Sony Ericsson K810i blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson K810i blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

bas09 22-12-2009

Hallo,
ik heb de K810i in bezit, mijn vader heeft de C702 ook met 3.2 MP en Autofocus.
Maar de K810i maakt duidelijk mooiere foto's in het donker.

Overdag wanneer het licht is zie ik geen echte verschillen tussen de telefoons alleen dat de C702 een iets groter schermpje heeft.

sietse meijer 14-04-2009
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Ik heb deze telefoon nu 1.5 jaar. Heel lang heel tevreden geweest, maar hij wordt nu snel oud. Toetsen doen het vaak niet, de 3 nu helemaal niet meer. Ook reageert de joistick een stuk slechter. Ik ga er redelijk netjes mee om, maar kleine krasjes in het scherm heb je ook zo. Al met al een mooi en fijn toestel, maar met een in mijn ogen te korte levensduur.

Sylvester 24-03-2009
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Naast een C702 (zie review daar) voor zakelijk gebruik heb ik deze K810i voor in het weekend.

De C702 heeft weliswaar GPS, maar de K810 bevalt me beduidend beter.

Ik vind hem mooier en de knopjes zijn veel makkelijker te bedienen.

Alleen vind ik de foto's van de K iets minder en het beeldscherm is iets kleiner t.o.v. de C.

Maar al met al een fijn toestel dat storingsvrij zijn werk doet.

Ronnie-boy 11-12-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Inmiddels al een kleine 100 toestellen in mijn leven gehad maar de K810i steekt er toch wel met kop en schouders bovenuit.

De toetsen zijn apart van vormgeving maar zeer functioneel en slijten doen ze niet. De camera is ruimschoots voldoende en geeft echt scherpe foto's.
Overzetten van muziekbestanden gaat erg simpel met de datakabel. De geheugenkaart wordt gewoonweg als extern schijf gezien.
Het toestel is relatief dik t.o.v. andere huidige toestellen van SE maar het ligt toch lekker in de hand tijdens het bellen zonder kramp te krijgen.
Belvolume en muziekvolume zijn (zoals gewend) uitstekend.

Eindelijk een toestel gevonden waar ik echt tevreden mee ben?? Nou nee hoor!! De accu moet al na een dag worden opgeladen terwijl ik echt niet veel bel, eerder vrij weinig. Zelfs een nieuwe accu (1200 Mah), alle overbodige zaken zoals 3G, GPRS ed te hebben uitgezet en een volledige masterreset van het toestel, resulteren niet in een normale standbytijd van de accu.

Toch de ellende van een ander gekocht???

rc2000 25-10-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Twee maanden terug kon ik nog kiezen om voor een nieuwe gsm te gaan, omdat ik deze al een jaar heb.
Ik ben nog erg tevreden over dit toestel dat ik gewoon een sim only heb genomen ipv een nieuw toestel. Naar mijn idee kan geen enkel gsm tippen aan deze K810i. De toetsen zijn nog steeds degelijk net als de gsm zelf. Ik luister iedere dag muziek dankzij het geheugenkaartje die er in kan. De gsm gaat dikke zeven dagen(!) mee en dan pas wordt hij opgeladen. In die zeven dagen wordt er elke gebeld, ge-sms-ed en muziek geluisterd. Zoek maar een gsm, buiten deze K810i die dat ook kan.

petertjes 18-10-2008

Hallo,

Al meer dan jaar gebruik de 810.
Destijds abbo afgesloten met internet erbij.
Heb sinds kort pas alle instellingen goed staan en moet zeggen dat ie nu perfect werkt.
Email ontvangen en versturen no problem.
vanochtend de browser van opera mini er op gezet en ben nu helemaal gelukkig.
Radio luisteren en internetten gaat prima samen.
Tv kijken gaat ook redelijk goed. ( via internet )
Het is een mooi toestel om te zien en de bediening zelf is vrij simpel allemaal.

