik ooit heb gehad! Heel veel functies en een grote mogelijkheid tot uitbereiding! Mensen die graag ook hun telefoon als mp3 player willen gebruiken is dit ook een aanrader! Foto's maken doet het ook goed, alleen inzoomen moet je niet aan beginnen. De telefoon heeft helaas maar weinig intern geheugen (wat soms lastig kan zijn voor applicaties), maar met een geheugenkaartje is dat best overkomelijk (heb zelf een 2 gb micro sd kaart erin, mp3 en foto doen het er prima mee, maar zoals als gezegd, applicaties niet zo). Het menu is erg makkelijk en aanpasbaar, echt alles kun je veranderen, en het 'actief'standby' (snelkoppelingen enz op het bureaublad en agenda) zijn ook erg handig! Echt gewoon een super telefoon! Een heel goede prijs-kwaliteit verhouding. Ik zou zelf zeggen dat deze telefoon voor mensen waarbij films en foto's niet erg belangrijk zijn, het een goedkopere vervanger kan zijn van de nokia N-series (behalve van de echt nieuwere).
Voor mensen die twijfelen: Van deze telefoon krijg je echt geen spijt. Al wat 'ouder' (2006), maar nog steeds erg modern en het heeft heeeel veel functies!

thomas12 15-04-2008

echt gewoon eeen degelijke telefoon ik heb hem een paar keer best hard laten vallen maar doet het nog steeds en er is niks aan het handje

jennemen 14-02-2008

Retestrak, zeer tevreden over mijn 3e nokia(3310, 3510 en nu 6233). De optie om gratis via bluetooth een berichtje naar andere bluetooth gebruikers te sturen is ook wel makkelijk(via organiser - notities)Moet nu alleen ff uitvinden hoe je een word doc kunt lezen.

Dirk Kant 09-02-2008

Geweldig ding, ik wil hem nooit meer kwijt.
Voordelen:
- superstrak design
- goede foto's
- 2048 mb uitbreidbaar geheugen erg praktisch
- groot scherm
- grote knoppen (handig bij worstvingers)
- In een woord fantastisch
Nadelen:
- De nokia 6233 heeft geen nadelen!!
bijna 13 maanden in bezit

hans12345 10-01-2008

zeer goed toestel,helder geluid, prima radio functie, foto's goed alleen niet als je foto toevoegt bij bel contact , filmpjes matig

al met al prima toestel

krijg alleen mij mail optie niet aan de praat , ook niet na downloaden via nokia, kan iemand mij helpen hiermee?

danny_the_manny 24-10-2007

Ruim een jaar in bezit, reeds enkele dagen niet meer omdat hij terug naar Nokia is.
Prima toestel wat betreft krasvrij display, mogelijkheden, degelijkheid. Helaas sinds enkele maanden betrouwbaarheid niet meer.
Problemen: (pas na laatste update firmware op aanraden van Nokia, omdat mail niet gedownload kon worden) vastlopen, inbox en verzonden items worden in telefoon omgeruild waarna inbox niet te openen meer is (sim wissel reeds gebeurd), mail valt op geen enkele manier op te halen (nokia en kpn gebeld, beiden geen oplossing na overleg). Nu onderweg naar Nokia, maar wordt wel vervangen voor nieuw toestel, dus service toppie. Wat mij nu opvalt bij tijdelijk gebruik Nokia 6230 tot levering nieuwe, is dat deze veel sneller werkt. Verder gewoon goed toestel. Ooh ja tip voor de fanatieke updaters, laatste firmware niet downloaden zolang toestel goed werkt, tevens update werkt alleen via vaste kabelverbinding en niet via bluetooth.

Beutje 11-10-2007

Wauw, wat kan dit toestel veel!!!

Ik kan een heel lang verhaal gaan schrijven. Maar dat zal ik niet doen. Dit toestel moet je zelf gaan ontdekken.
Maar ik zal wel even de grote pluspunten noteren.

- Mooi en helder scherm.
- Snelle interface!
- Geheugenkaart tot 2GB ondersteund.
- GPRS/UMTS voor snel internet.
- Bluetooth, infrarood en USB.
- 2MP camera voor echt super foto's!
- 3GP Videocamera met 640x480!!! Dat vindt je niet snel!
- Stereo speakers. Dus echt een top geluid!
- Lekker lange standby tijd!

Alles bij elkaar een top toestel. Firmware onlangs geupdate, waardoor besturingssyteem wat stabieler en sneller is geworden.

Dit is een absolute aanrader! En voor degene die zich afvragen of het frontje te wisselen is... Ja... is mogelijk. Met een beetje beleid een mes tussen prikken, en voorzichtig open wippen. Het frontje zit namelijk vast met kleine metalen klemmetje.

peter61 25-09-2007

Puik ding en een juist een hele mooie vormgeving. Ligt goed in de hand en makkelijk bedienbaar (niet al te kleine toetsen) Om van het toestel 2 nadelen te noemen: 1 verlichting gaat snel uit
2 geen flitser
Ben er erg wijs mee!

Rinus2 23-09-2007

Ik heb dit toestel een jaar maar ik vind hem perfect goed geluid verstaanbaarheid is perfect en ook het zeer luid en van goede kwaliteit PC Suite werk ook uitstekend met Vista, verder je moet hem de eerste paar keer goed leeg maken dan pas opladen nu gaat hij behoorlijk lang mee afhankelijk hoe hem gebruikt de adressen zijn zeer kompleet zou geen telefoons weten die dit zo goed geregeld heeft PC Suite van Samsung is hierbij een drama. Heb ook gehad gouw weer weg gedaan nee weer lekker en betrouwbaar Nokia.

John011 21-09-2007

Een maand in bezit nu, via de rabobank (orange) rabomobiel. Erg tevreden over dit toestel, Goede geluidskwaliteit, veel mogelijkheden, en telebankieren is supermakkelijk. Geluidskwaliteit van de speakertjes is zeer goed voor zulke kleine speakertjes! Ook mailen en internetten gaat goed. Wat erg vervelend is, is dat de verlichting van het schermpje gauw uitvalt als je geen toetsen indrukt. Uiterlijk is wel min of meer saai te noemen, maar dat neem ik voor lief met dit supertoestel. Nog een nadeeltje vind ik dat de verjaardagen die je bij je contactpersonen invoert niet in de agenda komen te staan.