Motorola MILESTONE 3G zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola MILESTONE 3G zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Mindjuh 18-10-2011
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Ik heb mijn Milestone nu meer dan een jaar in mijn bezit, en ik wilde deze telefoon ook echt heel graag hebben. Zelfs zo erg toen bleek dat deze niet te krijgen was via mijn provider, dat ik een ander toestel bij mijn abbo heb gepakt, om deze weer te verkopen, zodat ik me een Milestone kon kopen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ben ik nu na een jaar nog steeds tevreden?
Ja en nee!
Op zich is het echt een geweldig toestel, met fijne bediening en zeer degelijk. Hmmzz dan toch juist daar scoort hij bij mij 2 x een 5.
dit komt omdat hij erg langzaam is geworden met de update naar android 2.2 Froyo. En met langzaam bedoel ik ook echt langzaam. En dit vind ik echt jammer.
Maar qua muziek, apps, games en video is hij nog steeds gewoon erg goed.
Dus ik denk dat ik hem maar weer eens terug ga zetten naar de fabrieksinstellingen. Wie weet helpt het.

noefel 17-08-2011
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

En toen... (ik schreef 1,5 jaar geleden een review) was de batterij/accu, die toch al slecht was, foutu, kaput, gone, KAPOT) Telefoon doet niets meer, behalve, in de oplader, zeggen dat de batterij niet geladen is. Zelfs met het snoertje eraan: NIETS. Het begon tijdens mijn fietsvakantie met niet doorstarten na het opladen (bleef in een scherm hangen). Nu dus NIETS meer. Ben benieuwd wat een nieuwe accu gaat opleveren. En terzijde: internet op mobile telefoons duurder maken? Eerst toch maar eens voor DEKKING zorgen T-mobile.

RadioMaFFiA 02-06-2011

Hallo, een waarschuwingsreview.

Ben de eerste geweest met een review destijds in begin 2010. Ik moet een ieder die de Motorola Milestone heeft waarschuwen voor een vervelend verschijnsel waar ik nuzelf naar ruim een jaar ook last van heb.
Door het open en sliden van het fysieke toetsenbordje slijt het flatkabeltje waarmee deze verbonden is aan de telefoon en schuurt op een gegeven moment de isolatie eraf, op het moment dat dat te ernstig wordt gaat het touchscreen 'spoken': zelf cijfers en letters typen, zelfstandig scrollen, applicaties openen en sluiten, instellingen veranderen. Er is GEEN remedie voor dit meer dan storende verschijnsel dan alleen nieuw flatkabeltje te monteren of de isolatie opnieuw aan te brengen, maar ja, wie kan dit..? Wat ik je adviseer is om het in ieder geval te voorkomen: laat het slidetoetsenbord DICHT, gebruik het niet.
Wanneer je het eenmaal merkt aan de Milestone moet je hem op dat moment op standbye zetten en het touchscreen schoonvegen, maar het verdwijnt niet meer, niet sliden helpt maar je blijft aanklooien...
Het is GEEN erkende fout en de rede hiervan laat zich raden... maar... 'Milestone Touchscreen Failed' geeft vele filmpjes op internet.
Nogmaals, om te voorkomen: Laat het slidescherm dicht!Wist ik het destijds maar!

Wes 06-05-2011
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Ik heb al vele mobiele telefoon's versleten, en heb de Milestone nu ongeveer 8 maanden in mijn bezit. Ik ben nog steeds erg tevreden.

Het Android platform heeft veel mogelijkheden met diverse applicaties. Tevens ben ik tevreden over de scherpte van het scherm, het touchscreen en de geluidskwaliteit etc. Ik hou deze telefoon onder andere vanwege het externe qwerty-toetsenbord. Dit is zeer handig met internetten en e-mails.

Ik had in het begin het probleem dat de muziek automatisch ging spelen wanneer ik de headset uit de telefoon haalde. Met een schone installatie van 2.1 was dit probleem opgelost.

De accu gaat met veel internetten (Whatsapp, Facebook), muziek luisteren (30 minuten), bellen en smsen ongeveer 16-18 uur mee.

Wel start de telefoon ongeveer 3-4 keer per dag opnieuw op, soms tijdens een belangrijk gesprek. Dit is zeer storend, en hier erger ik me dan ook aan. Ik hoop dit met een update op te lossen.