Maar niet alles is is rozengeur en maneschijn.
De cursor heeft nog al eens kuren. ( dit is mijn tweede toestel al omdat de eerste niks meer kon. keurig een nieuwe gekregen )
Het scherm is zeer kras gevoelig en soms lastig af te lezen buiten.
Het geluid van de ingebouwde speaker is niet om aan te horen.

als ik weer moest kiezen staat deze phone zeer hoog op mijn lijstje.

miel1 02-10-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

ik vind het een prima toestel, heb hem nu ruim een jaar.
mp3 luisteren gaat prima, hoofdtelefoon is goed
agenda syncen met outlook werkt perfect, contactpersonen ook.
fotoos zijn prima, reactie tijd is niet altijd snel genoeg, maar gebruik hem meer voor snapshots dan echte fotoos
heb geen moeite met de toetsen, gaat prima. sms'en gaat best snel, maar ik ben geen recordhouder :-) en sms in klare taal en geen afkortingen.
batterij is prima, zelfs met umts aan houd hij het goed uit.

TimDW Sint-niklaas 30-09-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Ik heb het toestel nu 1 week in mijn bezit.
Hiervoor had ik een sony ericsson K750i.

Eerste minpunt is dat mijn lijst met berichten niet gerangschikt is. Zowel bij ontvangen berichten als bij verzonden items staan de berichten door elkaar. Zelf niet alfabetisch. Ik zie er de regelmaat niet in.

2de minpunt is dat ik niet even snel kan typen als op mijn K750i. Als ik te snel typ registreerd hij bevoorbeeld meer 1 druk op de knop ipv 2 of 3. Zo moet ik telkens mijn woorden verbeteren.

De cover tussen de toetsen en het scherm zijn zeer gevoelig voor vingerafdrukken. De cover achteraan is licht anti slip.

Van de camera ben ik te vreden. Een toffe functie is 'BestPic'. In deze functie maakt je camera 9 foto's in één klik. Vervolgens kies je de beste foto. De 8 andere foto's worden niet opgeslagen.

Als beltoon kan je ook je zelf gemaakte filmpjes gebruiken.

Hans Geurtsen 15-09-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Uitstekende telefoon!! Flinke verbetering tov. de K800i is de dikte. Waar de 800 nog een dikke bobbel had op de plek van de lens, is dat bij de 810 veel mooier geïntegreerd. Wel gaat het klepje voor de lens, net als bij de 800, nog wel eens onbedoeld open. Enige wat ik ietsje minder vind aan de 810 zijn de kleine ronde knopjes met het glas ertussen. Dat wordt allemaal nogal vies. Het is dus een beetje een 'poetsphone'... Camera maakt zeer behoorlijke foto's voor een telefoon en de flits is zéér bruikbaar. Geluid is uitstekend, zeker wanneer je er een goede koptelefoon op aansluit (ik gebruik een AKG headset met een goedkoop gekocht verloopsnoertje). Leuk detail is dat de telefoon, in tegenstelling tot wat de specificaties vermelden, ook WMA afspeelt! Radio doet het ook heel behoorlijk. Ook internetten behoort tot de mogelijkheden. Synchroniseren met Outlook geeft weinig problemen. Kortom, ik ben dik tevreden met deze telefoon!

Gerjan1995 10-07-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

ik vind deze mobiel echt goed.
ik kocht hem voor de camera, en ik heb de goede keuze gemaakt, echt mooie foto's maakt ie zeg!!!
toen ik hem kocht twijfelde ik er nog een beetje aan omdat in de reviews die ik toen las best een aantal waren die de camera wat minder vonden.
maar ik vind hem goed, vooral voor een mobiel.
als je inzoomt wordt ie toch wel wat minder, je ziet gote pixels en de kleuren zijn slecht.
de camera heeft 4 fotoformaten 3,2,1 megapixel en vga
op je mobiel zie je het verschil niet alleen op je monitor.
de video valt me trouwens nogal tegen overal pixels
jammer.
maar nu genoeg over de camera .
ik vind de geluiks kwaliteit eveneens fantastisch
hij kan dan niet zo hard maar het geluid is tenminste goed.
jammer vinf ik dat er zo snel krasjes op het scherm komen.
ik ben erg blij met het menu zelfs een beginner kan gamakkelijk de weg vinden.
ik heb er tot n u toe nog niks mee gehad dus daar ben ik ook blij mee. echt een aanrader!!!

Boneka Paul 26-05-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Inmiddels heb ik dit toestel nu ruim een maand en intensief gebruikt op Bali. Hiervoor heb ik ruim 2 jaar de K750i gebruikt met heel veel plezier. Ik moet zeggen het is een vooruitgang al zijn er altijd wel puntjes die minder zijn. Tot op heden heb ik geen enkele klacht al vind ik de foto's minder scherp (lees soms wat bleu). Niet op de telefoon maar op je pc. Het schijnt dat dit toestel wat gevoeliger is dan de K750i is mij verteld door de verkoper. Soms is het ook veel uitproberen. Macrofoto's kun je bijvoorbeeld het beste nemen met de stand Document en soms kun je beter de flits uitzetten en meer licht geven met de cursor. Het beeldscherm is prima in orde al zie je wel snel vingertips. Daarvoor kun je wel een folie gebruiken. De knopjes zijn klein maar toch goed te gebruiken bij sms'en. De menustructuur is nog steeds erg goed en het bladeren gaat nu razendsnel (bij foto's). Wel is de video nog steeds van dezelfde magere kwaliteit. Het klepje voor de foto's is wat los. Had wat degelijker gekund. Foto's in het donker maakt ie prima. Bellen gaat prima al zitten de contacten bewerken nog steeds op dezelfde plek. Beetje onhandig. Videobellen ging op Bali prima maar dit kan geloof ik in Nederland alleen met een abonnement (heb pre-paid). De vormgeving is prima. Mooi is ook de rubberen onderkant waardoor ie niet wegschuift. Er zitten ook twee directe toetsen op het scherm, handig! Al met al een prima opvolger voor de K750i.

+ Mooie vormgeving met rubberen onderkant
+ Dezelfde handige menustructuur
+ Uitbreidbaar geheugen
+ Uitstekende flitser
+ Prima sms'en met T9
+ Helder scherm
+ Goede agenda met veel mogelijkheden
+ Lekker in je hand

- Klepje foto wat los
- Foto's zijn iets minder scherp (te stellen)
- Contactpersonen bewerken (teveel handelingen)
- Kleine kraak bij omlijsting van kaartje.

Nog een gouden tip. Doe om de zoveel tijd je batterij en accu eruit en sluit hem opnieuw aan. Zie het als een reboot. Dit vanwege de vele software die er tegenwoordig opzit.

Veppie 08-05-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

ik heb de k810i sinds december en ben nog steeds erg tevreden.
SMSen gaat nog steeds trager dan met mijn vorige telefoon (nokia 610) ik dacht eerst dat ik gewoon moest wennen aan de nieuwe telefoon maar na een half jaar zou ik toch weer op oud typniveau moeten zitten...

De vormgeving is prachtig, de telefoon is een echte blikvanger. Wel jammer dat hij heel erg snel vies en vettig wordt. De kleine knopjes vind ik erg fijn maar ik heb dan ook kleine vingers.

Type kluns zijnde ben ik ook erg tevreden over de degelijkheid van de telefoon. Het arme ding heeft menig vloer te snel op zich af zien komen en is nog steeds heel.

Geluidskwaliteit is goed maar de oordopjes zijn niet heel prettig.

Eigenlijk kan alles met deze telefoon. Behalve bellen, smsen, muziek luisteren, games spelen en internetten kan je er ook zeer goede foto's mee maken. Ik betrap mezelf er vrij regelmatig op dat ik mijn logge speigelreflexcamera thuis laat omdat de telefoon toch ook zijn werk wel aardig doet.

Nog een klein minpuntje. De telefoon gaat vrij vlot op standby modes (en ik heb geen idee of dat in te stellen is) Het is in ieder geval erg onhandig als je aan het internetten bent of als je moet nadenken over de tekst van je sms. Gaat het beeld op zwart hoewel je nog niet klaar bent...grr.

Overall vind ik deze telefoon een absolute aanrader, zeker als een van je eisen een goede camera is.