Buiten het opnieuw opstarten heb ik geen problemen met dit toestel, en ben erg tevreden.

zwaapmans2 18-01-2011
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

toestel nu ruim een half jaar in bezit. gekocht vanwege de combi touch screen en toetsenbord. ook gecharmeerd van Android.
Toestel biedt absoluut veel voor z'n geld. werkt goed en fijn toetsenbord. App killer is een must. Wel een aantal grote nadelen:
* de batterij. gemiddelde duur 6 a 7 uur. niet volop gebruikt, wel mail synchronisatie aan en bluetooth en wifi. Maar ja...als je dat allemaal uit moet zetten om normaal de dag door te komen, waarvoor koop je dan zo'n toestel. Dus nooit van huis zonder oplaadsnoer. Ach 't went wel maar handig is anders.
* vastlopers. toestel loopt te vaak vast. scherm leeg of geen reactie. zelfs een paar keer na een telefoongesprek niet mogelijk te verbreken.
* uitval. toestel valt te vaak spontaan uit. meestal is een een soort reset. vaak keert ie vanzelf terug naar hoofdscherm, soms moet je de pin intoetsen. maar je kunt er dus niet op vertrouwen dat je altijd bereikbaar bent
* bluetooth icm parrot. werkt niet vlekkeloos. vaak handmatig verbinding zoeken.

Bovenstaande kan aan mijn toestel liggen. ik zou hem in deze vorm in ieder geval niet aanraden.

8nnemiek 28-07-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Ik heb de Milestone nu een aantal maanden, en nog steeds hartstikke tevreden! Beste telefoon die ik ooit heb gehad. De behuizing is echt degelijk. Hij is al een aantal keren uit mijn broekzak gevallen van een meter hoogte op de harde vloer, er ik prop em regelmatig gewoon in mn tas tussen de rotzooi, maar er zit nog geen krasje op. Het Android systeem is echt perfect! Ontzettend veel handige apps die gratis te downloaden zijn, en het werkt allemaal gewoon prima en lekker snel. Ik doe ruim 3 dagen met de batterij terwijl ik toch elke dag een half uur muziek luister en af en toe spelletjes speel. Ik heb een paar widgets om de wifi en bluetooth en gprs met één klik uit te zetten, en daardoor gaat de batterij een stuk langer mee. Het scherm is mooi helder en scherp, ook in de zon nog prima te lezen. Ik gebruik em zelfs als e-reader met t programma Aldiko. De foto's zijn prima en worden ook nog meteen doorgestuurd naar mn photobucket account.. De navigatie van motorola werkt super. Het toetsenbord is ook heel handig en gebruik ik bijna altijd. Alleen de knop ernaast heb ik nooit nodig. Daar hadden ze van mij wat bredere of extra toetsjes mogen zetten.
De enige nadelen die ik kan bedenken is dat hij vrij groot en zwaar is in vergelijking met mijn oude telefoon. Maargoed, daar kun je niet omheen als je een degelijke telefoon met een groot scherm wil :)

ream 03-07-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Het is jammer dat Motorola zo lange tijd baggertelefoons (slecht besturingssysteem, hardware die een jaar achterliep) heeft gemaakt, want wat telefonie (signaalontvangst en geluidskwaliteit) betreft staan ze voor mij nog altijd op eenzame hoogte. In de Milestone hebben ze deze goede eigenschappen gecombineerd met uitstekende specificaties in de meest degelijke behuizing die ik ooit heb gezien bij een telefoon. De Milestone is in mijn ogen de perfecte telefoon, zij het behoorlijk zwaar en dik (dat is de prijs die je betaalt voor degelijkheid).
Het feit dat de batterij al leegstroomt als je alleen maar naar het toestel kijkt, ligt niet zozeer aan de Milestone maar vooral aan het feit dat Android enorm veel energie vreet: zet de dataverbinding maar eens uit en je doet minstens twee keer zo lang op een acculading.

Verdorie 15-05-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Ik heb deze telefoon al een aardig tijdje , voordat deze in nederland te koop was had ik hem al.