Alex Hanssen 03-05-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Wederom is mijn K810i voor de vierde keer naar de telecomzaak voor reparatie! In juli 2007 aangeschaft, in januari 2008 vervangen door nieuw toestel na 4 reparaties zonder resultaat. Nu is mijn K810i sinds januari voor de vierde en LAATSTE kee in reparatie. Ik heb aangegeven dit toetsel nooit meer wil hebben. De medewerker beaamde dat dit toestel toch niet deugd. Hij gaat nu met het hoofdkantoor overleggen over vervanging. Tevens had ik de laatste keer een nieuwe accu erbij gekregen omdat de oude hooguit 2 a 3 dagen meeging voordat ik die weer moest opladen. Overigens begon het toestel de laatste 3 reparatie gelijk de volgende dag weer dezelfde kuren te vertonen. Uit zichzelf oplichten (display), het vast slaan van de telefoon zodat je niks meer kon, dan moest eerst de accu even eruit en dan weer erin, dan pas kon je weer de telefoon gebruiken. Op het laatst ging de telefoon uit zichzelf uit, ook wel eens tijdens een gesprek, en ook dan moest eerts de accu er weer uit, voordat je de telefoon weer in kon schakelen. Ben ik nou echt de enige met deze problemen???Mijn vriendin en ik hebben deze zelfde problemen binnen 1 jaar met 3 van deze toestellen gehad. En ook nu gebruik ik weer mijn 3 jaar oude K750i zonder problemen. En zelfs de gebruikstijd is zeker 2 dagen langer dan met de K810i. Voor mijn NOOIT geen K810i meer!!!!

Maroussia 27-04-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Ik was erg tevreden over de telefoon, maar nu totaal niet meer, heb er erg veel problemen mee.

- Ik kan geen flits meer aanzetten op de telefoon, er staat wel opeens iets van Image stabilizer aan/uit maar de flits is niet terug te vinden.

- De 'joystick' is érg traag geworden je moet hard duwen/drukken voor resultaat

-Mijn mobiel loopt sinds vandaag om de zoveel tijd vast en er is dan niks meer aan te doen, moet ik weer de batterij er uit halen en een paar minuten eruit laten en er dan weer in doen en opnieuw opstarten maar soms dan loopt het ding alweer vast bij het intoetsen van mijn simcode.

-Internet gaat vaak zomaar aan, ook al heb ik hem op toetsblokkering staan

-Lenscover is erg gammel geworden en gaat telkens open in je broekzak.

Jammer dat ik een abbonement van 2 jaar heb en de telefoon nu bijna drie kwart jaar in bezit heb, als er in een halfjaar al zoveel 'kapot'gaat, hoe is mijn mobiel over een jaar dan wel niet??

anno84 27-04-2008

- Mooi helder beeldscherm
- Maakt mooie foto's
- Makkelijk en uitgebreid menu
- Verschillende profielen die aangepast kunnen worden
- Met goede oordopjes (voor het geluid) prima te gebruiken als mp3 speler, of FMradio te beluisteren
- snelkoppeling knopje
- joystickje kunnen ook snelkoppelingen aan gehangen worden.

Ik lees veel klachten over het joystickje. Dit is nu mijn 3e SE met een joystickje in het midden. 1 van mijn oude SE's is nu naar mijn vader gegaan, en dat joystickje gaat nu al 4 jaar mee. Ik heb dus nog nooit problemen gehad met het joystickje. En nee, ik ben echt niet zo super zuinig op mijn telefoonje. Ik vind dat zo'n ding onder in een volle tas moet kunnen overleven (en tot nu toe werkt ie nog steeds!).

Kortom voor mij is deze SE een goede degelijke gsm met heel veel leuke functies waar ik hopelijk nog lang plezier van zal hebben!

Rob21 26-04-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Echt een supertelefoon, heb hem sinds woensdag (23-04-08) en hij kan echt alles! Echt een super camera en een echte goede flits, heel veel mogelijkheden met de camera! Op de computer zijn ze ook heel mooi als je ze uitvergroot!

Ook de mp3-speler is van goede kwaliteit (zeker via de oordopjes) en makkelijk te bedienen. Radio heeft ook een goede ontvangst en ook nog RDS. Hij heeft ook nog TrackID en nog andere leuke functies. Dat maakt deze telefoon nog completer!

Het gebruiksgemak is ook heel fijn en makkelijk te bedienen, duidelijk structuur. De knopjes zijn ook lekker om te gebruiken en het ziet er ook nog eens mooi uit (vind ik dan!)
De telefoon zelf vind ik ook heel mooi stijlvol. Erg chic! Heb 'm aan vrienden laten zien en die vonden 'm ook erg mooi!

Ik heb er ook nog een 2GB gegeugenkaartje bijgekocht en het werkt nog steeds snel, bijna geen verschil met een leeg geheugen! (zit vol met 196 liedjes, 53 foto's, 24 games en nog veel meer wallpapers, enzovoort!...)

Een hele complete telefoon met echt een supergoede kwaliteit. Had hiervoor een samsung E390 maar deze is vele malen beter! Vind Samsung vergeleken met Sony Ericsson niet zo geweldig, SE vind ik veel beter door deze telefoon.
Ik raad deze telefoon aan iedereen aan! Dus niet twijfelen maar kopen!

jurgen 23 25-04-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

ik had de eerste 3 maand waarvan ik 12 dagen heb kunnen bellen sindsdien altijd in reparatie geweest heb maandag een nieuwe gekregen en die is ook al weer terug wat een rot ding

Ron1988 21-04-2008

De k810i is echt super!

Ik heb hem nu een half jaar en ben er echt blij mee..
Maarrr.. in het joy-stickje zit veel stof, en ook bij het camera schuifje, na een half jaar gebruiken kan er wel wat stof inkomen natuurlijk. Het schuifje kon niet meer goed dicht, dus mijn camera bleef vaak aan staan, nu heb ik het schoon gemaakt en is het verholpen.

Nu mijn joy-stickje nog, ik heb daar sinds gister een VET PROBLEEM mee, hij kan alle richtingen nog op, behalve naar onder!

Wanneer ik (hard) naar onder druk gaat het scherm niet naar onder maar drukt ie hem in (netzo als je op het midden van het pnopje drukt).

ik kan nu dus niet meer naar onder toe, en hoop dat ik hem kan laten repareren, ook is mijn telefoon (door trilfunctie) van mijn na8kastje gevallen resultaat: een scheurtje bij de cijvertjes. (een hoesje gebruiken lijkt mij voortaan dus wel nodig)

Ik hoop echt dat ik het kan laten repareren, anders heb ik totdat mijn contracht afloopt een rot telefoon...

Wanneer iemand iets meer weet over de kosten van eventueel de zelfde problemen hoor ik het graag!

Alvast bedankt Gr. Ron

Mr Jade 19-04-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Heb hem nu een paar dagen in bezit en ik ben er gek op! Ik heb deze GSM gekocht vooral voor de camera. Mijn vorige GSM was een samsung E380 en ik maakte er graag foto's mee, maar door de 1.3 MP camera was de kwaliteit vrij laag en 's nachts als ik uitging gewoonweg onbruikbaar. Dan heb ik maar gezocht naar een GSM met super camera én flits. Mijn oog viel op wat GSMs en de k810i kwam er als favoriet uit (ik heb graag een candybar toestel). De flits is één van de beste punten van deze GSM. Het werkt gewoonweg enorm goed. Mijn vriend zijn w800i met LED werkt verre van zo goed als mijn Xenon flash. Na een paar dagen heb ik nu al 109 foto's gemaakt! Wat me vooral opviel aan vele reviews is dat de lettertjes bij de keypad niet leesbaar zouden zijn. Als je iets of wat kan SMSen let je totaal niet op de letters (ik weet ze nu na 6 jaar wel staan). De keypad lijkt ietwat vreemd maar is aangenaam in gebruik en zeker niet slechter dan gewone knoppen.

Dit is een cameratelefoon en hij doet zijn werk meer dan goed. De extra functies als MP3 speler zijn leuk meegenomen, maar daar kocht ik deze GSM niet voor.