Ik hoor klachten over de accuduur , bij mij gaat de batterij met een half uurtje muziek luisteren en ongeveer 15 mailtjes en een uurtje bellen twee dagen mee , maar ik laad hem elke dag een uurtje op , dus geen probleem ,, verder heb ik ook een iphone3gs maar deze telefoon is gewoon veel beter en handiger en de batterij gaat langer mee. Ik lees er me mail mee , luister muziek (in perfecte kwaliteit) vastlopers heb ik ook geen last van ,, de telefoon voelt degelijk aan , de camera maakt mooie foto's en filmpjes kortom een wereldtoestel ,, kijk overigens eens op youtube om de kwaliteit van de fimpjes en ook testen van het krasvaste scherm e.d. te bekijken!!

sillycious 23-04-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Ik heb denk ik meer geluk met mijn Milestone dan reviewer Noefel.
Een heerlijke stabiele smartphone, goede interface, nog nooit een vastloper gehad en de batterij vind ik, ondanks dat ik mijn internet constant aan heb staan, vrij lang meegaan. Wel zo'n anderhalve dag met normaal gebruik (wat bellen, smsen, mailen en surfen).

Zelfs de gesprekken kan je instellen via Chrystaltalk. Ik heb hem zelf op 'helder' staan en nog geen enkele klacht gehad dat ik slecht verstaanbaar ben of dat de ander moeilijk te verstaanbaar is en dat wil wat zeggen omdat ik SH ben.
Bluetooth was zo gekoppeld aan mijn earphone en verbinding is stabiel en eveneens duidelijk hoorbaar. Vastlopers, nog nooit gehad en het toestel heeft een zeer goed geluid, wat in te stellen is via de equalizer.
Je kan tot 5 startschermen instellen, dit staat ook bij instellingen en ook langere smsjes verzend de Milestone probleemloos. Wellicht is het een idee voor Noefel om een update te draaien? En terug te gaan naar de shop, want dat 8GB kaartje hoort er echt wel bij!

Een toptoestel, een fijn fysiek toetsenbord, goed geluid, robuuste kast, goed scherm, kortom, klasse!

noefel 22-04-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Drie weken heb ik hem nu, dus tijd voor een review.
Vroeger begon ik met een Palm (drie verschillende gehad. Daar kon je niet mee bellen, dus ook wat telefoons versleten. Daarna de HTC touch cruise en zijdelings nog de Ipod-touch
Een aardig vergelijk dus.
Eerst dan toch maar de (voor mij) nadelen:
1. Bellen: Het is een telefoon, je kunt er mee bellen, maar het microfoontje is wel erg ongevoelig. Een privégesprek voeren is onmogelijk (dat is per keer en per ontvanger verschillend), je moet echt te hard in deze telefoon spreken om verstaanbaar te zijn (bij degene die je belt hihi, je collega’s verstaan je echt wel).
2. Accu: Die is echt … beroerd. Dit is een apparaat met veel opties, die je dus vaak gebruikt. De accu is dan binnen de kortste keren leeg, of gaat waarschuwen dat hij leeg raakt.
3. Bluetooth:
a. Aansluiting op de carkit of de bleutooth earphone. Dat kan beide, de verbinding is wel instabiel; soms moet je opnieuw verbinden als je in de auto stapt, soms zelf als je al aan het rijden bent (de verbinding valt dan uit, nee geen appkiller) , en soms heb je wel verbinding maar hoor je tocht niks. Mijn HTC had daar geen last van.
b. Aansluiting op het car-audio-system via bluetooth. Handige optie, werkt ook. Vaak wel handmatig weer via radio aansluiten (soms ook niet). Ook hier is de verbinding instabiel.
4. Hij loopt nog wel eens (1X per dag) vast, of start uit zichzelf opnieuw op (2 X per week). Daarna doet hij het altijd weer goed.
5. Ik kreeg er geen geheugenkaartje bij.
6. Maar dat heeft niets met het apparaat te maken: Ik heb hem met een abonnement van T-mobile (bellen/sms-en/internet). De dekking van het netwerk van T-mobile is bedroevend. Op mijn werk kan ik niet bellen of gebeld worden, minder fijn dus.
7. Langere SMS-en verstuurt hij niet (ik weet niet of dat aan het toestel of aan T-mobile ligt)
8. Je hebt 3 schermen om je applicaties te ordenen. Dat is te weinig.
9. Het toetsenbordje ( te gebruiken na uitschuiven) is niet handig, had voor mij weggelaten kunnen worden.
10. De interface van Motorola “Motorola medialink” is knullig en je moet een update KOPEN! om van alle gemakken voorzien te zijn. Dat is met iTunes echt beter.
11. De mogelijkheid om met Motoblur je telefoon op afstand terug te vinden en te wissen (bij verlies of diefstal) werkt niet in Nederland.
De voordelen:
Dit is een prachtig apparaat met veel mogelijkheden o.a. uit de applicatielijst van Android Market (veel gratis). Het beeldscherm is mooi, ook goed te lezen bij veel licht. Het touchscreen werkt goed. De telefoon lijkt robuust. Eerlijk gezegd raak ik er niet op uitgekeken en probeer ik steeds weer nieuwe applicaties.
Ondanks de nadelen zou ik deze telefoon zo weer kopen.