Plus:
Camera mét flits en vele functies

Min:
Vingerafdrukgevoelig
Cameraklepje mss niet sterk genoeg tegen gebruikerslijtage? Moet de toekomst uitwijzen

johan36 17-01-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

het is een mooi toestel een perfecte camera met automatisch scherpstelling als je een foto hebt gemaakt. geluid is niet al te hard maar wel met een goede kwaliteit de toetsen zijn in het begin wennen. de menu s zijn erg goed ingedeeld en alles is makkelijk terug te vinden. het is een toptoestel, ik raad iedereen aan om dit toestel te kopen als je van muziek en van foto s maken houd.

Misfit1973 27-12-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Dit is mijn tweede SE telefoon, had hiervoor de W810.

Het toestel bevalt me best goed, ware het niet dat nu na een half jaar de accu het aan het begeven is. Na twee dagen is ie al leeg.
Daarnaast is de camera begonnen een apart bijgeluidje te maken bij het scherpstellen, dat voorspelt niet veel goeds ;(. Ik ga er mee terug naar de retailer en ga kijken wat die er van vindt.

Ik moet zeggen dat het me wel wat tegenvalt van deze telefoon, had er meer kwaliteit van verwacht.

Drummah 20-12-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Ik vind dit en geweldig toestel met veel goeie mogenljkheden. En niet van dat gezeur waar je toch niks aan heb (zie Samsung/ LG). Ik vind dat het geluid toch wel wat harder had mogen kunnen. Maar de kwaliteit daarentegen is wel hel erg goed. De camera maakt prachtige foto's, het is gebruiksvriendelijk, ik heb nog nooit gehad dat ik niet iets binnen 2 minuten vond. Verder vind ik dit toestel er gewoon practig uitzien. Een soort rubberen achterkant, de ronde knopjes, en de soort 'glimmende' voorkant. Ik ben ook erg tevreden over de flitser. Wel een beetje zonde dat je met de camera die voorop zit geen foto's kan maken. Het klepje dat voor de lens zit, vind ik veel mooier en 'minder-bul' eruit zien dan bij de K800i, die steeks zo uit, en gata veel te makkelijk open. Ik kom er wel vaak achter dattie in mn zak op internet gaat, twerij ik aut. toetsenblok heb aan staan. Voor de rest gewoon een prachtig ding.
Ik vind deze telefoon echt een aanrader!

JoPro 05-12-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Prima gsm. Vandaag aangeschaft na veel wikken en wegen. Wou eigenlijk het liefst de viewty van LG maar ben bang dat deze nog in de kinderschoenen staat dus nog veel gebreken gaat vertonen in de toekomst en duur is. De K810i heeft zich al een tijdje kunnen bewijzen en ik moet zeggen (na 1 dag testen) dat ik blij ben met de aanschaf. De W550i gehad. Nu deze. Als je SE gewend bent is het navigeren en instellen van je voorkeuren easy. Gebruiksaanwijzing niet nodig gehad. Wel een paar dingen geleerd van voorgaande reviews. Moet wel even wennen aan het navigatiestickje. Niet omdat die niet reageert e.d. maar meer omdat ie nogal een gevoelige vingertop geeft. Beetje eelt kweken.

Gill 05-12-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Ik heb deze mobiel nu langer dan een maand in bezit en ik ben er zeer tevreden mee! Mijn vorige mobiel was de Samsung E310, gewoon bellen en smsen en simpele VGA-fotootjes. Nu heb ik deze SE, zeker een verschil, de k810i is ook echt een plaatje, prachtig vormgegeven!
Ik heb meteen een 2gig geheugenkaartje gekocht en op mijn mobiel staan nu 285 liedjes en 137 foto's en filmpjes en hij is nog steeds niet vol ( foto's op 2 en 3MP kwaliteit ). Ik zat eerst te twijfelen over de aanschaf omdat mij de knopjes een beetje lastig leken. Dit viel echter niet tegen, je moet er gewoon aan wennen, het doet heus geen pijn ofzo. Over de fotokwaliteit ben ik ook tevreden, was naar een indoor-festival geweest en 's avonds/'s nachts de flitser gebruikt en de foto's zijn heel redelijk! Het klopt wel dat na een aantal meter het beeld vager word, maarja het is een mobiel met camera en geen camera met mobiel! Ik heb deze mobiel aanvankelijk gekocht omdat ik een mobiel wilde met een goeie camera, daar ben ik in geslaagd, ik gebruik deze mobiel ook deels als mp3-speler.

Dan een nadeel , enigzins, je kan alleen maar oordopjes gebruiken van SE zelf, dus als je die een x vergeet heb je een probleem, 'normale' oordopjes hebben niet de juiste aansluiting. Ook vind ik het jammer dat je geen beveiliging op je postvak in kan doen, ik kan er mee leven, maar toch spijtig.

Conclusie, ik ben heel tevreden met dit mobieltje en ik hoop er lang van te kunnen genieten

( Tenslotte nog een vraag, weet iemand hoe je het provider-loge kan verwijderen? )

marijnhak 18-11-2007
Geschreven voor: Sony Ericsson K810i blauw

Onder andere op basis van de goede reviews op Kieskeurig heb ik deze telefoon gekozen bij het verlengen van mijn abonnement.

Een x aantal jaar geleden heb ik al eens een SonyEricsson met joystick gehad. Deze heb ik doorgegeven aan mijn moeder, die er nog steeds veel plezier mee heeft.

Geluidskwaliteit
Inkomende gesprekken zijn helder, duidelijk en het volume is goed in te stellen en hard genoeg. Geluidskwaliteit van de luidspreker vind ik beter dan mijn oude telefoon, de Nokia 6230i.

Mogelijkheden
SonyEricssons staan bij mij bekend als zeer complete toestellen voor een zeer concurrende prijs. Ook deze telefoon is geen uitzondering! Een zeer goede camera met flitser, automatische scherpstelling, extra software etc. Ondanks dat het een Cyber-Shot telefoon is heeft hij ook de mogelijkheid om MP3's af te spelen. Het is dus ook een prima walkman phone. De thema's die je kan selecteren geven je telefoon een persoonlijk uiterlijk, een mogelijkheid die maar weinig andere telefoons hebben. Bluetooth, PC-afstandsbediening, videomessaging, internet, alles zit/kan erop. Wat meer kan je wensen.

Gebruikersgemak
Het menu is grofweg hetzelfde als een aantal jaren geleden. De menustructuur is duidelijk, alles is goed te vinden. Een mooie extra feature is de mogelijkheid om snelkoppelingen te maken, zodat je met een druk op de knop bijvoorbeeld in de kalender of handsfree menu kan komen. De telefoon ligt goed in de hand, knoppen zijn ietwat aan de kleine kant, maar goed te gebruiken. Bij het typen van SMS'jes kom je erachter dat een aantal functies, zoals de spatie of deleten, iets anders werken dan een Nokia. Aangezien in mijn optiek Nokia niet leidend moet zijn als het gaat om gebruikersgemak vind ik het geen nadeel, gewoon een verschil.

Vormgeving
Het meest persoonlijke aan een telefoon. Ik heb deze telefoon mede om zijn vormgeving gekozen. Hij is zakelijk maar zeer stijlvol vormgegeven, met een mooi groot beeldscherm, prachtige ronde ijzere toetsen en een ietswat ruw aanvoelende rubberen achterkant. Beauty!

Degelijkheid
Zoals ik al eerder zei, mijn moeder gebruikt nog steeds een SonyEricsson met joystick. Deze telefoon is toch zeker al 4-5 jaar oud.
Bij deze telefoon valt het gebruik van materialen op t.o.v. bijvoorbeeld Nokia. Nokia's vind ik al snel erg plastiekerig. SonyEricsson maakt gebruik van veel Metaal, Alu en hoostaand rubber. Het voelt echt 2-3 klasses beter als mijn Nokia 6230i, wat voor Nokia begrippen een high-end telefoon is/was. Het indrukken van de knoppen gaat met een gezonde dosis tegenzin, alles zit strak in elkaar zonder grote kieren. De joystick voelt ook solide aan en zal ongetwijfeld lang meegaan.

Overall conclusie
Een toptelefoon met veel mogelijkheden, goede afwerking en staat garant voor vele jaren plezier.