Ricky93 18-04-2010

Hallo,

Ik heb deze telefoon nu ong een maand en nog nooit een probleem gehad.
Verder ziet de telefoon heel mooi uit groot scherm onder touch buttons en de goude elementen zoals de camera knop en speaker ziet er zeer fraai uit.
Touchscreen werkt ook perfect heb het vergeleken met een Iphone en het werkt net zo goed in sommige omstandigheden vind ik het misschien nog wel beter, het besturingssysteem (android) werkt zoals gewoonlijk harstikke goed, ik vind het voornamelijk fijn dat je alles kan indelen qua homescreens etc.

Echter zoals al vaker genoemd gaat de accu snel leeg ga hier uit van onder normale omstandigheden rond de 8 uur, maar zoals bij mij van toepassing is een uur of 4 dit is echter wel met muziek, internet, ebuddy etc.

ondanks alles vind ik dit de beste telefoon wat ik tot nu toe nog gehad heb.

gr Rick

amonfog 11-04-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

de milestone via studentenmobiel binnengekregen net voor het weekend. de os en het apparaatID waren officieel geregistreerd onder de Italiaanse taal. maar bij het opstarten kon ik al een andere taal selecteren dus probleem opgelost. meteen daarna de telefoon geupgraded van 2.0 naar 2.1 (aanrader). de update kun je het beste via je pc doen via https://rsddownload.motorola.com/download/Motorola_Software_Update.exe
weet je niet of je al 2.1 hebt? bij 2.0 is de ontgrendeling (scherm bij opstarten uit slaapstand) een half rondje bij 2.1 2 staafjes die je kunt trekken.

het geluid is zeer goed ook ,omdat je het via automatische instellingen (en handmatige equalizer!!!) heellemaal naar je wensen kunt afstellen.

het beeld is mooi groot. je drukt alleen nog wel eens per ongeluk op de knoppen onder het scherm (die zijn ontzettend gevoelig). de multitouch werkt wel ontzettend lekker.

wat wel handig is, is om van de android market ff task manager te downloaden. de meeste programma's sluiten zichzelf niet af dus je mobiel wordt steeds trager, omdat het geheugen volloopt. ook moet je oppassen dat je niet 101 programma's tegelijker tijd geïnstalleerd hebt want je geheugen holt van de 100 mb (systeem neemt de rest) onwijs snel terug.

voor de rest is het ding ontzettend handig, snel en goed. de camera van 5mp geeft geweldige foto's die je daarna met een programmatje genaamd Adobe Photoshop Mobile (gratis) compleet kunt bewerken.

groot naadeel van de mobiel is dat als ik m 's morgens van de lader haal hij om een uurtje of 4 toch echt gaat zeuren dat ie weer stroom nodig heeft. er zit op de achterkant van het scherm wel een zonnepanneel, maar het lijkt of ie die alleen maar gebruikt om te meten hoeveel licht er in de omgeving is. hij laad er niet mee op. Al geeft mijn testje wel aan dat er toch wel 1,5 volt uit zou moeten kunnen komen.

een aanrader als je eens iets beters wilt dan Iphone of Windows mobile en je toch
je recreatief berijkbaar wilt zijn XD
de (app)store bied 1000'en programma's aan (zelfs een gba emulator) die over het algemeen feilloos werken op je systeem

een afrader als:
- je vaak naar het buitenland gaat (offline krijgen is niet een ramp, wel dat ie de hele dag zeurt dat ie geen verbinding kan maken) het ding loopt qua documenten, email, bestanden, etc. volledig op het internet
- je geen internetabonnement hebt (zie 1e punt :p).
- je niet elke avond een stopcontact hebt (en dat is echt het allervervelendste)

tuureluur1986 06-04-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Een telefoon met veel opties, die de Iphone makkelijk aankan en op de meeste punten zelfs verslaat. Bovendien is de Milestone een stuk goedkoper en zijn updates vrijwel allemaal gratis. Toch zijn er kleine nadelen:

1. geheugenkaart zit binnenin en om die te verwijderen moet de accu eruit.
2. de camera lens heeft geen afdek cover.
3. Heel veel instellingen moet je handmatig doen en zijn vrij lastig te vinden als je (zoals ik) de Engelse versie hebt.

Gelukkig wegen deze kleine min puntjes niet op tegen de plus punten.
1. Helder groot scherm
2. Geweldige sound output speaker is ook goed
3. Camera maakt mooie foto's filmen is iets minder
4. Prima betaalbaar

Mark_223 18-03-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Deze telefoon is nu nog haast niet te koop in Nederland en toch al een goede beoordeling. Logisch want dit is gewoon de beste telefoon die er is om de volgende redenen;
lekker groot en degelijk scherm
Metalen behuizing ipv goedkoop plastick.
handige en snelle bediening
Dit toestel draait op het nieuwste android systeem en aplicaties zijn volop verkrijgbaar ,,, ik heb uitzending gemist, nu.nl , buienradar , msn , 5 e-mail adressen , barcodescanner en er nog veel meer opstaan ,,allemaal gratis te downloaden ,, het geluid voor mp3 is perfect ,, zelfs filmpjes afdraaien is geen probleem , daarbij voet het toestel degelijk aan en ligt lekker in de hand ,, kortom het beste toestel wat ik ooit gehad heb

gjvdkamp 18-03-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

In het begin is ie een beetje kaal, maar als je al je apps en widgets bij elkaar hebt gesprokkeld is het een bizar goed toestel.

Tot nu toe geen echte nadelen kunnen vinden, alles werkt inc bluetooth in de auto. Bij normaal gebruik haalt hij ook moeiteloos de hele dag. (Als je er continue mee speelt is hij na een paar uur wel klaar.)

Fragant 10-03-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Ik kon mijn abbo verlengen en had hiervoor een iphone , ik wilde nu iets anders , ik heb voor de milestone gekozen ,,,Wat een toestel!! motorola is weer helemaal in met dit super toestel ,, alles wat de iphone kan kan dit toestel ook maar dan net ff iets beter ,, het toestel ligt ook heerlijk in de hand , je voelt de kwaliteit.

Motorola is weer terug en verslaat alle huidige telefoons met qualiteit en prestaties!!

joepiedepoepie 10-03-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Fantastich toestel , ik heb nog nooit eerder zo'n fijn toestel gehad ,,ook met de camera zijn fantastische foto's en filmpjes te maken , dit toestel verslaat in kwaliteit en gebruikersgemak alle telefoons die er momenteel te verkrijgen zijn. Als je veel geld wilt uitgeven aan een telefoon zou ik zeker ook naar dit toestel kijken.

prutpraat 08-03-2010
Geschreven voor: Motorola MILESTONE 3G zwart

Een perfect toestel , metalen behuizing , krasvast scherm , werkt soepel en snel , motorola laat automatisch (als je dat wilt ) de nieuwste update's binnenkomen , na lang zoeken kon ik twee nadelen vinden ; het toestel kan niet gemakkelijk syncroniseren met ms outlook expres , en modem optie ontbreekt standaard om de telefoon als modem voor bijv een laptop te gebruiken (dit opgelost door pdanet te downloaden ff googlen dus) Dit toestel is een aanrader voor iedereen die een toestel wilt hebben met haast onbeperkte functies en die ook nog eens kwalitatief goed in elkaar zit , kortom topkwaliteit !!!